Retenția angajaților și importanța ei pentru afacerea ta

Pagina de Business » Resurse Umane » Retenția angajaților și importanța ei pentru afacerea ta
Retenția angajaților și importanța ei pentru afacerea ta

Anul 2022 părea că a început cu dreptul, dacă ne gândim la faptul că se preconiza finalul pandemiei. Însă acesta a debutat cu noi probleme și situații, amplificate recent de războiul din Ucraina, care a dus la o destabilizare a contextului economic și social în mare parte.

Focusul antreprenorilor și specialiștilor HR s-a mutat pe retenția angajaților actuali, nu doar pe recrutarea de noi talente. Exact ca intr-o relație de durată, care trebuie întreținută dacă vrei să o păstrezi vie și atractivă. Și cum faci acest lucru, dacă nu să oferi mai multă atenție asupra a ceea ce ai construit până acum?

O definiție informală care prezintă cel mai bine retenția angajaților, vizează efortul și capacitatea companiilor de a menține talentul și capitalul uman, în bunul mers al activității. În acest caz, calitatea angajatorului de a păstra oamenii cheie și relevanți în companie a devenit o necesitate la nivel intern, precum și o provocare pentru firme.

Problemele care se confruntă antreprenorii

Principalele motive pentru care un anjagat pleacă dintr-o firmă țin de aspectul financiar, dar și de lipsa comunicării cu aceștia și incapacitatea de a le rezolva la timp problemele apărute. Iată câteva aspecte care determină nemulțumiri în rândul personalului în contextul actual:

  • Salariul mic și beneficii puține
  • Imposibilitatea de a avansa
  • Nevoia de un echilibru mai bun între viața profesională și cea privată
  • Senzație de surmenaj sau neprijin din partea companiei în momente dificile
  • Dorința de a face o schimbare
  • Managementul defectuos al companiei
  • Oportunități de dezvoltare venite din partea altor companii

Acestea sunt doar câteva dintre neajunsurile cu care se confruntă angajații în acestă perioadă. Recunoașterea problemelor și găsirea unor soluții și metode de retenție a angajaților, păstrarea personalului calificat sunt esențiale pentru antreprenori.

Implementarea unor acțiuni strategice bazate pe feedback direct și real, organizarea de training-uri profesionale pentru angajați, oferirea unor condiții de muncă adaptate care oferă mai multă flexibititate angajaților tăi sau organizarea de teambuilding-uri cresc performanța la locul de muncă și gradul de retenție a angajaților în companie.

Retenția angajaților în contextul social și economic actual

Atunci când vorbești de retenție angajați, ca antreprenor trebuie să dai dovată de preocupare în ceea ce privește nevoile și dorințele personalului, pentru a-i reține și a le oferi cele mai bune condiții în cadrul echipei tale. În cele din urmă, acest lucru este și în avantajul tău deoarece tot efortul depus va duce la creșterea performanței și a randamentului la locul de muncă.

Companiile care înteleg că evoluția organizațională este bazată pe componenta umană, rămân ancorate în provocările pieței și dezvoltă oportunități de avansare pentru angajați, vor avea de câștigat pe termen lung.

Studiile și cercetările demonstrează că o abordare de management în care accentul se pune pe retenția angajaților, pe comunicarea cu angajații, rezolvarea problemelor cu care ei se confruntă atât la locul de muncă cât și în viața personală și oferirea unui mediu propice de lucru, în care aceștia să se simtă în siguranță, sunt aspecte care duc la păstrarea și loialitatea angajaților.

Metode de retenție a angajaților pentru compania ta

Așa cum ziceam, creșterea sustenabilă a afacerii tale vine odată cu oportunitățile de dezvoltare și oferirea unor experiențe plăcute angajațiilor, cu creșterea gradului de retenție a angajaților în echipa ta.

Care sunt strategiile și principalele metode de retenție a angajaților

  • Orientarea spre personal – oferă-le angajaților tăi training-uri de upskilling și programe atractive prin care să-și testeze competențele și care să-i ajute să avanseze profesional.
  • Programe de mentorat – în procesul de integrare a noului personal, transferul de cunoștinte și abilități de la o generație ajută angajații să înțeleagă mai bine politica companiei. Acest schimb poate fi un win-win; membrii noi învață de la angajații cu experiență și pot oferi un nou punct de vedere. În acest fel, seniorii se pot elibera de anumite sarcini și se pot concentra pe altele, potrivit experienței lor.
  • Compensarea angajaților – este esențial ca o companie să răsplătească efortul depus de angajat prin compensații competitive. Dar nu este vorba doar de creșterea salariului, poți oferi alte forme de compensare cum ar fi bonusuri, beneficii medicale sau abonamente la sală ( mai ales în munca remote când lipsa activăților fizice poate duce la probleme de sănătate)
  • Asigurarea unor condiții optime de lucru- în funcție de nevoile personalului, poți implementa diverse inițiative, precum un program de muncă flexibil. În contextul în care munca remote și cea în sistem hibrid este tot mai întâlnită, asigură-te că fiecare angajat beneficiază de echipamentul potrivit pentru desfășurarea activității la birou ( telefon, laptop, tabletă).
  • Oferă feedback realist- evaluarea constantă ajuta compania ta să măsoare performanțele angajaților. Discuta periodic cu angajații despre obiectivele lor profesionale, potențiale scenarii de avansare și observă dacă aceștia văd un viitor în cadrul firmei conduse de tine.
  • Echilibru între viața profesională și cea privată – Un lider bun trebuie să înțeleagă că angajații au viață în afara serviciului și să recunoască că menținerea echilibrului poate fi uneori dificilă mai ales de când se lucrează remote, unde spațiul personal devine totodată și spațiu de lucru. Încurajează-ți angajații să-și ia concediu, acordă-le zile libere atunci când situația permite. Aceste măsuri ajută angajatul să se detașeze pentru un timp de la taskuri și să se întoarcă la birou cu mai multă energie și putere de muncă.
  • Comunicarea cu angajații- poate cel mai important aspect în retenția angajaților o reprezintă comunicarea. Pandemia care s-a instalat în ultimii ani a ajutat la sublinierea importanței unei bune comunicări la locul de muncă. Ca lider sau antreprenor, întreabă-ți periodic angajații despre starea lor de sănătate, dacă au nevoie de ajutor din partea ta, fii empatic și arată-le că îți pasă.

În concluzie, experiența pozitivă a personalului existent contează la fel de mult precum cea a noilor veniți, iar aceste metode de retenție a angajaților te vor ajuta să aduci un plus valoare companiei pe care o conduci.

Citește mai multe despre motivarea angajaților, tendințele in recrutarea de noi angajați, despre angajările part-time și cum faci fișa postului

Cu cât investești mai mult în soluții care să crească performanța și calitatea la locul de muncă, cu atât angajații tăi vor fi mai fericiți și dispuși să lucreze timp îndelungat în compania ta.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin