Creșterea vânzărilor în magazinul online – metode și tehnici de creștere a vânzărilor în retail

Pagina de Business » Vânzări Online » Creșterea vânzărilor în magazinul online – metode și tehnici de creștere a vânzărilor în retail
Creșterea vânzărilor în magazinul online - metode și tehnici de creștere a vânzărilor în retail

În ultimii ani, pandemia și-a lăsat amprenta asupra multor aspecte sociale, inclusiv asupra comportamentului nostru în ceea ce privește achizițiile. Doar în anul 2020, comerțul online în România a ajuns la 10% din întregul volum al retailului, comparativ cu anul 2019, când procentul era de 7%.

E simplu, firmele inspirate și-au orientat vânzările la momentul potrivit, în mediul online, la fel cum consumatorii au căpătat mai multă încredere să cumpere online. Astăzi, în 2022, să exiști doar cu un magazin fizic, offline, înseamnă să-ți reduci considerabil șansele de a vinde mai mult.

Dacă te întrebi ce metode de creștere a vânzărilor în retail recomandăm pentru anul 2022, îți vom răspunde pe scurt că secretul stă în online, locul unde viitorii tăi clienți se află. Probabil că vei spune: “Dar online este toată lumea și nu toți vând!”. Afirmație total adevărată.

Care este diferența între cele două tabere? Marketingul. Sunt companii care investesc în această direcție înțelept și sunt companii care cred că se pot descurca și fără acest serviciu, lucru aproape imposibil în secolul al XXI-lea.

Ce tehnici de creștere a vânzărilor online în retail punem în aplicare în 2022? Află de mai jos!

1. Influencer marketing 2.0

Încă? Da. Însă, relația dintre branduri și influenceri ar trebui să treacă la un nivel superior. În prezent, probabil că ai observat și tu că mulți influenceri fac reclamă unui brand astăzi iar săptămâna viitoare deja promovează un altul și tot așa. Pentru o mai multă credibilitate, influencerii ar trebui să devină ambasadori pe termen lung ai unor branduri și să pună la dispoziție publicului oferte care se vor găsi doar la ei.

Recomandarea noastră este ca înainte să alegeți un influencer ambasador, să vă gândiți bine dacă el împărtășește aceleași valori cu brandul tău. Spre exemplu, dacă vinzi produse alimentare vegane, te vei orienta către un influencer care are un stil de viață sănătos, este vegan, face mișcare și rezonează cu produsele tale. Acest aspect este mult mai important decât numărul lui de urmăritori, pentru că vei construi credibilitatea de care ai nevoie pentru a crește vânzările online.

2. Comerțul social

Poate că sună foarte pretențios, însă este accesibil chiar și unei persoane care și-a început afacerea ieri. De ce? Pentru că totul se întâmplă pe rețelele sociale, respectiv Facebook sau Instagram. Magazinele online de retail se extind și pe rețelele de socializare pentru că este mult mai ușor să ajungi la potențiali clienți iar Facebook a înțeles acest lucru și a introdus și în România varianta de a cumpăra direct din shop, însă momentan nu este funcțională pentru toate business-urile.

Atunci când această funcționalitate a rețelelor sociale va fi gata de încercat, recomandarea noastră este să profiți de ea. Nu de alta, însă, cu cât îi este mai ușor clientului să cumpere – fără să-și facă conturi sau profile noi, cu atât cresc șansele ca tu să vinzi.

3. Conținut personalizat

Pentru a genera o creștere de vânzări online, fii atent la conținutul pe care îl publici. Cu cât este mai personalizat și mai relevant, cu atât vei influența creșterea vânzărilor online și a afacerii tale. Cum s-ar traduce asta printr-un exemplu? Să spunem că vinzi îmbrăcăminte de damă. În primul rând, începem din locul în care te găsește clientul – pe Google.

Pentru a te găsi cât mai ușor, ai nevoie să implementezi o strategie SEO cu ajutorul unui specialist iar astfel vei ajunge în prima pagină a căutărilor. După ce clientul te-a găsit și a intrat pe site-ul tău, să ne imaginăm că se află în căutarea unui sacou negru.

Oferă-i acestuia posibilitatea de a-și seta propriile filtre de căutare iar, în momentul în care a găsit un sacou negru care l-a făcut să dea click să-l vadă în detaliu, oferă-i și variante asemănătoare cu primul model sau arată-i alte articole cu care ar putea să-l combine.

Aceasta poate fi o variantă prin care personalizezi conținutul pentru fiecare client. Practic, fiecare persoană, în funcție de ceea ce alege, va primi conținut relativ diferit. În acest fel, faci din experiența de cumpărături una cât mai interesantă, plăcută și, am putea spune, unică. Și ce poate fi mai atractiv decât să te simți tratat special?

4. Viteza face diferența

Soluții pentru creșterea vânzărilor ce țin de marketing sunt multe, însă una care ține mai mult de programare este viteza de încărcare a site-ului tău. În prezent, utilizatorii nu mai au răbdarea necesară să aștepte încărcarea unei pagini web care merge greu.

Suntem în epoca vitezei, a tehnologiei iar fiecare minut pierdut înseamnă un client pierdut. Chiar dacă ai cea mai eficientă strategie de marketing care aduce clienții pe site-ul tău, dornici să cumpere, o pagină web care se încarcă cu dificultate este un mare nu, dacă vrei să vinzi cu adevărat.

Din fericire, există multe site-uri cu ajutorul cărora poți verifica viteza de încărcare a site-ului tău iar, în cazul în care descoperi că există loc de îmbunătățiri, nu lăsa timpul să treacă.

5. Conținut interactiv

Te întrebi ce legătură are conținutul cu vânzările tale? Are, chiar multă. Conținutul este peste tot – social media, website-uri, pe stradă, oriunde te uiți, și el capătă forme diverse. Cu cât este optimizat SEO mai bine, cu atât te va aduce în prima pagină a rezultatelor de căutare Google.

Tot prin conținut îți construiești brandul, îți faci cunoscute produsele și, ulterior, le vinzi. Dacă ai un magazin online unde vinzi, să spunem, jucării din lemn pentru copii, fă-i și un blog pe care îl vei optimiza SEO și scrie acolo despre beneficiile jucăriilor și tot ce ține de îngrijirea și creșterea copiiilor.

Pentru a-i adăuga un plus de putere, construiește o identitate pe social media pentru magazinul online de retail – postează Instastories interactive, creează-ți un vlog și poziționează-te ca un expert în jucării pentru copii. Dacă vei veni cu un conținut cât mai util, îți vei crea ușor-ușor un public care va cumpăra de la tine, în cele din urmă.

6. Live shopping

Probabil că ești deja familiarizat cu programele de teleshopping care se difuzau zilnic la TV, în urmă cu ceva ani, cu scopul de a-ți vinde produse care mai de care mai diverse. Conceptul de liveshopping este similar cu cel de teleshopping, doar că totul are loc online și este adaptat pentru ecommerce. Ce presupune, mai exact? Se organizează o sesiune live în format video, în care se prezintă produsul iar potențialii clienți pot pune întrebări și cumpăra produsul rapid, printr-un simplu click pe video.

Avantajul este că prin intermediul live shopping-ului, următorii pot beneficia de promoții punctuale sau beneficii disponibile doar în timpul prezentării, ținută de obicei de un influencer sau de brand ambasadorul companiei. Poate că ai spune “Interesant, dar nimeni nu a auzit de așa ceva, așa că de ce să-mi pierd timpul făcând asta?”

Trendul este în ascensiune și deja a fost adoptat de branduri mari precum Samsung. În ceea ce privește beneficiile lui, putem spune că fiind ceva nou pe piață, te va diferenția de competiție și te va poziționa mult mai sus, iar comenzile vor fi vizibil accelerate – ceea ce obții în mod normal în câteva zile, aici ai șansa să obții în doar două ore. Deoarece aceste sesiuni de liveshopping sunt susținute și de influenceri sau vedete, puterea lor de convingere este mult mai mare decât ai crede.

Doar prin simplul fapt că un client are posibilitatea să comunice direct cu o persoană care îl influențează și după care se ghidează, reprezintă deja un câștig pentru brandul tău.

Citește și: 7 idei pentru a crește vânzările online ale unei afaceri mici

7. Realitate augmentată

VR-ul, pe scurt, poate căpăta o mulțime de forme. Nu este neapărat necesar să îți pui clienții să poarte niște ochelari, pentru a-ți vinde produsele. Spre exemplu, filtrele pe care le vezi pe Instagram sau Tik Tok și îți proiectează un element în format 3D, e doar un exemplu din categoria realității augmentate.

Dacă vinzi produse de machiaj, te poți folosi de acest trend implementând o aplicație sau o funcție prin care clientele pot vedea cum le-ar sta cu rujul de la tine sau cu fardul de ochi. Îl putem numi un trend cool, care a prins din ce în ce mai mult teren în ultimii ani și va fi adoptat de cât mai multe branduri.

De ce funcționează? Este interactiv și ajută clientul să vizualizeze mai bine cum i-ar sta purtând produsul tău, ceea ce îl face mult mai atractiv de cumpărat.

8. Marketplace-urile

Propuneri pentru creșterea vânzărilor online în retail se găsesc mereu, însă una destul de eficientă și în 2022 rămâne opțiunea de a te înscrie pe un marketplace. Nu numai că un marketplace te ajută să te lansezi într-o mare de utilizatori, ci este și o variantă prietenoasă cu bugetul tău de marketing. Atunci când ești la început de drum cu business-ul, pe rețelele de socializare trebuie ca tu să găsești clienții, pentru a putea vinde.

În schimb, pe un marketplace clienții te găsesc pe tine dacă pui la vânzare ceea ce ei caută. Acest lucru nu înseamnă că desconsiderăm puterea social media, ba, din contră, este recomandat să fii prezent aici, însă ideea de a te regăsi pe un marketplace face lucrurile mult mai ușoare. Încarci produsele cu un titlu, o descriere și niște fotografii bune, eventual îți promovezi câteva anunțuri și aștepți să fii contactat pe chat sau telefonic.

Platformele de tip marketplace precum este și OLX sunt concepute strict pentru a vinde, așadar utilizatorii care sunt acolo vor să cumpere ceva cu siguranță, fie că vorbim despre momentul prezent sau viitorul apropiat. În schimb, dacă alegi să te promovezi doar pe social media pentru a vinde, nu este suficient.

Cei mai mulți utilizatori Facebook sau Instagram nu sunt acolo pentru a cumpăra ceva, ci sunt dintr-o mulțime de alte motive. Ce înseamnă acest lucru? Că procesul de a-i determina să cumpere va fi mult mai greu și îndelungat decât ar fi pe un marketplace. Mai întâi, pe rețelele sociale trebuie să îi convingi că ești bun, că meriți să primești atenție, că ai aceleași valori cu clientul, considerente care îți vor răpi din timp.

De aceea, ideea unui cont pe marketplace este una demnă de luat în calcul, pentru că abonamentele ce îți oferă avantaje multiple sunt destul de accesibile și te vor ajuta să generezi vânzări rapid.

Citește și: Cum faci pagina de Facebook a afacerii tale online?

9. FOMO (Fear of Missing Out)

Să ratezi o ofertă sau un produs poate fi destul de frustrant pentru unii cumpărători, care chiar vor să facă o achiziție. Frustrant poate fi și pentru vânzător să afle că produsul lor prezintă interes, este vizualizat, însă nu este cumpărat. Poate că acest lucru se întâmplă pentru că unele persoane au nevoie de mai mult timp de gândire pentru a cumpăra ceva, nu se grăbesc sau poate că așteaptă o ofertă, o reducere.

Cum treci peste acest prag în 2022 și determini oamenii să cumpere de la tine acum? Aplici strategia de vânzare FOMO. Îți sună cunoscut “Ultimul produs în stoc”, “Stoc limitat”, “Ofertă valabilă doar astăzi”, “20% reducere până la ora 00:00”? Sunt doar câteva tehnici prin care pui presiune pe potențialul client să-ți cumpere produsul mai rapid. Și vestea bună este că funcționează foarte bine.

Scoate în evidență ofertele tale prin notificări de tip pop-up, prin marcarea lor în alte culori, printr-un cronometru sau oricum consideri. Ideea este să fii vizibil iar apoi ai toate șansele să-ți vinzi produsele. După cum ai putut vedea, anul 2022 este foarte bogat în tendințe interesante iar multe dintre ele se leagă de tehnologie și de content.

Cu cât alegi să fii mai creativ, să livrezi mai mult conținut util și interactiv clienților, dar și să fii cu un pas înaintea tuturor, este aproape imposibil să nu îți crești vânzările. Alege ce se potrivește cel mai bine cu personalitatea brandului tău și aplică tehnicile cu mult curaj.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin