Cele mai căutate și apreciate produse online din țară

Pagina de Business » Vânzări Online » Cele mai căutate și apreciate produse online din țară
Cele mai căutate și apreciate produse online din țară

Comportamentul de consum al românilor din ultimii ani și topul celor mai căutate produse online ne arată că acesta este într-o creștere continuă încă de la începutul pandemiei și se va păstra în continuare așa. Dacă până acum lumea era obișnuită să comande produse de pe dispozitive precum calculatorul, laptopul sau tableta (circa 28%), în 2021 cele mai multe comenzi online, cu un procent de 69% s-au realizat de pe telefon, conform platformei 2Performant.

România continuă să fie în topul țărilor cu cea mai mare creștere a vânzărilor din comerțul electronic, prognozată la 23% în 2021, față de 12% media europeană și peste jumătate dintre românii cu acces la Internet vor cumpăra ceva online în 2021, a declarat Luca Cassetti, secretarul general al Ecommerce Europe în cadrul conferinței organizată de

Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO), cu ocazia celei de-a doua ediții a Zilei Naționale a Comerțului Electronic. Comerțul electronic joacă un rol important în trecerea spre economia viitorului dacă ne gândim că pentru prima dată, anul trecut, mai mult de jumătate dintre utilizatorii români de internet, respectiv 54%, au căutat și au cumpărat produse online. Acestă creștere fulminantă este confirmată, prin achiziții pe internet de 1,39 milioane de vânzări pentru magazinele online din platformă.

Cele mai căutate produse online din țara noastră

Înainte să vezi cele mai căutate produse online de pe marketplace-uri, te invităm să parcurgi un articol în care îți arătăm cum te pregătești să-ți vinzi produsele online,  care îți va folosi dacă ești antreprenor la început de drum și nu numai.

Anul de grație 2021 a însemnat un boom pentru industria Fashion, cu o creștere de 30 de procente față de anul anterior. Contextul pandemic a accelerat adoptarea unor schimbări în industria frumuseții, iar principalii retaileri din țară au avut numai de câștigat la acest capitol. Cu un marketing bine pus la punct, axat pe calitatea produselor, fidelizarea clienților, dar și pe vânzări, brandurile mari de la noi și-au lichidat rapid stocurile adaptate la nevoile de atunci.

Relaxările din 2021 a însemnat pentru mulți un bun prilej de a ieși din casă și a ne îndrepta atenția spre natură, spre drumeții. Cele mai căutate articole online la momentul respectiv au fost încălțămintea sport, tricouri bărbați și tricouri femei, cu creșteri substanțiale, de peste 150% la fiecare categorie.

În același an s-a pus foarte mult accent pe încurajarea producției locale, de unde rezultă că românii au fost solidari cu brandurile românești și le-au susținut prin achiziționarea de articole îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii. S-au realizat și numeroase campanii la nivel național, care au vizat donarea de haine și încălțăminte pe care nu le mai purtăm, dar de care se pot bucura familiile defovarizate din mediile rurale în mare parte.

Dacă până acum lumea era mai reticientă în această privință. responsabilitatea socială și awarness-ul adus de companii în atenția publicului, au demonstrat că românii sunt dispuși să facă fapte bune și să ajute comunitatea atunci când e nevoie.

A doua categorie de produse căutate online vine tot ca urmare a schimbării compartamentului de consum în rândul românilor, datorată în primul rând pandemiei și implicit nevoii de a ne găsi diverse ocupații în marea parte a timpul petrecut în casă.

Cu peste 330.000 de vânzări și o creștere de 29% față de anul precedent, preferințele românilor în căutarea de produse online s-au îndreptat spre achiziționarea produselor din categoria Cărți, Filme și Muzică. E lesne de înteles acest compartament și totodată lăudabil, dacă ne gândim că mult timp țara noastră s-a clasat pe primele locuri în Europa în ceea ce privește analfabetismul funcțional.

În continuare acest segment de produse căutate online ar avea multe de câștigat, dacă promovarea cărților s-ar face nu numai pe internet și pe mijloacele mass media populare, precum radio-ul sau televiziunea. În cele din urmă, pe locul 3 în topul produselor căutate online, cu o creștere de până la 4 procente, se situează produsele din categoria Beauty.

Sunt produse căutate online în mare parte de persoanele de gen feminin, de la parfumuri, truse de make-up, creme, geluri de duș, de unde se poate observa o preocupare constantă a femeilor de a se îngriji, indiferent de anotimp, sezon sau ocazii.

Citește mai multe despre cele mai căutate și cele mai vândute produse online

OLX Marketplace ți-a prezentat doar o parte din cele mai apreciate și căutate produse online de publicul român și motivele care au stat la baza achiziționării lor, dar și trecerea spre economia viitorului, reprezentată de creșterea masivă a comerțului electronic din România.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin