Vreau să vând pe OLX: Află cum vinzi pe OLX, de la adăugarea anunțului la livrare și creșterea vânzărilor

Pagina de Business » Vânzări Online » Vreau să vând pe OLX: Află cum vinzi pe OLX, de la adăugarea anunțului la livrare și creșterea vânzărilor
Cum adaugi un anunț pe OLX Business

Dacă ai o afacere de ecommerce și vrei să-ți îmbunătățești vânzările, descoperă cum vinzi pe OLX, de la o adăugare de anunț, la promovarea lui, până la livrarea avantajoasă prin parteneri. 

Vânzarea pe una dintre cele mai avantajoase și mari platforme marketplace din România va avea un efect rapid și eficient asupra procesului de creștere a vânzărilor. Dar asta doar dacă știi să-ți gestionezi anunțurile cum trebuie.

De asta, vrem să te ajutăm cu un ghid de vânzare pe OLX, care te va trece prin toți pașii esențiali, pentru a începe să-ți comercializezi produsele cât mai repede. Odată ce devii parte din comunitatea de business OLX și-ți plasezi ofertele pe platformă, vei atrage noi vânzări pe baza unui public de peste 14 milioane de utilizatori lunari.  

Urmărește pașii următori și începe să vinzi, activând un pachet de anunțuri pe OLX. Iar, dacă vrei un ghid mai detaliat de vânzare, consultă materialul nostru pentru comercianții parteneri.

Creează-ți contul pe OLX și personalizează-ți pagina

Dacă știi ce vrei să vinzi, prețul lor și ai deja stocul, primul pas este să-ți deschizi un cont pe OLX. Poți vinde atât ca persoană fizică, cât și juridică. Dar, dacă ai deschis un magazin online, va trebui să selectezi contul pentru persoane juridice.

Cum vinzi pe OLX - crearea contului

Ca vânzător prin firmă, beneficiezi de toate funcționalitățile și serviciile suplimentare ale platformei, care se vor răsfrânge și asupra dorinței de achiziție a clienților. Aceștia vor putea primi garanția achiziției lor sau dreptul de a face retur (costurile acestuia fiind acoperite de OLX). Anunțurile de la firme sunt și marcate separat și diferit față de cele de la comercianți privați. 

Odată ce completezi detaliile despre afacerea ta, vei fi gata să plasezi anunțuri și să activezi pachete de anunțuri.

Cum poți să-ți personalizezi pagina dedicată afacerii tale pe OLX

Atât avantajul de a avea o pagină dedicată, cât și opțiunile de personalizare sunt funcționalități exclusive pentru membrii comunității de business OLX

Dacă te alături, vei putea selecta un subdomeniu indexabil pe motoarele de căutare, încărca logo-ul afacerii tale, seta un banner, oferind și o denumire și descriere pentru afacere.

Tot aici, poți include date de contact pentru firmă, inclusiv un link către site-ul companiei.

Pentru a accesa aceste funcționalități, trebuie să activezi unul din pachetele oferite de OLX și să intri în setările de mini-site.

Adaugă un anunț pe OLX gratis, simplu și rapid

Odată ce ai un cont de comerciant pe OLX, vei fi gată să-ți plasezi și promovezi produsele prin platformă. Iată cum publici un anunț pe OLX în 5 etape clare:  

Creează un anunț pe OLX în 5 pași

1. Începe procesul de adăugare anunț – Apasă pe butonul “Adaugă un anunț nou” și completează formularul deschis.

Adaugă anunț OLX - pasul 1

2. Completează titlul și categoria – Va trebui să alegi un titlu de cel puțin 16 caractere pentru anunț (preferabil cât mai sugestiv și optimizat pentru motoarele de căutare) și categoria corectă pentru ceea ce vinzi pe OLX.

Adaugă anunț OLX - pasul 2

3. Adaugă poze pentru produsul tău – Realizează și folosește fotografii proprii, clare și de înaltă calitate care corespund cu produsul vândut. Respectă regulile de prezentare a produselor și consultă un ghid pentru fotografii de produs.

Adaugă anunț OLX - pasul 3

4. Oferă o descriere pentru produs – Va trebui să completezi o descriere clară de minim 80 și maxim 9000 de caractere. Oferă toate detaliile tehnice necesare pentru decizia unui client (amintește-ți că vei putea comunica mai multe detalii ulterior) într-o formulare convingătoare, care respectă regulile de scriere a textelor de promovare pentru produse.

Adaugă anunț OLX - pasul 4

5. Oferă detalii despre localitate și date de contact – Include și localitatea din care activezi, cât și detaliile cheie de contact (persoana de contact, o adresă de email a afacerii și un număr de telefon), pentru a te asigura că un client poate ajunge la tine.

Adaugă anunț OLX - pasul 5

Odată ce ai completat acești pași, poți publica un anunș pe OLX pentru produsul tău. Postează-l și așteaptă clienții interesați să vinză la tine. Nu uita că poți să-l și promovezi prin pachetele de la OLX.

Care sunt punctele cheie pentru a adăuga un anunț pe OLX?

Deși va trebui să fii atent la fiecare etapă de agăugare a unui anunț pe OLX, există câteva aspecte cu o importanță crescută, care pot face sau desface decizia clienților:

  • Selecția corectă a categoriei este la fel de importantă ca titlul, considerând că aproximativ 27% din utilizatori vor naviga pagina de categorie pentru inspirație, înainte să cumpere.
  • Datele de contact ale unui vânzător sunt, de asemenea, foarte importante. 83% dintre utilizatorii OLX finalizează o achiziție după ce iau contactul cu vânzătorul.
  • Imaginile pe care le oferi pentru produsul tău pot fi decisive pentru alegerea unui cumpărător. Acestea pot atrage atenția asupra ofertei tale, convingând potențialii clienți de calitatea acesteia.
  • Dacă ești un vânzător din comunitatea de business OLX, anunțul tău va fi marcat diferit, oferind multiple beneficii, de la garanție, la opțiunea de retur. 

Câte anunțuri poți pune pe OLX?

Poți adăuga un anunț pe OLX manual pentru fiecare tip de produs vândut, cât și pentru toată gama ta de produse. Limitele diferă în funcție de cum activezi (privat sau ca firmă) și în ce categorie vinzi.

Limitele pentru a adăuga anunț OLX gratis sunt similare pentru comercianți privați și pentru firme. Pentru majoritatea categoriilor, limitele variază de la 1 la 5 anunțuri. Pentru autoturisme și utilaje agricole și industriale de construcții, ca vânzător privat, poți plasa 3 anunțuri gratuite în 360 de zile și 3 în 180 de zile pentru combine, tractoare, și echipamente zootehnice.

Pentru majoritatea produselor din categoriile sport, timp liber sau artă, poți plasa între 10 și 20 de anunțuri OLX gratuite (cu limitele pentru firme fiind mai stricte). Iar, pentru comercializarea de produse alimentare, cereale, plante, pomi, sau animale domestice, limita este de 100 de anunțuri gratuite.Dacă vinzi sau dai în chirie apartamente, ai posibilitatea de a plasa un anunț în 90 de zile.

Odată ce activezi unul din pachetele de anunțuri OLX, limitele de listare pentru anunțuri vor fi mult mai permisive pentru afacerea ta.

Cum adaugi mai multe anunțuri deodată?

Dacă vrei să simplifici procesul de adăugare de anunțuri pentru produse multiple, le poți importa prin intermediul unui fișier .CSV. Ai și opțiunea de a-ți integra propriul site cu OLX pentru o gestionare mai ușoară a comenzilor și stocului. O poți face atât din platformele ecommerce utilizate (wooCommerce, Magento, etc.), din cele intermediare, ca Baselinker sau Easy-Sales, sau prin intermediul integrării customizate tip API (prin portalul pentru dezvoltatori).

Pentru exportarea unui raport despre anunțurile postate, o poți face tot printr-un fișier .CSV, selectând categoriile dorite, sau prin platformele integrate.

Selectează pachetul de anunțuri potrivit pentru promovare

Dacă devii parte din comunitatea de business OLX, ai la dispoziție trei pachete standard de anunțuri:

  • Pachetul Basic – Primești subdomeniul personalizat și statistici de performanță pentru ultimele 60 de zile.
  • Pachetul Premium – Poți accesa o versiune nouă a paginii afacerii tale, anunțuri evidențiată pe subdomeniul tău, filtre avansate, statistici pe 90 de zile, opțiuni de reactualizare și credite, și consultanță telefonică dedicată.
  • Pachetul Max – Toate beneficiile pachetelor precedente, plus valabilitate de 90 de zile a pachetului de anunțuri și posibilitatea de a posta în întreaga categorie aleasă de tine.

Pachete de anunțuri

În funcție de nevoile afacerii tale și de ce anunț adaugi pe OLX, poți opta pentru oricare din acestea. Pentru mai multe detalii, poți intra în comunitatea de business OLX și cere consultanță din partea echipei.

Cum îți promovezi cât mai eficient anunțurile?

Dacă vrei să-ți crești vizibilitatea, ai trei variante de promovare pentru anunțurile tale:

  1. Reactualizează – Anunțul tău este deasupra celor nepromovate, poziția lui depinzând și de relevanța lui pentru căutare și filtrele selectate. Poți reactualiza atât manual, cât și automat în funcție de pachetul ales.
  2. Promovare la început de listă – Anunțul tău apare, prin rotație, în rezultate la început de listă, lângă alte anunțuri promovate. Imaginea acestuia va apărea cu ecusonul “Promovat”.
  3. Promovare pe prima pagină – Anunțul tău apare, prin rotație, pe prima pagină a OLX pentru potențiali cumpărători, chiar și înainte să caute ceva.

Tipuri de promovare pentru anunțuri OLX

Nu va trebui să administrezi fiecare anunț promovat manual. Pentru asta exsită trei tipuri de pachete de anunțuri pentru care poți opta. 

Start îți va oferi până la de 4 ori mai multe vizualizări, cu 3 zile de promovare în lista de anunțuri. 

Dacă optezi pentru Standard  îți poți crește vizibilitatea de 16 ori, prin 7 zile de promovare în listă și 3 reactualizări automate. 

Pachetul Pro îți oferă o prezență în lista de anunțuri de 30 de zile, 9 reactualizări automate și 7 zile de promovare pe prima pagină, crescându-ți vizibilitatea cu până la 30 de ori mai multe vizualizări. 

Pachete de promovare pentru anunțuri OLX

Cum plătești promovarea pentru un anunț pe OLX?

Procesul de plată pentru promovarea unui anunț pe OLX este cât se simplu:

  1. Îți alegi pachetul de anunțuri sau tipul de anunț pe care le dorești.
  2. Selectezi varianta de plată: poți plăti cu credit OLX (dacă ai suficient), prin credit, sau prin ordin de plată.
  3. Completezi datele de facturare și continui cu plata.

Odată ce ai plătit, beneficiile pachetului sau anunțului OLX vor intra în efect.

Comunică prin mesaje integrate cu clienții de pe OLX

Dacă un client este interesat de ofertele tale, șansele sunt că te va contacta prin intermediul datelor oferite. Este recomandat să comunici prin intermediul mesageriei de pe platformă.

Oferă detaliile cerute și răspunde întrebărilor clientului pentru a te asigura că acesta continuă cu achiziția sa.

Pentru a reduce șansele de fraudă și neîncrederea care vin cu comerțul online, toți pașii achiziției, de la comunicarea premergătoare, la plasarea comenzii, sunt integrate în platforma OLX. Astfel, poți reduce cât mai mult comunicarea externă și utilizarea serviciilor terțe, garantând atât riscul minim, cât și un proces eficient și ieftin pentru ambele părți.

Nu uita să stabilești cum vei livra pachetul către acesta. 

Comunicarea integrată este doar unul dintre beneficiile intrării în comunitatea de business OLX, pe care să le consideri pentru afacerea ta.

Livrează 100% gratuit produsele cumpărate prin OLX

Cum livrezi prin OLX

OLX oferă opțiuni de livrare 100% gratuită pentru comercianți prin intermediul Fan Courier sau Poșta Română. Iar, prețurile de livrare pentru clienți încep de la 9,98 de lei.

Odată ce o comandă este plasată, cumpărătorul trebuie să achite costul de livrare, calculat în funcție de greutate, destinație și condițiile tale.

Plata se face la livrare, după verificarea conținutului, cash sau card. Apoi, suma achitată este rambursată în contul tău bancar sau în numerar. Perioada în care îți primești rambursul depinde de opțiunea de livrare aleasă.

Ce opțiuni de livrare ai pe OLX?

Ca vânzător în comunitatea de business OLX, poți livra prin două servicii partenere:

  • Fan Courier – Pentru ramburs, primești banii ramburs, pe livrare în 2 zile lucrătoare, în contul tău bancar (cu limita de 5000 de lei, fără taxe suplimentare), sau de la curier în plic (cu o taxă de deplasare de 9.52 de lei).
  • Poșta Română – Primești rambursul în 3 zile lucrătoare de la ridicarea produsului. Pentru a ridica valoarea livrării, trebuie să te prezinți la oficiul poștal (vei primi un SMS) unde vei prezenta buletinul și chitanța primită la tur.

Atât tu cât și cumpărătorii tăi veți avea acces la istoricul comenzilor plasate și confirmate, putând vedea și statusul acestora. În plus, poți căuta și pe site-ul Fan Courier prin intermediul AWB-ului.

Ce se întâmplă în cazul unui retur?

Există situații în care livrarea unui produs va eșua (nefiind ridicat de către destinatar) sau va fi refuzată de către client. În cazuri de acestea, OLX va suporta costurile de livrare și retur pentru pachetul trimis de tine, pentru a asigura că nu vei suferi pierderi neașteptate.

Dacă vrei să descoperi toate avantajele livrării prin OLX pentru afacerea ta, poți consulta și materialul nostru cu toate detaliile și informații importante legate de preferințele clienților:

Cum să vinzi mai bine pe OLX: Creșterea afacerii tale

Acum că știi cum se adaugă un anunț pe OLX gratis sau prin pachetele plătite, tot ce mai rămâne este să-ți crești afacerea de vânzări online.

Există câteva zone importante la care să fii atent pentru a garanta că vinzi online mai bine și mai mult, pe care le poți aborda pentru propria afacere. Dar, dacă ești un membru al comunității de business OLX, ai măsuri integrate pentru performanță.

Iată cum vinzi pe OLX mai bine și mai mult, cu ajutorul funcționalităților platformei:

Folosește-te de ratingurile de vânzare pe OLX

Odată ce ai încheiat o livrare, vei primi și o recenzie din partea clientului, care o să apară pe pagina de afacere și sub anunțurile tale.

Recenziile organice ale clienților sunt foarte importante pentru promovarea afacerii tale, dovedind calitatea produselor livrate și buna funcționare a acesteia.

Mai mult, dacă acestea indică preferința foștilor clienți pentru a cumpăra de la tine recurent, acestea vor deveni o metodă de fidelizare a clienților vechi și noi.

Cu toate acestea, se poate întâmpla să primești recenzii negative, din motive care pot ține sau nu de activitatea ta. În acest caz, să știi cum să răspunzi devine extrem de important. Astfel, până și în cazul unor probleme în activitățile tale, vei putea indica faptul că ești gata să îmbunătățești calitatea experienței de cumpărare.

Descoperă ce se vinde pe OLX cel mai bine

O altă latură pe care s-o consideri este cea a ofertei tale. Dacă alegi produse populare, cererea, cât și vânzările ulterioare vor crește pentru afacerea ta.

Din fericire, nu trebuie să-ți faci pe cont propriu studiile de piață (deși va trebui să ai un plan bine pus la punct pentru afacerea ta). Poți începe cu studiul nostru despre cele mai căutate produse pe OLX, cât și cu trendurile din ecommerce din România și Europa.

Dacă te aliniezi cu trendurile contemporane, atât din întreaga industrie de comerț online cât și de pe platforma pe care vinzi, poți răspunde mai bine cererii.

Folosește sprijinul oferit de OLX pentru afacerea ta

 

Dacă devii parte din comunitatea de business OLX, vei primi sprijin în multiple forme, de la instrumente de analiză a performanței pentru anunțuri, la consultanță din partea experților în ecommerce.

Dacă ai o întrebare sau vrei sfaturi pentru a-ți îmbunătăți rezultatele, poți căuta răspunsul pe ajutor.olx.ro. Poți completa și un formular de asistență, oferind cât mai multe detalii despre problema ta, iar un consultant te va contacta. 

Funcțiunile de chat pentru comunitatea OLX îți poate oferi întrebări rapide de la membrii acesteia. Iar, dacă nu-ți găsești răspunsul acolo, vei fi redirecționat către un specialist din echipa de suport. 

Pentru a intra pe chat, tot ce trebuie să faci este să accesezi funcția contact din secțiunea “Ajutor” sau prin simbolurile de messenger.

În final, dacă devii utilizator business pe OLX, vei putea accesa materiale dedicate și ghiduri pentru antreprenori care-ți pot informa următorii pași.

Acum că știi cum vinzi pe OLX, activează un pachet de promovare, adaugă un anunț și asigură succesul afacerii tale!

Abonează-te la BLOG: