Texte de promovare a produselor: Exemple, reguli și 11 modele de succes

Pagina de Business » NOU » Texte de promovare a produselor: Exemple, reguli și 11 modele de succes
marketing digital prin PPC marketing

Dacă vrei să-ți popularizezi ofertele online și să ai vânzări crescute pentru afacerea ta de e-commerce, află cum să scrii texte de promovare a produselor convingătoare.

Am explorat modelele și strategiile pentru redacta descrierilor prezentării produselor și textelor publicitare pentru a-ți oferi datele esențiale despre una dintre cele mai importante metode de promovare a produselor. Mai jos vei găsi reguli pentru texte de promovare a produselor, exemple, și indicații pentru ce metode se potrivesc căror canale de promovare pe care le poți folosi pentru afacerea ta.

Odată ce le vei consulta, le poți adapta la ofertele afacerii tale, putând să atragi o cerere și vânzări mai multe. Tot ce-ți va rămâne va fi să afli ce se vinde bine online, sau care sunt produsele populare pe platforma de marketplace pe care vinzi și să-ți construiești afacerea. 

Dacă vrei să începi să vinzi cu OLX, te vom ajuta cu mai mult decât cu texte de promovare a produselor. Ca membru al comunității de business, îți vei putea îmbunătăți oferta de livrare gratuită sau prezența canale de comunicare credibile și eficiente, fără a adăuga la prețul produselor tale, datorită comisionului de 0% pe vânzări. Ar trebui să punctezi pe aceste avantaje, de la un preț preferențial, la livrarea rapidă, realizabilă oriunde, cu prețuri începând de la 9.98 lei ( și 100% gratuit pentru tine) în orice texte de promovare a produselor.

Până atunci, citește mai jos ce modele de texte de promovare a produselor poți folosi și adaptează-le modelului tău de afacere:

11 modele pentru texte de promovare a produselor: Exemple și idei

Texte de promovare a produselor: 11 modele

Iată câteva modele și șabloane pe care le poți aborda când scrii texte de promovare a produselor. Analizează-le și vezi care s-ar potrivi cel mai bine pentru afacerea ta: 

1. Texte de promovare AIDA

Unul dintre cele mai populare moduri de redactare pentru texte de promovare a produselor urmează principiul AIDA – Atenție, Interes, Dorință, Acțiune.

Modelul AIDA

Această abordare îl va conduce pe client de la prima impresie a textului tău, prin crearea dorinței, spre un CTA (Call to Action sau îndemn la acțiune) dorit de către tine. Astfel, modelul AIDA este ideal pentru generarea de vânzări sau conversii prin texte de promovare a produselor.

Exemple de texte de promovare a produselor prin modelul AIDA

  • Produse de amenajare pentru bucătărie

Atenție – “Ești gata să dai un nou look bucătăriei tale?”

Interes – “Gama noastră de articole pentru bucătărie îmbină utilul cu plăcutul, adăugând și o mostră de originalitate.”

Dorință – “Cu aceste articole, bucătăria ta se va transforma în sufletul casei, iar gătitul va fi o plăcere”
Acțiune – “Amenajează-ți bucătăria dorită!”

  • Magazin de modă

Atenție – “Ieși în evidență vara asta cu o garderobă proaspătă!”

Interes – “Pe magazinul nostru vei găsi cele mai în vogă piese, de la haine la încălțăminte și acesorii.”

Dorință – “Pășește pe podiumul noilor tendințe cu un singur click.”
Acțiune – “Intră pe magazin și creează-ți noul look!”

2. Texte de promovare a produselor pe modelul SLAP / SUAC

semn de stop

Cele patru stadii ale modelului SUAC (cunoscut drept SLAP în engleză) sunt Stop, Uite, Acționează și Cumpără. Această abordare se bazează pe “oprirea” cititorului și conducerea lui rapidă spre o conversie. În mod realist, am putea înlocui ultimul stadiu (Cumpără) cu unul mai general: convertește, considerând că obiectivele tale pot varia, de la un abonament nou, la descărcări.

Formulările acestor stadii pot fi cât mai variate, iar stadiul final de conversie poate fi indicat de butoane de redirecționare, sau hyperlinkuri spre ofertă.

Exemple de texte de promovare a produselor scrise în stilul SUAC

  • Produse de curățare a casei

Stop – “Căutarea ta pentru soluția perfectă pentru curățarea casei a luat sfârșit!”

Uite – “Gama noastră de aspiratoare cu tehnologie avansată sunt tot ceea ce-ți trebuie pentru o casă imaculată.”

Acționează – “Readu prospețimea casei tale cu ajutorul tehnologiei!”

Cumpără – “Cumpără acum un nou aspirator!”

  • Cursuri de IT prin abonament

Stop – “Ți-ai dorit mereu să programezi ca un profesionist? Ai ajuns unde trebuie.”

Uite – “Cursurile noastre create de profesioniști din industrie te va duce de la un începător, la un maestru programator.”

Acționează – “Nu rata această ocazie de a-ți schimba cariera!”

Cumpără – “Abonează-te la cursurile noastre și obține un ebook gratuit!”

Riscul modelului SLAP / SUAC este dat chiar de acronim: o abordare așa agresivă se poate simți ca o palmă peste față. Deci, gândește-te dacă vrei să abordezi o metodă așa agresivă.

3. Texte de promovare a produselor bazate pe raritate 

Poți genera foarte mult interes și cerere, dacă îți prezinți ofertele ca fiind rare și limitate în număr. Folosind această direcție, poți scrie texte de promovare a produselor care crează un sentiment de urgență și teamă de a rata oportunitatea.

Exemple de texte bazate pe raritate și FOMO

  • Produs la preț redus

“Ofertă exclusivă! Doar pentru 48 de ore, puteți cumpăra [produsul tău] la prețul redus. Stocul este limitat, așa că nu rata oportunitatea!”

  • Bonus pentru primele comenzi și cod de referință

“Știm că ai așteptat [produsul nou] cu nerăbdare. De asta suntem bucuroși să oferim [un bonus special] pentru primele 1000 de comenzi. Poți fi unul dintre cei norocoși! Și nu uita să le dai prietenilor tăi o șansă!”

4. Texte scurte cu un CTA (call to action) ca element principal

Banner de CTA

Chiar dacă există modele de texte de promovare promovare a produselor care presupun o construcție mai complexă, poți realiza un text publicitar doar pe baza unui CTA. Asigură-te că oferi un suport vizual de calitate care poate genera interes și dorință de cumpărare. 

În plus, gândește textul astfel încât să poți comunica un punct atractiv (preț redus sau avantajos, livrare gratuită) din CTA.

Exemple de texte de promovare a produselor pe bază de CTA

  • Ofertă limitată

“Cumpără acum și economisește 20%! Primești și livrare gratuită pentru comenzi de peste 100 de lei. Ofertă limitată!”

  • CTA general

“Descoperă cea mai bună soluție pentru tenul tău! Alege frumuseștea la cel mai bun preț!”

5. Texte de promovare a produselor de lungime mare

Există și situații în care luxul de amănunt și o prezentare pe lung a produsului tău este nu numai utilizabilă, ci chiar necesară. Acesta va fi cazul unor produse pentru care un client îți dorește să aibă informații complete și obiective înainte de a realiza o achiziție.

Modelul pentru texte de promovare a produselor în amănunt

În cazul acestor tipuri de texte publicitate, poți aborda modele precedente, precum AIDA sau SUAC, dar aigură-te că poți oferi informații complete. Ca atare, vei încălca regula de 80-20, fiind nevoit să vorbești mult mai mult despre oferta ta. Cu toate astea, nu uita să legi aceste detalii de interesele clientului tău. Cei de la Silver Cross oferă un exemplu de texte de promovare a produselor care răspund la întrebările clienților cu lux de amănunte.

Texte de promovare a produselor exemple de pagini de produs: Silver Cross

Observă cum informația este oferită transparent și clar oferind asigurarea necesară pentru a face o achiziție de o valoare mai mare.

6. Texte de promovare a produselor ca pagină web (product page)

Dacă ai propriul site web prin care vinzi, o pagină de produs dedicată poate fi una dintre cele mai bune resurse pentru creșterea vânzărilor și vizibilității. Aceasta va fi considerabil mai personalizabilă și mai ușor de optimizat din punct de vedere SEO. În plus, modul în care structurezi și utilizezi texte de promovare a produselor pe aceste pagini va varia mult mai tale. Nu mai ai nevoie de o abordare agresivă sau de atragerea atenție, considerând că, dacă un client e pe pagina de produs, probabil are intenția de a cumpăra sau cel puțin de a se informa. 

Ca atare, rolul textului este să îl țină pe pagină sau să îl ghideze spre o decizie cheie

Exemple de texte de promovare a produselor ca landing page

Iată trei exemple de la firme de renume și cum folosesc pagini și texte de promovare a produselor pentru a atinge obiectivele lor cheie: 

  • Pagina de produs de la Apple, care te ghidează spre o tranzacție

Texte de promovare a produselor exemple de pagini de produs: Apple

Paginile de produs de la Apple sunt structurate astfel încât să te ghideze cât mai repede spre o achiziție, folosing unul sau două CTA-uri (“Buy iPhone 14 Pro” și “Which is best for you?”) și bazându-se pe imaginea produsului (suportul vizual) și identitatea de brand arhicunoscută.

  • Anova și cum poți vorbi publicului țintă prin pagina de produs

Texte de promovare a produselor exemple de pagini de produs: Anova

Paginile de produs de la anova demonstrează excelent cum poți folosi o pagină de produs pentru a vorbi cu audiența țintă, asigurând atât o achiziție informată cât și fidelizarea pe termen lung.

Texte de promovare a produselor exemple de pagini de produs: Anova, detalii

  • The Ordinary și cum poți oferi informație simplu și eficient

Chiar dacă textele de promovare lungi sunt cele mai prietenoase cu comunicarea detaliilor în amănunt, când îți organizezi pagina de produs, poți oferi aceste detalii mult mai simplu și eficient. The Ordinary oferă un exemplu pentru această abordare.

Texte de promovare a produselor exemple de pagini de produs: The Ordinary

Chiar dacă un produs cosmetic necesită detalii considerabile, paginile de le The Ordinary sunt minimaliste, curate și curatoriate excelent. Printr-o interfață intuitivă și transparență în detalii, firma reușește să facă mult cu puțin.

Texte de promovare a produselor exemple de pagini de produs: The Ordinary, detalii despre produs

7. Texte bazate pe recenzii și mărturii ale clienților

Părerea clienților tăi din trecut este une dintre cele mai valoroase resurse pe care le ai. Recenziile și mărturiile clienților tăi pot fi texte de promovare a produselor credibile și realizate organic. Ca atare, merită să utilizezi aceste resurse pentru a-ți prezenta și promova ofertele.

Exemple de texte de promovare a produselor prin recenzii și mărturii

Iată cum poți utiliza recenziile și părerile clienților tăi pentru a-ți promova produsele și afacerea:

  • Leesa și cum poți include suport vizual pentru încredere

pagina de produs leesa

Leesa este un exemplu bun pentru cum poți indica opinia pozitivă reieșită din recenzii și testimoniale prin media vizuală pe care o folosești alături de texte de promvoare a produselor.

  • OLX și cum poți folosi rating-ul pentru creșterea atractivității

recenzii vânzător OLX

Fiecare pagină de produs de pe OLX are o secțiune dedicată pentru a prezenta consensul clienților în raport cu vânzătorul de la care vrei să cumperi. Astfel, chiar dacă nu citești fiecare recenzie, poți înțelege că poți avea încredere în acea firmă.

  • OLX Business și utilizarea testimonialelor complexe

testimoniale OLX Business

Ultimul exemplu pentru includerea recenziilor și testimonialelor în texte de promovare a produselor vine de la OLX Business. Prin prezentarea declarațiilor acestor parteneri de profil înalt, platforma comunică eficient și transparent valorile și beneficiile oferite pentru potențiali parteneri.

8. Texte de promovare redactate ca ghiduri și tutoriale

Aceste texte oferă instrucțiuni detaliate cu privire la modul de utilizare sau instalare a produselor. Sunt utile pentru a ajuta clienții să înțeleagă mai bine produsul și să se simtă mai confortabil în procesul de achiziție. Ca atare, poți transforma ușor ghidurile în texte de promovare a produselor, adăugându-le un CTA bine plasat.

Exemple de texte de promovare a produselor pe bază de CTA

  • Intro pentru tutorial pentru setarea unui dispozitiv nou

“Descarcă ghidul nostru pas cu pas pentru a-ți seta noul dispozitiv în doar câteva minute. Vei fi gata să îl utilizezi în timp record!”

  • Intro pentru ghiduri de montare rafturi

“Cum se montează rafturile noului nostru dulap în doar 5 pași simpli. Te vom ghida pas cu pas pentru a te asigura că ai un spațiu de depozitare funcțional în cel mai scurt timp posibil.”

Amintește-ți că poți oferi ghiduri și tutoriale pe pagina de produs pentru a oferi ajutor extra clienților. În plus, poți folosi suporturi media, ca infograficele sau tutorialele video pentru a oferi aceste informații mai rapid și eficient.

9. Texte care mizează pe realizările firmei tale

Similar cu utilizarea testimonialelor, nu există un mod mai bun de a scrie texte de promovare a produselor, decât prin intermediul a ce ai realizat deja.

Poți considera aceste modele ca un mix dintre comunicatele de presă și textele publicitare clasice. Punctează pe realizări complete și impresionante, cât și pe implicarea firmei tale în cauze ale comunității.

Exemple de texte de promovare pe baza realizărilor trecute

  • Model bazat pe implicarea în cauze importante pentru comunitate

 “Compania noastră susține proiectul de salvare a mediului înconjurător. Află cum am contribuit la plantarea a 10.000 de arbori în ultimul an și cum poți să te alături eforturilor noastre!”

  • Model bazat pe activitățile firmei tale și a produselor

“În spatele scenei: Cum am creat cel mai recent produs revoluționar, [numele produsului]. Povestea completă a procesului de dezvoltare și a inovației care ne-a condus la produsul final: [link către comunicatul de presă sau pagina de produs, dacă oferi informații acolo]”

10. Mesaje personalizate ca texte de promovare a produselor

Mesaje pentru clienți: de la mesaje de mulțumire pentru clienți la multe altele

Aceste texte sunt create pe baza datelor și preferințelor clienților și oferă recomandări personalizate pentru produsele sau serviciile care ar putea să-i intereseze. Le poți trimite prin canale de comunicare directă, fie intern (pe marketplace sau site-ul propriu) sau extern (social media, SMS, sau email).

Exemple de texte de promovare a produselor prin mesaje personalizate

  • Ofertă bazată pe achiziții precedente

“Dragă [numele clientului tău], avem o nouă recomandare specială pentru tine, bazat pe achizițiile anterioare. Credem c-o să-ți placă produsul nostru nou: [numele produsului]. Descoperă-l acum și spune-ne părerea ta!”

  • Notificare de loializare și ofertă personalizată

“Felicitări, [numele clientului tău], ai ajuns la un nivel nou de loialitate! Pentru a-ți mulțumi, îți oferim 15% reducere la următoarea ta comandă. Abia așteptăm să vedem ce-ți vei lua de la noi!”

11. Texte de promovare a produselor care mizează pe evenimente

Aceste texte sunt folosite pentru a promova oferte speciale sau evenimente cum ar fi sărbători, reduceri de sezon, lansări de produse sau zile de naștere sau aniversare (aniversarea lansării companiei companiei, a unui produs, sau aniversarea unui cont de client).

Exemple de texte de promovare pentru evenimente importante

  • Aniversarea magazinului online

“Este ziua noastră de naștere! Sărbătorește cu noi și obține 20% reducere la toate produsele pe site-ul nostru. Acesta este modul nostru de a-ți mulțumi pentru că ai fost alături de noi tot acest timp.”

  • Evenimente ale anului

“Începe-ți vara cu stil! Reduceri masive la colecția de îmbrăcăminte de vară, doar săptămâna aceasta. Asigură-te că nu ratezi aceste prețuri imbatabile!”

Acestea sunt modelele și exemplele de succes de texte de promovare a produselor online. Le poți folosi și adapta pentru ofertele tale. Cu toate astea, va trebui să respecți niște reguli clare care se aplică tuturor textelor publicitare pe care le scrii și publici:

Cum scrii texte de promovare a produselor captivante și convingătoare: 7 reguli esențiale

Reguli de scriere pentru texte de promovare a produselor

Există o serie de reguli și principii care se aplică pentru orice texte de promovare a produselor în online sau offline și pe care le poți observa în toate exemplele de succes. Pentru a te ajuta să creezi la rândul tău modele proprii, am extras 7 reguli cheie pentru scrierea de texte de promovare a produselor:

1. Beneficii: Evidențiază beneficiile aduse te produsul tău în toate textele de promovare

Primul scop pe care trebuie să-l atingi când scrii texte de promovare a produselor tale este să comunici eficient și clar beneficiile pe care acestea le oferă potențialilor tăi clienți. Scopul comunicării beneficiilor este să clarifice de ce un produs merită inclus în viața și experiența unui client.

Ca atare, nu te rezuma la caracteristicile unui produs sau serviciu. În mod similar, nu oferi calitățile acestora în mod abstract sau general.

Primul pas va fi să identifici ce beneficii poate facilita produsul promovat prin textul tău. Apoi, acestea trebuie legate de nevoile publicului. 

Cum subliniezi beneficiile în texte de promovare a produselor

Spre exemplu, dacă vinzi o cameră foto, în loc să o prezinți prin “cameră foto point and shoot, profunzime culoare 14-Bit, rezoluție 24 Mpx”, identifică ce beneficii concrete (ușurință în utilizare, culori vii, imagini clare) și redactează un text în care le legi de nevoile potențialilor clienți: “surprinde momentele importante în culori vii și maximul de claritate, chiar dacă ești la început de drum în fotografie…”

Practic, beneficiile trebuie strâns legate de nevoile publicului țintă, pentru a stârni o emoție și a persuada, rezultând într-o imagine de ansamblu. Cât despre aceste aspecte, citește mai departe pentru a afla de ele.

2. Public țintă: Scrie texte de promovare a produselor clar destinate unui public țintă stabilit

Strategii de promovare online prin segmentări de piață

Nu uita că vorbești cu potențiali clienți reali cu nevoi proprii care le motivează achizițiile. Ca atare, în scrierea unui text de promovare a produselor vei avea nevoie nu numai de un ton potrivit, ci și să cunoști care este publicul tău țintă.

În plus, odată ce știi către cine vinzi și ce e important pentru publicul tău, asigură-te că abordezi aceste probleme natural, prin raportare la produsul tău. Nu insista prea mult pe calitățile produsului tău. 

Respectă raportul 80-20 pentru a balansa discuția despre clienți și informațiile despre produs și afacere: 20% din text e dedicat strict produsului sau afacerii și 80% este despre client. Evident, o împărțire strictă de acest gen nu este ideală. Scopul este să combini aceste două arii natural. Dar ține minte că clientul e pe primul loc.

Cum afli nevoile publicului țintă pentru texte de promovare a produselor

Segmentarea de piață este cea mai eficientă metodă de a afla ce își dorește publicul tău. Acesta este procesul prin care separi potențiali clienți pe baza caracteristicilor și intereselor asemănătoare. 

Șansele sunt că deja ai realizat o astfel de analiză în crearea produsului și a ofertelor. Folosește segmentele de piață când scrii texte de promovare a produselor.

Un alt mod util de a genera un text convingător este prin crearea avatarelor de client(customer persona). Acest exercițiu de imaginare a clienților ideali pentru afacere și produse te poate ajuta să redactezi texte convingătoare și persuasive. 

3. Stârnește emoție: Încearcă să inciți emoții pozitive și folosește tehnici de persuasiune

Mesaje de atragere clienți

O reacție emoțională pozitivă din partea audienței (de la interes, la curiozitate, sau atracție) este scopul oricărei strategii de promovare, inclusiv prin intermediul textelor. Secretul aici este să te gândești cum poți face aceste emoții să decurgă natural din beneficii și prezentare. 

Și chiar dacă reacțiile pozitive sunt preferabile, poți miza și pe alte zone, precum frica, lăcomia, sau sentimentul de FOMO (Fear Of Missing Out).

Cum poți utiliza emoția în texte de promovare a produselor

Nu transmite informații neutre precum “acest produs X este unul bun care îți poate oferi următoarele beneficii”.

Mizează pe o imagine atractivă și pozitivă (“viața ta poate fi mult mai bună cu produsul X”, “fă-ți zielele mai simple cu produsul X”), sau negativă, prin frică (“nu risca, folosește produsul”), FOMO (“nu rata această ocazie unică”), sau pe baza lăcomiei (“doar acum poți obține produsul X la preț redus”). 

Emoțiile negative pot fi percepute ca fiind agresive și manipulatoare, fiind vădit centrate pe vânzări, pe când cele pozitive au șansa de a stabili o reacție pozitivă cu publicul, în vederea fidelizării clienților. Fiecare dintre aceste abordări este posibilă, dar asigură-te că se armonizează cu restul imaginii de brand al afacerii tale.

4. Spune o poveste: Chiar și cele mai scurte texte de promovare a produselor trebuie să spună o poveste

Prin texte de promovare a produselor nu obții doar vizibilitate pentru acestea, ci și o imagine de ansamblu pentru activitatea firmei tale.

Publicitatea nu se mai poate baza doar pe metode agresive de a convinge clientul să facă o achiziție cât mai rapid. Abordarea actuală presupune crearea unei povești sau imagini de ansamblu legat de produsele tale și rolul acestora în viața lor.

Cum poți include elemente de storytelling în texte de promovare a produselor

Aici propria abordare va prima, dar deja ai instrumentele necesare: beneficiile produsului tău, nevoile clienților, și emoția pe care vrei s-o inciți.

Acum gândește-te cum le poți întrețese pe acestea într-o imagine completă. Creează un scenariu în care clienții tăi se pot vedea. 

5. SEO: Optimizează orice texte de promovare a produselor pentru motoare de căutare

Strategii de promovare online prin SEO

Odată ce ai conceptul din spatele textelor, asigură-te că acestea sunt optimizate pentru motoarele de căutare. SEO ține de măsuri pe care le poți lua pentru a fi indexat de Google (și alte motoare) și împins cât mai sus în rezultatele unor căutări.

Cum te asiguri că textele tale sunt SEO friendly?

În primul rând, realizează o analiză de piață pentru a vedea ce cuvinte cheie sunt căutate de clienți și targetate de competitori. Desigur, țintește doar căutări la care poți răspunde. Spre exemplu, dacă ai un magazin de electronice și electrocasnice, poate fi tentant să țintești cuvinte cheie precum “aparat foto” (9000 de căutări) sau “camera foto” (4500 de căutări). Dar nu le poți targeta dacă nu ai o ofertă de produse de acest fel.

În plus, nu te teme să răspunzi la cuvinte cheie mai nișate cu căutări mai puține, precum “aparat foto canon” (cu 1100 de căutări) pentru că sunt mai puțin competitive și pot indica o dorință clară de cumpărare.

De asta, trebuie să știi și care e intenția din spatele căutărilor. În mare, poți distinge patru intenții: informațională (“ce este”, “cum se face”), navigațională (căutarea unei pagini specifice), comercială (comparații de produse “de ce să cumpăr”, “cum îmi aleg”), și tranzacțională (“aparat foto la preț mic”). Tu ar trebui să țintești cuvinte comerciale și tranzacționale pentru texte de promovare a produselor.

Include-le pe acestea în titluri, prezentări și descrieri natural. În plus, îngrijește-te de off-page SEO, precum tagurile și URL-ul.

Dacă vrei să țintești mai puțin cuvinte cheie de căutare mare și cu intenție tranzacțională, începe să vinzi pe OLX, unde peste 14 milioane de utilizatori lunari (sau 90% din utilizatorii de internet din România) caută produse cu dorința clară de a cumpăra.

6. Claritate și relevanță: Scrie texte de promovare a produselor care sunt ușor de înțeles, simple și relevante pentru clienți

Orice texte de promovare a produselor trebuie să fie redactate în mod clar și concis. Până și elementele creative și de storytelling trebuie folosite în cel mai eficient mod. 

Mai rău decât să nu convingi un client este să-l plictisești. De asta, ținte-ți textele cât mai simple și directe, în acord cu principiul de marketing KISS (“Keep it simple, stupid”).

Chiar dacă ai vreo abordare mai complexă în texte de promovare a produselor, aigură-te că informațiile cheie (beneficii concrete, mod de utilizare, sau preț) sunt clar comunicate.

Cum te asiguri că ai texte de promovare a produselor clare și relevante?

Folosește un limbaj direct și adresat clientului (persoana a doua, singular) și menține un vocabular ușor de înțeles și firesc pentru publicul țintă. Spre exemplu, dacă ai o afacere în electronice sau IT, te poți aștepta să folosești denumiri sau terminologie de nișă (dacă produsele sau serviciile tale sunt pentru un public informat). Utilizarea vocabularului și stilului de vorbire al clienților poate fi o dovadă că îi înțelegi și le poți răspunde la așteptări. 

În plus, folosește o formatare lizibilă, utilizează media și comunicarea vizuale cât mai mult, dar menține un aspect coerent și agreabil. 

7. Nu te rezuma la promovare explicită: Poți folosi diferite metode inovative pentru a-ți promova produsele

Exemplu de implicit advertising

Ultima regulă sună cam așa: inovează modalitățile de scriere pentru texte de promovare a produselor, chiar dacă vei încălca niște reguli. Doar astfel poți explora posibilitățile de marketing ale brandului și ofertelor tale pentru a găsi o rețetă proprie de promovare.

Un mod concret de a realiza această abordare “fără reguli” este prin schimbarea direcției de pe o promovare explicită pe una implicită. 

Cum poți marketa în mod implicit prin texte de promovare a produselor?

Prin Implicit Advertising, în loc să comunici direct obiectivele firmei tale, folosești moduri subtile de a le indica, lăsându-l pe client să ajungă la propriile concluzii. 

Astfel, îți vei implica mult mai intens publicul, strict din curiozitate.

Exemplele de marketing implicit variază, dar te poți gândi la o reclamă pentru un parfum în care apare o celebritate, sau un banner pentru un nou autoturism prezentând un sport extrem. Aceste prezentări nu atrag atenția explicit asupra calităților produselor (notele parfumului, performanța autoturismului), ci indică o identitate, prin sugestie și analogie (acest parfum îți va oferi “parfumul celebrității”, conducerea autoturismului îți va oferi “senzații extreme”). Observă că aceste calități (“parfumul celebrității”, “experiența extremă”) sunt valorizabile în cazul acestor produse, dar nu ar putea fi comunicate (convingător) în mod explicit.

Tipuri de texte de promovare a produselor pentru diferite canale

Canale pentru texte de promovare a produselor

Există multiple canale de promovare pe care poți comunica și trimite texte de promovare a produselor. Îți vom oferi câteva idei despre cum le poți valoriza eficient. Vei afla și ce diferite moduri de conținut poți publica și ce alte obiective vei îndeplini prin aceste abordări:

Nu te limita la texte de promovare a produselor pe pagina de vânzare

Îmbină prezentarea produselor cu texte educative, de informare, de awareness, așa cum sunt articolele de blog sau newsletterele cu o pronunțată componentă de storytelling. Acestea din urmă te ajută să creezi sau să întărești relația cu publicul tău țintă, iar o relație stabilă înseamnă fidelizare. Fidelizarea înseamnă vânzări mai bune, dar și o imagine pozitivă pe piață.

Valorifică email marketing-ul prin texte de promovare a produselor 

Trimite texte de promovare a produselor în mod recurent newslettere abonaților tăi: atât cu scop promoțional, cât și cu scop educativ sau de informare. Invită-i la discuții și extrage de la ei insight-uri valoroase pentru redactarea textelor de promovare ulterioare. Asigură-te că alegi titluri catchy, care să-i convingă să deschidă e-mailurile. Totodată, creează-le un „mic ritual” de primire a e-mailurilor: stabilește să trimiți un newsletter zilnic, săptămânal, bilunar. Tu alegi frecvența, în funcție de nevoile și interesele audienței tale.

Sporește-ți vizibilitatea pe social media prin media vizuală și texte bine scrise

Un alt canal de comunicare pentru texte de promovare a produselor este reprezentat de rețelele de social media. Aici poți folosi abordări organice, fără a insista în direcții strict publicitare. Rețelele sociale îți oferă ocazia de a deveni popular și viral doar pe baza unei campanii ingenioase și atrăgătoare.

Mai mult de atât, poți utiliza și metode de publicitate plătită pentru a-ți prezenta texte de promovare a produselor. Astfel, vei ajunge la un public larg, cu potențial de conversie. Cu toate astea, fie că o faci organic sau plătit, tot va trebui să faci un “push” pentru potențiali clienți, considerând că aceștia nu vin pe social media pentru a cumpăra. 

Folosește texte de promovare a produselor pe marketplace-uri

Platformele marketplace sunt un spațiu cu un public larg pe care poți publica texte de promovare a produselor cu siguranța că cititorii sunt interesați să cumpere. 

Astfel, abordarea ta poate fi mult mai relaxată, axându-se pe informații transparente și o abordare creativă. În plus, anumite platforme îți oferă și pachete promoționale dedicate și instrumente de analiză a performanței. Asta vei obține, spre exemplu, dacă intri în comunitatea de business OLX. Mai mult, poți folosi comunicarea internă și sistemele de recenzii, sau livrarea complet gratuită pentru vânzători pentru a-ți îmbunătăți ofertele. Toate acestea, fără a-ți afecta prețul – OLX nu percepe comisioane pe vânzări.

Iată câteva detalii despre beneficiile vânzării și livrării prin OLX:

Deci, începe să vinzi pe OLX și utilizează avantajele oferite pentru vânzătorii parteneri!

De ce sunt importante textele de promovare pentru afacerea ta?

Redactarea textelor pentru promovarea unui produs este singurul mod eficient de a-l populariza și de a-ți informa potențialii clienți de ofertele tale.

De ce sunt importante textele de promovare pentru afacerea ta?

Aceste texte de promovare a produselor stau la baza celor mai multe strategii de promovare online, în special pentru afacerile de e-commerce. Considerând modelele și exemplele oferite, poți observa că aceste texte îndeplinesc multiple obiective:

  • Generezi interes în raport cu produsele și afacerea ta.
  • Informezi clienții legat de beneficiile ofertelor tale și modurile în care te diferențiezi de competiție.
  • Prin raportarea la nevoile clienților, stabilești o relație afectivă cu aceștia, stabilind că te interesează experiența lor.
  • Faci primii pași spre fidelizarea și loializarea clienților tăi.
  • Oferi o ocazie pentru cititor să facă o achiziție informată și motivată de un stimul pozitiv.
  • Aceste texte de promovare a produselor pot fi adaptate pentru multiple obiective și conversii, de la abonamente, la trafic crescut, sau descărcări de resurse.
  • Promovarea îți va construi brandul, în același timp și comunicând direcția ta pentru imaginea firmei.

Altfel spus, textele de promovare sunt elementul cheie pentru publicitate în general, mai ales în online. 

Alte aspecte care vor ajuta la succesul textelor de promovare

Alte aspecte care vor ajuta la succesul textelor de promovare

Pe lângă bunele practici și modelele de scriere de texte de promovare a produselor, mai există trei elemente cheie de care trebuie să te îngrijești atunci când îți prezinți produsul online:

Identitatea brandului

Clarifică și dezvoltă o identitate de brand pe care să o incluzi în orice texte de promovare a produselor. Astfel comunicarea ta cu clienții va fi coerentă, constantă și convingătoare, mai ales dacă reușești să menții o identitate de brand.

Ca atare, informează-te despre cum se realizează brandingul unei firme și dezvoltă o imagine inedită pentru afacerea ta.

Partea vizuală

Folosește componente foto și video ori de câte ori ai ocazia, mai ales când aceasta susține componenta de storytelling sau prezintă moduri de utilizare corectă a produselor pe care le vinzi. De pildă, dacă vinzi produse de îngrijire a părului, poți integra tutoriale video în care arăți cum se folosesc acestea, astfel încât clientele tale să se bucure de „bucle de vis”, „păr așezat ca la salon” sau „păr îndreptat la un nivel superprofi”.

Oferta și produsul

Modul principal prin care vei susține și îmbunătăți ce prezinți în texte de promovare a produselor este prin oferta și calitățile produselor tale. 

Nu numai că trebuie să știi care sunt punctele forte ale firmei tale, dar va trebui să îți dai seama și în ce direcții va trebui să-ți dezvolți afacerea pentru a avea succes.

Dacă ai nevoie de ajutor în dezvoltarea afacerii tale, intră în comunitatea de business OLX. Aici vei găsi resurse pentru antreprenori, cât și beneficii pentru vânzători, precum pachetele promoționale exclusive, livrare rapidă și gratuită pentru vânzători și începând de la 9.98 lei pentru cumpărători , sisteme de analiză a performanței și o pagină dedicată și personalizabilă de vânzător.

Deci, valorifică traficul de peste 14 milioane de vizitatori lunari și începe să vinzi pe OLX!

Abonează-te la BLOG: