OLX Business » Academia de Business » Vânzări Online » Vânzări online: Toți pașii necesari pentru a vinde online și a-ți crește afacerea

Vânzări online: Toți pașii necesari pentru a vinde online și a-ți crește afacerea

Ghid de vânzări online: Cum să vinzi online mai bine - OLX Business
Cuprins

Odată ce începi o afacere de e-commerce, să știi cum să obții vânzări online și să o faci în moduri sustenabile vor fi puncte cheie care pot diferenția un business de succes de un alt start-up eșuat.

De asta am realizat acest ghid de vânzări online care să-ți prezinte pas cu pas ceea ce ai de făcut când lansezi o afacere cu produse online. Atunci când te gândești să diversifici gama de produse și să vinzi produsele tale în mediul online, trebuie să ai în vedere câteva aspecte principale.

Ghidul nostru nu-ți va arăta numai cum să vinzi online, ci și care sunt pașii inițiali pentru a crea un plan de afacere și o platformă de e-commerce. Pe lângă asta, vei putea găsi strategii de extindere a afacerii bazate pe vânzări online și sfaturi pentru a atrage și a fideliza clienții cât mai rapid și eficient.

Odată ce treci prin acest ghid, vei avea toate informațiile necesare pentru a începe. Dar, dacă vrei să faci primii pași cu ajutorul experților în e-commerce, alătură-te comunității de business OLX. Nu numai că vei primi resurse dedicate, ci vei obține o deschidere către un public imens de peste 14 milioane de clienți lunari cu intenție de cumpărare. Creșterea ta inițială va fi susținută și de instrumentele și de ofertele rezervate partenerilor, cum sunt prețurile avantajoase de livrare, pachetele flexibile de promovare și sistemele de analiză de performanță.

Începe să comercializezi cu OLX, află cum să vinzi online mai bine și crește-ți afacerea cu ajutorul nostru!

Pentru a afla de ce vei avea nevoie pentru a-ți începe afacerea online și a crește rata de vânzări online, iată tot ce trebuie să știi:

Cum începi: 9 lucruri la care să fii atent înainte de a vinde online

9 lucruri la care să fii atent înainte de a vinde produse online

În momentul în care începi să te gândești cum să vinzi online, vei observa că sunt multe modalități de a intra pe piață, însă nu toate sunt la fel de avantajoase.

De asta trebuie să bifezi o serie de aspecte esențiale, înainte de a putea să începi vânzarea online prin platforma proprie sau printr-un marketplace:  

Platforma aleasă pentru vânzări online 

Aici există o serie de variante spre care ai putea gravita în funcție de priorități. Spre exemplu, te-ai putea gândi că pasul numărul unu pe care trebuie să-l faci pentru a te lansa în vânzarea de produse online este să-ți construiești un site. Aici te sfătuim să aloci mai mult timp documentației și să cercetezi care sunt costurile, deoarece investiția într-un site propriu este una mare, iar aceasta nu este varianta cea mai recomandată pentru începutul unei afaceri în online.

Există variante mai profitabile pentru început, pe care le poți folosi să te lansezi, să acaparezi primele vânzări de produse online și să ai un cashflow care să-ți permită ulterior să investești într-o platformă proprie. Asta pentru că va trebui să achiți din start un domeniu web, un serviciu de găzduire și să contractezi un specialist care să-ți construiască platforma.

Prezentare OLX Business Marketplace

De asta, opțiunea de vânzare online prin OLX este deseori preferabilă. Nu numai că devii un membru al comunității de business printr-o simplă procedură de înregistrare, dar vei primi și suport constant din partea experților în e-commerce. În plus, chiar dacă vinzi online prin OLX, tot vei primi o pagină dedicată și personalizabilă de vânzător. 

Începe să vinzi online cu OLX și descoperă toate avantajele platformei de marketplace.

Ce produse poți vinde online

Cel mai important pas premergător pentru procesul de vânzare online este cel al stabilirii a ce poți comercializa. Poți face asta, studiind nișele în care ai expertiză și interes, pentru a vedea trendurile populare. 

Metoda de studiu direct presupune analiza competiției curente, pentru a-ți face o idee despre ce se cumpără. Dacă vrei să abordezi problema mai simplu și mai sigur pentru concluziile finale, folosește datele furnizate de Google Trends sau Google Ads. Astfel, vei avea o perspectivă mai comprehensivă asupra trendurilor și cererii curente.

Tot ce îți va mai rămâne va fi să selectezi produse pentru a vinde online, pe bază de popularitate și fezabilitate. Toate aceste elemente trebuie apoi incluse într-un plan de afaceri. Dacă nu știi cum se realizează unul, poți citi ghidul nostru pentru întocmirea unui plan de afaceri sau infograficul, care-ți va oferi pașii cheie ai procesului.

Stocul pentru vânzarea online

stocul de produse

Construirea lanțului de aprovizionare trebuie să fie foarte bine gândită. În mediul online stocurile sunt mai greu de gestionat. 

Asta pentru că nu ai în față întotdeauna stocul fizic și trebuie să te asiguri mereu că produsele expuse în “vitrina” ta virtuală există și faptic în depozit. Sau, dacă nu lucrezi cu stocuri, trebuie să te asiguri că furnizorii îți pot trimite produsele comandate în cel mai scurt timp.

Prezentarea produselor din stoc

Produsele puse în vânzare online trebuie să fie prezentate mai atractiv decât cele fizice, deoarece aici lipsește interacțiunea directă a potențialului client cu produsul pentru a se convinge de calitatea acestuia.

Dacă vrei să descoperi cum faci prezentarea unui produs în cel mai bun mod, ghidul nostru te poate ajuta în fiecare etapă a procesului. 

Metodele de plată pentru vânzarea online

Metodele de plată nu sunt numai o necesitate în orice model de e-commerce, ci sunt și o garanție a credibilității unei platforme de vânzări online.

De asta merită, nu numai să găsești metode de plată pentru asigurarea tranzacțiilor, ci să și facilitezi cât mai multe variante alternative (card bancar, portofel online, ramburs, etc.), pentru a dovedi clienților tăi că ai un magazin de încredere și pentru a le î

Mijloacele de livrare rapidă și ieftină

Modalitățile de livrare

Studiile arată că 84% din cumpărători consideră livrarea o parte integrală a experienței de cumpărare, 71% apreciază variața în modelitățile de livrare și 68% își doresc un timp de livrare cât mai scurt. În plus, 22% din clienți vor renunța la o comandă dacă livrarea durează prea mult, cu 28% dintre retururi putând fi evitate, dacă livrarea se desfășoară în condiții optime.

De asta este important să oferi metode rapide și ieftine de livrare. Aici, poți folosi serviciile oferite de partenerii platformei pe care vinzi, dacă nu ai un parteneriat avantajos pe cont propriu.

Spre exemplu, OLX le oferă vânzătorilor opțiunea de livrare 100% gratuită, prin parteneri precum Poșta Română sau Fan Courier. Clienții vor plăti de la 9.98 de lei, putând urmări livrarea, iar dacă pachetul eșuează să ajungă sau nu e ridicat, OLX își asumă costurile de retur. Acestea vor deveni foarte rapid avantaje în procesul de vânzări online. 

Iată detaliile complete despre avantajele livrării prin OLX:

Intră în comunitatea de de business OLX și îmbunătățește oferta de livrare!

Publicul tău țintă spre care vei vinde online

Segmentarea de piață

În mediul online este mai greu să-ți cunoști clientul, deoarece acesta nu îți calcă fizic pragul magazinului să poți sta de vorbă cu el și să îi observi comportamentul. 

Va trebui să folosești o metodă testată de identificare a avatarului și să îți faci propria cercetare pentru a putea să te adresezi publicului interesat de produsele tale, pentru ca vânzarea să aibă loc.

Segmentarea pieței, procesul în care îți împarți clienții în grupuri în funcție de nevoi și stadiul lor în relație cu tine te poate ajuta. Vei avea persoanele care nu au auzit de compania ta la vârful pâlniei, mai jos persoanele care au auzit de companie, apoi cele care au intrat în contact cu compania, cei care sunt interesați să afle mai multe despre ea, cei în procesul de decizie pentru cumpărare, și la final cei care au cumpărat.

Sisteme de asistență a clienților

Relațiile cu clienții sunt un punct cheie atât în garantarea unei experiențe de cumpărare pozitivă, cât și în convertirea acestora în clienți fideli care se identifică cu afacerea ta și realizează achiziții repetate.

De asta, un sistem de asistență performant, se va dovedi un mare avantaj pentru orice afacere bazată pe vânzări online. Mai mult acesta îți va garanta și credibilitatea în fața cumpărătorilor, care vor ști sigur că pot apela la tine, dacă apar probleme.

Identitatea de brand a afacerii tale

Branding

Construirea unei identități de brand te va ajuta să te diferențiezi de concurență, comunicând clar și convingător care sunt punctele tari ale afacerii tale. 

Abordarea va depinde de modul de vânzare online pe care îl realizezi, de competiția deja existentă, cât și de clienții pe care îi targetezi Dacă te-ai gândit să-ți extinzi afacerea fizică și să intri în mediul online, cel mai simplu lucru pe care poți să-l faci pentru a analiza concurența este să faci o căutare după cuvintele cheie relevante pentru produsele tale. 

Așa îți vei face o idee cine mai vinde aceleași produse în mediul online, în ce condiții și cum te-ai putea diferenția de concurență pentru a te poziționa mai bine și pentru a atrage mai mulți clienți.

Securitatea platformei printr-o licență SSL

Dacă îți administrezi propriul domeniu pentru platforma de vânzări online, securitatea este o necesitate, nu numai pentru asigurarea tranzacțiilor, ci și pentru oferirea unei garanții și sporirea credibilității în fața clienților.

Licența SSL este cea mai simplă și sigură metodă de securizare a unei platforme de vânzare online. O poți obține de la provideri acreditați. Pe lângă asta, poți semnala garanții de securitate pentru plata online și pentru colectarea și utilizarea datelor clienților tăi.

Odată ce ai bifat aceste puncte preliminare pentru a vinde online, vei fi gata să-ți lansezi afacerea de e-commerce și să-i crești profitabilitatea. Iată cum vinzi online, odată ce ți-ai plănuit procesul: 

Cum să vinzi online în 3 pași simpli

Cum să vinzi online în 3 pași

Ți-am pregătit un întreg ghid de vânzări online pas cu pas pentru a te ajuta să-ți crești afacerea. Descoperă mai jos, în detaliu, fiecare pas pe care trebuie să-l faci pentru a înțelege cum vinzi online mai bine, dezvoltându-ți o afacere profitabilă pe internet.

1. Pregătește produsele pe care urmează să le vinzi online

În momentul în care începi să vinzi produse online este necesar să faci o inventariere a stocului, să-ți pregătești stocul de produse online și să-l separi de stocul de produse fizice.

Tipuri de produse
Poți gândi o gamă vastă de produse, pentru fiecare categorie de public pe care ai identificat-o, având prețuri și politici de vânzare adaptate pe fiecare segment. Spre exemplu, poți cumula în oferta ta 3 tipuri de produse:

  • produse mai ieftine, pe baza unei strategii de dumping, pentru clienții care cumpără impulsi;
  • produse “medium value” pentru clienții care nu cumpără la prima interacțiune;
  • produse premium pentru acei clienți care sunt dispuși să plătească mai mult pentru o calitate superioară.

În plus, trebuie să gândești de la început marjele de profit. Acestea trebuie să-ți permită să acoperi și costurile promovării online, dar și eventualele campanii promoționale, în care vei ieși pe piață cu reduceri.

Formula de pricing
O bună formulă de calculare a prețului este următoarea: Cheltuieli de Trai (cheltuielile tale personale) + Cheltuieli de Business (totalitatea cheltuielilor de operare a afacerii) + War Money (bani pentru investiții sau pentru managementul crizelor) la care se adaugă o marjă de profit pe care ți-o dorești. Ia în calcul și o marjă extra de 10 – 25% când îți calculezi prețul final al produselor, ca “safety net”.

Formula de pricing

Poze și descrieri pentru produsele pe care le vinzi online
Tot în cadrul pregătirii produselor pentru vânzarea online, trebuie să te gândești și la imaginea lor. Descrierile de produs, pozele pe care le vei urca online pentru a-ți prezenta produsele sunt foarte importante. Alege să faci poze clare, cu o rezoluție bună, care să prezinte atractiv produsele tale.

Studiile comportamentale realizate pe consumatori au arătat că pozele care prezintă contextul în care poate fi utilizat produsul din fotografie au mai mult succes.

Descrierile produselor trebuie să fie și ele atractive și orientate spre prezentarea reală a beneficiilor produsului. Pentru a formula o descriere utilă și relevantă, folosește cuvintele cheie pe care le scriu utilizatorii când caută produsul tău.

Iar ca structură a textului, poți folosi principiul clasic de redactare a unui text de vânzări – Principiul AIDA (Atragerea ATENȚIEI, Generarea INTERESULUI, Crearea DORINȚEI de cumpărare și Generarea ACȚIUNII de cumpărare). Atrage atenția utilizatorilor cu un titlu atractiv și care să genereze curiozitate.

Apoi creează interes pentru produsul tău, folosind beneficiile și ce au de câștigat clienții dacă vor cumpăra produsul tău. Apoi, creează dorința de cumpărare printr-o ofertă imbatabilă și în final îndeamnă vizitatorii să cumpere, printr-un call to action – printr-un îndemn la acțiune de nerefuzat.

Avem un ghid dedicat textelor de promovare a produselor care te poate ajuta să ai o abordare corectă și potrivită afacerii tale.

2. Promovează-ți produsele și afacerea online

Dacă alegi să începi vânzarea de produse online pe o platformă de tip marketplace trebuie să știi că aceste platforme oferă o mulțime de modalități de a-ți promova afacerea în mediul online.

Beneficiezi de pachete de sponsorizare a anunțurilor de vânzare, flexibilitate în alegerea bugetului și duratei campaniei de promovare, notificări personalizate când un potențial client sau un cumpărător interacționează cu produsul tău și o mulțime de opțiuni de raportare a rezultatelor. Însă, partea de promovare nu trebuie să se rezume doar la opțiunile pe care ți le oferă platforma.

Social media ca modalitate de promovare suplimentară

Social media marketing pentru creșterea vânzărilorPentru a căpăta și mai multă vizibilitate poți să-ți creezi o pagină de Facebook, unde să distribui anunțurile cu produsele tale de vânzare.

Toată lumea are acces la Facebook astăzi, în România fiind înregistrate peste 11 milioane de conturi, conform datelor oficiale.

Poți să realizezi și un shop pe Facebook, integrat în pagina de Facebook a afacerii, unde poți să prezinți produsele disponibile și în marketplace. Iar în momentul comenzii, poți trimite link-ul către anunțul de vânzare de pe platforma de markeplace sau poți prelua comanda chiar tu, prin mesaj.

La fel de bine îți poți crea și un cont de Google My Business – Google Compania Mea, unde poți localiza pe hartă magazinul fizic. Pe profilul de Google poți posta și produsele online, distribuind și aici anunțurile din platformă pentru a căpăta mai multe vizite. Însă, având și vizibilitate pe hartă, poți atrage oamenii și în magazinul fizic.

Avantajele în acest caz vor fi nenumărate:

  • Vei atrage un public țintă mai mare, mulțumită internetului și oportunităților nenumărate de promovare oferite de acesta;
  • Dacă vei povesti despre produsele tale și pe Facebook, pe Google dar și pe platforma de anunțuri, vei atrage ppotențiali clienți calificați, adresându-te strict celor care sunt interesați să cumpere produsele tale;
  • Vei avea capacitatea de a personaliza strategia de marketing pentru diferite publicuri țintă și în funcție de canalele de promovare pe care le folosești. Pe Facebook poți posta și videoclipuri în care arăți lumii cum se folosesc produsele tale sau în care clienții care au cumpărat deja îți oferă un review al produselor.

Mediul online oferă cea mai măsurabilă modalitate de promovare, așa încât vei deține complet controlul asupra acestui aspect din afacerea ta. Poți să știi din rapoartele de pe platformă cât te costă fiecare campanie de promovare, câte vizite a atras campania și câți oameni au văzut și au interacționat cu anunțurile tale.

Iar în Social Media există și aici rapoarte cu privire la costul pe fiecare interacțiune a potențialilor clienți cu produsul tău. Accesibilitatea este unul din numeroasele motive pentru care mulți proprietari de afaceri apelează la mediul online pentru publicitate.

Publicitatea online este incredibil de accesibilă, mai ales atunci când se ia în considerare la cât de mulți potențiali clienți poți să ajungi cu ajutorul unei campanii de marketing online.

3. Gestionează vânzările produselor online și crește-ți afacerea

Odată ce ai început să vinzi produse online, vei vedea că procesul de vânzare a unui produs online este diferit de cel al unui produs fizic. În mediul online va trebui să fii atent la termenii de livrare, la politica de retur, la comunicarea cu cei care cumpără.

Avantajele folosirii unei platforme marketplace pentru vânzarea online de produse, sunt din nou evidente în acest caz. Vei avea termeni de livrare și politici de retur negociate în favoarea ta, fără niciun cost suplimentar.

Flow-ul de vânzări online – ce trebuie să faci de la A la Z pentru ca produsul tău să ajungă la destinație?

În momentul în care primești o comandă pentru un produs online pe care l-ai plasat la vânzare, trebuie să faci tot posibilul ca termenul de livrare să fie unul cât mai scurt. Produsul trebuie să ajungă la client rapid, dar și în condiții de siguranță.

Pentru ca acest lucru să se întâmple, trebuie să urmezi acești pași:

  • Vei prelua comanda (pe OLX, spre exemplu, ești notificat automat când ai un client sau un lead nou);
  • Vei valida existența în stoc a produsului;
  • Vei verifica plata (în cazul în care aceasta se face în avans, prin link de plată sau portofel electronic);
  • vei împacheta coletul și vei suna curierul pentru preluare;
  • Vei oferi curierului toate datele necesare pentru livrare și vei preda coletul;
  • Dacă ai plata ramburs mai ai un pas, confirmarea plății de la curier și încasarea banilor

Procesul de vânzare online a produselor este simplu și în cazul în care alegi să lucrezi cu o platformă marketplace vei beneficia de tot suportul echipei. Odată ce ai încasat suma datorată de client, vânzarea s-a finalizat cu succes, iar tu te poți gândi deja la investiții viitoare în dezvoltarea afacerii tale online, pe baza profiturilor obținute.

Care este opțiunea cea mai avantajoasă pentru a vinde online?

Marketplace-ul, cea mai avantajoasă opțiune pentru a vinde produse online

Una dintre cele mai avantajoase modalități de a îmbunătăți rata de vânzări online pentru o afacere mică este prin deschiderea unei pagini de comerciant pe platformele marketplace populare din românia.

În cazul platformei marketplace OLX, ai la dispoziție un site cu peste 14 milioane de utilizatori pe lună, care pot deveni potențiali cumpărători. Beneficiezi deja de o audiență și nu mai trebuie să investești în formarea publicului tău țintă, platforma având deja o mulțime de cumpărători online.

Te poți folosi de cel mai mare site de anunțuri din România pentru a-ți vinde produsele rapid și profitabil. În plus, o astfel de platformă care te ajută să-ți vinzi produsele online îți oferă avantaje cu privire la serviciile complementare de care ai nevoie pentru a-ți lansa afacerea pe internet.

Beneficiezi deja de contracte negociate în condiții foarte favorabile cu furnizorii de servicii de curierat și cu procesatorii de plăți online. Când te folosești de platforme marketplace pentru a-ți vinde produsele online, elimini și costurile cu domeniul și găzduirea site-ului, pentru că te folosești de platforma existentă deja, care îți este pusă la dispoziție gratuit.

Desigur, evitând costurile de construcție și mentenanță a site-ului, poți păstra bugetele pentru a investi în publicitate și în promovarea produselor tale.

Platforma de business OLX pune la dispoziția ta o mulțime de metode de promovare a produselor pe care vrei să le vinzi online, deja testate, sub forma a 3 pași simpli și extrem de intuitivi:

  1. alegi pachetul de promovare care ți se potrivește (în funcție de buget, audiență și durată);
  2. completezi detaliile campaniei – printr-un proces extrem de simplu și complet automatizat;
  3. creezi contul și achiți plata campaniei după care te bucuri de rezultate.

Dacă începi să vinzi cu OLX, poți vedea o creștere în vânzări online, având completul control asupra afacerii tale și a metodelor de promovare a anunțurilor.

4 strategii de extindere a unei afaceri de vânzări online

4 strategii de extindere a afacerii de vânzare online

Pentru a putea să-ți extinzi afacerea trebuie să construiești o strategie de creștere care să te ajute să menții toate riscurile sub control și să asigure o dezvoltare sănătoasă a afacerii.

Există 4 strategii principale de dezvoltare a unei afaceri de vânzare produse online cu care poți începe:

1. Diversifică-ți ofertele 

În ceea ce privește dezvoltarea produselor, va trebui să gândești mai multe game de produse, pentru toate tipurile de clienți. Poți folosi metoda SCAMPER pentru a creiona produse noi în business-ul tău.

SCAMPER este o metodă des întâlnită care te ajută să-ți construiești produse noi bazându-te pe funcțiile principale ale produselor, urmând următorul model:

  • S – substituirea – produse care înlocuiesc variantele deja cunoscute pe piață – spre exemplu, pielea ecologică;
  • C – combinarea – produse care combină funcționalități diverse pentru a crea un nou produs – Exemplu: brelocul de chei cu desfăcător de sticle;
  • A – adaptarea – creare unui produs care să se adapteze mai multor nevoi – încărcătorul de telefon care e și cablu de date;
  • M – modificarea – crearea unui produs nou prin modificarea funcționalității unui produs vechi – creionul cu mină;
  • P – „put to another use” – poziționarea în alt scop – poziționarea unui produs spre a fi utilizat în alt scop decât a fost creat – adăugarea camerei foto la telefonul mobil;
  • E – eliminarea – eliminarea unei funcționalități, simplificarea produsului – înlocuirea aparatelor cu film developant cu aparatele digitale;
  • R – rearanjarea – crearea unui nou produs prin rearanjarea unor funcționalități, prin schimbarea modului în care funcționează – sistemele cu încălzire în pardoseală.

Printr-o astfel de strategie de dezvoltare a produselor poți să inovezi rapid și să găsești produse care se vând în online cu o marjă bună de profit.

Dacă vinzi deja printr-un marketplace, precum OLX, analiza fezabilității produselor vândute online este mai simplă. Nu numai că listările de succes și datele despre ce se vinde cel mai bine pe OLX arată clar dorința de cumpărare (în contrast cu căutările online care pot avea diferite intenții), dar ca vânzător, poți accesa și sisteme de analiză a performanței anunțurilor.

Ca atare, dacă devii parte din comunitatea de comercianți pe OLX, îți poți îmbunătăți mai ușor vânzarea online, indiferent de nișa aleasă. 

2. Strategia de penetrare a pieței pentru dezvoltarea afacerii tale de vânzări online

Alege cum vrei să-ți dezvolți afacerea și pe ce palier vrei să te concentrezi. Cel mai probabil, fiind la început în mediul online, strategia de penetrare a pieței ți se va potrivi, pentru că ai nevoie să te faci cunoscut rapid. În online poți ajunge rapid să construiești o imagine pozitivă în piață prin intermediul promovării.

Iar în cazul în care ai ales să-ți vinzi produsele printr-o platformă marketplace ai un avantaj. Această platformă are deja o audiență deja formată și te poți adresa clienților platformei prin metode specifice de promovare deja testate.

Spre exemplu, OLX, cel mai mare site de anunțuri din România, oferă o posibilitate standard de promovare, prin evidențierea anunțurilor, dar și posibilitatea unor pachete premium pentru afaceri, prin care îți poți promova afacerea în interiorul platformei OLX. Evident, pentru a avea succes, va trebui să te familiarizezi cu specificul marketplace-ului. Din fericire vei primi suport din partea experților în e-commerce, la fiecare pas, de la lansarea paginii tale personalizate de vânzător, până la promovarea anunțurilor și analiza statistică a performanței.

Tot ce trebuie să faci este să te alături comunității de business OLX și să alegi un pachet potrivit pentru afacerea ta.

3. Cum să vinzi online mai mult prin extindere geografică

În momentul în care lansezi afacerea ta online ai un foarte mare avantaj. Avantajul internetului este că nu te limitează din perspectiva locației, așa încât ai acoperit și strategia de extindere geografică.

Poți vinde produse la nivel național sau chiar internațional, dar trebuie să știi ce produse sunt populare și unde. Pentru asta, poți citi despre cele mai căutate produse din România și Europa, și să vezi ce poți aborda în materie de vânzarea online. 

În plus, pentru a vinde produse online în zone mai variate, va trebui să te asiguri că ai negociat contracte cu furnizorii de servicii de curierat, pentru a putea livra produsele tale către consumatori, la prețuri accesibile.

De asemenea, va trebui să adaptezi produsele la noua piață. Asta poate însemna să traduci descrierile de produs, dar să adaptezi și produsele pe nevoile consumatorilor din acea piață. În plus, va trebui să găsești un partener potrivit pentru promovarea produselor pe noua piață.

4. Diversifică piața țintă pentru vânzarea online

Cât despre strategia de diversificare a pieței, poți să găsești produse care se vând diferit în funcție de public. Spre exemplu, dacă ai un business unde vinzi doar produse bărbătești, acum, odată cu lansarea unei afaceri online, poți aduce și produse pentru femei.

Sau în cazul în care ai un magazin cu mai multe tipuri de produse, când dezvolți afacerea ta online ai putea alege produse mai nișate, pentru un anumit public aparte, pentru a satisface dorințele specifice ale consumatorilor dintr-o nișă premium.

Desigur, magazinele cu produse de masă sau produse de impuls au șanse să crească mai rapid volumul de vânzări, însă trebuie luat în calcul și factorul concurențial. Pentru un magazin general concurența va fi mult mai mare. Un magazin nișat se va putea evidenția mult mai rapid și va construi în termen mai scurt un brand. Pe când unul de masă va reuși să se extindă mai rapid.

Odată ce te lansezi pe internet, trebuie să analizezi fiecare aspect și să determini cum este mai bine pentru afacerea ta online. Acestea sunt principalele strategii pe care le poți lua în calcul pentru a-ți extinde afacerea în mediul online și pentru a-ți crește veniturile.

Indiferent de ce vei alege, va trebui să abordezi modalități de creștere a magazinului care funcționează atât online cât și offline. Astfel, vei garanta că extinderea și diversificarea pieței sunt sustenabile și sigure.

Cum atragi mai mulți clienți pentru a vinde online?

Cum atragi mai mulți clienți pentru a vinde produse online?

Există multiple metode de a atrage noi clienți pentru platforma ta de vânzare online. Poți aplica, spre exemplu una din cele 30 de metode de promovare a produselor, pentru a-ți crește popularitatea și vânzările pe internet.

În mod similar, îmbunătățește-ți vizibilitatea prin metode performante de publicitate. O prezență atractivă pe multiple canale, de la social media, la media tradițională, până la paginile de rezultate sau inboxul clienților tăi existenți va însemna și o creștere organică și sustenabilă a bazei de clienți.

În cele din urmă, succesul unei afaceri nu se va măsura doar în rata de vânzare online, ci prin garantarea unei baze de cumpărători care se vor întoarce pentru a achiziționa de la tine în repetate rânduri. De asta, vei avea nevoie de metode performante și sigure de fidelizare a clienților. Odată ce le aplici, vei genera profituri fără să dedici resurse pentru convertirea noilor vizitatori, crescând și CLV-ul (valoarea pe viață a clientului) a celor din baza ta dedicată.

Dacă ai propriul site pentru vânzare online, vei avea nevoie să treci prin toate aceste etape ale atragerii și loializării clienților. Dar, dacă devii parte din comunitatea de business OLX, vei beneficia de pe urma celor peste 14 milioane de utilizatori lunari care accesează platforma cu dorința clară de a cumpăra.

Simplifică-ți procesul de atragere a clienților și începe să vinzi prin OLX!

Vânzări online: Ce surse de trafic ai la dispoziție?
Surse de trafic ai în vânzarea online

Modalitățile în care vei atrage atenție și oportunități de vânzare online depind de modelul de afacere pe care l-ai abordat. În cele mai multe cazuri va trebui să știi cum să abordezi canalele de promovare specifice pentru business-urile online.

Va trebui să te asiguri că ai nu numai o prezență, ci vizibilitatea crescută pe canale precum:

  • Social media – De la crearea unei pagini de Facebook, sau a unui cont de companie pe Instagram și TikTok, la o prezență pe LinkedIn și oricare altă rețea relevantă.
  • E-mail – Prin intermediul newsletterelor transmise către clienții existenți sau noi.
  • Paginile de rezultate – Optimizându-ți platforma pentru motoarele de căutare, poți obține o prezență și vizibilitate crescute pe Google și alte motoare.
  • Prezența în Google Ads – Poți începe o campanie de publicitate plătită prin Google Ads pentru a apărea pe cuvinte cheie potrivite pentru afacerea ta.
  • Publicații online – Dacă ai o strategie de comunicare performantă, vei atrage interes din partea publicațiilor online care vor genera trafic organic pentru afacerea ta.
  • Programe de afiliere – Un program avantajos și performant de afiliere se poate transforma într-o sursă constantă de trafic. Asigură-te doar că poți echilibra costurile acestuia cu profitul reieșit din creșterea în vânzarea online.
  • Platforme marketplace – Cele mai sigure surse în materie de trafic în ceea ce ține de afacerile pe vânzare online sunt marketplace-urile. Acestea vor strânge laolaltă clienți cu dorință de cumpărare, oferindu-ți și vizibilitate crescută către acest public.

După cum vezi, intrarea pe platformele marketplace pentru a obține mai multe vânzări online este una dintre primele decizii pe care le poți lua pentru o creștere în profitabilitate. Asta, atât timp cât găsești o platformă care-ți oferă publicul și mecanismele necesare pentru succes.

Dacă intri în comunitatea de business OLX, nu numai că vei putea marketa afacerea ta de vânzare online către un public imens de peste 14 milioane de potențiali clienți lunari, dar vei primi și beneficiile propriei platforme. Ca vânzător, primești o pagină personalizabilă, multiple planuri care acomodează diferite modele de business, pachete de anunțuri avantajoase și instrumentele de analiză și verificare pentru performanța în vânzări online. Toate acestea, pe lângă ofertele avantajoase de livrare 100% gratuite și comisionul de 0% pentru toate vânzările tale.

Dacă vrei să descoperi cum să vinzi online mai bine și mai mult, alătură-te comunității de business OLX și profită de avantaje!

Abonează-te la BLOG: