Dacă ești deja antreprenor sau te gândești să-ți deschizi o afacere, dezvoltarea afacerii probabil că este obiectivul tău principal. Iar în prezent, marketingul digital este una dintre cele mai bune metode pe care le poți folosi pentru a te ajuta în acest sens.
Fie că vrei să-ți deschizi o afacere sau doar cauți metode de creștere a vânzărilor online și offline pentru business-ul , îți venim noi în ajutor. În acest articol, îți vom povesti tot ce trebuie să știi despre marketingul digital, de la ce este marketingul digital și de ce este important, la strategii pe care le poți folosi pentru a-ți promova afacerea.
Definiție marketing digital: Ce este și ce înseamnă pentru afacerea ta?
Marketing digital reprezintă metoda de promovare și de vânzare a produselor sau serviciilor afacerii tale, prin intermediul canalelor online de comunicare, promovare și vânzare.
Ca atare, prin marketing digital, îți dezvolți și îmbunătățești procesele de promovare a ofertei tale și de vânzare prin intermediul internetului și al rețelelor de comunicare digitală. Acesta se încadrează și termenul mai general de marketing online.
În alte cuvinte, prin marketing digital, ne referim la seria de strategii și metode de publicitate care se folosesc de metode digitale pentru diseminarea către potențiali clienți. Acesta nu este necesar o variantă online a publicității clasice, ci o dezvoltare a acestuia pentru a putea răspunde mai bine erei informaționale.
Mai mult, o campanie de marketing online nu se reduce nici măcar la instrumentele de publicitate online pe care le folosești, ci presupune o înțelege a imaginii tale de brand, a ofertei și a relațiilor cu consumatorii, prin prisma digitală.
Importanța și beneficiile marketingului digital
Într-o eră complet digitalizată cum este a noastră, înțelegerea și aplicarea unei campanii de marketing digital sunt printre cele mai importante activități pe care le poți derula pentru a-ți crește vânzările și dezvolta afacerea.
O campanie de marketing online te va ajuta să-ți definești obiective credibile pentru afacerea ta, pe baza unei audiențe definite, pentru a dezvolta modalități de comunicare cu clienții potrivite pentru zilele noastre.
Dacă nu-ți investești la timp fondurile și eforturile către dezvoltarea unei strategii de marketing digital, vei avea șanse reduse de reușită pe piețele globalizate, aflate într-o evoluție continuă.
Marketing digital B2B vs. B2C
Abordarea ta în marketingul digital diferă în funcție de natura clienților tău, dar rămâne la fel de importantă.
Dacă ai o afacere cu specific Business to Business (B2B) marketingul digital rămâne un mod prin care îți crești profilul în industrie și ajungi la clienți valoroși, cu care poți încheia înțelegeri pe termen lung. Comparativ, în modelul Business to Customer (B2C), volumul audienței tale vine pe primul loc. Asta nu înseamnă, totuși, că nu va fi la fel de important să găsești un public de cumpărători fideli, care să pună bazele comunității tale.
Indiferent de ce intenții ai, tehnicile și strategiile de web marketing pe care ți le vom prezenta îți vor oferi metode de a-ți realiza obiectivele.
Cum funcționează marketingul digital?
Dacă vrei ca afacerea ta să aibă o prezență în online și să se dezvolte cu ajutorul noilor metode de comunicare, există niște elemente cheie ale marketingului digital pe care trebuie să le abordezi și să le dezvolți.
Îți vom oferi elementele cheie pentru dezvoltarea unei strategii coerente de marketing digital, de la planificarea obiectivelor și metricilor esențiale, până la alegerea canalelor de promovare și a strategiilor, derularea lor și dezvoltarea ulterioară.
Canalele de comunicare
Oricum ți-ai planifica marketingul digital, vei avea nevoie de metode de comunicare, prin care să-ți promovezi afacerea. Canalele de promovare reprezintă varii rețele și modalități prin care mesajul tău de promovare ajunge la audiență.
Alegerea și gestionarea canalelor de comunicare și promovare presupun o poveste mai lungă (despre care poți afla din ghidul nostru), dar în mare, vor depinde de demograficul către care vinzi și de strategia de marketing digital pentru care ai optat.
Un exemplu de canal de comunicare și promovare pe care poate că nu l-ai considerat încă este un marketplace online, ca OLX. Dacă te alături comunității de business OLX, poți accesa o platformă care strânge laolaltă peste 14 milioane de utilizatori cu intenție de cumpărare lunar. Avantajul unui marketplace este că un utilizator va căuta exact ce își dorește să cumpere, făcând analiza SEO pentru intenție cât și prezentarea ofertei mult mai intuitive și ușoare.
Promovează-ți afacerea cu o campanie de marketing digital prin OLX Business!
Obiectivele setate
Primul pas pentru orice strategie de marketing digital este clarificarea obiectivelor și a ce vrei să obții prin comunicarea și promovarea ta. Opțiunile pot varia în funcțiile de nevoile afacerii tale.
Spre exemplu, dacă vrei să crești vânzările unui business nou, sau pentru un produs nou, scopurile tale vor fi atragerea de noi clienți și informarea publicului larg legat de brandul și ofertele tale. Comparativ, dacă treci printr-o scădere a interesului față de afacerea ta, va trebui să-ți concentrezi campania de marketing digital înspre retenția, reactivarea, sau fidelizarea clienților, cât și înspre creșterea valorii medii a achizițiilor.
Metricile și indicatorii de performanță
Cel mai bun mod de a stabili obiective realiste și, mai important, monitorizabile, este prin intermediul unor indicatori de performanță (sau KPIs) măsurabili ai afacerii tale. Aici, poți găsi o mulțime de indicatori pe care îi poți monitoriza. Totuși, amintește-ți că aceștia trebuie să se alinieze cu scopurile tale în materie de marketing digital și promovare.
Iar aici ai la îndemână niște indicatori de performanță clasici pentru marketing:
- Rata de conversie la call to action (CTA) – Măsoară rata cu care un utilizator întreprinde o acțiune dorită de tine și indicată prin instrumente de marketing.
- Rata de click through – Câți utilizatori au accesat un mesaj din partea ta, sau spre exemplu, dacă au deschis un e-mail de marketing digital.
- Costul de achiziție al noilor clienți – Te ajută să afli cât plătești în medie (prin marketing digital sau alte metode) pentru a atrage un nou client către firma ta.
Există multe alte metrici pe care trebuie să le consulți de-a lungul unei campanii de marketing digital, și de asta merită să citești ghidul nostru despre indicatori de performanță.
Audiența țintă
Pentru a-ți cum să-ți marketezi firma și produsele, trebuie să știi cui să i-o faci. Cu alte cuvinte, orice strategie de marketing digital are nevoie de o audiență stabilită, pentru a fi eficientă.
Un mod ușor de a face asta este prin intermediul profilurilor de clienți potențiali. Un profil de client bine pus la punct îți va pune la dispoziție informații demografice despre clienții potențiali, dar și informații despre nevoile, dorințele și problemele cu care se confruntă, ajutându-te să alfi cum vor lua aceștia decizii de cumpărare, unde se uită pentru a găsi produse și ce le atrage atenția.
Ideal este să creezi între 3 și 5 profiluri de client care să conțină date demografice, preferințele de consum online, obiective și câștiguri, probleme sau „frici”, până și fraze sau replici pe care le-ar folosi, și, în cele din urmă, mesajele și abordările care i-ar putea convinge.
Strategiile de marketing digital
Odată ce știi ce obiectiv ai de urmărit, cui trebuie să te adresezi și prin ce canale o vei face, urmează să-ți alegi metodele de marketing digital și să le valorizezi printr-o strategie unitară.
O campanie de marketing digital are în general trei faze:
- Întocmirea, moment în care alegi o serie de metode și tehnici pe baza obiectivelor, a audienței țintă și a canalelor potrivite.
- Monitorizarea, sau analizarea rezultatelor în timp real, cu intervenții minore pentru redresări sau valorizări în abordare.
- Evaluarea, realizată la finalul perioadei stabilite pentru campanie, sau recurent, pentru a vedea dacă abordarea ta a fost una corectă, cum o poți îmbunătăți, sau dacă obiectivele și audiența țintă erau potrivite.
Ca atare, alegerea unei strategii de marketing digital va presupune o căutare continuă și încercarea constantă de îmbunătățire.
Conținutul mesajelor
Dacă ai trecut deja prin secțiunile precedente, probabil că ai deja o serie de informații despre persoanele cu care comunici și cum te aștepți ca acestea să relaționeze între ei și cu produsele consumate. Mai mult, știi și ce canale și rețele social utilizează și care sunt „regulile” de comunicare pentru acestea.
Conținutul mesajelor tale trebuie optimizat astfel încât să se potrivească cu toate aceste detalii. Spre exemplu, dacă te promovezi prin platforme marketplace populare, descrierea și mesajele pentru produsele tale trebuie să fii cât mai direct și clare în comunicare, pe când, pentru social media spre exemplu, accentul cade pe un copy atractiv și convingător.
Dacă vrei să afli cum să scrii mesaje de mulțumire pentru clienți, citește ghidul nostru și îmbunătățește-ți modalitățile de comunicare cu audiența aleasă.
Diferențe dintre marketing digital și marketing inbound
Cele două presupun abordări diferite în atragerea și convertirea clienților pentru o firmă. Dacă în cazul marketingului digital (sau outbound), analizezi cum diferite instrumente și strategii pot rezulta în conversii și în vizibilitate cât mai crescută, marketingul inbound presupune să atragi cumpărători către business-ul tău oferindu-le conținut și materiale interesante, informative și utile, în locul unei reclame.
În loc să-ți promovezi direct produsul în defavoarea altora similare, oferi conținut util și ghidezi utilizatorul spre cumpărare sau conversie, prin cele 5 etape de bază dintr-o călătorie a cumpărătorului:
- Conștientizarea brandului tău
- Considerarea ofertei
- Decizia de a cumpăra
- Loializarea cumpărătorului
- Popularizarea către alți potențiali cumpărători.
Fiecare stadiu are propriul tip de conținut și ton al mesajului, de la materiale informative (pentru conștientizare), la ghiduri și comparații (pentru considerare), la prezentări de produs (la stadiul de decizie). La fel, fidelizarea și popularizarea necesită abordări specifice de marketing digital care se axează pe construirea unei comunități și pe interacțiunea membrilor acesteia. În mod similar, fiecare stadiu presupune un tip diferit de conversie, cât și o altă strategie de marketing.
Este important să-ți amintești că nu trebuie niciodată să te limitezi doar la o variantă. Dimpotrivă, afacerea ta va necesita atât o strategie de marketing digital outbound cât și una inbound.
Top 19 strategii de marketing digital pentru afacerea ta
Acum că ai bazale tehnicilor de marketing digital și știi cum să abordezi o campanie în ansamblu, iată 10 strategii de web marketing care îți vor crește vizibilitatea și cu ea și vânzările:
1. Marketing prin conținut
Printre cele mai populare metode de web marketing, promovarea prin conținut presupune redactarea și publicarea de pagini și materiale, cum ar fi blog entryuri, recenzii, ghiduri, articole, pentru a atrage natural cititori și urmăritori.
Dacă începi cu marketingul digital prin conținut, va trebui să ai o strategie de redactare și publicare bazată pe inbound marketing, cât și metode sigure de optimizare pentru motoarele de căutare. Singurele dezavantaje al acestei metode gratuite și verificate și testate, este că își prezintă rezultatele în timp și necesită efort continuu din partea ta pentru publicare constantă și editări frecvente.
2. Search Engine Optimization (SEO)
SEO sau optimizarea pentru motoarele de căutare reprezintă un proces de perfecționare și favorizare a vizibilității materialelor tale pe paginile de rezultate pentru anumite căutări. Pentru a te ocupa de SEO-ul paginii tale și a-ți optimiza campania de marketing digital, vei avea nevoie de 3 elemente:
- On-page SEO – Se referă la optimizările pentru conțimutul unei pagini sau al unui material. Spre exemplu, dacă te asiguri că o pagină de blog răspunde unor căutări populare ale unor potențiali clienți și că apar și cuvintele cheie într-un context potrivit, îți vei îmbunătății SEO-ul on-page.
- Off-page SEO – Constituie alte elemente care afectează „reputația” site-ului sau platformei tale, cum ar fi domeniile care au link-uri către tine în conținutul propriu. Cu cât linkează mai des către tine, cu atât mai bine pentru platforma ta. Totuși, este ideal să primești linkuri exclusiv de la alte site-uri, domenii, sau platforme care au la rândul lor o „reputație” bună (fiind văzuți ca experți, surse de încredere, sau având un trafic constant și crescut).
- SEO Tehnic – Ține de asigurarea că paginile tale sunt accesibile pentru motoarele de căutare și că ajung în cele din urmă să fie indexate. Din fericire, nu ai nevoie de expertiză crescută aici. Google Search Console (GSC) te poate ajuta în mare parte din eforturile tale, iar Google Analytics (GA) îți va oferi control extins și analitici amănunțite.
3. Video marketing
Trăim într-o eră vizuală, iar eforturile tale în web marketing ar trebui să reflecte asta. Este estimat că până la 96% din cumpărători vor apela la videouri pentru a învăța mai multe despre un produs sau serviciu, ceea ce a dus la 71% din marketerii B2B și 66% din cei B2C să înceapă să folosească video marketing.
Chiar dacă vei avea nevoie de un buget generos, o viziune de ansamblu pentru ceea ce creezi și echipa care s-o transforme în realitate, să lansezi videouri pentru a te promova nu numai că îți va aduce vizibilitate crescută, dar va reprezenta și o metodă simplă pentru clienți noi să se familiarizeze cu brandul tău.
4. Marketing digital prin social media
Rețelele de social media reprezintă modalități importante și eficiente de a te conecta cu clienți potențiali și existenți într-un mod organic. Indiferent de tipul tău de audiență, vei găsi rețele pe baza cărora să-ți dezvolți o strategie de marketing digital eficientă, de la Twitter/X, sau LinkedIn (pentru B2B), până la Instagram, Facebook, sau TikTok (pentru B2C).
Și, deși te poți folosi de conținut convingător și de o identitate vizuală atrăgătoare pentru a-ți atrage urmăritori în mod organic, cele mai multe platforme de social media au dezvoltat și metode de publicitate plătită. Pe scurt, nu există vreo afacere de succes care să nu aibă o prezență și pe social media în ziua de azi.
5. Publicitate plătită pentru căutări (Paid search advertising)
Publicitatea plătită pentru căutări este prima metodă de marketing marketing PPC (pay per click), pe care o vom considera.
PPC presupune o serie de abordări în marketingul digital prin care plătești pentru fiecare click al unui utilizator, pe rezultate, reclame sau postări promovate prin instrumente specifice. Iar, prin paid search advertising „licitezi” pentru anumite cuvinte cheie cu o importanță crescută și potrivite ca intenție pentru afacerea ta.
Dacă le obții, pagina ta va fi prezentată pe primele poziții ale unei pagini de rezultate pentru căutările respective, deasupra rezultatelor organice, dar cu eticheta de conținut sponsorizat. Dacă un utilizator le accesează, va trebui să plătești o sumă stabilită în perioada licitației. Ca atare, în paid search advertising, va fi cu atât mai important să știi cum să valorifici fiecare accesare, fie prin ghidarea utilizatorului prin stadiile unui marketing funnel sau prin conversia directă (cumpărare, abonare, înscrierea într-un program etc.)
6. Display advertising
Al doilea tip de marketing PPC pe care îl poți aborda este display advertisingul sau cumpărarea de spațiu publicitar online. Comparativ cu paid search advertising, în loc să licitezi pentru cuvinte de căutare pentru a-ți crește poziția în pagina inițială de rezultate, vei cumpăra spațiul de pe site-uri cu trafic mare care acceptă reclame (site-uri de știri, blog-uri, sau chiar platforme ca YouTube sau Facebook), pentru a-ți plasa un banner, o reclamă animată, sau un video.
Pentru a fi eficient în marketingul pe bază de bannere și reclame plătite, trebuie să ai date demografice despre clienții tăi, pentru a putea dezvolta reclame dinamice cu sugestii potrivite. În plus, axează-te pe site-uri care ar putea fi accesate de clienții tăi existenți sau potențiali. În cele din urmă, va trebui să fii atent la costurile unei astfel de abordări, pe care le poți monitoriza prin costul de achiziție al noilor clienți.
7. Publicitatea plătită pe social media
După cum spuneam, deși poți folosi conținut de calitate pentru a crește, platformele de social media îți oferă și metode plătite de promovare. Metodele PPC pentru social media îți oferă posibilitatea de a plăti pentru publicitate prin postări sponsorizate, care vor apărea în feed-ul clienților potențiali care se încadrează în anumite demografice specificate.
Similar cu celelalte sisteme de marketing plătite, costurile se vor corela cu display-urile sau clickurile realizate de utilizatori. Deci, pe cât de importante sunt reclamele convingătoare, pe atât este și metoda în care-ți convertești clickurile.
8. Marketing digital de retargetare
Marketingul digital de retargetare (cunoscut și drept remarketing) folosește date și cookie-uri colectate de la utilizatorii care ți-au accesat platforma pentru a-i motiva să se întoarcă și să realizeze o nouă achiziție. Remarketingul presupune realizarea unor reclame de tip PPC (fie ca rezultate de căutare, bannere, sau postări promovate), special realizate pentru motivarea unui utilizator care a fost inactiv sau nu a încheiat o achiziție sau conversie.
9. Search engine marketing (SEM)
Dacă începi o campanie de marketing digital pe bază de cuvinte cheie plătite, va trebui să urmărești și o strategie SEM (Search Engine Marketing). Aceasta este similară în multe moduri cu SEO, dar presupune utilizarea de metode plătite de promovare pe motoarele de căutare, pe când SEO urmărește strict o creștere organică. Pentru că plătești pentru vizibilitate în rezultate, va trebui să prioritizezi rata de conversie, pentru a te asigura că marketingul digital este eficient.
10. Influencer marketing
Influencerii nu sunt numai creatori de conținut cu o popularitate crescută, ci și personalități cu care o comunitate largă se identifică. Iar, dacă găsești un influencer care se potrivește cu imaginea ta de brand și cu publicul tău țintă, singura decizie naturală este să încerci să te asociezi cu acesta.
Realizarea unor reclame sau chiar încheierea unui parteneriat cu unul sau mai mulți influenceri îți pot garanta un flux constant de membrii noi, cât și o îmbunătățire și umanizare a imaginii tale de brand. Mai mult, dacă nu ești pregătit să-ți creezi propria comunitate, acesta este un mod bun de a adopta și crește o comunitate deja existentă. În cele din urmă, marketingul digital prin influenceri este o relație mutuală: cu cât cresc aceștia, cu atât mai mulți clienți vei avea, și cu cât mai utilă și benefică este oferta ta, cu atât este și mai bună credibilitatea influencerilor.
11. Conținut sponsorizat
Probabil că ai văzut deja că în diferite proiecte media sau canale pe care le urmărești deseori sunt incluse și scurte mesaje de promovare sau de prezentare ale unor produse sau servicii. Marketingul digital prin sponsorizare presupune să închei parteneriate cu creatori de conținut urmăriți de publicul tău țintă pentru ca aceștia să includă scurte materiale de publicitate pentru oferta ta.
Abordarea pentru conținutul sponsorizat poate varia, de la o simplă includere a produsului tău sau a unui banner în conținutul creatorilor parteneri, până la o scurtă intermisiune dedicată unei prezentări sumare a afacerii tale. Avantajul acestui mod de marketing digital reiese din asocierea pe care o realizează publicul între un creator pe care îl respectă și apreciază și afacerea ta. În plus, dacă este realizată în mod organic și autentic, aceasta va părea naturală și convingătoare.
12. Reclame native
Publicitatea nativă presupune o abordare de marketing digital realizată astfel încât să nu fie percepută drept publicitate. Ca atare, o poți vedea și ca un tip de conținut sponsorizat combinat cu două aspecte cheie ale inbound marketing-ului: utilitatea și prezentarea autentică.
O publicitatea nativă are scopul de a reduce conotația negativă pe care o are o reclamă în percepția consumatorilor. Și, chiar dacă trebuie să îți marchezi mereu promovarea, asta nu înseamnă că nu o poți prezenta astfel încât să fie valoroasă și atractivă pentru public pe cont propriu.
13. PR digital
PR-ul presupune totalitatea acțiunilor luate de tine pentru a menține o relație activă între afacerea ta și publicul acesteia. Iar PR-ul digital presupune mutarea acestor eforturi în online, prin abordarea canalelor și metodelor de comunicare ale acestora.
Scopurile PR-ului digital sunt creșterea vizibilității tale cât și a identității brandului pe care îl creezi. Modurile prin care le îndeplinești pot varia și deseori se suprapun cu alte metode de marketing digital. Acestea includ elemente precum PR pe social media (comunicarea cu comunitatea, parteneriate cu inflienceri, managerierea imaginii brandului), strategii de SEO (mențiunile brandului tău pe alte domenii), dar și abordări specifice, cum ar fi comunicatele de presă, mențiunile în publicații mari sau știri despre compania ta.
14. Automatizări în marketing
O altă strategie în marketingul digital este cea a automatizărilor unor procese repetitive, cu ajutorul unor instrumente specializate. Spre exemplu, dacă începi o campanie de email marketing digital poate fi simplificată considerabil dacă automatizezi compunerea și trimiterea de emailuri către clienții din lista ta de contacte. Un alt mod popular de a utiliza automatizările este prin recomandările deștepte, care iau în calcul istoricul de cumpărare sau de vizualizare al unui client, pentru a-i prezenta oferte similare, complementare, sau chiar promoții personalizate prin care-l poți fideliza.
În mod similar, poți automatiza rutina de postare pe social media și chiar conținutul pe care îl postezi. Amintește-ți, totuși, că secretul succesului unei automatizări stă în eficacitatea cu care o poți implementa. Altfel,va lăsa impresia unui conținut sau mesaj generat algoritmic.
15. Experiența de utilizare (UX)
Dacă un utilizator ajunge pe site-ul tău sau pe platforma facilitată de tine, experiența de navigare trebuie să fie intuitivă, simplă și rapidă. Altfel, ai șansa să-ți frustrezi potențialii clienți, pierzându-i într-un moment al conversiei destul de înaintat.
Aici va trebui să te asiguri că performanța platformei este bună și continuă, iar pentru layout să adopți un design care ajută navigarea spre conversie și nu produce confuzie sau deranj vizual.
16. Email marketing
Utilizarea contactelor oferite de clienții tăi pentru a trimite materiale de web marketing, fie acestea oferte personalizate, promoții temporare, newslettere cu produse noi, sau doar notificări push pentru achiziții nerealizate sau pentru retargetare, reprezintă o parte structurală a oricărei campanii de marketing digital.
Desigur, pentru a avea succes, va trebui să colectezi contactele clienților sau ale utilizatorilor care-ți accesează site-ul sau platforma, ceea ce poți face odată ce aceștia plasează o comandă, printr-o căsuță prin care oferi posibilitatea de a se abona la newsletter-ul tău, sau oferind o reducere sau un beneficiu pentru abonare. În plus, va trebui să ai un copy consistent și convingător, care să-i dea unui client impresia că îi vorbești direct lui.
17. Marketing prin SMS și MMS
Utilizarea mesajelor SMS sau MMS promoționale reprezintă un mod similar de creștere a vizibilității afacerii pe baza contactelor clienților, dar care nu este neapărat web marketing.
Abordarea este similară, cu diferența că SMS-urile sunt livrate în timp real și au și o rată de accesare mai mare ca emailurile. Cu toate acestea, un SMS este mult mai simplu, fiind compus doar dintr-un text și link-uri către afacerea ta, pe când, în cazul emailurilor, ai opțiuni de personalizare, design și monitorizare.
Pe scurt, marketingul prin SMS/MMS este mai rapid și vine cu o rată de accesare mai mare, dar email marketingul îți va permite să dezvolți designuri inteligente și atractive, oferind și metode de monitorizare și evaluare. Alegerea va depinde în cele din urmă de specificul afacerii tale și de scopurile campaniei de marketing digital.
18. Mobile marketing
Marketingul digital nu se încheie la redactarea și trimiterea de mesaje text. Strategiile de mobile marketing încapsulează această abordare, dar pot include și elemente precum notificările pe social media sau dezvoltarea unei aplicații mobile, cu alerte și notificări specifice.
Listarea pe aplicații specifice tipologiei tale de afacere este un alt mod bun de a de promovare prin mobile marketing. Spre exemplu, dacă ai un restaurant, integrarea cu aplicațiile mobile de livrare de mâncare îți va crește vânzările considerabil. Iar dacă poți dezvolta propria platformă prin care oferi funcții extinse și prețuri mai mici, cu atât mai bine.
Exemplele nu se încheie aici: dacă ai o afacere de vânzare, poți să te listezi pe un marketplace cu o platformă mobile-friendly, cum este și OLX. Așadar, dacă devii membru al comunității de business OLX, nu vei beneficia doar de pachetele variate de promovare, livrare gratuită și comisionul de 0% pe vânzări, ci și de aplicația mobilă a platformei, accesibilă pentru peste 14 milioane de utilizatori pe lună.
Îmbunătățește-ți prezența în online cu OLX Business!
19. Marketing afiliat
Un alt mod de web marketing plătit este cel realizat prin afiliere. Acesta presupune încheierea unei înțelegeri între tine și un afiliat care se va ocupa cu redirecționarea de clienți noi către domeniul tău.
Ca atare, avantajul principal pentru marketingul digital realizat prin afiliere este că nu trebuie să te ocupi tu de elaborarea unei strategii de promovare sau de lansarea campaniilor. Dezavantajul este că va trebui să balansezi costurile de afiliere cu cele rezultate din accesări și conversii foarte bine. Un afiliat va primi un comision pentru fiecare utilizator trimis, deci, trebuie să te asiguri că eforturile de web marketing rezultă și într-un profit net.
Viabilitatea marketingului digital afiliat va depinde și de industria în care activezi, costurile variind considerabil pe baza acesteia.
Acestea sunt cele mai populare și profitabile abordări de web marketing, dar opțiunile nu se opresc aici. Poți găsi multe alte strategii de marketing digital și nu numai, pe care le poți adopta pentru creșterea vizibilității, vânzărilor și profiturilor afacerii tale. În plus, poți apela și la varii metode de promovare online, care îți pot îmbunătăți marketingul digital.
Utilizarea platformelor marketplace în marketing digital
Poate te întrebi unde poate interveni o platformă marketplace în marketingul digital, mai ales dacă ai decis să-ți deschizi un magazin online propriu, prin intermediul unei platforme de e-commerce.
Chiar și în această situație, un marketplace rămâne o resursă valoroasă pentru afacerea ta. Acesta reprezintă o combinație de canal de comunicare, promovare și vânzare, care îți va oferi resurse dedicate de creștere a vizibilității, punându-te în legătură și cu un public doritor să facă o achiziție.
Spre exemplu, dacă te alături comunității de business OLX, anunțurile și pagina afacerii tale vor putea ajunge la 14 milioane de utilizatori pe lună, fiecare accesând platforma pentru a compara sau achiziționa produse și servicii din diferite categorii.
Pentru că intenția este una de cumpărare, redactarea mesajelor și a conținutului vor fi mult mai simple, iar monitorizarea este posibilă prin sisteme interne. În plus, OLX îți oferă și servicii de promovarea a anunțurilor pe baza anumitor căutări sau în cadrul unor pagini și categorii.
Să apari pe OLX te va ajuta și cu apariția în motoare de căutare, vizibilitatea ta beneficiind de pe urma autorității domeniului platformei de marketplace. Iar, la nivelul percepției consumatorului, intrarea în parteneriat cu OLX poate fi un motiv de încredere.
În plus, dacă ai deja un magazin online, OLX îți va oferi sisteme de integrare cu platforma, ca să ai siguranța că site-ul tău primește atenția meritată.
Dacă vrei să vezi cum se compară OLX cu alte platforme marketplace populare, avem un ghid pentru asta. Iar, dacă vrei să afli cum vinzi pe OLX, îți prezentăm și procesul complet, împreună cu beneficiile sale din domeniul marketingului, dar și din alte considerente, cum ar fi livrarea gratuită sau comisionul de 0% pe vânzare.
Activează un pachet de anunțuri și începe-ți marketingul digital cu OLX Business!
Merită să investești în marketing digital?
Cel mai scurt răspuns este: da, merită să investești în marketingul digital al afacerii tale indiferent de ce comercializezi și cui. În ziua de azi, este aproape imposibil să găsești un business de succes care să nu aibă și o prezență în online, iar motivul este simplu: este cel mai bun mod de a intra în contact cu o audiență largă de potențiali cumpărători, fie că o faci prin intermediul unui motor de căutare, al rețelelor de social media, sau al unui marketplace.
Chiar dacă nu îți pare esențial să ai o strategie coerentă de web marketing, aceasta rămâne diferența dintre un brand care se înțelege pe sine și își poate comunica valorile către clienți și o afacere care nu prezintă aceeași atracție.
Dacă ai nevoie de ajutor în marketing digital, suntem alături de tine. Odată ce devii un membru al comunității de business OLX, vei primi nu numai consultanța necesară pentru a-ți atinge obiectivele, ci și instrumentele de promovare esențiale, cum ar fi pachetele de anunțuri flexibile, create pentru a răspunde specificului afacerii tale. Astfel, poți ajunge la o piață de peste 14 milioane de utilizatori lunari. Și nu se termină aici. Pentru că știm că marketingul digital este atât de bun pe cât îi permite oferta ta, te vom ajuta să reduci prețurile cu livrarea gratuită. În plus, la OLX, nu vei plăti niciun comision de vânzare.
Alătură-te comunității de business OLX, activează un pachet de anunțuri!