Promovarea unui produs: Exemple și 30 de metode simple și eficiente

Pagina de Business » NOU » Promovarea unui produs: Exemple și 30 de metode simple și eficiente
10 pași pentru prezentarea unui produs
Cuprins

Cel mai important aspect pentru vânzările tale atât în prezent cât și pe viitor este modalitatea în care realizezi promovarea unui produs.

Popularizarea ofertelor tale clienților vechi sau noi, interesați sau nu, este singura metodă în care poți susține o afacere de ecommerce. Totuși, promovarea produselor poate fi incredibil de complexă, incluzând aspecte de la natura ofertelor tale, la prezentare, modelul de afacere și publicitatea adițională. 

De asta, am studiat numeroase metode de promovare a produselor pentru a-ți oferi 30 de exemple și strategii de promovare a unui produs cu care poți începe ușor, cu siguranța că vei vedea rezultate.

În timp, îți poți extinde și perfecționa eforturile pe baza instrumentelor de promovare online pe care le-ai testat și știi că stimulează creșterea și vânzările, evitând cele mai des întâlnite greșeli în strategiile de promovare ale magazinelor online.

Însă, pentru început, va trebui să gândești promovarea unui produs în funcție de trei categorii de public principale:

  • Persoane care caută tipul de produs pe care îl oferi;
  • Persoanele care au mai cumpărat de la tine înainte sau care știu despre magazinul tău;
  • Oameni care și-ar dori produsul pe care îl oferi dacă ar ști despre existența lui.

Fiecare din aceste categorii va necesita tehnici de promovare a produselor specifice și îți vom oferi un exemplu de campanie de promovare a unui produs care atinge toate punctele cheie necesare. Dar, înainte de asta, trebuie să te familiarizezi cu cele mai bune metode. Iată cum poți realiza promovarea unui produs:

1. Pagina de produs: Îmbunătățește prezentarea pentru o promovare mai bună

Pagina de produs pentru promovarea unui produs

Prima prezentare a produselor tale o reprezintă pagina acestora, fie pe site-ul propriu sau pe pagina de vânzător pe platforme de marketplace. De aceea merită să oferi atenție modului în care îți prezinți ofertele.

Altfel spus, o pagină de produs bună are șanse de convertire considerabile, dar doar dacă aceasta este realizată cum trebuie.

Cum îmbunătățești o pagină de produs?

Secretul este să combini o prezentare concisă și clară cu propria creativitate și identitate de brand. O pagină bună va trebui să ofere toate detaliile cheie care sunt de interes pentru un potențial cumpărător, dar o abordare personală are șansa de a pune bazele unei relații dintre client și brandul tău.

Dacă ai opțiunea pe domeniul propriu, încearcă să promovezi și alte produse similare sau complementare. Astfel, poți crește valoare medie de achiziție, comunicând și cumpărătorului că ai interesul său în minte. Un marketplace oferă această facilitate prin sisteme interne.

Dacă vrei să ai control extins asupra anunțurilor și prezentării ofertelor, fără să deții un site propriu, OLX te poate ajuta. Dacă deschizi un cont OLX Business și devii vânzător partener, primești nu numai pachete dedicate de anunțuri și opțiuni de manageriere a acestora, ci și o pagină personalizabilă pentru afacerea ta. Aceste elemente vor îmbunătăți prezentarea și promovarea produselor, fără să necesite ca tu să ai propriul site de ecommerce. Acestea sunt, desigur doar începuturile beneficiilor pentru utilizatorii business.

Îmbunătățește-ți prezentarea ofertelor și promovarea produselor, și începe să vinzi cu OLX!

2. Experiența de cumpărare: Simplifică procurarea livrare

Pagina de prezentare a produsului, cât și hub-ul de vânzare al afacerii tale se integrează într-o categorie mai mare care descrie întreaga experiență a unui client, din punctul în care îți găsește oferta, până la achiziție. 

Experiența de cumpărare descrie acest proces și impresia lăsată asupra cumpărătorilor tăi. În acest sens, unul dintre cele mai bune moduri de promovare a unui produs este să-i simplifici procurarea.

Acest proces va include elemente de la vizibilitate și prezentare, la navigarea platformei pe care vinzi, până la plasarea comenzii, realizarea plății și livrarea unui produs. Ca atare, nu este ușor, implicând multiple fațete ale afacerii tale.

În schimb, dacă îmbunătățești experiența de cumpărare, vei obține două beneficii – clienți mulțumiți și fideli, cât și promovarea unui produs sau serviciu prin viu grai.

Dacă vinzi prin OLX, deja ai beneficii, precum livrarea 100% gratuită pentru tine și cu prețuri începând de la 9.98 lei pentru orice cumpărător, oriunde în țară.

Cum îți poți eficientiza experiența de cumpărare?

Acest proces va implica multiple îmbunătățiri aduse platformei și ofertei tale. Acestea sunt zonele în care trebuie să ai grijă considerabilă:

  • Călătoria clientului: Trebuie să te asiguri că drumul clientului spre produsele căutate este unul simplu și intuitiv.
  • Procesul de checkout: Odată ce clientul a ajuns la finalizarea comenzii, trebuie să simplifici procesul necesar pentru achiziționare și stabilirea livrării.
  • Opțiunile de livrare: Relația ta cu clientul în cazul unei achiziții nu se termină odată ce a plasat comanda. Livrarea acesteia și opțiunile de coletărie se vor reflecta asupra ta.
  • Opțiunile de plată: Metodele de plată sigure îți vor oferi credibilitate, promovându-ți afacerea ca una de încredere, ceea ce duce la promovarea unui produs ca fiind de calitate.
  • Relații cu clienții: Dacă poți răspunde eficient problemelor clienților tăi, experiența de cumpărare va fi îmbunătățită considerabil.
  • Conținutul publicat: Ca în cazul paginii de prezentare, tot conținutul publicat de tine trebuie să fie intuitiv, informativ, dar și convingător. În plus, trebuie să rezolvi elemente de optimizare pentru motoare de căutare. Aceste considerente sunt și două metode de promovare a produselor pe care le vom discuta acum.

3. Content marketing: Oferă conținut de calitate pentru promovarea unui produs

Content marketing pentru promovarea produselor

Crearea de conținut de calitate pentru posibilii clienți este o modalitate excelentă de a aduce trafic pe site-ul magazinului și de a oferi informații utile care îți poziționează brandul drept un expert în categoria sa. 

Traficul crescut va duce în cele din urmă și la promovarea produselor în mod organic, dar asta dacă reușești să-ți treci vizitatorii prin “pâlnia de vânzare.” Altfel spus, poți începe prin a scrie conținut despre întrebări generale cu scop informativ, ghidând un cititor înspre pagini comerciale. 

Desigur, vei avea nevoie de conținut de tranziție dintre informație generală și tranzacție. De exemplu, ghidurile de utilizare ale produselor, recenziile sau ebook-urile sunt instrumente foarte eficiente de promovare online. Acestea pot fi nucleul site-ului, deoarece oferă o valoare uriașă clienților potențiali și sunt, de asemenea, fantastice pentru SEO.

Dacă ai deja anunțuri postate pe un marketplace, analiza SEO pentru conținutul tău poate fi destul de complicată și obscură. Mai puțin dacă platforma îți oferă instrumentele necesare pentru analiză, cum face OLX. Dacă devii un utilizator OLX Business și vinzi ca un partener, platforma îți va oferi vei primi o suită de instrumente de analiză a statisticilor și popularității. Poți folosi aceste date pentru a intui dacă formele de conținut (scris, vizual, sau taguri) funcționează cum îți dorești.

Există mult mai multe beneficii dacă începi să vinzi cu OLX. Înscrie-te și află cum te poate ajuta platforma marketplace!

4. Optimizare SEO: Optimizează-ți paginile de produse și conținutul pentru motoarele de căutare

Optimizare SEO pentru promovarea produsului și a firmei

Cel mai eficient mod de promovare a unui produs prin conținut scris va presupune nu numai să ai un text de calitate, ci și unul care va fi indexat și rankat de motoarele de căutare pe baza anumitor cuvinte cheie de interes. Optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO) este complexă, iar încercarea de a optimiza te poate confuza destul de tare la început. Iată câteva lucruri de care trebuie să ții cont în ce privește promovarea produselor prin această modalitate: pune-te în locul utilizatorului tău — cum vorbește publicul țintă despre produsele tale și ce vrea să știe?

SEO pentru promovarea unui produs: Exemple

Să luăm următoarea situație: să spunem că vrei sa mergi la stomatolog, însă nu știi încotro să te îndrepți. Cel mai probabil, vei căuta cu ajutorul Google un cabinet stomatologic din București și vei scrie în bara de căutare “cabinet stomatologic sector 2 bucurești”. Google îți va afișa 30 de pagini de rezultate, însă tu te vei uita la cel mult, primele două pagini de rezultate și vei alege unul dintre acestea, în funcție de ce ai nevoie sau după anumite criterii – preț, servicii etc.

Totuși, cum au ajuns acele cabinete în primele două pagini de căutare și sunt accesate de toată lumea? Cu SEO și niște content marketing. Dacă vrei să aplici și tu această strategie pentru afacerea ta, apelează la un specialist SEO. El va știi exact ce caută oamenii pe internet și cum poate aplica acele cuvinte cheie și pentru site-ul tău, astfel încât să te aducă în câteva luni în prima pagină a căutărilor pe Google.

Care sunt primii pași pentru promovarea produselor prin SEO?

Pentru rezultate mai bune, poți merge în două direcții pentru promovarea produselor online: SEO on-page și SEO off-page. Primul se referă la optimizarea conținutului site-ului și la anumite elemente HTML ce vor fi introduse pe acesta. El presupune atât stabilirea clară a categoriilor site-ului, a descrierilor produselor etc.

Cel de-al doilea, tipul off-page, ajută la rezultate mai bune în motoarele de căutare, prin tactici care nu sunt implementate pe site-ul tău. Mai exact, prin conținut expus pe alte site-uri sau în social media, la care vei adăuga mereu link-uri către website-ul tău propriu.

Deci, acordă atenție conținutului de pe pagină, adică la titlurile și descrierile produselor, imagini, orice bloguri sau alt conținut pe care l-ai putea avea. Asigură-te că se folosește în mod natural un limbaj pe care clienții tăi l-ar putea folosi atunci când caută produse similare. Meta-etichetele sunt, de asemenea, importante, deoarece ajută motorul de căutare să descopere despre ce este vorba în fiecare pagină a site-ului tău.

Mai mult, paginile publicate ar trebui să aibă propria etichetă de titlu unică. Descrierile meta sunt scurte rezumate ale fiecărei pagini. Când site-ul tău apare pe o pagină cu rezultate ale motorului de căutare, utilizatorii vor vedea eticheta de titlu și meta descrierea și atunci pot lua decizia de a-ți vizita magazinul sau nu.

5. Promovarea unui produs în marketplace-uri: Folosește marketplace-uri ca OLX pentru a ajunge la mai mulți clienți

VIDEO: Platforme marketplace Romania: Cum alegi?

Un marketplace precum OLX îți poate garanta promovarea unui produs prin sisteme interne de publicitate pentru vânzători, cât și în moduri organice. Dacă activezi un pachet de anunțuri pe OLX, spre exemplu, poți ajunge mai ușor la un public de aproximativ 14 milioane de utilizatori lunari, care sunt deja interesați de produse din categoria vândută de tine.

Promovarea produselor prin marketplace-uri ca OLX, este de asemena cea mai ușoară metodă. ți ia mai puțin de 10 minute să pui un anunț de vânzare cu produsul tău pe pe o pagină proprie de vânzător. 

De ce ai nevoie pentru promovarea unui produs pe marketplace?

Iată care sunt pașii esențiali pentru promovarea produselor pe un marketplace precum OLX: 

  • Pune un titlu clar, succint, dar atractiv: Alege un titlu care să-ți prezinte produsul într-o lumină cât mai bună. De exemplu, poți sesiza diferența între “Vând iPhone” și “Vând iPhone stare impecabilă”. Evident, titlul trebuie să prezinte realitatea.
  • Încarcă poze de calitate pe platforma de vânzări online: Stimulul vizual este întotdeauna important, iar un client îți poate alege sau, din contră, evita produsul chiar din momentul în care vede poza. Prima impresie e foarte importantă, iar o poză prost realizată poate să nu pună în evidență obiectul vândut. Poți pune la dispoziția potențialilor clienți poze cu portofoliul tău sau poze cu produsul din mai multe unghiuri, pentru ca aceștia să-și facă o idee cât mai corectă despre ceea ce le oferi.
  • Descrie produsul cât mai complet: Descrierea este esențială atunci când vinzi online. Spre deosebire de un magazin fizic, cumpărătorii nu pot interacționa direct cu vânzătorii și nici nu pot atinge sau vedea de aproape produsele listate pe o platfomră de vânzări online. Prin urmare, descrierile trebuie să cuprindă toate detaliile necesare.
  • Adaptează-te la publicul țintă: Încearcă să adaptezi descrierea la specificul clientului. Dacă, de exemplu, vinzi adidași pentru tineri, poți încerca să surprinzi cu un anunț dinamic și nonconformist. Însă dacă oferi servicii diverse încearcă să adopți un limbaj mai formal, pentru a fi înțeles de cât mai multe categorii de oameni. Avantajele unei platforme de vânzări online este că aceasta oferă acces la un public variat.
  • Informează-te cât mai mult: Nu uita să te uiți la competitori și le urmărești produsele, pozele și prețurile, să faci o analiză a publicului tău și a preferințelor acestora, pentru a te bucura de vânzări rapide. Află care sunt cele mai vândute produse online și ce se caută în marketplace și vezi dacă ceea ce vinzi tu are căutare sau nu.
  • Oferă un preț competitiv: Pe OLX, dar și în social media, probabil vei găsi zeci de anunțuri cu produse similare cu alte tale. Sunt și alți oameni care folosesc internetul pentru promovare produse online și pentru vânzare. Așadar, trebuie să iei în calcul oferta de preț, raportându-te la concurența ta.

Dacă ești un vânzător în căutare de public mai larg pentru ofertele tale, creează un cont și devino un utilizator OLX Business și promovează-ți produsele eficient!

6. Publicitate gratuită prin Google: Utilizează Google my Business pentru promovarea produselor 

Google my Business pentru promovarea unui produs

O altă modalitate de promovare online gratuită pentru vânzarea de produse este construirea unui profil de companie pe Google – Google my Business. Avantajul acestei platforme este că poți introduce adresa afacerii tale fizice (spre exemplu, adresa depozitului tău sau magazinului tău de produse din oraș) și Google îți va poziționa afacerea pe hartă.

Asta face ca în momentul în care cineva din apropiere caută produsele tale, afacerea ta îi va apărea pe prima pagină, fiind relevantă pentru căutările lui. Iar el poate cere direcții de la GPS către magazinul tău. În plus, la fel ca și pe Facebook, aici poți posta noutăți despre produsele pe care vrei să le vinzi online.

Ce avantaj are platforma Google my Business în plus față de Facebook? 

Google my Business îți oferă posibilitatea de a realiza un landing page pentru produsele tale – ca un fel de site de prezentare a produselor. Aceasta este o modalitate foarte avantajoasă de promovare produse online pentru că nu ai nevoie de cunoștințele de care ai avea nevoie pentru a-ți construi un site propriu. În plus, totul este gratuit!

Cum poți începe promovarea produselor prin serviciile Google?

Construirea unui profil de Google my Business durează mai puțin de 20 de minute, pentru a completa toate informațiile despre afacere – logo, adresă, program de lucru, descrierea companiei și serviciile sau produsele pe care le oferi. Iar construirea acelei pagini de prezentare mai poate dura încă jumătate de oră.

Cu alte cuvinte, în mai puțin de o oră poți avea un canal minunat de promovare și vânzare produse online pus la punct. Poți folosi această strategie de promovare online pentru a crește vânzările atât online cât și în locația ta fizică, deoarece lumea te găsește pe hartă. Pentru a activa acest cont vei avea nevoie să confirmi adresa.

Ce se întâmplă este că Google îți va trimite un plic cu un cod format din cifre, pe care tu trebuie să-l introduci pe profilul creat. Acest plic ajunge prin poștă, la adresa dată de tine (adresa locației tale) în câteva zile. Pui codul din plic la secțiunea de confirmare a adresei și locația ta devine vizibilă.

7. Campanii PPC: Promovarea unui produs prin Google Ads, Facebook Ads și reclame plătite

Dacă vrei rezultate mai rapide, trebuie să plătești pentru asta. Pe acest principiu se bazează și Google, YouTube, Facebook și Linkedin. Le vom lua pe rând, ca să decizi în ce direcție să aloci banii pentru a obține clienți noi. Mai sus discutam despre cum funcționează SEO și cum te ajută să crești – mai lent, dar sigur.

Cea mai des întâlnită modalitate de promovare a unui produs online cu plată este reprezentată de campaniile PPC (Pay per Click). În această categorie avem reclamele Facebook Ads și Google Ads. Sunt reprezentate de acele anunțuri sponsorizate pe care le vezi tot timpul atunci când cauți pe Google anumite lucruri sau în feed când intri pe Facebook.

Care sunt canalele populare pentru promovarea unui produs cu reclame plătite?

Google Ads este un instrument de promovare online care îți oferă oportunitatea de a licita pentru cuvinte cheie, astfel încât să poți apărea primul în paginile cu rezultate ale motoarelor de căutare. Obținerea râvnitului “loc de vârf” va depinde și de optimizarea SEO a paginii sau site-ului tău  – dar, atenție, Google Ads va apărea în continuare primul.

Costurile reclamelor pe Facebook sunt direct proporționale cu dimensiunea publicului la care vrei sa ajungi – cu cât vei investi mai mulți bani în această direcție, cu atât reclamele tale vor ajunge la un public mai numeros. Și, ai un plus: poți extinde reclamele tale și pe Instagram, dacă ai un cont al afacerii.

LinkedIn este o altă rețea de social media pe care îți poți face reclame, rețea pe care o recomandăm în special celor care au tipuri de afaceri B2B, însă, trebuie să ții cont că aici costurile sunt mult mai ridicate, așadar, dacă ai un buget mic, te poți orienta doar către Facebook, însă cu o targetare pe oamenii care activează în domeniul care te interesează. Printre formele de promovare online a produselor există și retargetarea, cu care sigur ai avut de-a face, chiar și în calitate de potențial client.

Aceasta este o modalitate excelentă de promovare a unui produs și a magazinului tău în general, deoarece nu necesită nici un design și are capacitatea de a genera trafic nou. Vei obține rezultate în timp real și poți ajusta strategiile campaniei în funcție de performanță.

Totuși, pentru a rula astfel de campanii trebuie să ai cunoștințe specializate de marketing și de operare a conturilor asociate Facebook Ads și Google Ads. Aceste tipuri de reclamă pot fi realizate din platformele de administrare reclame pe care Facebook și Google le pune la dispoziție.

Există variante mai accesibile pentru promovarea unui produs prin reclame plătite?

Dacă începi să vinzi pe OLX, ai opțiunea de a activa pachete de anunțuri contra cost pentru promovarea unui produs sau mai multor oferte. Această opțiune este mult mai potrivită pentru e-commerce, pentru că va ținti direct către utilizatori doritori să cumpere. Mai mult, promovarea unui produs pe OLX te poate ajuta să ajungi la aproximativ 14 milioane de utilizatori lunari sau 90% din utilizatorii de internet din România. 

Pentru promovarea anunțurilor ai 3 opțiuni pe care le găsești la secțiunea de promovare anunțuri:

  • Start, care presupune 3 zile de promovare în lista de anunțuri și îți poate asigura cu până la 4 ori mai multe vizualizări.
  • Standard,care îți oferă 7 zile de promovare în lista de anunțuri și 3 reactualizări automate ale anunțului.
  • Pro, care îți oferă 30 de zile de promovare, 9 reactualizări automare și 7 zile de promovare pe prima pagină. Această strategie de promovare online te poate ajuta să acaparezi de până la 30 de ori mai multe vizite pentru anunțul tău.

Dacă vrei să începi cu reclame plătite cu eficiență maximă, devino un utilizator OLX Business și promovează-ți produsele clienților doritori!

8. Social Media: Folosește-ți prezența pe rețele sociale pentru promovare gratuită sau plătită

Social media marketing pentru promovarea unui produs

Dacă vrei promovarea unui produs pe care vrei să-l vinzi online, social media este o metodă de succes, fiind printre cele mai des utilizate strategii de publicitate pentru business-uri aflate la început în mediul online. Asta pentru că promovarea produselor prin social media nu presupune foarte multe cunoștințe tehnice în primă etapă și se poate face complet gratuit.

Tot ce trebuie să faci pentru început este să creezi o pagină de Facebook pentru compania ta. Acest proces durează mai puțin de 5 minute. Ai nevoie de un nume, o descriere scurtă despre ce anume vor găsi oamenii pe pagină, o poză de profil, care poate fi chiar logo-ul afacerii tale și o poză de copertă, unde poți realiza rapid un colaj de poze cu produsele tale sau poți face un banner printr-un program gratuit de tipul Canva.com.

După ce ai realizat pagina de Facebook, poți începe să postezi pe pagină, să scrii texte despre produsele tale și să adaugi poze cu ele. Iar mai apoi poți să inviți prietenii tăi apropiați sau membrii familiei să distribuie pe profilul lor personal de Facebook acele postări, pentru a atrage mai multe vizite. În mod similar poți începe promovarea unui produs pe Instagram, TikTok, sau orice altă platformă care se potrivește publicului tău. În plus, amintește-ți că fiecare platformă are un conținut specific. Dacă pentru Facebook, conținutul scris primează, pe Instagram te vei baza pe elementul vizual. Pe TikTok, promovarea trebuie să se muleze pe caracterul decentralizat și organic al video-urilor pupulare. 

În acest mod poți să-ți găsești primii clienți pentru afacerea ta. Gândește-te la reclamele pe social media în aceeași manieră. De exemplu, dacă publicul tău petrece mult timp pe Instagram, dar nu pe Twitter, vei dori să-ți concentrezi bugetul pe Instagram.

Cu ce să începi promovarea unui produs prin social media?

Metoda directă este să-ți promovezi produsele noi prin rețele sociale, fie prin postări pe conturile tale, sau prin postări promovate. Totuși, pentru a avea succes, aceste postări vor trebui să ajungă la persoanele potrivite.

Deci, înainte să folosești aceste rețele pentru promovarea unui produs trebuie să te asiguri că toate conturile tale de social media sunt actualizate constant cu imagini și videoclipuri captivante. Pe lângă organizarea de concursuri tip „giveaway” și lucrul cu influencerii activi în nișa ta, nu uita de utilizarea hashtag-urilor adecvate.

De asemenea, încurajează distribuirea propriului conținut printre urmăritorii tăi și nu uita să încorporezi în feed conținut generat de aceștia.

Poți folosi ghidul nostru pentru promovarea prin social media, pentru a te asigura că eforturile tale au succesul cuvenit.

9. Program de afiliere: Începe o campanie de promovare a produselor prin afiliați

Modelul de afiliere este unul dintre cele mai populare metode de promovare a produselor în mediul online. Acesta presupune folosirea serviciilor afiliaților cu platforme independente care vor ghida noi clienți spre tine, fiind plătiți o fracțiune din fiecare vânzare.

Beneficiul net al afilierii pentru promovarea unui produs sau magazin online ține de eficiența modelului. De asemenea, tu nu trebuie să îți concentrezi eforturile și resursele înspre promovarea produselor proprii.

În schimb, dacă nu ai un plan care include aceste costuri, profitabilitatea afacerii poate fi afectată. De asemenea, sistemul de afiliere poate dura o perioadă considerabilă până să arate rezultate. Iar, odată ce vei primi noi clienți, va fi responsabilitatea ta să îi menții fideli.

Când ar trebui să folosești programe de afiliere?

Ideal, ar trebui să folosești afilierea pentru a-ți atrage un public incipient și în momentele în care eforturile proprii pentru promovarea produselor au rezultate dezamăgitoare.

De asemenea, această metodă nu este una de scurtă durată. Considerând că rezultatele pot dura să apară, trebuie să integrezi aceste programe corect în planul tău de lungă durată.

10. SMS marketing: Activează-ți clienții prin mesajele trimise pe telefon

Un alt răspuns surprinzător la întrebarea “Cum se pot promova produsele vândute online?” este SMS marketingul. N-ai fi crezut că ceva atât de banal funcționează, nu? 90% dintre textele trimise prin SMS sunt deschise și citite, comparativ cu e-mail-urile, care sunt deschise în proporție de 20%-30%.

Cum realizezi promovarea produselor corect prin SMS marketing?

Să setezi o astfel de campanie este simplu, rapid și ieftin, așadar, dacă vrei să-ți promovezi produsele oferite, să le aduci aminte vechilor clienți de tine sau să atragi unii noi, încearcă SMS marketingul. Însă, fii atent la texte – concepe unele cât mai atractive, care te prind de la primele trei cuvinte și care spun tot ce-ți dorești pe scurt. Suntem în epoca vitezei, nimeni nu are timp să citească mesaje kilometrice.

După cum poți vedea, există multe strategii eficiente de pentru promovarea unui produs online, din care le poți alege pe cele care se potrivesc cel mai bine cu brandul și bugetul tău. Indiferent de ce alegi, ține cont că pentru a vedea rezultatele investiției tale, este necesar să aplici strategia pe o perioadă mai lungă de timp, de minim trei luni, ideal un an. Marketing-ul se poate face punctual, însă rezultatele vor fi la fel de punctuale.

Pentru ca lumea să nu uite de tine într-o mare plină de branduri și publicitate, este necesar să faci mereu ceva în acest sens pentru a rămâne la suprafață.

11. Email marketing: Folosește metode de promovare a produselor prin newsletter, retargetare și outreach

email marketing pentru promovarea unui produs

Probabil că ești și tu abonat la cel puțin unul sau două newslettere, fie pentru că vrei să fii la curent cu tot ce e nou, fie pentru că ți s-a oferit ceva în schimbul abonării la newsletter, în momentul respectiv. Cam asta înseamnă e-mail marketing. 

Ca cei din spatele brandului să aibă adresa ta de e-mail și să îți aducă aminte prin mail-uri de existența lor, să-ți pună la dispoziție oferte personalizate și orice alte lucruri care te vor determina să comanzi de la ei.

Cum poți aplica strategii de e-mail marketing pentru promovarea unui produs?

Pune un banner pop-up pe homepage-ul site-ului tău prin care să determini oamenii să-ți lase adresa ta de e-mail. Le poți oferi un voucher de 15% reducere la prima achiziție, le poți oferi un ebook gratuit, cu informații utile – un ghid, un raport, depinde de natura afacerii tale, sau îi poți invita să se aboneze la newsletter pentru a afla primii de ofertele tale.

Odată ce ai o formă de contact a potențialilor tăi clienți, îi poți ține săptămânal la curent cu ofertele sau noutățile magazinului tău. Pentru a preveni dezabonarea de la newsletter, evită să dai prea multe mail-uri și rezumă-te la maximum două pe săptămână.

Chiar și într-un magazin fizic, este important să ai o strategie puternică de promovare a produselor prin e-mail. Colectează cât mai multe adrese de e-mail – clienți actuali, clienți potențiali, persoane interesate de evenimente etc. E-mailul continuă să fie unul dintre cele mai eficiente instrumente de marketing din setul de instrumente pentru comerțul electronic, așa că asigură-te că nu lași aceste informații importante să-ți scape.

Unele site-uri folosesc casete pop-up pentru a solicita utilizatorilor să-și introducă adresele de e-mail în schimbul unei mici promoții, cum ar fi 15% reducere la prima lor achiziție sau livrare gratuită.

12. Programe de loializare a clienților: Fidelizarea clienților existenți va simplifica promovarea unui produs nou

Fidelizarea clienților va avea ca efect și promovarea unui produs nou în moduri eficiente și organice, cu minimul de efort adițional din partea ta.

Dacă clienții tăi devin cumpărători loiali cât mai repede și des, aceștia vor deveni interesați de noile produse prezentate pe platforma ta. Astfel, vei avea garanția că promovarea produselor se va face constant unei baze solide de cumpărători repetați. Odată ce ai stabilit metode de loializare eficiente și suficiente, eforturile tale publicitare se vor ghida strict înspre atragerea noilor clienți și informarea celor existenți. 

În plus, loializarea produce și promovarea unui produs sau magazin prin viu grai. Dacă un client este satisfăcut și implicat în relația cu brandul tău, șansele sunt că va recomanda și apropiaților afacerea ta. Apropiați care au probabil aceleași nevoi și profiluri de consumator.

Există multiple metode de fidelizare a clienților pe care le poți considera și adapta modelului tău de afaceri. Este recomandat să analizezi ce poate funcționa pentru tine și să creezi un program de fidelizare complet.

13. Parteneriate cu branduri: Colaborează cu firme și branduri complementare pentru promovare

Parteneriatele cu alte mărci sunt extrem de populare pentru promovarea online. Tot ce trebuie să faci este să găsești o afacere cu un public țintă similar, dar care vinde un produs complementar produsului tău. În acest fel, fiecare partener de afaceri ajunge la un public complet nou, dar relevant.

De exemplu, dacă vinzi echipament pentru exterior, un parteneriat relevant ar putea fi cu o marcă axată pe încălțăminte pentru drumeții. Iar în funcție de perioada anului, un ghid de cadouri co-branded ar putea fi o inițiativă de succes.

14. Influencer marketing: Colaborează cu creatori de profil înalt pentru promovarea unui produs și brand

Dacă un parteneriat cu un brand poate duce la promovarea produselor în mod organic, este cu atât mai firesc să colaborezi cu persoane a căror prezență pe internet reprezintă un brand în sine: influencerii.

Aceștia sunt oameni cu un public mare în online și au puterea de a „influența” comportamentul de cumpărare al audienței respective. Lucrul cu influencerul potrivit îți poate aduce produsul în fața unui număr mai mare de potențiali clienți, sporind nivelul de brand awareness.

Cum să ai succes în promovarea produselor prin intermediul influencerilor?

Pentru a avea succes cu acest mijloc de promovare online, asigură-te că urmăritorii influencerilor vizați se aliniază cu publicul țintă și cu valorile brandului tău. De aici încolo, influencerul poate să scrie un articol pe blog despre produsul tău, face o postare foto sau video pe rețelele sociale, sau o recenzie pe YouTube.

Influencer marketingul este o cale prin care poți crește rapid ca business, însă nu recomandăm să te bazezi doar pe ea. Creează-ți propria identitate a brandului și nu lăsa influencerii să ți-o creeze ei. Odată ce ai o identitate clară, mergi către cei care rezonează brandul tău și vorbește-le despre tine, pentru ca ei să transmită mai departe mesajele tale.

Cum reduci prețurile pentru influencer marketing pentru promovarea unui produs?

Pentru a reduce costurile, orientează-te către micro influenceri care vor avea tarife mai mici sau care acceptă colaborările tip barter. Iar, pentru mai multă credibilitate, alege un micro influencer foarte compatibil cu valorile brandului tău, care îți apreciază cu adevărat produsele și le folosește, și propune-i o colaborare pe termen lung sau chiar titlul de ambasador al brandului tău. În acest fel, vei construi credibilitate, care se va reflecta în cifra vânzărilor, mai târziu.

15. Recomandări și testimoniale: Folosește părerile și interacțiunile clienților pentru promovarea produselor

Știm cu toții că recomandările sunt cea mai eficientă strategie de promovare a unui produs și asta funcționează și în online. Folosește-te de produsele tale pentru a primi recomandări. Trimite mostre de produse oamenilor înainte să cumpere.

Recomandările și metoda de folosire a produselor pentru a atrage clienții sunt două dintre cele mai de succes strategii de vânzare pentru produse online. 

Cum determini clienții să-ți ofere mai multe recomandări pentru promovarea produselor?

Pentru a atrage cât mai multe recomandări de la clienții tăi, oferă-le un stimul. Pentru fiecare client nou pe care ți-l aduce o recomandare, cel care te-a recomandat primește un voucher cadou la următoarea comandă. Sau, dacă un client vine în magazin cu un cunoscut sau comandă online pentru 2 persoane, îi oferi o reducere considerabilă la al doilea produs comandat.

Poți să oferi și promoții pentru recomandări. Dacă un client îți lasă un review pe Facebook sau o recenzie Google îi oferi 5% reducere la următoarea comandă.

16. Coduri de referire: Oferă beneficii pentru clienți pe care le pot oferi apropiaților

Una dintre cele mai eficiente moduri de a atrage noi clienți este prin oferirea unor beneficii inițiale, de la livrare gratuită, la o reducere. Iar un public pe care trebuie să-l consideri este cel format din cercul apropiat al clienților existenți.

Codurile de referire combină aceste două categorii: în esență, oferi un beneficiu pe care un client îl poate oferi apropiaților. În general acesta ar trebui să includă un beneficiu similar sau mai consistent pentru cumpărător care să-l stimuleze să ofere mai departe.

Codurile de referire pentru prieteni sunt cel mai firesc mod de a implementa un model de promovare a produselor către apropiați. În anumite condiții (plasarea unei comenzi, abonarea la newsletter, crearea unui cont), oferi posibilitatea de a împărtăși un cod unic către prieteni și apropiați. Aceștia vor obține un beneficiu dacă îl folosesc. Iar, pentru fiecare nou client atras, cumpărătorul inițial va primi un beneficiu proporțional.

Rezultatul este dublu: atragi noi clienți către afacerea ta și totodată fidelizezi cumpărătorii curenți, motivându-i să cumpere în viitor.

17. PR: Folosește comunicarea de presă pentru a-ți promova noile produse

Fie că o vei face prin articole sponsorizate sau te vei baza pe propria atractivitate, poți îmbunătăți promovarea unui produs prin PR și comunicarea cu presa.

Să spunem că ai un nou produs care poate fi de interes comun. Poți apela la publicații pentru a realiza un material împreună în care combinați informații relevante cu identitatea și rolul brandului tău.

În alt caz, poți folosi date sau expertiză ce țin de funcționarea afacerii tale pentru a realiza materiale informative, ce pot fi apoi preluate și popularizate de alte publicații.

Să spunem că ai o afacere prin care vinzi alimente eco și nutritive, iar brandul tău este modelat în jurul promovării unei vieți sănătoase. Poți contacta o publicație cu specific de sănătate și lifestyle pentru a discuta despre ce înseamnă alimentația sănătoasă. În mod similar, poți studia statisticile ce țin de alimentația sănătoasă în România pentru a face apoi un comunicat de presă cu ce ai descoperit. Astfel, vei fi preluat de publicații interesate de poveste, obținând vizibilitate în mod organic.

Ce este esențial este să poți oferi informații cheie din nișa ta și imaginea brandului tău să se alinieze cu modul în care comunici în și cu presa. 

18. Comunitate online: Generează-ți o comunitate solidă pentru a-ți susține afacerea și întări brandul

Scopul întregii tale abordări pe social media și relații publice, dacă nu și în promovarea produselor în general este să generezi o comunitate în jurul brandului.

Dacă reușești să atragi un public fidel identității tale, te poți asigura că vei vinde constant fără să ai nevoie de promovarea unui produs nou în mod individual. 

Generarea unei comunități unește elementele cheie ale tuturor modurilor de publicitate. Va trebui să îți cunoști publicul cheie, nevoile acestuia, cât și interesele într-un plan mai larg, pe care le poți integra în imaginea ta.

Pentru a începe acest proces de community building, trebuie să-ți îmbunătățești prezența și reach-ul pe toate rețelele sociale. Identitatea brandului și comunicarea ta ar trebui să fie uniformă și unitară. În plus, trebuie să stimulezi interacțiunea clienților cu brandul și cu comunitatea mai largă. În plus, va trebui să reflecți valorile acestora pentru a-ți face clienții să fuzioneze într-o comunitate în jurul tău.

19. Utilitate: Demonstrează utilitatea produsului și integreaz-o în marketing

Există un mod mai bun pentru promovarea unui produs decât prezentarea utilității acestuia pentru potențialii cumpărători? Dacă urmezi această rută poți convinge clienții de valoarea ofertei tale pe baza propriei lor experiențe.

În plus, acest mod de promovare nu necesită un concept complex în spate, sau o abordare nouă și neașteptată. Poți folosi rețele de socializare unde prezinți cât se poate de simplu funcționalitatea produselor tale. 

Aceasta este cea mai naturală și organică metodă de a-ți populariza afacerea și ofertele sale. Lipsa patinei publicitare îți va oferi încredere și va aduce clienți doritori spre produsele tale.

20. Testarea produselor: Permite-le clienților interesați să încerce produsele tale

Nu există un mod mai bun de a dovedi utilitatea și relevanța unui produs în viața clientului decât prin a-i permite să îl testeze pe cont propriu. Din acest motiv, promovarea unui produs poate beneficia de pe urma campaniilor de testare, precum “Test and buy.”

Una dintre cele mai de succes strategii de promovare a unui produs, pe vremea în care marketingul se realiza față în față era metoda “Test then buy”.

Agenții de vânzări lăsau oamenii să testeze produsele înainte de a le cumpăra, iar prin această strategie puteau atrage un număr de vânzări mai mare, deoarece oamenii se conving de calitatea produsului și după aceea sunt dispuși să plătească chiar mai mult pe el.

Metoda a evoluat cu timpurile, devenind o parte constitutivă pentru mediul online, în special pentru produsele software și diferite servicii.

Preferențialitatea acestei strategii va depinde, în cele din urmă de ce produse promovezi. Această metodă se poate demonstra ca fiind foarte greu de aplicat pentru produse fizice vândute online, sau servicii care nu necesită repetitivitate.

Totuși, poți adopta modelul “Test then buy” pentru situația ta și pentru promovarea unui produs specific afacerii tale. Există trei tipuri de promovare a produselor care decurg din strategia aceasta, și pe care le vom analiza mai atent: strategia tripwire, oferirea de mostre cadou și inaugurarea unui model pe bază de subscription.

21. Metoda tripwire: Oferă cea mai bună ofertă pentru a atrage clienți și reachiziții

Una dintre cele mai populare metode de promovare a produselor, metoda tripwire presupune convertirea vizitatorilor în clienți prin oferte irezistibile, cel mai des în ceea ce ține de preț. 

Practic, dacă oferi produse la cel mai mic preț posibil (care nu îți va aduce niciun profit, sau care îți poate produce chiar și pierderi), poți să transformi rapid vizitatori interesați în clienți, pentru a-i activa ulterior și ghida spre achiziții profitabile și repetate. Altfel spus, vei transforma prețul ultra-competitiv într-o metodă de promovare a unui produs, dar și de fidelizare rapidă a clienților. Această strategie se aseamănă cu “Try then buy”, întrucât le oferi viitorilor clienți servicii produsul la cel mai mic preț posibil (chiar dacă nu zero), sperând că aceștia vor dezvolta o relație cu afacerea ta și îi vor vedea utilitatea pe viitor.

Metoda tripwire are ceva în comun cu majoritatea metodelor de promovare a produsului: presupune să oferi ceva înainte ca un client să devină profitabil. Ca atare, orice formă de promovare presupune proactivitate (reală sau percepută) din partea ta.

22. Giveaway-uri: Oferă produsul gratuit unui număr limitat de clienți fideli și activi

Giveaway-uri pentru promovarea produsului

Promovarea unui produs online poate beneficia de pe urma unor giveaway-uri pentru un număr limitat de clienți, dar capabil să-ți prezinte produsele unui public larg.

În plus, dacă transformi giveaway-ul într-un eveniment sau concurs, poți atrage atenția asupra noilor produse, generând interes și din partea celor care participă dar nu câștigă.

Chiar dacă oferirea unui produs gratuit presupune niște pierderi inițiale, la fel ca în cazul metodei tripwire, rezultatul în materie de publicitate va fi incontestabil. Un giveaway poate rezulta într-o serie de beneficii identificate în alte metode de promovare a produselor: 

  • Testarea independentă din partea celor care au câștigat.
  • Promovarea unui produs prin word of mouth.
  • Posibilia stabilire a unei relații pozitive cu clienții și fidelizarea a acestora.

23. Cadouri și mostre extra: Oferă un mic adaos pentru clienții tăi pentru a motiva achiziții și a promova alte produse

Oferirea de cadouri mostre în comenzi este o metodă de promovare a produselor care combină trei aspecte importante: îmbunătățirea experienței de cumpărare, familiarizarea cumpărătorului cu alte produse din stoc și comunicarea neforțată a identității brandului tău.

Desigur că cea mai firească metodă de promovare a unui produs prin cadouri este prin includerea acestora în comenzi de o anumită valoare sau în cazul unor oferte dintr-o promoție. În schimb, oferirea unui cadou surpriză în urma comenzii poate să aibă un efect mult mai puternic asupra clientului, acesta nefiind legat de o formulă promoțională. Astfel, această metodă de promovare a produselor garantează și stabilirea unei relații (pozitive) cu clientul, crescând șansele fidelizării și achizițiilor repetate.

24. Abonament lunar: Promovează produse și generează achiziții repetate prin sisteme de subscripții și abonamente

abonament lunar pentru promovarea produselor

Dacă produsele pe care vrei să le promovezi presupun achiziții în mod repetat și regulat, poți să-ți modifici oferta în direcția modelului de abonament lunar.

Astfel, problemele promovării repetate și atragerii a noi clienți în mod constant pot fi rezolvate de lansarea unui sistem de subscripție.

Abonamente pentru promovarea unui produs: Exemple aplicabile

Această metodă, totuși depinde foarte tare de oferta afacerii tale. Dacă oferi kituri pentru gătit sau pentru masă, sistemul de abonament săptămânal sau lunar este unul firesc de inclus, cel puțin ca ofertă. Dacă deții o editură sau un magazin de beletristică de nișă, șansele sunt că clienții tăi vor dori să primească lunar o carte sau un pachet de cărți din partea ta. La fel și pentru produse perisabile, precum bețișoarele sau lumânările parfumate.

Scopul central al unui model de subscripție este să vină ca o opțiune care simplifică obiceiurile de cumpărare ale clienților tăi. Dacă afacerea ta o permite, instituirea unui abonament regulat este plin oportunități.

25. Flash sale: Oferă o reducere pe o scurtă perioadă pentru a promova produse rapid

Un alt mod cheie pentru promovarea unui produs rapid și simplu este prin legarea acestuia de o promoție exclusivă și de scurtă durată, sau un flash sale.

Dacă abia l-ai lansat, poți începe un flash sale de lansare pentru a populariza noua ofertă și a crea un efect de FOMO. Esențiale pentru orice flash sale sunt exclusivitatea și aparența “stocului limitat.”

Altfel spus, o campanie de promovare a produsului de succes ar trebui să-l transforme în ceva râvnit care poate fi doar acum cumpărat la un preț avantajos. FOMO-ul este strâns legat de valoarea de achiziție crescută și cu reactivarea unor clienți pasivi.

26. Provocare online: Creează un element incitant în promovarea unui produs

Dacă ai o prezență online considerabilă și un public implicat în brandul și activitatea afacerii tale, poți începe un eveniment pentru a populariza un produs nou.

Ideal această metodă ar trebui să valorizeze în mod creativ funcționalitatea produsului tău. Aici, creativitatea este cheia pentru succes. Relaționarea cu publicul tău trebuie să fie naturală și neforțată.

Chiar dacă orice provocare este o promovare de produs, aceasta trebuie să prezinte un factor stimulativ pentru participanți și să aibă ca miză o recompensă.

Dacă poți oferi acest unghi de marketabilitate fără a forța prezentarea și imaginea unui brand, atunci ai o metodă considerabilă de publicitate.

27. Viralizează-ți produsul: Transformă brandul și ofertele tale într-un element viral

Lumea rețelelor sociale descentralizate oferă noi oportunități de a genera interes și publicitate gratuite dacă reușești să transformi produsul tău într-unul viral.

Există deja numeroase povești de succes în care o firmă și-a viralizat produsele în scopuri publicitare, lăsând edificiul mediatic să le popularizeze mai departe.

La nivel internațional, gândește-te la firme precum Manscaped, care prin prezența și prezentarea serviciilor lor, au reușit să atragă organic atenția asupra lor. 

Logourile și motto-urile recognoscibile, precum “Just Do It” de la Nike sau “Because You’re Worth It” sunt alte exemple de viralizare de succes. 

Nu există o rețetă a viralizăriii, dar putem identifica elemente cheie: o bună înțelegere a identității brandului, combinată cu percepția culturii curente, creativitate în prezentare și un concept unitar și atractiv în spatele unei campanii.

28. Evenimente: Organizează și participă în evenimente și conversații relevante

Evenimentele specifice industriei tale sau a nișei în care activezi pot fi locuri ideale pentru promovarea unui produs, fie că o faci prin stabilirea și creșterea vizibilității, sau direct, prin interacționarea cu potențiali clienți sau business-uri.

Spre exemplu, poți să-ți valorifici experiența și cunoștințele din domeniu participând la seminarii, podcasturi sau conferințe virtuale pentru a oferi informații despre afacerea ta.

Mai mult decât să participi, poți tu la rândul tău să organizezi evenimente în momente cheie pentru evoluția brandului și afacerii tale. Spre exemplu, un eveniment de lansare pentru un produs nou este un mod eficient de a-ți populariza oferta. În plus, poți dedica întreg evenimentul pentru a demonstra fațetele noului produs și pentru a-i țese identitatea în brandul tău mai larg.

29. Prelansarea unui produs: Promovează valoarea unui produs înainte ca acesta să fie lansat

Un alt mod de a produce un efect de așteptare pentru produsele tale este printr-un eveniment de prelansare a unui produs. Astfel, poți prezenta funcționalitățile sale și rolul său pentru clienți, menținând suspansul până la lansarea acestuia.

Prelansarea are, de asemenea, capabilitatea de viralizare, producând natural interes în relație cu un produs sau serviciu care încă nu poate fi achiziționat. Aceasta este filosofia din spatele trailerelor, teaserelor, și anunțurilor folosite în industrii variate, de la entertainment, la tech.

Desigur, trebuie să oferi o bază concretă pentru așteptarea clienților tăi, iar aici poți interveni cu instrumente instrumente gratuite pentru promovarea produsului tău sau o variantă demo simplificată a acestuia (dacă, spre exemplu, vrei să lansezi un software). Astfel, vei valorifica modurile în care produsul este util, generând și curiozitate pentru oferta completă.

30. Creative marketing: Dă frâu liber creativității și spune o poveste originală despre produsul tău

guerilla marketing - unique, unexpected, humorous, cost effective, pentru promovarea produsului

Promovarea unui produs nu trebuie să țină mereu de elementul real și funcțional al acestuia. În creative marketing, poți îmbina fantezia cu realitatea pentru a prezenta mai bine povestea din spatele produselor și activității tale.

Aici poți include conținut inedit, care totuși să aibă legătură cu produsele și brandul tău. Ia, spre exemplu, campania de promovare virală pentru hârtia igienică Elfi, cu aromă de cocean. Firma a reușit să popularizeze unul dintre cele mai greu de popularizat produse, hârtia igienică, apelând la insight-ul popular despre aceasta.

Poți considera și exemplele numeroase de guerilla marketing, sau metodele de a atrage viralitate prin conținut controversat sau cu referire la trenduri actuale. Poți integra și noi produse special făcute pentru campaniile de creative marketing, cum a făcut și producătorul Csiki Sor cu lansarea chipsurilor cu aromă de șosete. Cât timp atragi atenția și îți viralizezi campania și produsele, înseamnă că ai lansat o campanie de succes.

Aici, creativitatea ta și buna înțelegere a produsului ar trebui să se manifeste în toate fațetele sale. Esențial este să arăți că-ți înțelegi publicul bine și nu ți-e teamă să-ți tratezi produsul dintr-un unghi umoristic.

 

Odată ce aplici aceste metode, promovarea unui produs va deveni un proces simplu și de succes. Asigură-te, totuși, că ai un plan pentru campania publicitară și știi la ce te aștepți în urma promovării. 

Care este rolul unei strategii de promovare a unui produs? Care este rolul unei campanii de promovare a produselor online

Rolul principal al unei strategii de promovare a unui produs este de a prezenta o viziune de ansamblu asupra produsului și de a-l populariza printre clienții tăi existenți și publicul său țintă mai larg.

Mai mult decât să popularizeze produse singulare, metodele de promovare a produselor vor informa imaginea întregii tale firme, cât și a ofertei tale complete, incluzând produsele care nu sunt promovate direct.

În acest sens, toate cele 30 de tehnici de promovare a produselor vor răspunde celor cinci roluri principale ale unei strategii unitare: 

  1. Creșterea notorietății brandului – Promovarea unui produs va fi mereu făcută în concordanță cu brandul tău, dar ar trebui să-și informeze evoluția imaginii tale.
  2. Captarea interesului publicului – Odată ce ți-ai informat publicul țintă legat de brandul și produsele tale, o campanie de promovare ar trebui în mod ideal să mențină atenția clienților. Pentru asta, este esențial să abordezi o metodă de promovare captivantă. 
  3. Generarea cererii – Odată ce ai informat publicul și atras atenția asupra ta, trebuie să produci dorința de achiziție în cumpărători existenți și noi. Fie că portretizezi produsul ca fiind util pentru viața clientului tău, sau te bazezi pe simpla atracție și noutate a acestuia, este necesar să convingi publicul la care ajungi de necesitatea produsului tău.
  4. Îndemnarea la acțiune – Pasul firesc în urma generării de interes și cerere este să îndemni la o acțiune. De asta, orice metodă de promovare a unui produs trebuie să include un CTA (Call to Action), care să ghideze publicul spre alegerea dorită de tine. Acest CTA ar trebui să decurgă firesc din restul narativei, ca o rezoluție firească. 
  5. Motivarea de achiziții repetate – Ultimul pas este să motivezi un client să realizeze achiziții repetate. Fidelizarea este deseori cel mai ignorat pas al promovării produselor, dar va fi esențial pentru succesul tău pe lungă durată.

Odată ce stabilești ce tehnici de promovare a produselor vrei să abordezi pentru ofertele tale, asigură-te că strategia ta mai largă respectă aceste cinci roluri esențiale. Deși scopul principal al promovării este acțiunea realizată de client, acești pași sunt interdependenți, ajutând la creșterea afacerii tale și la popularizarea pe lungă durată a produselor vechi și noi.

Importanța promovării unui produs online pentru afacerea ta

Importanța strategiei în promovarea unui produs pentru afacera ta

Dacă producția sau furnizarea de produse sau servicii este prima parte a activității tale, promovarea lor va reprezenta a doua jumătate din eforturile tale. 

Chiar dacă ai cele mai competitive produse și prețuri, iar experiența ta de cumpărare este impecabilă, cât timp publicul tău țintă nu cunoaște nimic despre afacerea ta, nu vei putea genera vânzări.

Ca atare, promovarea produselor îți va valorifica ariile în care ești competitiv și performezi mai bine decât alți agenți de pe piață, dar îți va oferi și un avantaj reieșit pur și simplu din identitatea ta de brand și viziunea proprie asupra produselor. Cu cât o piață mai saturată de oferte și competitori, cu atât mai importantă va fi promovarea produsului, aceasta fiind printre puținele moduri de a obține un avantaj asupra altor afaceri, fără să modifici nimic în producție sau distribuție.

3 lucruri de stabilit înainte de promovarea unui produs

3 lucruri de stabilit înainte de promovarea unui produs

Înainte să începi orice campanie pentru promovarea produsului tău, trebuie să consideri trei elemente care îți vor ghida alegerile și abordarea:

    1. Avatarul (profilul clientului ideal) – Pe baza informațiilor colectate de la clienții tăi precedenți și a scopurilor curente ale afacerii, stabilește un portret robot pentru clientul perfect pentru produsul sau produsele tale.
    2. Obiectivele – Stabilește ce îți dorești de la afacerea ta și cum participă o campanie pentru promovarea produsului în această viziune. Întocmește o viziune de ansamblu informată și măsurată de indicatori de performanță exacți și cuantificabili.
    3. Strategia – Promovarea unui produs printr-o strategie unitară este esențială pentru performanța pe termen scurt și în viitorul afacerii tale.

Beneficiile strategiei în alegerea de tehnici de promovare a produselor

Chiar dacă promovarea produsului este importantă și ar trebui începută cât mai devreme pe parcursul dezvoltării afacerii tale, nu uita că ai nevoie de o strategie unitară pe baza căreia organizezi fiecare campanie de promovare a unui produs. Acestea sunt beneficiile unei abordări strategice în promovare:

  • Claritate în mesajele către client – Dacă promovarea unui produs convine cu restul strategiei, te poți asigura că totul, de la identitatea brandului, la tonul vocii și valorile comunicate vor fi consistente. Astfel, vei genera încredere în afacerea ta și efectivitate a strategiei întregi.
  • Viziune completă – Organizarea abordărilor va asigura că nu pierzi nimic din vedere în promovarea ta și, mai mult, că poți monitoriza acele metode de promovare care nu funcționează cum te aștepți. 
  • Campanii eficiente – O abordare organizată va garanta și că fiecare din tehnicile singulare vor funcționa pe cont propriu, fără să se contrazică între ele.
  • Scopuri clare – Dacă îți planifici strategia pentru promovarea produsului, poți să formulezi și indicatorii de performanță particulari pentru produs și generali pentru afacerea, după care poți analiza performanța unei abordări.
  • Efect cumulativ – Dacă abordezi multiple metode de promovare a produselor diferite, cu o abordare unitară și organizată te poți aștepta nu numai la eficiența fiecărei metode, ci și la un efect cumulat datorat viziunii complete. 
  • Relaționare cu clientul mai bună – O abordare unitară va ușura stabilirea unei relații pozitive cu clienții. Cu cât brandul tău este mai ușor identificabil printr-o abordare coerentă, cu atât mai probabil este să strângi o comunitate fidelă și convinsă de activitatea ta.

Campanie de promovare a unui produs: Exemplu

campanie de promovare a unui produs exemplu

Deși orice exemplu de afacere trebuie să urmeze propria stratregie există o serie de pași pentru a avea o campanie de promovare a unui produs de succes:

  1. Stabilești ce îți dorești de la afacerea ta după lansarea produsului și cum poate promovarea să ajute. Fie că vrei trafic crescut pe site-ul tău, vânzări îmbunătățite, sau un public fidel care face achiziții repetate, formulează aceste așteptări în termeni exacți (trafic crescut cu 50% în 6 luni, vânzări crescute cu 10% într-un an, rată de fidelizare de 10% pe parcursul a doi ani, etc.)
  2.  Află cui marketezi, care sunt valorile clienților ideali, cum poate produsul tău să le servească și dacă imaginea ta de brand este potrivită pentru ei. O afacere de dropshipping cu un preț competitiv nu va putea marketa ușor către clienți interesați de proveniența etică a produselor lor. De asta este important să-ți înțelegi afacerea și produsele, cât și natura clientului tău.
  3. Pe baza avatarului clienților și a așteptărilor tale, stabilește o strategie, alegând metode coerente și potrivite de promovare a produselor. Dacă ai un produs targetat către un public tânăr, nu merită să investești în Facebook Ads, Instagram sau TikTok fiind mult mai potrivite. În plus, o abordare de generare a unei comunități bazate pe valori comune va fi mult mai eficientă decât metodele clasice. 
  4. Implementează în mod creativ și coerent fiecare tehnică de promovare a produsului. Aici pot intra designul bannerelor, o strategie de publicare de conținut, sau generarea unei identități narative solide, neforțate și consistente. Dedică niște timp studiului altor povești de succes și a principiilor brandingului.
  5. Aplică și măsoară performanța campaniilor tale. Construiește pe baza celor care prind și adaptează acele metode care nu performează.
  6. Folosește impulsul unei campanii de succes pentru a dezvolta produsul și afacerea.

 

Să considerăm trei exemple de produse și metode de promovare alese corect:

 

Cazul 1: Ai o afacere la țară prin care furnizezi alimente ecologice din surse etice. 

 

Așteptările tale: Vrei o vizibilitate crescută (deci va trebui să consideri Share of Voice) și achiziții repetate (fidelizarea clienților într-o perioadă stabilită, sau creșterea Customer Lifetime Value). 

 

O abordare: Ai putea să îți dezvolți o platformă cu conținut legat de sănătate și lifestyle, unde să furnizezi produsele tale. Mai mult, poți aborda un model de abonament săptămânal sau lunar (pentru achiziții repetate), oferind și mostre sau cadouri cu fiecare livrare pentru un abonat nou. Odată ce începi să ai vizibilitate și expertiză, poți publica comunicate de presă despre producția locală de alimente eco, preferințele românilor legate de alimentația sănătoasă și alte subiecte similare.

 

Cazul 2: Ai o librărie online destinată cititorilor tineri din țară, de limbă engleză. 

 

Așteptările tale: Îți dorești o valoare mai mare per achiziție (vei considera valoare medie de achiziție) și să-ți informezi clienții rapid legat de noile produse de pe site.

 

O abordare: Folosește canale social media pe Instagram sau TikTok pentru a crea conținut de calitate despre literatură. Alternativ, poți apela la influenceri și creatori de conținut potriviți cu brandul și oferta ta. Odată ce atragi o comunitate în jurul tău, ghidează clienți doritori spre site-ul tău, oferindu-le un pachet promoțional sau beneficii precum livrarea gratuită pentru comenzi de peste o anumită valoare (astfel crescând valoarea achizițiilor). Stabilește și promoții pe bază de recomandare intracomunitară. Invită-ți clienții și fanii să-și ofere părerea despre cele mai noi cărți, oferind și un premiu pentru cea mai interesantă opinie.

 

Cazul 3: Ai un mic magazin online cu produse handmade, prin care comercializezi produse Home & Deco, precum lumânările aromate sau decorațiunile pentru casă.

 

Așteptările tale: Vrei o identitate mai puternică pentru brandul tău (te vei gândi la vizibilitate). De asemenea, ai realizat că ai un preț mai mare decât competiția și ai vrea să-ți faci produsele competitive.

 

O abordare: Creează o poveste a brandului tău pe baza produselor, generând o identitate potrivită pentru clienții doriți. Colaborează cu alte branduri similare și generați un look coerent pentru amenajarea casei. Mizează pe calitatea produselor tale și folosește prețul mai mare în mod creativ, ca dovadă a calității crescute pe care o oferi prin produse. În cele din urmă, abordează modelul de afiliere, sau începe să vinzi printr-un marketplace ca OLX pentru a ajunge ușor la clienți interesați de produse ca ale tale.

 

Există multe alte abordări corecte pentru situații similare, scopul este de a găsi ce poți valorifica dintre metodele de promovare a produselor în cazu afacerii tale.

Cum ajută la promovarea produselor tale marketplace-ul pe care vinzi

Un markeplace dezvoltat ca OLX îți va oferi multiple beneficii în materie de promovarea unui produs care trebuie abordate individual dacă vinzi prin platforme de social media sau un site propriu.

Un utilizator business de pe OLX va beneficia de o pagină proprie și personalizabilă de vânzător, care oferă oportunitatea de creare a unei identități puternice de brand. În plus, dacă vinzi cu OLX, beneficiezi de pachete promoționale dedicate la un preț mult mai bun decât prin Google Ads, Facebook Ads, sau Instagram Ads. Ai și avantajul unui public imens de peste 14 milioane de vizitatori lunari care au interesul clar de a cumpăra. Astfel, promovarea produsului propriu nu va fi văzută ca intruzivă sau forțată. Pe lângă publicul mare și metodele de promovare, livrarea complet gratuită pentru vânzători, prin partenerii OLX, metodele credibile de plată și parteneriatul cu un brand de încredere îți vor îmbunătăți experiența de cumpărare și credibilitatea pe piață.

Deci, începe să vinzi pe OLX și promovează-ți cu succes toate produsele pentru a atrage succesul bine meritat!

Abonează-te la BLOG: