OLX Business » Academia de Business » Vânzări Online » Creșterea vânzărilor online și în magazin: 19+ strategii și tehnici de promovare a vânzărilor afacerii tale

Creșterea vânzărilor online și în magazin: 19+ strategii și tehnici de promovare a vânzărilor afacerii tale

Creșterea vânzărilor: 19+ strategii de creștere a vânzărilor online
Cuprins

Dacă vrei să obții o creștere în vânzări pentru afacerea ta, ai ajuns în locul potrivit. Îți vom oferi peste 19 strategii de creștere a vânzărilor cu tot ce ai nevoie pentru a le aplica și a vedea rezultate.

De la metode care se axează pe îmbunătățirea vizibilității prin social media sau platformele marketplace cele mai populare din România, la un plan de creștere a vânzărilor prin eficientizarea afacerii și a lanțului de distribuție, vei găsi o tehnică aplicabilă pentru orice zonă a business-ului tău.

Și pentru că știm că o afacere trebuie să se dezvolte și să vadă o creștere în vânzări online cât și online, vom aborda tehnici aplicabile pentru ambele zone. 

Sunt 7 modalități principale prin care poți răspunde la obiective pentru creșterea vânzărilor rapid într-un business:

  1. Creșterea numărului de clienți,
  2. Îmbunătățirea ratei de conversie,
  3. Creșterea volumului de comenzi,
  4. Ridicarea prețului produselor,
  5. Îmbunătățirea vizibilității afacerii tale,
  6. Creșterea experienței de cumpărare,
  7. Sau crearea unei oferte complete sau preferabile

Fiecare dintre cele 19+ strategii de vânzare va urma una din aceste metode, abordându-le în mod original și eficient. Vei descoperi și modalități care la prima vedere nu au legătură cu creșterea vânzărilor, dar vor rezulta într-un profit crescut odată ce le implementezi. 

Iată ce strategii pentru creșterea vânzărilor în magazin online și offline poți folosi pentru succes pe termen lung:

1. Obține o creștere de vânzări online prin social media

creșterea vânzărilor online prin social media

Marketingul și vânzarea prin social media sunt abordabile până și pentru o afacere la început de drum. De ce? Pentru că totul se întâmplă pe rețelele sociale, respectiv pe Facebook, Instagram și mai nou TikTok. 

Magazinele online de retail se extind și pe rețelele de socializare pentru că este mult mai ușor să ajungi la potențiali clienți iar companiile din spatele acestora au înțeles acest lucru și au introdus și în România variante de a cumpăra direct din shop sau de a crea pagini dedicate pentru creșterea vânzărilor online a afacerilor.

Află și cum poți realiza pagina afacerii tale pe Facebook pentru a atinge vizibilitate crescută.

Strategii de vânzare prin social media: Organizează concursuri și giveaway-uri

Statisticile din Social Media arată faptul că aproximativ 89% din brandurile prezente de pe rețele sociale au folosit măcar odată un concurs sau un giveaway video pentru a-și promova produsele. Este foarte important însă să poți măsura rentabilitatea acestor concursuri (ROI-ul).

În ceea ce privește măsurabilitatea și raportarea în timp real pe cifre, mediul online oferă avantaje enorme. În momentul în care faci un concurs pe pagina ta de social media, poți măsura cu exactitate câte click-uri a adus acel concurs pe site-ul tău, câte interacțiuni a avut postarea, cât te costă fiecare interacțiune și fiecare click.

De asemenea, s-a demonstrat faptul că în cazul unei campanii giveaway în care se oferă un produs gratuit, ca premiu, în anumite condiții specifice stabilite de organizatori, CTA-ul (call to action – îndemnul la acțiune) are o marjă de conversie cu 3.73% mai mare decât în cazul campaniilor de creștere în vânzări clasice.

În plus, unul dintre avantajele vânzărilor online de produse este dat de faptul că ai la dispoziție o mulțime de platforme pe care poți promova concursul.

Un exemplu de campanie pentru creșterea vânzărilor și a vizibilității

Spre exemplu, poți realiza un concurs pe pagina de Facebook, după care să trimiți pe email link către postare, pentru a atrage cât mai mulți vizitatori.

Poți posta și pe Twitter, pe Instagram sau pe profilul Google my Business acest concurs, așa încât să capete rapid vizibilitate. Conform unor statistici realizate în SUA, concursurile au capacitatea de a crește vânzările online de produse pe termen scurt și mediu.

Cele mai eficiente concursuri sunt cele pe nișa Fashion. Alte nișe în care participarea la concursuri este foarte ridicată sunt: produsele de înfrumusețare, cosmetice, produsele electronice.

Află mai multe despre promovarea prin social media, din ghidul nostru pentru IMM-uri.

2. Folosește marketplace-urile online pentru creșterea vânzărilor

Ce se vinde cel mai bine online

Propuneri pentru creșterea vânzărilor online în retail se găsesc mereu, însă una destul de eficientă rămâne opțiunea de a te înscrie pe un marketplace. 

Nu numai că un marketplace te ajută să te lansezi într-o mare de utilizatori, ci este și o variantă prietenoasă cu bugetul tău de marketing. Atunci când ești la început de drum cu business-ul, pe rețelele de socializare trebuie ca tu să găsești clienții, pentru a putea vinde.

În schimb, pe un marketplace clienții te găsesc pe tine dacă pui la vânzare ceea ce ei caută. Acest lucru nu înseamnă că desconsiderăm puterea social media, ba, din contră, este recomandat să fii prezent aici, însă ideea de a te regăsi pe un marketplace face lucrurile mult mai ușoare. Încarci produsele cu un titlu, o descriere și niște fotografii bune, eventual îți promovezi câteva anunțuri și aștepți să fii contactat pe chat sau telefonic. Iar, dacă vrei să afli cum se prezintă un produs corect într-un marketplace și nu numai, citește ghidul nostru.

De ce să abordezi marketplace-uri pentru creșterea vânzărilor?

Platformele de tip marketplace precum este și OLX sunt concepute strict pentru a vinde, așadar utilizatorii care sunt acolo vor să cumpere ceva cu siguranță, fie că vorbim despre momentul prezent sau viitorul apropiat. În schimb, dacă alegi să te promovezi doar pe social media pentru a vinde, nu este suficient.

Cei mai mulți utilizatori Facebook sau Instagram nu sunt acolo pentru a cumpăra ceva, ci sunt dintr-o mulțime de alte motive. Ce înseamnă acest lucru? Că procesul de a-i determina să cumpere va fi mult mai greu și îndelungat decât ar fi pe un marketplace. Mai întâi, pe rețelele sociale trebuie să îi convingi că ești bun, că meriți să primești atenție, că ai aceleași valori cu clientul, considerente care îți vor răpi din timp.

De aceea, ideea unui cont pe marketplace este una demnă de luat în calcul, pentru că abonamentele ce îți oferă avantaje multiple sunt destul de accesibile și te vor ajuta să generezi vânzări rapid.

Pentru un business din gama de vânzări retail poziționarea produselor pe o platform marketplace poate fi cel mai eficient mod de a lansa afacerea online pentru început. Crearea unui cont nu presupune cunoștințe avansate și nici investiții din partea ta. Dacă vrei să devii parte din comunitatea de business OLX, o poți face rapid, urmând să beneficiezi imediat de avantajele oferite de platformă.

Pe lângă publicul larg de peste 14 milioane de utilizatori lunari cu dorința de a cumpăra, platforma îți va pune la dispoziție o pagină dedicată de vânzător, împreună găzduirea, mentenanța și toate instrumentele necesare vânzării online. Cu siguranță, din perspectiva de cost / eficacitate, lansarea unui business în online prin intermediul platformelor marketplace este cea mai profitabilă opțiune, iar OLX este o platformă care nu va percepe niciun comision pentru vânzările tale.

Alege un pachet de promovare potrivit, în funcție de audiență și de bugetul disponibil și experimentează creșterea vânzărilor cu ajutorul marketplace-ului OLX.

3. Creșterea vânzărilor în retail prin deschiderea unui magazin online

Care sunt costurile cu un magazin online?

Majoritatea oamenilor care vor să îți extindă afacerea în online se gândesc că primul pas ar fi realizarea unui site. Un magazin online îți va permite să te adresezi unui număr mai mare de persoane, nefiind limitat de zona geografică în care te afli tu.

Spre exemplu, un simplu magazin local, prin intermediul unui magazin online poate începe să vândă național, livrând produsele prin curier în toată țara. Acest pas ar reprezenta o oportunitate de creștere a vânzărilor afacerii tale demnă de luat în calcul.

Desigur, deschiderea unui magazin online vine la pachet și cu o serie de costuri. Va trebui să achiți specialistul care se ocupă de construirea site-ului, domeniul și găzduirea site-ului, pachetele de mentenanță, promovare, dar și alte cheltuieli pe care lansarea unui astfel de site le presupune.

Însă, trebuie să știi că, dacă ai o afacere la început și vrei să o extinzi în online, crearea unui site nu este singura opțiune. Există și opțiuni mai avantajoase.

Citește și: Instrumente și idei de publicitate pe internet – afaceri online

4. Îmbunătățește-ți vânzările prin influencer marketing

Încă mai poți genera o creștere în vânzări prin influencer marketing? Da. Însă, relația dintre branduri și influenceri ar trebui să treacă la un nivel superior. În prezent, probabil că ai observat și tu că mulți influenceri fac reclamă unui brand astăzi iar săptămâna viitoare deja promovează un altul și tot așa. 

Pentru o mai multă credibilitate, influencerii ar trebui să devină ambasadori pe termen lung ai unor branduri și să pună la dispoziție publicului oferte care se vor găsi doar la ei.

Cum ar trebui să practici corect influencer marketing-ul?

Recomandarea noastră este ca înainte să alegeți un influencer ambasador, să te gândești bine dacă el împărtășește aceleași valori cu brandul tău. 

Spre exemplu, dacă vinzi produse alimentare vegane, te vei orienta către un influencer care are un stil de viață sănătos, este vegan, face mișcare și rezonează cu produsele tale. 

Acest aspect este mult mai important decât numărul lui de urmăritori, pentru că vei construi credibilitatea de care ai nevoie pentru creșterea vânzărilor online, aceasta fiind o parte esențială din crearea și promovarea unui brand într-un mod corect și convingător.

5. Creșterea vânzărilor prin conținut personalizat

strategii de creștere a vânzărilor prin conținut

Pentru a genera creșterea vânzărilor online va trebui să fii atent la conținutul pe care îl publici. Cu cât este mai personalizat și mai relevant, cu atât vei influența creșterea vânzărilor online și a afacerii tale

Cum s-ar traduce asta printr-un exemplu? Să spunem că vinzi îmbrăcăminte de damă. În primul rând, începem din locul în care te găsește clientul – pe Google.

De ce ai nevoie pentru conținut personalizat convingător și de calitate?

Pentru a crea conținut creativ și personalizat cât mai ușor, ai nevoie să implementezi o strategie SEO cu ajutorul unui specialist iar astfel vei ajunge în prima pagină a căutărilor. După ce clientul te-a găsit și a intrat pe site-ul tău, să ne imaginăm că se află în căutarea unui sacou negru.

Oferă-i acestuia posibilitatea de a-și seta propriile filtre de căutare iar, în momentul în care a găsit un sacou negru care l-a făcut să dea click să-l vadă în detaliu, oferă-i și variante asemănătoare cu primul model sau arată-i alte articole cu care ar putea să-l combine.

Aceasta poate fi o variantă prin care personalizezi conținutul pentru fiecare client. Practic, fiecare persoană, în funcție de ceea ce alege, va primi conținut relativ diferit. În acest fel, faci din experiența de cumpărături una cât mai interesantă, plăcută și, am putea spune, unică. Și ce poate fi mai atractiv decât să te simți tratat special?

6. Îmbunătățește-ți platforma pentru a reduce bounce rate-ul

Soluții pentru creșterea vânzărilor ce țin de marketing digital sunt multe, însă una care ține mai mult de programare este viteza de încărcare a site-ului tău. În prezent, utilizatorii nu mai au răbdarea necesară să aștepte încărcarea unei pagini web care merge greu.

Fiecare minut pierdut înseamnă un client pierdut. Chiar dacă ai cea mai eficientă strategie de marketing care aduce clienții pe site-ul tău, dornici să cumpere, o pagină web care se încarcă cu dificultate este un mare nu, afectând experiența de cumpărare și competitivitatea ta cu alți vânzători.

Cum poți îmbunătăți experiența de cumpărare pe site-ul tău?

Am realizat pentru a te ajuta să aplici programatic obiective de creșterea vânzărilor prin îmbunătățirea platformei magazinului tău online:

infografic cu 9 pași pentru îmbunătățirea experienței de cumpărare pentru un magazin online

Aici găsești toate cele 9 puncte cheie pentru îmbunătățirea experienței de cumpărare, de la oferirea unei navigări facile, la actualizări constante de pagini de produs și de conținut.

Cum verifici și îmbunătățești viteza de încărcare a site-ului tău?

Există multe site-uri cu ajutorul cărora poți verifica viteza de încărcare a site-ului tău iar, în cazul în care descoperi că există loc de îmbunătățiri, nu lăsa timpul să treacă.

Modalitățile de a îmbunătăți viteza de încărcare sunt pe cât de importante, pe atât de tehnice. Ideal, ar trebui să ai experți care se pot ocupa de elementele tehnice ale platformei tale.

În schimb, dacă vinzi pe o platformă de marketplace ca OLX, performanța paginii tale este administrată de o echipă competentă și dedicată. Astfel, ai garanția unei performanțe crescute și constante.

Alătură-te comunității de business OLX pentru a-ți îmbunătăți performanța online a platformei tale de vânzare. Vei beneficia și de un public imens de peste 14 milioane de utilizatori lunari, pachete promoționale dedicate și multe alte avantaje.

7. Oferă conținut interactiv și implică-ți clienții pentru o creștere de vânzări online

Te întrebi ce legătură are conținutul cu creșterea vânzărilor tale? Are, chiar multă. Conținutul este peste tot – social media, website-uri, pe stradă, oriunde te uiți, și el capătă forme diverse. 

Cu cât este optimizat SEO mai bine, cu atât te va aduce în prima pagină a rezultatelor de căutare Google. Tot prin conținut îți construiești brandul, îți faci cunoscute produsele și, ulterior, le vinzi. 

Dacă ai un magazin online unde vinzi, să spunem, jucării din lemn pentru copii, fă-i și un blog pe care îl vei optimiza SEO și scrie acolo despre beneficiile jucăriilor și tot ce ține de îngrijirea și creșterea copiiilor.

Metode de a realiza conținut interactiv pentru afacerea ta

Pentru a-i adăuga un plus de putere, construiește o identitate pe social media pentru magazinul online de retail – postează Insta Stories interactive, creează-ți un vlog și poziționează-te ca un expert în jucării pentru copii. 

Dacă vei veni cu un conținut cât mai util și atractiv prin interactivitate, îți vei crea ușor-ușor un implicat public care va cumpăra de la tine, în cele din urmă. Interactivitatea va rezulta și în fidelizarea clienților tăi, aceasta fiind metoda principală de a crea o bază sigură și recurentă de cumpărători.

Cu cât alegi să fii mai creativ, să livrezi mai mult conținut util și interactiv clienților, dar și să fii cu un pas înaintea tuturor, este aproape imposibil să nu îți crești vânzările. Alege ce se potrivește cel mai bine cu personalitatea brandului tău și aplică tehnicile cu mult curaj.

8. Metode de creștere de vânzări online prin live shopping

Ce se vinde cel mai bine online în România

Probabil că ești deja familiarizat cu programele de teleshopping care se difuzau zilnic la TV, în urmă cu ceva ani, cu scopul de a-ți vinde produse care mai de care mai diverse. Conceptul de liveshopping este similar cu cel de teleshopping, doar că totul are loc online și este adaptat pentru ecommerce. 

Ce presupune live shopping-ul mai exact? 

Se organizează o sesiune live în format video, în care se prezintă produsul iar potențialii clienți pot pune întrebări și cumpăra produsul rapid, printr-un simplu click pe video.

Avantajul este că prin intermediul live shopping-ului, următorii pot beneficia de promoții punctuale sau beneficii disponibile doar în timpul prezentării, ținută de obicei de un influencer sau de brand ambasadorul companiei. Poate că ai spune “Interesant, dar nimeni nu a auzit de așa ceva, așa că de ce să-mi pierd timpul făcând asta?”

De ce merită să încerci live shopping-ul pentru creșterea vânzărilor?

Trendul este în ascensiune și deja a fost adoptat de branduri mari precum Samsung. În ceea ce privește beneficiile lui, putem spune că fiind ceva nou pe piață, te va diferenția de competiție și te va poziționa mult mai sus, iar comenzile vor fi vizibil accelerate – ceea ce obții în mod normal în câteva zile, aici ai șansa să obții în doar două ore. 

Deoarece aceste sesiuni de liveshopping sunt susținute și de influenceri sau vedete, puterea lor de convingere este mult mai mare decât ai crede.

Doar prin simplul fapt că un client are posibilitatea să comunice direct cu o persoană care îl influențează și după care se ghidează, reprezintă deja un câștig pentru brandul tău. Astfel, live shopping-ul poate deveni una dintre cele mai bune strategii de marketing pe care le poți aborda pentru afacerea ta.

9. Utilizează realitatea augmentată și VR-ul în afacera ta

tehnici de creștere a vânzărilor prin VR și AR

Realitatea virtuală (VR) sau augumentată (AR) poate căpăta o mulțime de forme. Nu este neapărat necesar să îți pui clienții să poarte niște ochelari, pentru a-ți vinde produsele. Spre exemplu, filtrele pe care le vezi pe Instagram sau TikTok și îți proiectează un element în format 3D, e doar un exemplu din categoria realității augmentate.

Dacă vinzi produse de machiaj, te poți folosi de acest trend implementând o aplicație sau o funcție prin care clientele pot vedea cum le-ar sta cu rujul de la tine sau cu fardul de ochi. Îl putem numi un trend cool, care a prins din ce în ce mai mult teren în ultimii ani și va fi adoptat de cât mai multe branduri.

De ce funcționează VR-ul și AR-ul? 

Este interactiv și ajută clientul să vizualizeze mai bine cum i-ar sta purtând produsul tău, ceea ce îl face mult mai atractiv de cumpărat.

Mai mult decât alte tipuri de conținut interactiv, elementele de AR și VR sunt imersive, lăsându-l pe client să se vadă ca deținând și utilizând produsul tău (într-un spațiu virtual) înainte de a-l cumpăra. 

O altă metodă de a utiliza aceste metode, în special AR-ul este prin intermediul campaniilor de marketing imersive de tip ARG.

Ce înseamnă ARG?

“Jocurile” de realitate alternativă (ARGs) sunt un tip de “network narrative” care utilizează spațiul real împreună cu alte canale multimedia pentru a crea o narativă cu care participanții pot interacționa direct.

Altfel spus, printr-un ARG întrețeși o poveste care aparent se extinde în realitatea clienților și care necesită interacțiune din partea lor. Astfel, descoperirea “poveștii” produselor și brandului tău se întâmplă organic și imersiv. 

Sună științifico-fantastic? Poate, dar există deja exemple de campanii de promovare prin ARG. Putem enumera “Lost Experience” și “Find 815”, două ARG-uri folosite pentru promovarea serialului “Lost” sau “I Love Bees” un ARG lansat pentru promovarea jocului video “Halo 2”. 

Dacă produsele și identitatea brandului tău o permit, poți dezvolta și tu un astfel de ARG. Vei avea nevoie de un control bun asupra elementelor narative și ludice, dar poți dezvolta astfel una dintre cele mai bune metode de promovare a unui produs și a afacerii tale.

10. Folosește FOMO (Fear of missing out) pentru creșterea vânzărilor

creșterea vânzărilor prin FOMO

Să ratezi o ofertă sau un produs poate fi destul de frustrant pentru unii cumpărători, care chiar vor să facă o achiziție. Frustrant poate fi și pentru vânzător să afle că produsul lor prezintă interes, este vizualizat, însă nu este cumpărat. 

Poate că acest lucru se întâmplă pentru că unele persoane au nevoie de mai mult timp de gândire pentru a cumpăra ceva, nu se grăbesc sau poate că așteaptă o ofertă, o reducere.

Cum treci peste acest prag și determini oamenii să cumpere de la tine acum? Aplici strategia de vânzare FOMO. 

Prezentarea unei strategii de creștere a vânzărilor prin FOMO

Îți sună cunoscut “Ultimul produs în stoc”, “Stoc limitat”, “Ofertă valabilă doar astăzi”, “20% reducere până la ora 00:00”? Sunt doar câteva trucuri pentru creșterea vânzărilor prin care pui presiune pe potențialul client să-ți cumpere produsul mai rapid. 

Și vestea bună este că funcționează foarte bine.

Scoate în evidență ofertele tale prin notificări de tip pop-up, prin marcarea lor în alte culori, printr-un cronometru sau oricum consideri. Ideea este să fii vizibil iar apoi ai toate șansele să-ți vinzi produsele. 

11. Vânzări retail mai mari prin eliminarea intermediarilor din lanțul tău de distribuție

Un retailer ar trebui să aibă ca scop eficientizarea lanțului de distribuție pentru creșterea vânzărilor. Dacă îți dorești ca afacerea ta să fie profitabilă și să crească, trebuie să elimini cât de mult posibil intermediarii din lanțul de distribuție.

În exemplul de mai sus, ar fi mai eficient pentru tine să cumperi direct de la producător. Ai primi marfa mai rapid și cel mai probabil ai obține și un preț mai avantajos. Iar dacă o primești la un preț mai avantajos, poți să o vinzi și tu cu un preț mai mic, crescând astfel și mai mult volumul vânzărilor.

În mod ideal, va trebui să renunți la cât mai mulți intermediari pentru a reduce cheltuielile tale și părăsirea platformei tale de către clienți de-a lungul customer journey-ului. Prima acțiune va crește valoarea vânzărilor tale, iar a doua va îmbunătăți bounce rate-ul și experiența clientului.

Trebuie să renunți la toți intermediarii tăi?

Totuși, asta nu înseamnă că vei putea activa pe cont propriu, mai ales online. Plata cu cardul sau alte metode electronice, cât și livrarea sunt mult mai ușor de realizat prin terțe firme. În plus acestea pot oferi o performanță mai bună la un preț redus. Ele reprezintă și un punct de atracție pentru afacerea ta, parteneriatul cu firmele recognoscibile și de încredere adăugând credibilitate și afacerii tale.

Ca atare, punctul esențial al unei strategii de vânzare online este găsirea unor parteneri care-ți pot oferi cât mai mult, la cel mai mic preț. Asta își propune și OLX. Dacă devii vânzător partener, beneficiezi de sisteme de promovare dedicate, hosting pentru pagina ta personalizată de vânzător, variante multiple de plată și opțiuni de livrare variate, 100% gratuite pentru vânzător, clienții tăi plătind de la 9.98 lei, oriunde în țară. Totul cu un comision de 0% pe orice vânzare a ta. 

Alege să devii partener business OLX și beneficiază de toate avantajele la cel mai bun preț!

12. Vânzări retail mai mari prin cunoașterea comportamentală a clienților

Strategii de vânzare prin înțelegerea comportamentului clienților

Secretul celor mai multor strategii de vânzare se bazează pe înțelegerea comportamentului clienților tăi ideali și existenți. 

Un exemplu clasic: Supermarketurile 

Aranjarea produselor și distribuția rafturilor în cadrul supermarketului se bazează pe studii psiho socio demografice, care țin cont de comportamentul consumatorilor. Întotdeauna, la nivelul ochilor consumatorilor, pe rafturile din centru vor fi puse produsele mai scumpe, deoarece acestea vor fi mereu în câmpul vizual al clienților și astfel putem influența creșterea vânzărilor.

Iar produsele cele mai populare și cele de consum sunt la capătul holurilor, deoarece astfel clienții vor trebui să treacă prin întreg magazinul pentru a ajunge la ele, tentația de a cumpăra ceva în plus pe parcurs fiind una foarte mare. La fel de relevantă și eficientă pentru creșterea vânzărilor în retail este așezarea produselor într-un magazin de haine.

Conform studiilor, articolele cele mai bine vândute vor fi mereu la intrarea în magazin, preferabil în partea dreaptă. Dacă urmărim aceste comportamente și luăm în calcul mișcările oamenilor în magazin, vom avea un avantaj strategic. Ei bine, acum există posibilitatea de a urmări la nivel avansat ce fac consumatorii și în mediul online.

Cum poți înțelege comportamentul clienților tăi pentru creșterea vânzărilor?

Analiza comportamentală pentru mediul online va implica o înțelegere a tiparelor de navigare a platformei tale, de către clienții care intră pe magazinul tău.

Dacă ai o afacere online de vânzări retail există o mulțime de instrumente, de tipul Hotjar, care te ajută să înțelegi care e traseul cumpărătorilor pe site-ul tău. Poți vedea pe ce pagini intră ei prima dată când ajung pe site, poți vedea unde dau click cel mai des.

Astfel, poți înțelege care sunt produsele sau categoriile de produse cele mai vizate, iar incluzând aceste categorii în promovarea magazinului tău poți crește vânzările.

Ca partener OLX, spre exemplu, primești instrumente interne de analiză a performanței anunțurilor tale, pentru a înțelege ce funcționează și ce abordări sunt de succes. 

În plus, va trebui să explorezi metode de îmbunătățire a experienței de cumpărare, pentru a garanta că platforma ta răspunde cum trebuie comportamentului clienților.

13. Metode de creștere a vânzărilor în retail prin gestionarea stocurilor

Metode de creștere a vânzărilor în retail prin gestionarea stocurilor

Pentru a obține o creștere în vânzări pentru afacerea ta, trebuie să te asiguri că ai stocuri disponibile cu produsele care se vând, așa numitele „produse tractor”. Atunci când ai identificat un astfel de produs, o bună strategie de vânzare este sacrificarea stocurilor de produse care nu se vând, prin oferirea unui stimulent, pentru a crește comanda în cazul produselor care vând.

În acest mod poți crea tracțiune mai mare produselor care îți aduc bani, optimizând în același timp stocurile. În cazul stocurilor este important ca clientul să știe că poți face rost de ele rapid, chiar dacă nu ai patru mărimi sau culori ale produsului disponibile pe rafturi.

Cele mai vândute produse trebuie să fie bine aprovizionate mereu, iar clientul trebuie să știe clar că există și alte dimensiuni sau culori disponibile dacă le vrea.

Orice plan de creștere în vânzări online se bazează pe asigurarea cumpărătorilor tăi că toate produsele prezentate pot fi achiziționate și livrate rapid. Astfel, te vei asigura și că experiența de cumpărare este una pozitiă și că un customer journey nu se încheie cu un client dezamăgit că nu poate obține ce își dorește.

14. Creșterea vânzărilor prin comunicarea cu clientul prin metoda 3F

Mai ales în mediul offline, pentru vânzătorii retail există un avantaj incredibil la comunicarea cu clienții. Acesta este faptul că pot beneficia de experiența directă, reală, a clientului. Așadar, când clientul îți pășește pragul și dorește să cumpere de la tine, în momentul în care caută produsul ideal și îl ajuți, încearcă să comunici cu el folosind metoda “3F – Feel, Felt, Found”.

Spune-le clienților tăi „Înțeleg ce simți, ce îți dorești”. Spune-le despre altcineva care a simțit la fel inițial, care a trecut prin aceeași situație. Apoi spune-le cum persoana respectivă a constatat că atunci când a cumpărat produsul tău a primit ceea ce dorea. Dar asigură-te că produsul se ridică la așteptările promisiunii și că rezolvă acea nevoie / dorință a clientului.

Poți aplica metoda 3F cu ușurință în strategii de vânzare online

Această metodă poate fi folosită și dacă alegi să-ți lansezi o afacere online în vânzări retail. Folosind storytelling-ul ca tehnică de redactare a descrierii produselor. Poți comunica emoțional cu oamenii prin postări pe Facebook sau poți face reclame în care să surprinzi povestea din spatele produselor tale.

Aplică aceste metode de creștere a vânzărilor retail și afacerea ta va înregistra o creștere semnificativă. Vei putea observa rezultatele în cel mai rapid timp, dacă aplici sfaturile oferite aici, chiar de azi. 

Dacă mai ai nevoie și de alte informații sau de sfaturi aplicabile, poți să te abonezi la hub-ul educațional pentru antreprenori OLX.

15. Strategii de creștere a vânzărilor prin promoții și reduceri pe termen limitat

Tehnici de creștere a vânzărilor prin preț

Este foarte clar că promoțiile ne-au schimbat de-a lungul timpului comportamentul de cumpărare. Un studiu realizat la nivel internațional relevă faptul că 91% din traficul pietonal care ajunge într-un magazin fizic intră în locație datorită unei promoții afișate în vitrină.

De asemenea, un studiu Brand Report arată că 82% dintre consumatori afirmă că găsirea unei oferte excelente la un produs online pe care îl căutau i-a făcut să se simtă mai inteligenți. Astfel, dacă faci consumatorii să intre în magazinul tău sau dacă activezi online și îți faci clienții să se simtă mai bine, este clar că vânzările tale vor crește semnificativ.

În mod similar cu strategiile pentru creșterea vânzărilor prin FOMO, ofertele pe termen limitat pot crește vânzările spectaculos. Mulți consumatori răspund pozitiv la stimulentele care creează un sentiment de urgență, iar modalitățile prin care poți realiza acest lucru sunt diverse.

Cum poți aplica strategii de creștere de vânzări prin promoții pe termen limitat

De exemplu, dacă nu poți crea neapărat o reducere sau nu poți pune un produs în ediție limitată la vânzare pentru a atrage potențialii clienți, poate poți oferi un stimulent financiar clienților care se angajează imediat la o achiziție, cum ar fi transportul gratuit sau un voucher.

Un studiu realizat de compania Experian a arătat faptul că folosirea unei astfel de strategii de urgentare a achiziției în email-urile de vânzare trimise către o bază de date pot produce o creștere cu 14% a ratei de deschidere a email-urilor și o creștere de 59% a ratei de click. În același studiu s-a demonstrat că astfel de email-uri pot produce o creștere de până la 16% în vânzări.

16. Creșterea vânzărilor online prin folosirea de recomandări și de testimoniale

Creșterea vânzărilor online prin folosirea de recomandări și de testimoniale

 

Știm cu toții că cea mai bună metodă de promovare și creștere de vânzări este recomandarea. În cazul unui studiu realizat de SEMrush, s-a dovedit că recomandarea sau promovarea “word of mouth” așa cum e cunoscută în limbajul de specialitate. Recomandarea brandului sau a produselor, mai eficientă chiar decât promovarea plătită, este o modalitate simplă și eficientă de creștere a vânzărilor în magazin.

Efectele recomandărilor și testimonialelor în creșterea vânzărilor

Recomandările pot produce, conform statisticilor din studiu, de până la 5 ori mai multe vânzări. Recomandările funcționează și în online și în offline. 

De fapt, cifrele arată că 70% dintre comercianții online caută să-și mărească numărul de recomandări – review-uri pe platformele sociale. În mediul offline doar 29% dintre respondenți au spus că se bazează pe recomandări.

Cum poți atrage recenzii și testimoniale pentru afacerea ta

Dacă vrei să obții cu ușurință o recenzie pe Facebook sau pe Google my Business, oferă o reducere de 10% aplicabilă la următoarea comandă pentru fiecare client care îți lasă o recenzie. Sau oferă transportul gratuit în cazul în care clientul este de acord să te recomande mai departe.

Dacă alegi să vinzi pe OLX, sistemele de recenzie sunt implementate în platformă. Fiecare pagină de produs sau de vânzător vine cu o medie a recenziilor, oferind încredere în afacerile care performează și satisfac așteptările clienților.

Folosește un sistem de recenzii și testimoniale ușor de gestionat, nativ și credibil, începând să vinzi prin OLX!

17. Strategii de vânzare prin cross-selling și upselling

creștere vânzări prin upselling și cross-selling

În mediul online este foarte ușor să implementezi soluții de creștere de vânzări online de produse prin tehnici de cross-selling și upselling. Acestea sunt două metode prin care poți crește valoarea vânzărilor tale. 

Cross-selling-ul presupune motivarea unui cumpărător să adauge la o achiziție produse complementare cu produsul dorit. Spre exemplu, dacă vinzi haine, poți oferi ușor articole care se potrivesc și realizează un look complet împreună cu produsul pe care clientul tău l-a adăugat în coș.

Upselling-ul este o tehnică de creștere de vânzări prin care încerci să convingi un client să “upgradeze” achiziția la una comparativ mai bună, la un preț preferențial. Dacă acesta vrea să cumpere un smartphone mai vechi cu o generație, poți transmite o ofertă de a lua unul din generația curentă, cu o diferență mică de preț.

Pentru a crește numărul de vânzări la produse online poți folosi ferestre pop-up pe site-ul tău care să sugereze alte produse asemănătoare cu cele pe care clienții le-au adăugat deja în coș, pentru a crește volumul comenzii. Sistemele de abonament sunt un alt exemplu, unde pachetele de abonament pe an sunt comparativ mai ieftine decât cele pe lună. Astfel poți duce și la fidelizarea clientului.

Cum poți implementa tehnica de cross-selling?

Poți să plasezi pe site și secțiuni cu actualizări ale produselor sau îmbunătățiri ale acestora. Iar în momentul în care clientul cumpără un produs să îi apară o fereastră în care este îndemnat să adauge în coș și un produs complementar sau o actualizare a produsului existent pentru se bucura de beneficii suplimentare.

Cum poți implementa tehnica de upselling?

Poți interveni fie când clientul tău adaugă un produs mai ieftin dar comparativ inferior, sau când înaintează spre plată și plasarea comenzii. Printr-o fereastră de pop-up sau o recomandare, prezinți și valorizezi un produs mai scump dar și mai bun decât cel selectat. Trebuie să subliniezi diferența mică de preț în raport cu alegerea precedentă.

Prin intermediul unei platforme online este relativ ușor să implementezi astfel de soluții care să te ajute să îți crești vânzările de produse online. Ai nevoie de o serie de module tehnice compatibile cu platforma ta de ecommerce și de cunoștințe tehnice de web development.

Iar dacă nu stăpânești aceste lucruri, poți apela la un specialist în programare care să implementeze pentru tine soluțiile respective.

18. Produ o creștere în vânzări prin loializare și retargetare

fidelizarea clienților

Este de 5 ori mai ușor să vinzi unui client existent decât unui client nou, conform studiilor. O creștere a retenției clienților cu doar 5% duce la creșterea vânzărilor și a profitul cu până la 25%. 

Cum poți fideliza clienții afacerii tale pentru creștere de profit?

Astfel, fidelizarea și loializarea sunt cele mai sigure metode de a obține profit și câștiguri pe termen lung. Dacă vrei să știi cum îți loializezi clienții, am realizat un ghid cu 10 strategii de fidelizare a clienților pe care poți începe să le aplici cu ușurință, indiferent de stadiul afacerii tale.

Esențial va fi să produci o reacție pozitivă în clienții tăi, reactivându-i în mod non-intruziv, și ducând în cele din urmă la o relaționare emoțională pozitivă între aceștia și brandul tău, prin toate metodele și canalele de promovare posibile.

19. Cum obții o creștere de vânzări online marketingului afiliat

Marketingul afiliat presupune construirea unei rețele de oameni care să vândă pentru tine în baza unui comision. Iar o formă foarte ușoară prin care poți face asta în online este utilizarea unor platforme marketplace.

Cum va funcționa marketing-ul afiliat?

Afiliații tăi pot posta anunțuri de vânzare cu produsele tale pe platforma marketplace și le pot promova pentru a atrage vânzări.

În baza unui cod de identificare unic pentru fiecare afiliat, tu poți plăti procentul agreat de comun acord cu afiliatul pentru fiecare client nou pe care ți l-a adus în afacere.

Beneficiul acestei metode este că rezultă în mai mulți clienți și vizibilitate fără a te ocupa tu direct de asta. În schimb, marketingul afiliat te va costa constant o sumă considerabilă. 

De asta multe afaceri optează pentru marketplace-uri, precum OLX, unde sistemele de promovare sunt interne, comparativ ieftine, iar publicul care accesează site-ul dorește să cumpere. Dacă vrei să devii parte din comunitatea de business OLX, poți beneficia de pachete de anunțuri, o pagină proprie de comerciant și un public de peste 14 milioane de utilizatori pe lună. 

3 pași spre implementarea unei strategii de vânzare 

3 pași spre creșterea vânzărilor online pentru afacerea ta

Acum știi ce strategii de vânzare funcționează și pot duce la creșterea profitabilității afacerii tale. Dar de unde începi cu creșterea vânzărilor și cum implementezi aceste tehnici?

1. Stabilește obiective pentru creșterea vânzărilor

În primul rând, trebuie să hotărăști ce obiective pentru creșterea vânzărilor ai și dacă acestea sunt realiste și informate de date exacte.

Altfel spuns, asigură-te că poți defini creșterea vânzărilor în magazin prin indicatori de performanță cheie, chiar dacă aceștia nu țin direct de achiziții (spre exemplu, accesări, conversii, înregistrări, sau abonări la newsletter).

Odată ce știi ce îți dorești de la implementarea uneia sau mai multor strategii de vânzare și cum poți descrie dacă obiectivele tale au fost atinse sau nu, te poți pregăti să stabilești ce tipuri de strategii de vânzare vei aborda.

2. Alege acele strategii de creștere a vânzărilor care pot funcționa pentru afacerea ta

Chiar dacă fiecare din cele peste 19 strategii de vânzare și promovare sunt performante, nu toate sunt potrivite (și la fel de eficiente) pentru toate business-urile.

Metodele de cross-selling prin completarea comenzii sunt ușor de aplicat pentru magazine online de modă sau accesorii. Upselling-ul este ușor de aplicat pentru un business cu model de abonare. Chiar dacă realitatea augmentată este viitorul marketingului, nu merită s-o abordezi dacă ai un mic magazin online la început de drum.

Iată la ce întrebări trebuie să răspunzi când alegi tipuri de strategii de vânzare:

  1. Este strategia potrivită pentru modelul tău de business? 
  2. Este cea mai bună strategie pe care o poți alege pentru obiectivele tale?
  3. O poți implementa fără costuri nesustenabile? 
  4. Cum îți informează imaginea și activitățile tehnica aleasă?
  5. Ești la punctul potrivit cu firma pentru abordarea aleasă de tine?

Încearcă să răspunzi acestor întrebări pe bază de indicatori și obiective pentru creșterea vânzărilor. Ideal, la toate ar trebui să răspunzi “da” pentru a merge mai departe cu aplicarea unei strategii de vânzare.

3. Creează un plan de creștere a vânzărilor

Odată ce ai ales una sau mai multe strategii de vânzare online, alocă timp pentru organizarea acestora într-un plan coerent.

Nu numai că asta te va ajuta într-o implementare eficientă și organizată, dar vei putea observa și discrepanțe între ce tehnici de promovare a vânzărilor ai ales.

Abordarea va fi una similară cu întocmirea unui plan de afaceri axat strict în direcția de tehnici de promovare a vânzărilor. În plus, dacă ai deja un plan de afaceri bine întocmit, ai deja și un plan de creșterae a vânzărilor pe care îl poți dezvolta acum.

Odată ce ai trecut prin acești pași, ești gata să-ți crești vânzările online. Vei mai avea nevoie și de parteneri care te pot ajuta în această activitate. Dacă alegi OLX pentru vânzările tale, vei primi sisteme interne de promovare și creștere a vizibilității, cât și metode de analiză pentru stabilirea și verificarea de obiective pentru creșterea vânzărilor. În plus, vei putea accesa o piață de peste 14 milioane de utilizatori lunari, doritori să cumpere. Toate aceste beneficii vin cu un comision de 0% pentru vânzările tale.

Devino parte din comunitatea de business OLX și implementează strategii de vânzare eficient și simplu!

Abonează-te la BLOG: