Crearea si promovarea unui brand – cum iti construiesti imaginea afacerii

Pagina de Business » Dezvoltarea afacerii » Crearea si promovarea unui brand – cum iti construiesti imaginea afacerii
Crearea si promovarea unui brand - cum iti construiesti imaginea afacerii

Înainte de a vorbi despre brand, e nevoie să îți faci o imagine de ansamblu a ceea ce poate să însemne termenul de brand, să știi care e diferența între brand și branding și la ce te ajută în imaginea afacerii tale.

Una din multele definiții găsite pe internet ne spune așa: “Un brand este un nume, semn sau simbol folosit în identificarea produselor sau serviciilor unui producător și utilizate pentru a-l diferenția de competiție.” Parțial adevărat, dacă ne referim la brand ca și simbol sau ‘’logo’’, care are rolul de a împreuna mai multe caracteristice care definesc o companie. Însă pe lângă partea vizuală, care este esențială și însumează numele firmei, sloganul, grafica, culoarea, sunetul și în unele cazuri mirosul și sunetul, termenul de brand a căpătat o valoare mult mai mare.

Brandul înseamnă autenticitate, un ideal la care aspiră orice companie pentru a rămâne în mentalul colectiv. Brandingul, în schimb înseamnă procesul îndelungat de marketing – de promovare a brandului, care propulsează brandul pe piață și îi asigură un prestigiu.

Crearea și promovarea unui brand

Pentru a-ți oferi o privire de ansamblu vom lua în calcul mai mulți pași care te ajută să promovezi brandul și să îți construiești imaginea afacerii tale.

1. Poziționarea brandului în acțiunile de promovare online

Trăim în era vitezei și a tehnologiei, suntem adesea ‘’bombardați’’ de informații din toate părțile, astfel că etapa poziționării poate fi una dificilă. Când creezi un brand și alegi metodele de promovare a brandului, trebuie să ai în vedere un public țină bine conturat, care împărtășește valorile companiei, iar ulterior ajunge să rezoneze cu brandul tău.

Pentru a face față concurenței, asigură-te că oferi cele mai bune produse și servicii din nișa ta. Atunci când vii pe piață cu un produs, indiferent că e nou sau nu, ia în calcul beneficiile pe care le aduce consumatorului. Factorul decizional este până la urmă clientul, iar tu trebuie să-I oferi acestuia calitate și garanție în ceea ce vinzi.

Mizează mereu pe beneficiile aduse, acestea pot fi de natură economică (prețul spre exemplu), funcțională (oferirea unor produse cu performanțe ridicate) sau emoțională (de exemplu, atmosfera cu care este întâmpinat când intră în magazinul tău).

2. Strategia de dezvoltare integrată cu promovarea de brand

Strategia aleasă prin programele de marketing pentru promovarea de brand va duce la atingerea obiectivelor afacerii tale. Cea mai utilizată metodă în stabilire a obiectivelor e S.M.A.R.T. (Specifice, Măsurabile, Abordabile-ușor de atins, Relevante, T- încadrate în timp). Strategia eficientă trebuie axată pe alegerea pieţei ţintă şi pe poziţionarea brandului. Programele din spatele afacerii susţin brandul şi ajută la implementarea strategiei și a măsurării rezultatelor.

Comunicarea este de asemenea extrem de importantă în procesul de poziționare, segmentare și strategie de promovare a brandului. Găsește canalul de comunicare potrivit publicului. Investește eficient în principalele rețele de socializare (Facebook, Instagram, Linkedin) și în reclame difuzate la radio și TV, cu un buget de marketing prestabilit. Urmărește rezultatele, fă analize constant, iar în timp vei vedea ce funcționează mai bine pentru afacerea ta (vom dezvolta mai jos principalele mijloace media).

Concentrarea eforturilor și focusarea atenției spre consumator presupune înțelegerea pieței pe care își desfășori activitatea. Construirea și promovarea unui brand este un proces continuu care necesită multă răbdare și consecvență, de aceea nu toată lumea reușește să își deschidă și să mențină o afacere, iar cei mai mulți renunță când dau de primul hop.

3. Comunicarea brandului – esențială în campaniile de promovare

Promovarea unui brand înseamnă comunicarea lui în toate domeniile mass media, fie că vorbim televiziune, internet, radio, ziare, publicitate online, outdoor, social media sau aplicații digitale. Imaginea pe care brandul o are, atât în offline (aici vorbim de reclamele outdoor, guerrilla marketing), cât și online (social media, website) vorbește despre tine, despre valorile și credințele tale care vor să se facă remarcate.

Atragerea unui public prin diversele modalități de promovare a brandului, dar și a produselor sau serviciilor oferite,  puse la dispoziție nu este ușoară, dar odată ce ți-ai format o nișă, ai adus credibilitate în rândul oamenilor, își va fi mai ușor să-ți gestionezi activitatea.

Comunică original, uman, pe înțelesul publicului, interacționează cât mai mult cu comunitatea creată, pune constant întrebări și află care sunt așteptările celor interesați de brandul tău. Prezența în online a devenit mai mult decât necesară în zilele noastre, așa că folosește-te de toate instrumentele de marketing puse la dispoziție pentru a ajunge cât mai aproape de consumatori. Scopul final al comunicării este să-i determine pe consumatori să acționeze, să încerce produsul, iar ulterior să-l achiziționeze. Și nu o dată, ci de fiecare dată.

Odată lansat produsul pe piață, poate te gândești să îți valorifici afacerea în mediul online, cum fac majoritatea brandurilor, indiferent de dimensiunea lor. Un mod simplu și rapid, odată că produsul tău ajunge pe piața și să fie cumpărat de cât mai multă lume poate fi binecunoscuta platfomă de tip marketplace de la OLX.

Pentru mai multe idei de afaceri profitabile, accesează secțiunea Dezvoltarea afacerii de pe OLX Business.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin