Cum să ai una din cele mai profitabile afaceri online

Pagina de Business » Dezvoltarea afacerii » Cum să ai una din cele mai profitabile afaceri online
Cum să ai una din cele mai profitabile afaceri online

Mediul online din România este în continuă dezvoltare în ultimii ani, iar asta oferă oportunități pentru mulți antreprenori. O mulțime de afaceri online se lansează an de an și cele mai profitabile dintre acestea reușesc să se extindă, realizând mai multe vânzări, având clienți mai mulți în fiecare zi.

Însă, pentru a avea o afacere profitabilă în comerț electronic, trebuie să iei în calcul mai mulți factori. În acest articol vom detalia care sunt pașii prin care ai putea să te asiguri că afacerea ta devine una dintre cele mai profitabile afaceri online.

Ce pași trebuie să faci pentru a avea una dintre cele mai profitabile afaceri online?

Potrivit Business Insider, în anul 2020, la nivel mondial, totalul coșurilor abandonate pe site-urile de comerț online valorau peste 4 trilioane de dolari, în valoarea comenzilor. Iar 63% dintre aceste coșuri abandonate ar fi putut fi recuperate, spun statisticile.

Astfel, unul dintre cele mai importante lucruri pe care trebuie să le iei în calcul pentru a crește profitabilitatea unei afaceri online este cum gestionezi rata de abandon a comenzilor.

Citește și: Secretul din spatele celor mai vândute produse online 

Gestionarea coșurilor abandonate și a refuzului / anulării comenzilor

Problema coșurilor abandonate este una reală, indiferent de modul în care alegi să faci vânzări. Dacă nu ai un sistem add to cart prin care să procesezi vânzările și alegi să vinzi, spre exemplu, cu ajutorul unor site-uri de anunțuri sau platforme marketplace, vei găsi această problemă sub forma comenzilor anulate. Iar dacă alegi să-ți vinzi produsele online prin propriul site, te vei confrunta cu astfel de coșuri abandonate.

Cum gestionezi această problemă?

În cele mai multe cazuri, dacă elimini pașii inutili din procesul de checkout, ai rezolvat și problema. Elimină click-urile inutile care ar putea descuraja un potențial client de la conversie.

Spre exemplu, oferă posibilitatea oamenilor de a comanda de pe site-ul tău fără să își înregistreze neapărat un cont. Apoi, simplifică la maxim formularele de comandă, eliminând câmpurile care nu folosesc.

O altă metodă folosită des aici este eliminarea sau automatizarea procesului de completare a codului poștal. Poți să elimini acel câmp,care nu-ți folosește oricum, odată ce ai colectat adresa completă. Sau poți să preiei comanda și să te ocupi tu de scrierea codului poștal pe colet, în funcție de adresă.

Procesul de comandă a unui produs ar trebui să fie extrem de simplu și de rapid pentru clienții tăi, pentru a crește rata de conversie și pentru a-ți spori astfel vânzările și profitabilitatea.

Citește și: Aceleași produse, vânzări online mai mari: cum depășești concurența 

Diversificarea metodelor de plată disponibile pentru comandă

În ziua de azi, consumatorii au mai multe opțiuni decât oricând în ceea ce privește modul în care plătesc pentru bunuri și servicii comandate online. Deși în România, conform statisticilor GPeC, 80% dintre utilizatori aleg să plătească ramburs, oferind mai multe opțiuni de plată, inclusiv servicii de plată mai noi, care devin din ce în ce mai populare pe mobil, faci mai ușor procesul de cumpărare pentru potențialii tăi clienți.

Desigur, asta presupune să implementezi mai multe aplicații de plată online. Dar, dacă alegi să-ți vinzi produsele prin intermediul unei platforme de tip marketplace, de cele mai multe ori vei avea deja toate opțiunile implementate fără niciun cost suplimentar.

Gestionarea Bounce Rate-ului online

Bounce Rate-ul reprezintă rata de respingere, un termen folosit în marketing, care determină procentul de oameni care părăsesc o pagină online înainte de a face o acțiune pe acea pagină. Spre exemplu, oamenii care intră online, dar nu dau click pe nimic pe pagina unde au intrat și părăsesc site-ul.

Acest indicator spune multe despre interesul pe care îl au oamenii pentru conținutul acelei pagini și este important în strategia de creștere a profitabilității unei afaceri online.  O rată de respingere mare poate însemna că pierzi foarte mult trafic, prin urmare pierzi și vânzări.

Cum poți gestiona Bounce Rate-ul?

Viteza de încărcare a site-ului tău e importantă. Site-ul trebuie să se încarce rapid. Conținutul, designul și cât de convingător e textul, toate aceste elemente contează. Mai mult, gândește-te dacă alegi să-ți promovezi produsele pe un site de anunțuri, cât de important este textul anunțului de vânzare în procesul de convingere a clientului să cumpere. Pozele sunt și ele foarte importante în strategia de creștere a profitabilității unei afaceri online.

Cu cât prezintă mai atractiv produsul și oferă mai multe detalii despre el, cu atât potențialii clienți vor fi mai interesați de produs. Descrierile produselor sunt și ele cruciale, pentru că dacă sunt făcute într-un mod atractiv vor reține atenția vizitatorilor și aceștia vor petrece mai mult timp pe site pentru a le citi și pentru a afla mai multe despre produs. Iar asta sporește șansa de cumpărare a produsului.

Citește și: Secretul din spatele celor mai vândute produse online 

Implementarea soluțiilor de Cross-Selling și Upselling

Tehnica de a convinge cumpărătorul să mai adauge în coș o variantă actualizată a produsului sau un produs complementar pentru ceea ce a cumpărat este una dintre cele mai bune metode de a-ți crește profitul, deoarece, cu aceeași investiție mărești valoarea comenzii acelui client.

Această tehnică poartă numele de upselling. În medie, conform statisticilor din cadrul unui studiu realizat asupra a 350 de companii SaaS care oferă servicii de comerț online la cheie, implementarea unei tehnici de upselling poate crește vânzările cu 9% – 37%, fără niciun cost suplimentar investit în promovare sau în atragerea de clienți noi.

Asta înseamnă că afacerea ta va crește marja de profit foarte rapid cu o astfel de strategie. În plus, același studiu relevă faptul că a face un upsell unui client este cu 68% mai profitabil decât a atrage un client nou pentru o altă comandă. În același mod funcționează și vânzarea încrucișată, denumită în termenii de specialitate Cross-Selling.

Strategiile de vânzare încrucișată presupun vânzarea a două produse complementare în aceeași comandă. Această strategie funcționează mai ales pentru a crește comenzile clienților existenți. O strategie des întâlnită de cross-selling este sugerarea unor produse asemănătoare sau din aceeași categorie.

Prin implementarea unei astfel de strategii de creștere a profitabilității unei afaceri online poți face ca afacerea ta să devină una dintre cele mai profitabile afaceri online, deoarece statisticile arată că o astfel de strategie poate produce creșteri de 20 – 30 procente în vânzări și în profitul companiei. Spre exemplu, conform studiilor, Amazon a reușit să crească vânzările cu 35% datorită acestor strategii de vânzare încrucișată, arată un studiu realizat de Invespcro.com.

Mai mult decât atât, aceleași studii arată că în cazul sugestiilor unor produse asemănătoare, interesul potențialilor clienți de a adăuga în coș produse crește cu până la 4.5 ori mai mult. Acestea sunt principalele sfaturi pe care le poți aplica pentru ca afacerea ta online să devină una dintre cele mai profitabile.

Însă, nu totul ține doar de optimizarea tehnică sau de optimizarea ofertei. Așa că îți oferim și un bonus. Un alt factor extrem de important pe care trebuie să-l iei în calcul când vrei să crești profitabilitatea afacerii tale.

Citește și: 7 idei pentru a crește vânzările online ale unei afaceri mici 

BONUS: Sfaturi despre optimizarea costurilor de funcționare a business-ului

Investiția într-un magazin online poate fi una considerabilă, apoi poate fi un cost suplimentar și optimizarea site-ului pe mobil și includerea tuturor acestor opțiuni avansate de plată, de integrare cu diverse servicii. Așa încât marja de profit are de suferit în urma fiecărei investiții de acest tip.

O modalitate excelentă de a tăia aceste costuri și de a crește profitabilitatea business-ului tău este lansarea unui business online pe o platformă care îți oferă deja totul “la cheie”. De aceea multe dintre cele mai profitabile afaceri online aleg să vândă și prin intermediul platformelor marketplace.

Aici eviți costurile cu găzduirea, construirea și mentenanța unui site propriu. Și beneficiezi încă de la început și de o imagine puternică, de o audiență construită fără investiții în promovare, beneficiind deja de brandingul platformei pe care alegi să-ți vinzi produsele.

În plus, ai parte și de contracte negociate cu furnizorii de servicii de curierat, cu procesatorii de plăți. Contracte negociate în condiții mult mai favorabile decât ai putea obține tu, fiind la început cu afacerea ta. Astfel, ai parte de o optimizare reală a costurilor când alegi astfel de soluții.

Citește și: INFOGRAFIC: 9 modalități de creștere a vânzărilor online 

Abonează-te la resursele care te vor ajuta să-ți dezvolți una dintre cele mai profitabile afaceri online!

Vrei să fii la curent și cu alte informații interesante și să afli toate noutățile despre cum să faci o afacere profitabilă în comerț online? Am pregătit pentru tine un întreg hub educațional pentru antreprenori.

Informațiile de aici te vor putea ajuta să-ți lansezi și tu produsele pe internet și să construiești rapid una dintre cele mai profitabile afaceri în online. Alătură-te antreprenorilor interesați de comerțul online și învață mai multe despre vânzări online, dezvoltarea afacerii, antreprenoriat și juridic & finanțe.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Abonează-te la BLOG: