Soluții rapide pentru creșterea vânzărilor online de produse

Pagina de Business » Vânzări Online » Soluții rapide pentru creșterea vânzărilor online de produse
Soluții rapide pentru creșterea vânzărilor online de produse

Creșterea vânzărilor unei afaceri este mereu o provocare pentru întreaga echipă de vânzări, dar și pentru proprietarii de companii. Iar când ești la început și te ocupi singur de afacerea ta, cu atât mai mult vei simți presiune când se aduce în discuție scalarea business-ului.

Iată 5 soluții de creștere rapidă a vânzărilor pentru afacerea ta!

Există foarte multe strategii de creștere rapidă a vânzărilor, fie că discutăm despre o afacere fizică sau un business online. Noi le-am luat în calcul pe cele mai aplicabile, care te pot ajuta pe termen scurt. Le vom discuta pe fiecare în parte, iar tu poți aplica în business-ul tău ce ți se potrivește.

1. Oferă promoții și reduceri valabile pe termen limitat

Este foarte clar că promoțiile ne-au schimbat de-a lungul timpului comportamentul de cumpărare. Un studiu realizat la nivel internațional relevă faptul că 91% din traficul pietonal care ajunge într-un magazin fizic intră în locație datorită unei promoții afișate în vitrină.

De asemenea, un studiu Brand Report arată că 82% dintre consumatori afirmă că găsirea unei oferte excelente la un produs online pe care îl căutau i-a făcut să se simtă mai inteligenți. Astfel, dacă faci consumatorii să intre în magazinul tău sau dacă activezi online și îți faci clienții să se simtă mai bine, este clar că vânzările tale vor crește semnificativ.

Iar crearea unui sentiment de urgență activează în oameni sentimentul FOMO – fear of missing out (frica de a rata oportunitatea). Tocmai de aceea, ofertele pe termen limitat pot crește vânzările spectaculos. Mulți consumatori răspund pozitiv la stimulentele care creează un sentiment de urgență, iar modalitățile prin care poți realiza acest lucru sunt diverse.

De exemplu, dacă nu poți crea neapărat o reducere sau nu poți pune un produs în ediție limitată la vânzare pentru a atrage potențialii clienți, poate poți oferi un stimulent financiar clienților care se angajează imediat la o achiziție, cum ar fi transportul gratuit sau un voucher.

Un studiu realizat de compania Experian a arătat faptul că folosirea unei astfel de strategii de urgentare a achiziției în email-urile de vânzare trimise către o bază de date pot produce o creștere cu 14% a ratei de deschidere a email-urilor și o creștere de 59% a ratei de click. În același studiu s-a demonstrat că astfel de email-uri pot produce o creștere de până la 16% în vânzări.

Citește și: Vânzări offline vs vânzări de produse pe internet – cum faci trecerea? 

2. Folosește-te de recomandări și de testimoniale

Știm cu toții că cea mai bună metodă de promovare este recomandarea. În cazul unui studiu realizat de SEMrush, s-a dovedit că recomandarea sau promovarea “word of mouth” așa cum e cunoscută în limbajul de specialitate. Recomandarea brandului sau a produselor, mai eficientă chiar decât promovarea plătită, este o modalitate simplă și eficientă de creștere a vânzărilor în magazin.

Recomandările pot produce, conform statisticilor din studiu, de până la 5 ori mai multe vânzări. Recomandările funcționează și în online și în offline. De fapt, cifrele arată că 70% dintre comercianții online caută să-și mărească numărul de recomandări – review-uri pe platformele sociale. În mediul offline doar 29% dintre respondenți au spus că se bazează pe recomandări.

Cum poți obține cu ușurință o recenzie pe Facebook sau pe Google my Business? Oferă o reducere de 10% aplicabilă la următoarea comandă pentru fiecare client care îți lasă o recenzie. Sau oferă transportul gratuit în cazul în care clientul este de acord să te recomande mai departe.

Citește și: Instrumente și idei de publicitate pe internet – afaceri online 

3. Folosește strategiile de cross-selling și upselling

Este de 5 ori mai ușor să vinzi unui client existent decât unui client nou, spun studiile. Prin creșterea retenției clienților cu doar 5% o afacere ar putea să-și sporească profitul cu până la 25%. Poți face acest lucru prin diferite programe de loializare.

În mediul online este foarte ușor să implementezi soluții de creștere a vânzărilor de produse online și tehnici de cross-selling și upselling. Pentru a crește numărul de vânzări la produse online poți folosi ferestre pop-up pe site-ul tău care să sugereze alte produse asemănătoare cu cele pe care clienții le-au adăugat deja în coș, pentru a crește volumul comenzii.

Poți să plasezi pe site și secțiuni cu actualizări ale produselor sau îmbunătățiri ale acestora. Iar în momentul în care clientul cumpără un produs să îi apară o fereastră în care este îndemnat să adauge în coș și un produs complementar sau o actualizare a produsului existent pentru se bucura de beneficii suplimentare.

Prin intermediul unei platforme online este relativ ușor să implementezi astfel de soluții care să te ajute să îți crești vânzările de produse online. Ai nevoie de o serie de module tehnice compatibile cu platforma ta de ecommerce și de cunoștințe tehnice de web development.

Iar dacă nu stăpânești aceste lucruri, poți apela la un specialist în programare care să implementeze pentru tine soluțiile respective.

Citește și: Cum să ai una din cele mai profitabile afaceri online 

4. Folosește-te de puterea concursurilor și comunității Social Media

Statisticile din Social Media arată faptul că aproximativ 89% din brandurile prezente pe Facebook au folosit măcar odată un concurs sau un giveaway video pentru a-și promova produsele. Este foarte important însă să poți măsura rentabilitatea acestor concursuri (ROI-ul).

În ceea ce privește măsurabilitatea și raportarea în timp real pe cifre, mediul online oferă avantaje enorme. În momentul în care faci un concurs pe pagina ta de Facebook, poți măsura cu exactitate câte click-uri a adus acel concurs pe site-ul tău, câte interacțiuni a avut postarea, cât te costă fiecare interacțiune și fiecare click.

De asemenea, s-a demonstrat faptul că în cazul unei campanii giveaway în care se oferă un produs gratuit, ca premiu, în anumite condiții specifice stabilite de organizatori, CTA-ul (call to action – îndemnul la acțiune) are o marjă de conversie cu 3.73% mai mare decât în cazul campaniilor de promovare clasică.

În plus, unul dintre avantajele vânzărilor online de produse este dat de faptul că ai la dispoziție o mulțime de platforme pe care poți promova concursul. Spre exemplu, poți realiza un concurs pe pagina de Facebook, după care să trimiți pe email link către postare, pentru a atrage cât mai mulți vizitatori.

Poți posta și pe Twitter, pe Instagram sau pe profilul Google my Business acest concurs, așa încât să capete rapid vizibilitate. Conform unor statistici realizate în SUA, concursurile au capacitatea de a crește vânzările online de produse pe termen scurt și mediu.

Cele mai eficiente concursuri sunt cele pe nișa Fashion. Alte nișe în care participarea la concursuri este foarte ridicată sunt: produsele de înfrumusețare, cosmetice, produsele electronice.

Citește și: INFOGRAFIC: ghid de promovare Social Media pentru IMM-uri 

5. Folosește puterea marketingului afiliat

Sunt 4 modalități principale de a crește vânzările rapid într-un business:

  • Creșterea numărului de clienți
  • Creșterea ratei de conversie
  • Creșterea volumului de comenzi
  • Creșterea prețului produselor

Tehnicile de upselling și cross-selling sunt soluții de creștere a vânzărilor de produse online ce te pot ajuta să crești volumul de comenzi sau valoarea medie a comenzilor, concursurile și promoțiile te pot ajuta să crești rata de conversie. Marketingul afiliat te poate ajuta să crești rapid numărul de clienți.

Marketingul afiliat presupune construirea unei rețele de oameni care să vândă pentru tine în baza unui comision. Iar o formă foarte ușoară prin care poți face asta în online este utilizarea unor platforme marketplace.

Afiliații tăi pot posta anunțuri de vânzare cu produsele tale pe platforma marketplace, le pot promova pentru a atrage vânzări, iar în baza unui cod de identificare unic pentru fiecare afiliat, tu poți plăti procentul agreat de comun acord cu afiliatul pentru fiecare client nou pe care ți l-a adus în afacere.

Mai mult decât atât, poți folosi și combinații între tehnicile de mai sus. Spre exemplu, un studiu arată faptul că 83% dintre companiile din SUA au folosit cel puțin odată tehnici de „referral promotions”(promoții pentru afiliați) prin care să crească numărul de potențiali clienți.

Poți realiza constant în online concursuri sau promoții pentru rețeaua ta de afiliați, pentru a-i motiva să performeze și mai bine în vânzări. Mediul online îți oferă o serie clară de avantaje pentru vânzarea online a produselor din magazinul tău. Așa încât, pentru a crește rapid vânzările afacerii tale, un prim pas extrem de important pe care ar trebui să-l faci este să-ți extinzi afacerea online.

Când discutăm despre strategii de creștere vânzări în magazin este clar faptul că există o mulțime de avantaje pentru vânzarea online de produse și servicii. Magazinele online au avantaje clare în comparație cu magazinele fizice.

Afacerile online se pot dezvolta mult mai rapid și pot crește vânzările și profitabilitatea mult mai ușor prin aplicarea unor astfel de tehnici.

Dacă mai ai nevoie și de alte sfaturi sau informații despre cum să-ți dezvolți afacerea, abonează-te la resursele OLX pentru antreprenori. Vei găsi aici o mulțime de articole interesante despre vânzări online, dezvoltarea afacerii, antreprenoriat și juridic & finanțe.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin