Cum îți prezinți produsele online – exemple, idei și recomandări

Pagina de Business » Vânzări Online » Cum îți prezinți produsele online – exemple, idei și recomandări
Cum îți prezinți produsele online - exemple

Atunci când ai un magazin fizic, prezentarea produselor pare destul de simplă: le aranjezi pe raft în funcție de gama din care fac parte, așezi etichetele cu prețuri și lași clienții să afle mai multe studiind obiectele la fața locului. Online, lucrurile se schimbă, pentru că este necesar să trezești interesul cumpărătorilor prin simpla imagine și eventual un scurt text explicativ.

De aceea, ți-am pregătit câteva recomandări și idei care te vor ajuta să îți prezinți cât mai bine produsele pe internet.

Imaginea și prezentarea unui produs online – primul lucru observat de client

Este esențial ca fotografiile produselor tale să fie de înaltă calitate și să prezinte obiectele din toate unghiurile. De asemenea, culoarea trebuie redată în mod corect – ai observat probabil că se întâmplă ca, din cauza luminii sau a fundalului folosit, unele produse să pară ușor diferite ca nuanță față de realitate.

Aceste detalii pot genera nemulțumiri și chiar retururi, așa că este bine să eviți orice neînțelegere. Imaginează-ți că vrei să îți cumperi o bluză – la magazin o poți vedea de aproape, poți simți materialul și iei astfel destul de simplu decizia. Dacă în poza de prezentare a unui produs nu ai posibilitatea să analizezi produsul, vei mai face achiziția?

O idee de care îți recomandăm să ții cont este și culoarea fundalului din jurul produsului. Alege să folosești alb și să nu încarci fundalul – psihologii au observat că spațiul alb dă senzația de obiect valoros, care își merită prețul.

Citește și: Cum te pregătești să-ți vinzi produsele online? 

Dacă produsul tău este disponibil în mai multe variante, e bine să le prezinți online pe toate, fiindcă nu este cazul să îți lași clientul să își imagineze cum ar arăta cele pe care nu le-ai expus.

Pe lângă asta, poți prezenta produsul și într-un un context în care e folosit obiectul respectiv: de exemplu, dacă vinzi măsuțe de lemn, pozează-le în interiorul unui living sau pe o terasă, astfel încât să le oferi clienților idei de amenajare și să îi determini să vadă cât de bine s-ar potrivi masa în propria locuință.

Descrierea și prețul nu trebuie să lipsească din prezentarea produsului

Prețul produsului trebuie pus întotdeauna la vedere, la fel ca și descrierea, în care e indicat să specifici toate detaliile legate de obiectul comercializat. Când mergi la magazin, poți pune diverse întrebări despre produs: din ce este confecționat, cum se folosește, ce specificații tehnice are sau care este perioada de garanție.

Interacțiunile online nu presupun întotdeauna o discuție directă, așa că ar trebui ca orice informație utilă să fie simplu de găsit. Bineînțeles, poți coresponda cu clientul prin mailuri sau pe un chat integrat în pagină, însă de cât timp și de câți oameni ai avea nevoie pentru a răspunde fiecărui client cu privire la fiecare produs vândut?

Îți recomandăm ca lângă produs să afișezi o prezentare scurtă și simplă a produsului, iar detaliile suplimentare – materiale, informații tehnice, mod de utilizare – să fie accesibile printr-un meniu dropdown sau pur și simplu în partea de jos a paginii. În ceea ce privește prețul, dacă oferi un discount special, semnalizează-l cu o culoare care să iasă în evidență, de exemplu cu roșu, nuanță asociată de obicei cu reducerile, dar și cu o invitație la acțiune.

Citește și: Vânzări offline vs vânzări de produse pe internet – cum faci trecerea? 

Dacă ai posibilitatea, include și recenzii ale altor clienți, pentru că acestea vor fi de ajutor în procesul de decizie. Recenziile îi oferă potențialului client încrederea de care are nevoie pentru a comanda produsul dorit.

Recomandări suplimentare utile în prezentarea unui produs online

Vrei să vinzi mai multe produse, chiar dacă unii dintre clienți intră pe site cu un singur obiect în minte? Oferă-le și alternative care s-ar potrivi cu produsul ales, fie că fac parte din aceeași gamă sau din game complementare. Clientul care dorește să cumpere un set de pahare ar putea avea nevoie și de farfurii noi sau de o față de masă elegantă.

Scaunul de birou s-ar potrivi cu o veioză sau cu un set de accesorii pentru scris, iar exemplele pot continua în orice domeniu. Foarte multe site-uri folosesc această practică pentru a-și promova eficient produsele și a-și încuraja clienții să cumpere mai mult. Nu uita că nevoia de vânzare poate fi stimulată, ceea ce se întâmplă de altfel și în magazinele fizice.

Butoanele din pagina de prezentare produs – pasul final către achiziție

Dacă vinzi online, știi deja că vizita clientului tău ar trebui să se încheie și cu o acțiune – sau cel puțin așa ar fi ideal. De aceea, în pagina de prezentare a produsului e necesar să pui și un call to action – butonul care îl invită pe client să întreprindă acțiunea.

De obicei, acțiunea este cea de cumpărare, iar asta înseamnă că va trebui ca în dreptul produsului, în pagina de prezentare, să apară un buton cu un text scurt și clar: Cumpără acum, Adaugă în coș sau alte texte similare. Poți adăuga și un buton prin apăsarea căruia clientul își poate salva produsul în secțiunea de Favorite, pentru a reveni la el ulterior, în special dacă acesta nu e momentan în stoc.

Unele magazine online preferă să înlocuiască acțiunea de cumpărare cu cea de discuție cu un consultant, mai ales dacă produsele comercializate au o valoare mai ridicată. Este cazul site-urilor cu mașini sau a celor cu produse electrocasnice exclusiviste.

În situația în care consideri că ar fi necesar ca potențialul client să discute cu un specialist în vânzări înainte de a finaliza tranzacția, poți pune un Call to Action corespunzător și un formular în care pot fi completate datele de contact.

Totuși, în acest caz e recomandat să acorzi la fel de multă atenție prezentării produsului – clientul va putea lua decizia de a vorbi cu unul dintre consultanții tăi doar dacă este aproape convins că vrea să cumpere de la tine.

Citește și: INFOGRAFIC: 9 modalități de creștere a vânzărilor online 

Alte recomandări pentru prezentarea produsului online

În afară de aspectele de mai sus, există câteva reguli de care e indicat să ții cont atunci când îți prezinți produsele pe internet:

  • Păstrează aceeași abordare în toate descrierile – gândește-te la publicul țintă și exprimă-te astfel încât să ajungi mai ușor la acesta. Nu schimba tonul, pentru că brandul tău rămâne în mintea clienților inclusiv prin modul de adresare.
  • Folosește culorile brandului – impactul vizual este important în mediul online, iar dacă afacerea ta se identifică prin anumite culori, încearcă să nu încarci paginile de prezentare a produsului cu o paletă coloristică pe care clientul nu o asociază cu brandul.
  • Nu te teme să fii original – dacă publicul tău țintă nu este foarte rigid, îți poți permite să adaugi puțin umor în prezentarea produsului sau să încerci să dai o notă de originalitate paginii, cu ajutorul unui designer inspirat.

Contează pe OLX pentru a-ți promova produsele fără efort și a crea anunțuri care vor atrage interesul clienților din întreaga țară. Suntem aici pentru a te ajuta să obții rezultatele dorite într-un timp cât mai scurt – accesează linkul și fii gata să afli totul despre pachetele de servicii business.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Abonează-te la BLOG: