Reclame gratuite – cum îți faci reclamă gratuită pentru site-ul tău

Pagina de Business » Vânzări Online » Reclame gratuite – cum îți faci reclamă gratuită pentru site-ul tău
Reclame gratuite - cum îți faci reclamă gratuită pentru site-ul tău

Când ești un antreprenor la început de drum, provocările sunt nenumărate. Iar una dintre ele rămâne alocarea bugetului de investiție pe primele luni de la înființarea afacerii. Acesta va merge în multe direcții în care este absolut indispensabil iar singurul care rămâne neglijat și opțional pentru unii, este bugetul alocat publicității.

De cele mai multe ori, acesta este mult prea mic pentru a face campanii de marketing gigant, care să genereze vizibilitate și, implicit, vânzări. Așa că, vine natural întrebarea: cum îmi fac reclamă gratuită online? De undeva trebuie să începi iar direcțiile sunt mult mai multe decât crezi. Orice mențiune pe care o faci despre brandul tău celor din jur, în offline, este deja o reclamă gratuită iar orice mențiune online contează, privind în timp. Și, totuși, cum îți faci reclamă gratuită pe internet în 2022? Să le luăm pe rând.

Cum faci reclamă gratuită online pentru un website

1. Fii activ pe social media

După cum ai observat, toate brandurile sunt prezente astăzi pe social media. Alege-ți rețeaua socială cu care se potrivește cel mai bine brandul tău și lansează-te pe ea.

Dacă ai o firmă care prestează servicii de curățenie la domiciliu, orientează-te să-ți creezi o comunitate pe Facebook.  Dacă faci bijuterii handmade, îndreaptă-te spre Instagram. Însă, dacă îți dorești vizibilitate din plin, fii prezent pe ambele rețele sociale, dacă nu chiar pe mai multe de atât, pentru că în fiecare loc vei găsi un anumit tip de public.

Odată ce ți-ai creat paginile de social media, postează zilnic, interacționează cu publicul tău și răspunde comentariilor. Dar, ține minte un lucru important: conținutul pe care îl creezi nu trebuie să fie zilnic despre ofertele și serviciile tale, ca și când ai pune anunțuri de vânzare.

Alege să postezi, în schimb, conținut interesant, util și amuzant. Pe social media, scopul tău este să trezești emoții publicului tău pentru a-i cuceri iar, cu cât ești mai amuzant sau mai emoțional, cu atât ai șanse să vinzi mai târziu. Fă-i să se îndrăgostească de brandul tău, arătându-le partea umană din spatele lui.

Cu cât vei fi mai natural, cu atât vei atrage aprecierile publicului mai mult și îți vei construi o comunitate fidelă. Însă, cel mai important, ai răbdare. Acest proces durează, nu poți deveni mare peste noapte în social media, mai ales când vrei să crești organic – fără să investești bani în publicitate.

Citește și: INFOGRAFIC: ghid de promovare Social Media pentru IMM-uri

2. Postează pe grupuri și forumuri

Grupurile de Facebook au căpătat foarte multă popularitate în ultima vreme și tot mai multe persoane sunt pe ele. Există grupuri pentru fiecare pasiune, interes sau meserie iar utilizatorii rețelelor sociale se adună acolo, cu scopul de a găsi soluții la problemele lor sau pentru a simți că fac parte dintr-o comunitate.

În funcție de profilul afacerii tale, caută grupurile care se potrivesc cel mai bine cu ea și înscrie-te pe ele cu profilul personal. Urmărește discuțiile și de fiecare dată când se ivește o oportunitate să-ți recomanzi serviciile sau produsele, fă-o. Este o reclamă gratuită online de mare valoare, pentru că oamenii cred mai degrabă în recomandări de la oameni care au testat deja produsele.

Nu este nevoie să spui că e afacerea ta, este suficient să-ți împărtășești public experiența ta cu brandul respectiv. Totodată, pe grupurile mari se mai lansează campanii de către administratori și membrii sunt încurajați să posteze. Dacă afacerea ta se pretează campaniei și ai liber la promovare directă, publică o postare despre ea. Vei fi uimit să vezi cât de multă lume va reacționa la ea prin mesaje sau aprecieri. Situația stă la fel și pe forumuri.

Caută-le pe cele care sunt compatibile cu brandul tău – de exemplu, dacă vinzi jucării de lemn pentru copii, fă-ți un profil pe forumurile dedicate mamelor, și recomandă-ți produsele de fiecare dată când ai această ocazie.

Citește și: 3 greșeli des întâlnite în promovarea afacerilor online

3. Faci bartere cu micro influencers

Ai auzit de conceptul de barter? Dacă nu, îți spunem noi despre ce este vorba. În limbaj 100% românesc, barterul este celebrul troc – un schimb de obiecte sau servicii, fără mijlocirea banilor. Așa cum se presupune deja, ești prezent pe social media cu afacerea ta și vrei să-ți faci reclame gratuite.

Fă o scurtă cercetare și află care sunt cei mai potriviți micro influenceri pentru promovarea afacerii tale și realizarea de reclame gratuite și plătite pe internet. Un micro influencer are peste 3000 de urmăritori pe Facebook sau pe Instagram și, de obicei, are o nișă pe care activează – poate fi vorba de industria beauty, de business, modă, sport, călătorii etc.

Ei sunt de încredere și autentici, ceea ce îi face valoroși când vine vorba despre marketing. De aceea, profită de prezența lor, identifică-i pe cei compatibili cu brandul tău și îndrăznește să le propui un barter. Mulți dintre ei vor accepta.

Cu alte cuvinte, le oferi gratuit produsul tău sau un serviciu din compania ta iar ei îl vor promova pe rețelele lor sociale, prin postări dedicate, story-uri și, de ce nu, concursuri. Este o formă de publicitate foarte eficientă în 2022 și chiar dacă nu-ți va aduce din start vânzări, te va ajuta la construirea vizibilității brandului – primul pas către succes.

4. Înscrie-te pe un marketplace

Îți poți face reclamă gratuită și pe site-uri, însă nu orice fel de site-uri. Vorbim despre marketplace-uri, locul în care vei găsi oameni dispuși să cumpere lucruri. Cum îți pregătești produsele pentru vânzare?  Le faci fotografii clare și luminoase din mai multe unghiuri, pui un titlu relevant, o descriere completă și le încarci pe site, pentru a le pune la vânzare.

Aici, cât timp oamenii caută tipul de produse sau servicii pe care le vinzi, e mult mai ușor să te faci vizibil. Însă, dacă vrei să te asiguri că nu rămâi ignorat, poți investi o sumă modică pentru promovarea anunțurilor. Această tehnică te va aduce în prima pagină a rezultatelor de căutare, deci șansele ca oamenii să dea click pe anunțul tău sunt considerabil mai mari.

În schimb, dacă îți permiți să aloci un buget lunar în direcția promovării, îți poți lua un abonament care îți va oferi mult mai multe funcționalități și statistici necesare pentru creșterea vânzărilor, precum ce oferit de OLX. Vestea bună este că suma investită este accesibilă pentru orice buget iar beneficiile ei se vor vedea lună de lună.

Citește și: Cum să faci fotografii de produs reușite

5. Creează o pagină pentru site-ul tău pe Google Business

Google îți permite să-ți creezi gratuit un profil de companie, care este mult mai valoros decât pare. Acest profil te va ajuta să interacționezi gratuit cu clienții și să devii vizibil pe Google Maps. De ce este util acest lucru? Gândește-te puțin. Atunci când cauți, spre exemplu, o florărie într-un sector al Bucureștiului, te duci de obicei pe Google sau chiar pe Google Maps.

Dacă ai observat, există pin-uri cu diverse magazine, restaurante și tot felul de firme pe hartă, ceea ce le face mult mai vizibile. Dacă îți vei crea un profil de business, vei fi și tu printre ei, iar Google te va sugera printre rezultatele de căutare ale clienților. Să-ți creezi un astfel de profil este foarte simplu și, pe lângă vizibilitatea pe care ți-o oferă pe hartă, mai ai și alte avantaje.

Apari mai rapid în rezultatele căutărilor Google iar reclama la produsele tale este gratuită, împreună cu adresa, numărul de telefon și programul companiei tale – ceea ce înseamnă că poți fi contactat mult mai ușor de către clienți și încă ceva. Poți obține recenzii de la cei care ți-au încercat serviciile, care influențează foarte mult atragerea de noi alți clienți, așa că scopul tău este să obții cât mai multe recenzii de la cei din jur.

Cu cât vei avea mai multe și mai pozitive, cu atât va fi mai bine pentru afacerea ta. După cum poți vedea, există destule metode prin care îți poți face reclamă gratuită iar multe dintre ele se pot pune ușor în practică. Chiar dacă ești la început de drum sau ai deja doi ani de business, publicitatea este esențială pentru a rămâne activ pe piață, deci indiferent de ce cale de promovare alegi – gratuită sau plătită, ideea este să nu o ignori.

Abonează-te la BLOG: