Prezentarea unui produs – Exemplu, reguli și sfaturi

Pagina de Business » Vânzări Online » Prezentarea unui produs – Exemplu, reguli și sfaturi
design grafic
Cuprins

Odată ce începi o afacere online, prezentarea unui produs nou va reprezenta jumătate din procesul tău ca antreprenor în urmărirea creșterii în vânzări.

Chiar dacă ai o ofertă minunată și mult mai bună decât alți furnizori sau vânzători, aceasta va deveni competitivă doar atunci când publicul țintă află de ea și îi evaluează meritele. Iar prezentarea unui produs nou pe piață va face exact asta: va informa consumatorul de noua ta ofertă, ghidându-i evaluarea și eventual îndemnându-l să realizez și o achiziție. Desigur că acest proces este mai ușor de descris decât de realizat. Iar în materie de ce este prezentarea unui produs, cât de importantă este ea și cum se realizează în mod eficient sunt întrebări pe care le vom explora. În plus, îți vom oferi exemple de prezentări de produs de succes din care ai ce să înveți și să aplici în afacerea ta. Vei afla și ce urmează odată ce ți-ai prezentat produsele. La fiecare pas vei primi sfaturi acționabile și moduri în care OLX te poate ajuta cu prezentarea, promovarea și vânzarea de produse.

Iată tot ce trebuie să știi despre prezentarea unui produs nou pe piață:

Ce este prezentarea unui produs?

Ce este prezentarea unui produs în e-commerce

Prezentarea unui produs nou sau relansat este un proces prin care informezi publicul de oferta ta și despre calitățile acestuia, prin orice metode, de la promovări, texte, media vizuală, sau evenimente.

Desigur să prezentarea unui produs nu este strict informațională, ci trebuie să genereze curiozitate, interes, și o eventuală acțiune (achiziția, abonarea, actualizarea achiziției), pe lângă înțelegerea a ce este și cum se folosește un produs.

 

Altfel spus, orice formă de prezentare de acest fel va răspunde la patru întrebări esențiale, cunoscute și sub numele de modelul 4Mat.

Modelul 4Mat pentru prezentarea unui produs

Acest model de prezentare a unui produs a fost creat de Dr. Bernice McCarthy cu scopuri educaționale, bazându-se pe faptul că orice metodă de învățare trebuie să răspundă la patru întrebări:

  • De ce? – De ce ar trebui să te intereseze această informație? Scopul aici este să declanșezi o emoție și interes, captând atenția publicului.
  • Ce? – Ce este acest produs? La acest nivel, vei oferi descrierea concretă a ceea ce ai lansat sau relansat. 
  • Cum? Cum poți folosi acest produs? Cum poți procura acest produs? Începi să oferi pașii sau etapele necesare pentru utilizarea, procurarea, sau beneficierea de pe urma produsului. Practic, oferi detaliile despre produsul tău. 
  • Dacă? – Cum ar fi dacă ai folosi acest produs/serviciu? Revii la partea emoțională, generând o viziune pe termen lung, pe baza întrebărilor precedente. Evident, vei miza pe impactul pozitiv pentru client.

Cum a ajuns un model creat pentru copii de grădiniță să fie aplicat în marketing? Simplu – modelul oferă unul dintre cele mai firești moduri de organizare a informației, care ia în considerare și interesul, implicația și decizia finală a ascultătorului.

Ca atare, descrie perfect ce este prezentarea unui produs și rolul acesteia.

De ce este importantă prezentarea unui produs în marketing?

Probabil că deja ai înțeles că rolul unei prezentări de produs presupune mult mai mult decât informarea publicului tău legat de noile tale oferte. Acest proces va avea efecte atât asupra vânzărilor unui singur produs, cât și în relație cu afacerea ta în general. Iată de ce prezentarea unui produs este atât de importantă:

  • Crești gradul de conștientizare și atracție – Desigur că primul obiectiv este promovarea unui produs sau serviciu, dar prezentarea acestora va atrage atenția asupra afacerii tale. Amintește-ți că, pe lângă vânzări, fiecare nou produs trebuie să-ți promoveze afacerea în general.
  • Poți deveni competitiv pe piețe greu abordabile – Prezentarea unui produs, atunci când este realizată cum trebuie, îți va oferi un avantaj de competitivitate pe cele mai complicate piețe. Perspectiva nouă pe care o oferi asupra rolului și abordării unei nișe poate însemna diferența dintre un produs mediocru și unul de succes.
  • Îți crești vizibilitatea – Prin prezentarea unui produs, poți obține un Share of Voice (SoV) crescut, care va atrage la rândul său vânzări crescute. Altfel spus, cu cât mai mult acaparezi discursul într-o industrie, cu atât mai des vor gravita consumatorii spre tine. Gândește-te la Tesla spre exemplu: Chiar dacă mașinile electrice devin din ce în ce mai populare, cu fiecare mare firmă oferind un model competitiv prin preț și performanță, brandul Tesla este aproape echivalent cu autoturismele electrice.
  • O sursă pentru PR extern – Fiecare eveniment sau campanie de prezentare a unui nou produs se va reflecta în PR-ul firmei tale.  Revenind la exemplul Tesla, dar acum din perspectiva “așa nu”, poți vedea cum opinia publică o să varieze în funcție de campania de prezentarea a produselor. 
  • Duci la o creștere în vânzări pe plan general – Desigur că dacă unui client i se răspunde la fiecare întrebare din modelul 4Mat în mod eficient, acesta va dori să cumpere de la tine. Mai mult de atât prezentarea unui produs poate fi una dintre metodele eficiente de fidelizare a clienților, generând o viziune de lungă durată legat de necesitatea firmei tale în viața lor, bazată pe valori comune și consistență.
  • Creezi și popularizezi un brand – De fiecare dată când îți prezinți activitatea, participi la crearea și promovarea unui brand propriu. Astfel, prezentarea unui produs poate să întărească imaginea cultivată, sau s-o schimbe radical într-o direcție. Gândește-te cum firme gigant, ca Apple, folosesc lansările de produs pentru a se alinia cu valorile cu care se identifică fanii lor. Deseori, aceasta este o realiniere, dar dacă e făcută corect, va funcționa.

După cum vezi, prezentarea unui produs în vederea vânzării, în mod strict, este o perspectivă mioapă. O asemenea campanie va trebui să rezoneze cu întreaga ta afacere cât și cu publicul țintă. De asta există niște aspecte cheie de care să te îngrijești atunci când prezinți un nou produs.

10 elemente cheie pentru prezentarea unui produs nou

10 elemente cheie pentru prezentarea unui produs nou

Acestea sunt elementele pe care trebuie să le consideri și bifezi înainte de a efectua prezentarea unui produs. Poți considera asta o schiță a campaniei, evenimentului, sau postării de prezentare: 

    1. Introducerea – Această fază va da prima impresie a publicului asupra produsului și afacerii tale. Asigură-te că începi puternic și atragi atenția într-un mod coerent cu restul prezentării. Amintește-ți că ești în prima fază a modelului 4Mat.
    2. Agenda – Oferă o imagine generală clienților pentru ce urmează să vadă în prezentare. Agenda nu este mereu necesară, dar trebuie să o folosești în prezentări mai vaste, precum evenimentele sau prezentarea video. 
    3. Informația despre companie – Dacă prezentarea unui produs nou are ca scop și punerea afacerii tale pe hartă, folosește această ocazie pentru a oferi o imagine de ansamblu despre cine ești și ce oferi prin business-ul tău. Mizează pe activități concrete și valorile din spatele activității tale.
    4. Prezentare produsului – În sfârșit, va trebui să introduci mult așteptatul produs. Gândește-te cum poți face această introducere astfel încât să surprinzi și impresionezi, fără a șoca sau a da dovadă de lipsă de tact.
    5. Beneficiile – Modul de prezentare al beneficiilor combină trei etape din modelul 4Mat. Prin ele răspunzi și la “de ce (ar fi clientul interesat)?”, “ce este produsul?”, dar și la “cum (îl poți folosi și care sunt următorii pași)?” Asigură-te că prin beneficii răspunzi unor dificultăți inițiale trasate în introducere, sau prezentare. 
    6. SWOT și 5W1H – Analiza SWOT (Strengths / puncte forte, Weaknesses / puncte slabe, Opportunities / oportunități, and Threats / riscuri) îți poate oferi o perspectivă de ansamblu asupra produsului tău, din care poți stabili apoi beneficiile, viziunea de ansamblu și direcția în care trebuie să-ți dezvolți oferta pe viitor. Metoda 5W1H se referă la cele șase întrebări pe care trebuie să ți le pui în legătură cu oferta ta: ce?, unde?, când?, de ce?, cine? și cum? 5W1H este un model mai amplu al 4Mat, care te poate ajuta să spui o poveste completă și să realizezi prezentarea unui produs într-un mod convingător.  
    7. Harta de poziționare – Fii onest și prezintă-ți poziția în raport cu piața largă și competitorii curenți. Folosește ce ai aflat prin analizele SWOT și 5W1H pentru a valorifica acele calități care te scot în evidență. Cel mai important, utilizează această ocazie pentru a reduce informația la punctele cheie pentru clienții tăi. Prin harta de poziționare, începi să oferi o imagine de ansamblu și de viitor clienților.
    8. Exemple, mărturii și testimoniale – Nu există un mod mai bun de a prezenta utilitatea unui produs decât prin testimoniale, mărturii și exemple practice. Dacă îi poți oferi clientului ocazia de a interacționa imediat cu produsul, prin modele test & buy, demo, sau trial, cu atât mai bine. â
    9. Call to Action (CTA) – Orice prezentare a unui produs trebuie să conțină un îndemn la acționare sau Call to action. Folosește o indicație scurtă și convingătoare și plasează CTA-ul ca fiind decizia firească în urma a ce a experimentat până acum. Vechile metode de a scrie CTA-uri precum “Cumpără acum!” sau “Profită!” sunt considerate ineficiente și deranjante. Gândește-te la ce vrei să comunici și care e urmarea firească. Spre exemplu, dacă ai lansat un e-book plin de resurse, ar fi firesc să finalizezi îndemnând publicul să “Afle mai multe” sau să “Descopere povestea completă”. Poți de asemenea să marketezi un beneficiu cheie, precum livrarea gratuită (de care beneficiezi pe OLX), prețul redus, sau oricare din preferințele clienților de e-commerce
    10. Concluzia – Încheie prezentarea consolidând aspectele cheie oferite în prezentarea unui produs și punctând pe viziunea de ansamblu sau imaginea generală într-un mod pozitiv și convingător.

Mai multe despre livrarea cu OLX și beneficiile sale pentru tine:

Odată ce ai considerat aceste puncte, ești gata pentru a merge mai departe și începe realizarea planului pentru prezentarea unui produs nou pe piață. 

Cum realizezi prezentarea unui produs nou pe piață în 10 pași

10 pași pentru prezentarea unui produs

Urmează acești pași pentru a realiza prezentarea unui produs în cel mai eficient și convingător mod posibil:

  1. Stabilește obiectivele procesului de prezentare a produsului

Ce vrei să valorifici prin prezentarea unui produs? Fiecare dintre deciziile acestui proces trebuie să se conformeze cu indicatorii de performanță ai business-ului tău.

Mai mult, prezentarea unui produs va ghida și ce public vei atinge, prin acele caracteristici pe care le scoți în evidență. Evident, acest fapt trebuie armonizat cu ceea ce oferi. Spre exemplu, dacă ai un magazin online de haine produse etic și local cu materiale de calitate, poți evidenția prețul, dar șansele sunt că această metodă pentru prezentarea unui produs oferit de tine nu va funcționa. Iată de ce: 

  • Considerând modelul de business din exemplu, probabil că nu ai un preț competitiv.
  • Alte afaceri din industria largă de fashion care mizează pe cel mai mic produs vor performa mult mai bine în prezentarea unui produs preferabil din punctul de vedere al celui mai mic preț.
  • Astfel vei rata acele calități cu adevărat merituoase în oferta ta. În plus, asta înseamnă și că ai ales publicul țintă greșit.

Prezentarea unui produs poate clarifica multiple aspecte din afacerea ta, dar relația ta cu clienții și nevoile lor este unul din cele mai importante. 

  1. Definește clar nevoile publicului țintă și structurează prezentarea unui produs în funcție de ele

Înainte de a realiza prezentarea unui produs nou, stabilește care sunt necesitățile și așteptările clienților tăi ideali. 

Urmărind exemplul magazinului de haine, este clar că publicul interesat de prețuri mici, chiar dacă vine cu o calitate îndoielnică, va gravita spre business-urile de fast fashion în defavoarea ta. În loc să atragi și să convingi un client dezinteresat de afacerea ta, poți căuta acea nișă care are deja valori comune, și pentru care parcursul de la prezentarea unui produs, la beneficii și viziune de ansamblu, apoi la acțiunea de achiziție va fi unul firesc și chiar dorit.

Altfel spus, înainte să convingi și să convertești, prezintă-ți ofertele și afacerea ca o rezolvare mult așteptată pentru o problemă existentă.

  1. Planifică și pregătește conținutul pentru prezentarea produsului tău

Orice acțiune de prezentare a unui produs, de la plasarea unui anunț pe una din platformele marketplace populare, la publicarea de conținut sau organizarea unui eveniment trebuie planificată, de la început la sfârșit.

Utilizează formatul oferit de noi și punctele cheie ale oricărei prezentări pentru a crea un plan complet. Integrează obiectivele tale și ce ai descoperit în materie de nevoi ale publicului tău. În plus, armonizează modul de prezentare (anunț, conținut scris, media foto-video, podcast, sau eveniment în persoană) cu mesajul transmis. Pentru acest aspect, trebuie să iei în considerare instrumentul și mediul de prezentare

  1. Alege mediul și instrumentele potrivite pentru prezentarea unui produs

Abordarea unei pagini de anunț, unde informația trebuie să fie concisă și trecerea prin momentele prezentării este rapidă, va fi complet diferită de cea pentru un video de prezentare, în care este de așteptat să ai o prezentare organizată pe capitole, cu detalii complete legat de produsul tău.

Mai mult, tipul de produs pe care îl lansezi se ve potrivi unui anumit mod de prezentare. Să spunem că monetizezi cursuri online dintr-un domeniu greu de înțeles. În acest caz, chiar dacă poți plasa un banner pentru a-ți prezenta oferta pe o pagină precum OLX Servicii, un mod mult mai eficient este să oferi și o “mostră de cunoaștere” în forma unui video introductiv de prezentare.

Așa că trebuie să stabilești două aspecte: ce mediu și instrument de prezentare funcționează cel mai bine pentru oferta ta, și cum îți adaptezi mesajul la mediul stabilit. Desigur, există elemente de care nu te poți separa, precum textul, și cu atât mai puțin, partea vizuală. 

  1. Imaginea și prezentarea unui produs online

Este esențial ca fotografiile produselor tale să fie de înaltă calitate și să prezinte obiectele din toate unghiurile. De asemenea, culoarea trebuie redată în mod corect – ai observat probabil că se întâmplă ca, din cauza luminii sau a fundalului folosit, unele produse să pară ușor diferite ca nuanță față de realitate.

Aceste detalii pot genera nemulțumiri și chiar retururi, așa că este bine să eviți orice neînțelegere. Imaginează-ți că vrei să-ți cumperi o bluză – la magazin o poți vedea de aproape, poți simți materialul și iei astfel destul de simplu decizia. Dacă în poza de prezentare a unui produs nu ai posibilitatea să analizezi produsul, vei mai face achiziția?

O idee de care îți recomandăm să ții cont este și culoarea fundalului din jurul produsului. Alege să folosești alb și să nu încarci fundalul – psihologii au observat că spațiul alb dă senzația de obiect valoros, care își merită prețul.

Dacă produsul tău este disponibil în mai multe variante, e bine să le prezinți online pe toate, pentru a-ți prezenta oferta în întreaga ei variație.

Pe lângă asta, poți prezenta produsul și într-un un context în care e folosit obiectul respectiv: de exemplu, dacă vinzi măsuțe de lemn, pozează-le în interiorul unui living sau pe o terasă, astfel încât să le oferi clienților idei de amenajare și să îi determini să vadă cât de bine s-ar potrivi masa în propria locuință. Astfel construiești viziunea de ansamblu, făcând trecerea la un CTA / îndemn la acțiune mult mai naturală. 

Citește și: Cum te pregătești să-ți vinzi produsele online? 

  1. Oferă mereu descrierea și prețul în prezentarea unui produs

Prețul produsului trebuie pus întotdeauna la vedere, la fel ca și descrierea, în care e indicat să specifici toate detaliile legate de obiectul comercializat. Când mergi la magazin, poți pune diverse întrebări despre produs: din ce este confecționat, cum se folosește, ce specificații tehnice are sau care este perioada de garanție.

Interacțiunile online nu presupun întotdeauna o discuție directă, așa că ar trebui ca orice informație utilă să fie simplu de găsit. Bineînțeles, poți coresponda cu clientul prin mailuri sau pe un chat integrat în pagină, însă de cât timp și de câți oameni ai avea nevoie pentru a răspunde fiecărui client cu privire la fiecare produs vândut?

Îți recomandăm ca lângă produs să afișezi o prezentare scurtă și simplă a produsului, iar detaliile suplimentare – materiale, informații tehnice, mod de utilizare – să fie accesibile printr-un meniu dropdown sau pur și simplu în partea de jos a paginii. În ceea ce privește prețul, dacă oferi un discount special, semnalizează-l cu o culoare care să iasă în evidență, de exemplu cu roșu, nuanță asociată de obicei cu reducerile, dar și cu o invitație la acțiune.

Citește și: Vânzări offline vs vânzări de produse pe internet – cum faci trecerea? 

Dacă ai posibilitatea, include și recenzii ale altor clienți, pentru că acestea vor fi de ajutor în procesul de decizie. Recenziile îi oferă potențialului client încrederea de care are nevoie pentru a comanda produsul dorit.

  1. Recomandări suplimentare sunt utile în prezentarea unui produs online

Vrei să vinzi mai multe produse, chiar dacă unii dintre clienți intră pe site cu un singur obiect în minte? Oferă-le și alternative care s-ar potrivi cu produsul ales, fie că fac parte din aceeași gamă sau din game complementare. Clientul care dorește să cumpere un set de pahare ar putea avea nevoie și de farfurii noi sau de o față de masă elegantă.

Scaunul de birou s-ar potrivi cu o veioză sau cu un set de accesorii pentru scris, iar exemplele pot continua în orice domeniu. Foarte multe site-uri folosesc această practică pentru a-și promova eficient produsele și a-și încuraja clienții să cumpere mai mult. Nu uita că nevoia de vânzare poate fi stimulată, ceea ce se întâmplă de altfel și în magazinele fizice.

  1. Ușurează drumul spre achiziție cu butoane de navigare pe pagina de prezentare a produsului

Dacă vinzi online, știi deja că vizita clientului tău ar trebui să se încheie și cu o acțiune – sau cel puțin așa ar fi ideal. De aceea, în pagina de prezentare a produsului e necesar să pui și un call to action – butonul care îl invită pe client să întreprindă acțiunea.

De obicei, acțiunea este cea de cumpărare, iar asta înseamnă că va trebui ca în dreptul produsului, în pagina de prezentare, să apară un buton cu un text scurt și clar: Cumpără acum, Adaugă în coș sau alte texte similare. Poți adăuga și un buton prin apăsarea căruia clientul își poate salva produsul în secțiunea de Favorite, pentru a reveni la el ulterior, în special dacă acesta nu e momentan în stoc.

Unele magazine online preferă să înlocuiască acțiunea de cumpărare cu cea de discuție cu un consultant, mai ales dacă produsele comercializate au o valoare mai ridicată. Este cazul site-urilor cu mașini sau a celor cu produse electrocasnice exclusiviste.

În situația în care consideri că ar fi necesar ca potențialul client să discute cu un specialist în vânzări înainte de a finaliza tranzacția, poți pune un Call to Action corespunzător și un formular în care pot fi completate datele de contact.

Totuși, în acest caz e recomandat să acorzi la fel de multă atenție prezentării produsului – clientul va putea lua decizia de a vorbi cu unul dintre consultanții tăi doar dacă este aproape convins că vrea să cumpere de la tine.

  1. Anticipează întrebările și pregătește răspunsurile

Fie că trebuie să oferi aceste răspunsuri în promovarea unui produs nou, ca parte din material (spre exemplu ca FAQs într-un material publicat), sau vei avea ocazia să răspunzi direct la întrebări (prin comunicarea online pe marketplace-uri sau întrebările de la un eveniment), trebuie să ai mereu un răspuns prompt, sigur, și coerent cu restul prezentării. Gândește-te (cu ajutorul analizei SWOT și metodei 5W1H oferite de noi) care ar putea fi acele puncte care-i pun pe clienți pe gânduri sau în dubiu. 

Mai mult decât o abordare reactivă, poți transforma aceste puncte de contenție și întrebări în forța proactivă de ghidare pentru prezentarea unui produs. Amintește-ți, întreaga prezentare este doar o serie de răspunsuri oferite de brandul tău posibilelor întrebări. 

Nu te opri la întrebările generale aplicabile oricărei piețe – gândește întrebări concrete și aplicabile ariei tale de activitate. Dacă vinzi mobilă, este firesc să te aștepți la întrebări despre livrare, proveniența materialelor și calitatea pieselor, cât și potrivirea acestora cu trendurile curente în amenajări. Dacă ai o firmă de software, întrebările vor fi mult mai de nișă și specifice lumii IT-ului.  

  1. Vezi ce funcționează în prezentarea unui produs și ce nu

Chiar dacă ai trecut cu succes prin toți pașii precedenți, nu înseamnă că succesul prezentării este garantat. 

De asta trebuie să încerci și să evaluezi succesul unei abordări în prezentarea unui produs. Strategia ta va necesita multiple materiale și metode de înștiințare a clienților. Folosește această multitudine de strategii pentru a vedea care dintre ele are cel mai bun efect asupra obiectivelor bazate pe indicatori de performanță. Nu uita, totuși că există și posibilitatea unui efect compozit rezultat din totalitatea metodelor de prezentare. În cele din urmă, doar dacă ai o rețea de metode de comunicare și promovare te poți aștepta la creșterea vizibilității și a vânzărilor.

 

Acum știi la ce trebuie să ai grijă și pașii prin care să treci dacă vrei să realizezi prezentarea unui produs nou pe piață. Nu uita totuși, un ultim, al nouălea pas secret: învață de la competiție.

Cum arată prezentarea unui produs: Exemplu

Vom considera exemple de prezentare a unui produs care au performat bine și care îți pot oferi un model de succes pentru abordările tale.

  • Prezentarea unei probleme cu care te poți identifica – Cazul Match Box

Prezentarea unui produs: Pitch Match Box slide 1

Primul pitch deck de la Match Box, precursorul Tinder este un exemplu bun de cum poți comunica o problemă cu care clientul se poate identifica, apoi să-ți introduci produsul sau serviciul ca rezolvare firească.

Prezentarea unui produs: Pitch Match Box slide 2

Prezentând situația unui potențial client (Matt), care se întâlnește cu o problemă frecventă (frica de rejecție), Match Box se poate propune ca o alternativă preferabilă.

Prezentarea unui produs: Pitch Match Box slide 3

Întreaga prezentare reușește să spună o poveste coerentă într-o notă umoristică și captivantă. Modelul ți se poate părea învechit la nivel vizual, dar abordarea a dat roade.

Prezentarea unui produs: Pitch Match Box slide 4

Ce ai de învățat: Folosește studii de caz credibile, chiar dacă sunt fictive. Răspunde la întrebarea “cum poate produsul să fie de folos?” prin exemplu și pași de utilizare. Dacă ai testimoniale, acestea sunt preferabile, dar și un caz fictiv poate funcționa.

  • Lasă faptele și numerele să vorbească – Exemplul AirBnB

Prezentarea unui produs exemple AirBnB

În materie de prezentarea unui produs B2B, AirBnB a oferit un exemplu perfect în care, printr-o prezentare PowerPoint și o comunicare vizuală.

Mizând pe indicatori clari de performanță îmbinați cu beneficiile platformei, o poveste preferabilă pentru potențiali clienți, și nu în cele din urmă, o identitate vizuală puternică, poți construi un argument incontestabil pentru afacerea și produsele tale. 

Ce ai de învățat: Fie că va fi o fotografie, o prezentare sau un video de durată extinsă, trebuie să captezi clientul și să-l convingi că ești singura opțiune (chiar dacă te compari cu alți competitori) de la început până la sfârșit. Folose;te datele în favoarea ta, dar asigură-te că modul de comunicare este intuitiv și clar.

  • Fii creativ în răspunsul dat unei probleme – Exemplul OLX Servicii

Un mesaj scurt și la obiect. Video-ul de prezentare pentru OLX Servicii comunică două beneficii clare din start: 

  1. Platforma este locul unde vei găsi anunțuri pentru servicii.
  2. Platforma oferă un spațiu pentru oferte variate (de la zugrav la profesor de artă)

În plus, observă cum problemelor, exprimate strict vizual (tatăl îngrijorat de starea pereților, fiul în explorare artistică) li se oferă rezoluția într-o notă umoristică, neașteptată și creativă.

Ce ai de învățat: Nu toate prezentările de produse trebuie să se rezume la un model sobru de exprimare a problemei și oferirea unei rezolvări. Încearcă să experimentezi în abordare.

  • Poți spune o poveste prin cele mai simple medii – Exemplul Köber Zertifikat Plus

În prezentarea unui produs și în marketing în general, imaginea chiar poate spune 1000 de cuvinte. Ia exemplul celor de la Köber, care au reușit să zugrăvească o imagine concretă și captivantă pentru produsele lor. Scenariul indicat este, pe cât de fantezist, pe atât de convingător, creând un context ideal și memorabil pentru produsul marketat.

Ce ai de învățat: Chiar dacă nu dorești să creezi materiale video sau prezentări complexe, modul în care îți prezinți produsul și narativa pe care o creezi poate însemna diferența dintre rezultate mediocre și succes. Include tot ce este necesar (imaginea de produs sau descrierea), dar asigură-te că îi dai o direcție memorabilă.

Alte recomandări pentru prezentarea produsului online

În afară de exemplele de mai sus, mai există câteva reguli de care e indicat să ții cont atunci când îți prezinți produsele pe internet:

  • Păstrează aceeași abordare în toate descrierile: gândește-te la publicul țintă și exprimă-te astfel încât să ajungi mai ușor la acesta. Nu schimba tonul, pentru că brandul tău rămâne în mintea clienților inclusiv prin modul de adresare.
  • Folosește culorile brandului: impactul vizual este important în mediul online, iar dacă afacerea ta se identifică prin anumite culori, încearcă să nu încarci paginile de prezentare a produsului cu o paletă coloristică pe care clientul nu o asociază cu brandul.
  • Nu te teme să fii original: dacă publicul tău țintă nu este foarte rigid, îți poți permite să adaugi puțin umor în prezentarea produsului sau să încerci să dai o notă de originalitate paginii, cu ajutorul unui designer inspirat.

Următorii pași în prezentarea și promovarea unui produs

Prezentarea produselor tale este primul pas în promovarea afacerii, dar nu este singurul. De asta trebuie să explorezi toate metodele de promovare, pentru a-ți crește business-ul organic și într-un mod sustenabil pe plan lung.

În plus, alegerea spațiului în care vinzi online va veni cu anumite schimbări dar și beneficii pentru prezentarea și vânzarea produselor. Spre exemplu, OLX nu numai că-ți oferă o interfață prietenoasă și funcțională pentru prezentarea unui produs, dar dacă devii parte din comunitatea OLX Business ca vânzător, primești și o pagină personalizabilă pentru magazinul tău online. Avantajul vânzării pe OLX este că nu trebuie să te concentrezi pe “push-ul” către potențiali clienți, ca în cazul altor metode de promovare. Cei peste 14 milioane de utilizatori lunari accesează platforma cu dorința clară de cumpărare. În plus, pachetele de promovare vor facilita un avantaj prezentărilor tale, și ai și o metodă credibilă și eficientă de a colecta recenzii și testimoniale de la clienți precedenți. 

Activează un pachet de anunțuri pe OLX și lasă-ne pe noi să-ți ușurăm procesul de vânzare!

Abonează-te la BLOG: