Pasul cel mai important în îmbunătățirea vânzărilor tale și creșterea profitului firmei tale online în reprezintă reclama la produse. Fără o reclamă la un produs care să-ți poată convinge clienții, șansele sunt că nu-i vei putea ghida în călătoria lor spre achiziție, chiar dacă ai cel mai bun produs și cel mai competitiv preț.
De asta, venim în ajutorul tău cu un ghid complet care te va învăța cum să faci reclama la un produs, atfel încăt să-i prezinți calitățile într-un mod convingător și atractiv. Vei vedea de ce ai nevoie înainte să începi să realizezi reclama unui produs, cât și pașii esențiali și exemplele cele mai lămuritoare. Odată ce treci prin ghidul nostru, vei putea adapta procesul și sfaturile propriului tău proces de a crea o reclamă la un produs, indiferent de ce vinzi, sau cum se prezintă afacerea ta.
Și pentru că știm că publicitatea este doar prima parte din promovarea ofertelor tale, dacă începi să vinzi cu OLX, vei putea valorifica reclama la un produs vândut prin pachetele dedicate de promovare a anunțurilor. Astfel, ofertele tale vor ajunge cu ușurință la categoria de oameni care caută activ produse similare cu ale tale, având dorința clară de a cumpăra. Astfel, poți ajunge la un public imens, format din peste 14 milioane de utilizatori lunari, crescând vizibilitatea pentru propria reclamă la un produs. Pe lângă asta, OLX îți va oferi prețuri reduse pentru livrare (de la 9.98 de lei oriunde în țară pe OLX și 100% gratuit pentru vânzători), oferindu-ți opțiunea de a-ți face oferta și mai competitivă (și ca atare, mai ușor de promovat).
Dacă vrei să realizezi reclama unui produs cu maximul de eficienți, primul pas este să activezi un pachet de anunțuri pe OLX și să vezi îmbunătățirile!
Cu toate astea, tot va trebui să știi cum se realizează o reclamă la un produs, de la studiul prealabil, la planificare, redactare și eficientizare. Iar pentru asta, urmărește ghidul nostru și descoperă tot ce va trebui să faci:
Ce este reclama la un produs și de ce este importantă?
Reclama unui produs este un material (scris, fotografic, video, etc.) realizat cu scopul de a informa, convinge și de a crea preferințe pentru achiziția unui anumit produs vândut de tine. Aceasta este elementul de bază al publicității online sau offline, fiind și una dintre metodele centrale de creștere a vânzărilor unei firme.
Altfel spus, o reclamă la un produs reprezintă deseori prima “întâlnire” a unui client cu oferta firmei tale. Dacă este bine realizată, aceasta îl va informa legat de calitățile produsului (calități care ar trebui să se potrivească cu așteptările și dorințele acestuia), ghidându-l și spre o acțiune dorită, de la o achiziție, la abonare, sau orice alt tip de conversie valoroasă pentru modelul tău de afacere.
De asta, reclama unui produs va fi o parte constitutivă a activității tale. Mai simplu spus, o afacere fără publicitate nu poate exista. Asta și pentru că, pe lângă a fi un proces de promovare a produselor tale, aceasta reprezintă o modalitate de creștere a vizibilității și de constituire a brandului tău.
Înainte de a realiza o reclamă la un produs: Profilul clientului
Chiar dacă înțelegi că o reclamă la un produs este de maximă importanță, nu înseamnă că trebuie să începi crearea acesteia fără un pas premergător important: cercetarea și înțelegerea profilului clienților tăi.
Profilul sau persona clienților tăi ideali reprezintă un set de descrieri ficționalizate ale categoriilor de clienți ideali pentru afacerea ta. Altfel spus, acesta reprezintă o descriere reprezentativă care e valabilă pentru un grup țintă de pe piață. Trebuie vorbit despre profilul clienților și nu al clientului, pentru că firma ta se poate potrivi mai multor categorii cu așteptări și dorințe diferite.
Pentru a realiza profilul clienților, vei avea nevoie de date și de o cercetare de piață amănunțită. Pe baza acestora, va trebui să stabilești niște “avatare” ale unor potențiali clienți cărora le poți răspunde prin produsele tale.
Întrebările cheie pentru orice profil de client sunt:
- Cine este clientul?
- Ce așteptări are și la ce e atent?
- De ce ar cumpăra de la tine?
- Cum poți răspunde la așteptările acestuia prin produsul tău?
Evident că nu e atât de simplu să generezi un profil. Va trebui să folosești anumite tipuri de date și să le interpretezi în anumite moduri. În general, există trei tipuri de a realiza profiluri de clienți, fiecare prioritizând anumite date:
- Metoda psihografică – Realizezi segmentele de piață pe bază de demografice (vârstă, locație, gen, statut marital, venit, acces la internet, nivel educațional) și calități de lifestyle (hobby-uri, activități, interese, valori, atitudini, opinii).
- Metoda tipologică – Vei stabili categorii de clienți pe bază de motivații de achiziție, precum cea bazată pe nevoie (clienți care cumpără doar ce le e necesar), ofertă (clienți care caută discounturi, reduceri, etc.), impuls (cei ce cumpără bazat pe emoții sau impulsuri), sau loialitate (cei ce vor cumpăra de la tine constant și îți vor recomanda afacerea).
- Metoda bazată pe caracteristici de brand – Te vei concentra pe calitățile care influențează o achiziție, precum convenabilitatea oferită pentru clienții tăi, capabilitatea de a oferi o experiență personalizată, reușind să îl afectezi pozitiv la nivel personal, sau capabilitatea ta de a da impresia unei comunități pentru publicul tău.
Fiecare dintre aceste abordări îți va oferi insight-uri în materie de cine cumpără, ce-și dorește de la tine și cum poți răspunde tu. Ideal, ar trebui să folosești toate cele trei metode pentru a avea un profil al clientului și o imagine de ansamblu complete.
Odată ce ai un profil al clientului către care țintești să vinzi, deja deții niște informații cheie pentru a realiza o reclamă la un produs. Tot ce mai rămâne este să le folosești cum trebuie și să comunici eficient în acord cu ele.
Cum să faci o reclamă la un produs în 7 pași
Poți compune reclama unui produs urmărind doar 7 pași cheie. Aceștia vor trece prin fazele de studiu și planificare, până la redactarea textelor publicitare, diseminarea lor și analiza performanței pentru îmbunătățire.
Odată ce bifezi aceste etape, vei avea o reclamă la un produs care performează și care îți va aduce o creștere în profituri.
1. Stabilește de ce ar cumpăra publicul țintă produsul
Reclama la un produs se va baza pe caracteristici cheie care ar motiva un client să cumpere. De asta, trebuie să afli de ce ar cumpăra clienții produsele tale și cum pot acestea să îi atragă.
Dacă ai realizat deja profilul clientului tău ideal, folosind cele trei metode, probabil că ai identificat deja anumite calități căutate de publicul tău țintă. Încearcă să identifici acele puncte de importanță crescută cu anumite calități concrete ale produsului tău.
Este important să găsești dorința concretă și reală a unui client, care se ascunde în spatele unui produs. Spre exemplu, un client cumpără o placă grafică avansată, ci își dorește să poată rula un software solicitant din punctul de vedere al resurselor, fie acesta un program de modelare sau un joc video. Sau, dacă vor să cumpere un set de greutăți pentru începători, clienții tăi își doresc de fapt un mod ușor și eficient de a-și îmbunătăți condiția fizică acasă.
Concretizarea și identificarea dorinței reale este cheie aici. Două plăci grafice pot face diferența între clienți care-și doresc un calculator performant pentru activități creative sau recreative. Un sportiv amator care vrea să facă exerciții de acasă are dorințe diferite de un antrenor profesionist în căutare de echipament, deși amândoi vor căuta un set de greutăți.
2. Află câte știi despre clienții către care țintești reclama
Pentru a face reclamă la un produs, vei avea nevoie de date despre clienții tăi, fie ei potențiali sau existenți.
Cu cât ai mai multe informații, cu atât mai ușor îți va fi să formulezi dorințele reale ale clientului și să generezi o reclamă la un produs care va convinge.
Un mod eficient de a-ți studia publicul este prin stadiul de cunoaștere al produsului și a nevoii pe care o răspunde. Revenind la exemplul unei plăci grafice, stadiul de cunoaștere a dorinței clientului (o placă grafică care poate garanta o performanță tehnică), poate varia, de la observarea performanței proaste a calculatorului, la cunoașterea clară a plăcii pentru activitatea clientului.
Iată stadiile de conștientizare ale unui client existent sau potențial:
- Inconștient – Clientul nu realizează problema care l-ar duce la dorința pentru produsul tău. Pentru a-l împinge înainte pe drumul spre achiziție sau conversie, ajută-l să se identifice cu ceea ce oferi printr-o reclamă la un produs bazată pe emoție și comunitate.
- Conștient de problemă – Dacă clientul este conștient doar de problema care-l afectează, dar nu caută soluția, mizează pe problema resimțită pentru a intensifica dorința lui, oferindu-ți produsul drept o rezolvare rapidă și simplă.
- Conștient de soluție – În cazul în care un client deja cunoaște soluția pentru problema lui, dar nu-ți cunoaște produsul, bazează-te pe dorința acestuia, pentru a tranziționa spre oferta ta. Subliniază de ce produsul tău este nu numai potrivit pentru el, ci oferă și beneficii la care nu se aștepta.
- Conștient de produs – Un client care îți cunoaște produsul, dar nu a realizat încă o achiziție probabil că va cumpăra pe bază de ofertă sau impuls. Acesta va avea nevoie de o ofertă bună sau de o reclamă la un produs pentru retargetare. Poți formula oferta și sub forma unei promoții personalizate, mai ales dacă acest grup de clienți este unul loial sau recurent.
În funcție de stadiul de conștientizare și de informațiile despre clienți pe care le ai din segmentarea de piață, poți genera multiple materiale și reclame la produse care abordează aceeași ofertă în moduri variate.
3. Analizează competiția și folosește-o când redactezi o reclamă
Competiția existentă și statutul pieței pe care vinzi va trebui să-ți informeze modul în care faci o reclamă la un produs. Dacă activezi pe o piață competitivă și saturată, nu va ajunge să-ți prezinți oferta ca fiind ceva nou și inovativ, fără să te referi la alte produse. În plus, șansele sunt că va trebui să prezinți o ofertă avantajoasă, fie în preț, fie în materie de oferta produsului.
Pentru a stabili cum să abordezi realizarea de reclame la produse, stabilește unde se află afacerea ta, în raport cu piața:
- Ești primul pe piață sau pe o nișă a pieței – Apelează la ce te menține pe primul loc (calitatea dovedită în timp, valoarea pentru clienți loiali) sau dramatizează impactul afacerii tale pentru clienți. Poți să și abordezi frica de a rata/ FOMO-ul clienților care nu au cumpărat încă de la tine.
- Ai un număr restrâns de competitori, dar te afli printre primii 5 – Folosește beneficii care te diferențiază de competiție și care identifică o nevoie a nișei de clienți neadresată (acoperire mai mare pentru serviciul tău, o gamă mai largă, capabilități îmbunătățite).
- Numărul de competitori este crescut și nu ești pe primele locuri – Mizează pe o calitate a ofertei tale, care nu mai este întâlnită pe piață și care poate rezulta în creștere și conversii rapide (livrare gratuită, o capabilitate neîntâlnită, cel mai mic preț), în funcție de așteptările clienților.
- Competitorii au lansat sau abordat calitățile noi preferate de clienți – Încearcă să centrezi discuția asupra produsului și ofertelor tale. Subliniază modul în care tu oferi deja inovațiile lansate de competitori.
- Activezi pe o piață ultra-competitivă, cu publicitate excesivă – Încearcă să abordezi valorile, identitatea și simțul de comunitate ale clienților, pentru a-l atrage și loializa.
Să folosim exemplul platformei OLX. Dacă te uiți peste cele mai populare platforme marketplace din România, poți vedea un număr crescut de competitori, dar OLX se plasează cu ușurință printre primii. Deci, ne aflăm în stadiul 2 de competitivitate a pieței. Astfel, un mod de a motiva vânzătorii să activeze pe OLX este prin prezentarea beneficiilor neîntâlnite în alte cazuri: livrarea 100% gratuită, inclusiv pentru returul livrărilor eșuate, pagina personalizabilă pentru un magazin online nou, sau comisionul de 0% pe vânzări, nemaiîntâlnit pe alte platforme.
Dacă nu platforma nu ar fi printre primele sau chiar prima, puteam insista pe vechimea și garanția timpului pentru OLX sau pe acoperirea a peste 90% din utilizatorii de internet din România. În mod similar, puteam insista și pe avantajele oferite pentru membrii comunității business, precum materialele informative pentru afacerea lor, sau asistența dedicată din partea platformei.
4. Folosește metode de persuasiune în reclama la un produs
Odată ce știi ce interese îi unesc pe clienții tăi, cât de bine îți cunosc produsul și oferta și cum te poziționezi în raport cu restul competiției, poți începe să redactezi copia pentru reclama la un produs.
Chiar dacă știi calitățile pe care trebuie să le punctezi și modul în care trebuie să te adresezi clientului, asta nu va rezulta într-o înțelegere suficientă pentru a realiza reclama scrisă. De asta am explorat și oferit 11 modele de succes pentru scrierea textelor de promovare a produselor.
Nu numai că vei găsi exemple pentru cele 11 modele testate, de la AIDA, la SLAP/SUAC, sau textele de promovare bazate pe CTA, dar îți oferim și cele 7 reguli esențiale pentru a scrie teste de reclamă la un produs care pot capta atenția și convinge.
În plus, vei primi și detaliile pentru diferențele cheie dintre textele de promovare pentru diferite canale de comunicare, de la social media, la e-mail și newslettere.
Odată ce asimilezi metodele de a convinge și te inspiri din exemplele noastre, vei putea scrie propia copie cu ușurință.
5. Redactează textul pentru reclame scrise la produse
Odată ce ai ales și modul de abordare potrivit pentru reclama la un produs oferit de tine, va trebui să integrezi informațiile despre acesta, dorințele clienților tăi, și metodele de persuasiune potrivite pentru a le lega pe acestea.
Să luăm un exemplu pentru a vedea cum îl poți prezenta în trei dintre cele mai utilizate tipuri de reclame la produse: Ai o afacere pe bază de cursuri în IT. Iată trei abordări pentru textul reclamei tale:
- Modelul AIDA (Atenție, Interes, Dorință, Acțiune)
Atenție – “Ești gata să-ți începi cariera visată în IT?”
Interes – “Echipa noastră de la (numele brandului tău) îți oferă cel mai simplu și plăcut mod de a deveni un programator expert, indiferent care e nivelul tău.”
Dorință – “Odată ce ai trecut prin modului nostru de învățare accelerată, vei avea cunoștințele, aptitudinile și încrederea de a lucra oridunde îți dorești!”
Acțiune – “Rezervă-ți un loc pentru cursul nostru și intră cu dreptul în lumea IT!”
- Modelul SLAP / SUAC (Stai, Uite, Acționează, Cumpără)
Stop – “Ți-ai dorit mereu să programezi ca un profesionist? Ai ajuns unde trebuie!”
Uite – “Cursurile noastre create de profesioniști din industrie te va duce de la un începător, la un maestru programator.”
Acționează – “Nu rata această ocazie de a-ți schimba cariera!”
Cumpără – “Abonează-te la cursurile noastre și obține un ebook gratuit!”
- Model bazat pe CTA (Call to action) și FOMO (Fear of missing out / raritate)
“Au mai rămas doar câteva locuri libere! Înscrie-te acum la cursurile de programare de la (numele brandului tău)!”
Deși poți aborda același produs sau serviciu prin fiecare din modelele de mai sus, asta nu înseamnă că alegerea este liberă. Modelul AIDA este preferabil pentru un client aflat în etapa de inconștiență a problemei sau de conștiență a problemei – tu îi prezinți un produs de care nu a auzit.
Modelul slap în schimb e specific pentru nișe sau piețe competitive și saturate, unde clientul probabil că este conștient de problemă și de majoritatea soluțiilor oferite. De asta, pe lângă metode agresivă de a atrage atenția (“Ai ajuns unde trebuie!”), merită să punctezi pe ceea ce te diferențiază (cursuri create de profesioniști din industrie).
Ultima metodă bazată pe efectul afectiv al rarității se potrivește clienților conștienți de soluție, pe piețe pe care ai o prezență bună.
6. Integrează fotografii și media în reclama unui produs
Ultimul punct practic pentru a realiza o reclamă la un produs este să oferi suport vizual și auditiv prin fotografii, video-uri, sau sunet.
Chiar dacă redactezi copia scrisă în modul cel mai convingător, șansele sunt că utilizatorii de internet vor trece peste reclama ta, fără a-i oferi atenția. Elementele vizuale sunt un mod eficient de a atrage și reține atenția potențialilor clienți. Orice formă de media folosită trebuie să reflecte calitatea și identitatea brandului tău.
Iată câteva reguli pentru a folosi media audio-vizuală în reclame la produse:
- Contrastează prin culoare – Evidențiază-ți reclama la un produs și atrage atenția prin utilizarea culorilor. Gândește-te cum va arăta reclama la produse în spațiul în care va fi expusă (website-uri, platforme social media, pagini de căutare, etc.) și contrastează prin utilizarea culorilor.
- Folosește orientarea pentru a perturba – Poți folosi designuri grafice asimetrice sau disruptive pentru pagina pe care va apărea reclama la un produs de-al tău, pentru a întrerupe scrolling-ul clienților. Poți face asta, schimbând vizual orientarea sau centrând atenția pe reclama ta.
- Ghidează atenția prin compoziție și puncte focale – Probabil că ai văzut cum pentru cele mai multe reclame la produse, butoanele de achiziție sau redirecționare sunt evidențiate prin grafica țipătoare. Poți folosi multiple elemente de design pentru a ghida atenția clienților. De asemenea, asigură-te că produsul tău este punctul focal, prin centrare și convergența liniilor din designul grafic.
- Regula de trei simplă – În designul grafic, regula de trei este un mod ușor de a crea imagini plăcute vizual. Va trebui să împarți imaginea în 6 cadrane egale, pe două rânduri. Elementele importante (numele brandului, produsul, butoanele de cumpărare), trebuie plasate la colțurile acestor cadrane.
- Folosește simbolismul – Nu te teme să folosești simboluri și imagini sugestive pentru a reprezenta calitățile produsului tău, sau pentru a produce o reacție emoțională din partea clienților tăi.
- Metode vizuale de persuasiune – există o gamă de metode de persuasiune care funcționează la nivel vizual. Prezentarea POV (din punctul de vedere al clientului) îl poate ajuta să se identifice cu produsul tău, pe când elementele de storytelling pot comunica rapid informații conceptuale despre ofertă. Poți folosi și elemente de FOMO, integrând elemente de dovadă socială (testimoniale, rating-uri), sau dovezi că produsul sau serviciul sunt deja adoptate de un număr mare de clienți.
- Animații și motion graphics – poți aplica toate aceste idei în animații dinamice, care au șansa să atragă mult mai ușor atenția privitorilor.
Descoperă mai multe metode de de prezentare a produselor tale în ghidul nostru dedicat.
7. Analizează performanța și vezi ce reclame la produse funcționează
Ți-ai creat și lansat reclama la un produs, dar asta nu înseamnă că eforturile tale de publicitate se opresc aici.
Va trebui să urmărești performanța diferitelor tipuri de reclame pentru produse, pentru a afla dacă eforturile tale au fost ghidate în direcția corectă sau dacă trebuie să-ți schimbi abordarea.
Analiza reclamelor se face în general în raport cu niște indicatori de performanță (KPIs) stabiliți dinainte. Aceștia vor considera vânzările sau conversiile tale, în raport cu accesările și vizibilitatea reieșite din reclama la un produs. Dacă vrei să afli ce să urmărești pentru a știi cât te costă o campanie publicitară și dacă aceasta este profitabilă, citește despre cum se face publicitatea pentru afacerea ta.
Odată ce ai aflat cum performează reclama ta, adaptează-ți abordarea dacă e necesar. Treci din nou prin pașii de mai sus dacă nu ai văzut rezultatele dorite și identifică ce ți-a scăpat înainte. Nu te sfii să încerci mai multe abordări, dar atât timp cât ai temele făcute pentru strategia ta.
8 sfaturi pentru a redacta reclama unui produs
Iată câteva sfaturi și puncte de ghidare pe care le poți aplica în propriul proces pentru reclama unui produs.
- Ai 3 secunde la dispoziție pentru a atrage atenția. Folosește-ți materialul cât mai optim pentru comunicarea cu clienții.
- Nu încerca să scrii copii prea complicate sau abstracte. De cele mai multe ori, simplitatea este cheia. Dacă nu ai un plan bun, poți risca să induci clientul în eroare.
- Folosește un limbaj accesibil. Ca regulă de bază pentru copywriting, textul tău ar trebui să fie înțeles de un elev de gimnaziu sau liceu.
- Adaptează-ți vocabularul și tonul pentru clienții tăi. Dacă publicul tău țintă este unul tânăr, trebuie să-ți asumi modul de vorbire potrivit. Astfel, vei genera simțul comunității și o reacție pozitivă din partea clienților.
- Urmărește trendurile, dar nu le urma orbește. Trebuie să știi ce se întâmplă în lume și în industria ta, dar asta nu înseamnă că trebuie să emulezi trenduri fără a fi original.
- Respectă canalul de comunicare pe care-l folosești. Dacă vei plasa o reclamă la un produs pe social media, să spunem TikTok sau Instagram, va trebui să folosești elemente vizuale mult mai intens. În schimb, prin Google Ads, vei avea o abordare mixtă.
- Mereu ai nevoie de CTA-uri. Dacă un mesaj publicitar nu comunică un îndemn la acțiunea dorită, este complet nul.
- Nu exagera. Tot ceea ce comunici într-o reclamă la un produs trebuie susținut de ceea ce oferi. Clickbait-ul îți va afecta imaginea și credibilitatea.
Exemple de reclame scrise la produse variate
Acum știi bazele realizării de reclame la produse. Iată câteva exemple care-ți prezintă cum poți aplica tot ce ai învățat în diferite situații de publicitate online sau offline.â
Exemple de reclame la produse fizice
Produsele fizice sunt mai ușor de promovat, chiar și online, considerând că te poți folosi de imaginea și calitățile concrete ale acestora. Cu toate astea, există niște reguli pe care trebuie să le respecți pentru a avea maximul de efectivitate,
Iată două exemple de reclame la produse fizice pe care le poți folosi pentru inspirație.
Banner și model de reclamă la un produs alimentar
Orientarea oblică este cel mai popular mod de a reorienta vederea. În plus, un alt principiu al design-ului grafic în publicitate, banner-ul ghidează privirea clientului într-o direcție în formă de Z – de la numele produsului “Special Burger” la imagine, la butonul de comandă, și în cele din urmă, spre datele companiei tale.
Includerea site-ului și a contului de social media pentru brandul tău va garanta vizibilitate crescută.
Pentru textul acestei reclame la produse alimentare, poți aborda modelul AIDA:
- Atenție – “Descoperă gustul unic al noului Special Burger, alegerea perfectă pentru pasionații de burgeri gourmet!”
- Interes – “Special Burger îți aduce o combinație excepțională de carne fragedă, ingrediente proaspete și o rețetă secretă ce va stârni curiozitatea papilelor tale gustative.”
- Dorință – “Imaginază-ți savoarea intensă a fiecărui strat, transformând fiecare mușcătură într-o călătorie culinară. Special Burger este o experiență de neuitat pentru iubitorii de burgeri.”
- Acțiune – “Transformă simpla masă într-un festin culinar! Comandă acum Special Burger și descoperă aroma autentică a bucătăriei gourmet.”
Repetiția este un principiu cheie pentru a realiza o reclamă la un produs. Dacă un punct de atracție principal este calitatea gourmet, atunci, va trebui să repeți și reaminești acest fapt cititorului.
Model de banner pentru o reclamă la un produs vestimentar
Un exemplu foarte bun de utilizare a contrastului de culoare și de orientare opusă față de direcția de navigare, această reclamă la un produs vestimentar îți poate oferi și un exemplu de comunicare eficientă prin grafică. Variația de fonturi garantează că poți comunica multiple detalii deodată, în ordinea importanței lor: oferta sau produsul (sneakeri), elementul FOMO promoțional (Sale, reducerea de 50%, și oferta 1+1 gratis) și detaliul secundar pentru clienți care îți cunosc oferta (colecție nouă).
În plus, banner-ul oferă atât un buton de comandă, cât și numele site-ului sau brandului tău, pentru a garanta vizibilitatea și voncersiile maxime.
Iată un exemplu de text de reclamă pentru magazinul de pantofi, realizat după modelul SLAP sau SUAC:
- Stop – “Stai! Nu rata șansa de a-ți îmbogăți colecția cu cele mai recente tendințe, la cel mai avantajos preț!”
- Uite – “Profită acum de Sneaker Sale la (numele brandului tău)! Toate perechile din colecția nouă sunt reduse cu 50%, iar oferta 1+1 gratis te așteaptă să-ți completezi garderoba!”
- Acționează – “Explorează colecția noastră, adaugă două perechi în coș, iar una dintre ele este gratuită!”
- Cumpără – “Reducerile de 50% te așteaptă în Sneaker Sale. Comandă acum și transformă-ți pasiunea pentru sneakers în realitate!”
Exemplu de reclamă la un produse non-fizice
Scrierea unei reclame la produse non-fizice va necesita o comunicare diferită și amănunțită. Din fericire, și potențialii clienți vor fi interesați de mai multe date înainte de a realiza o achiziție. Aici intervine Landing Page-ul sau LP-ul. Acesta va reprezenta o pagină dedicată pentru un produs sau o ofertă care oferă în mod inovator și ingenuos detaliile cheie ale acestuia.
Ce exemplu poate fi mai bun decât pagina de înregistrare în comunitatea de Business OLX.
Primul “scroll” este cel mai important. Acesta ar trebui să-ți ofere o imagine de ansamblu legat de componentele ofertei, cât și linkurile utile pentru a începe înregistrarea sau pentru a afla mai multe. În plus, brandingul este totul, iar aici pagina de Business OLX excelează.
Informațiile de pe o pagină LP trebuie să meargă de la general la particular. Dacă punctele cheie nu sunt destul pentru a convinge (publicul imens, numărul mare de anunțuri, și căutări), va trebui să prezinți date mai amănunțite despre ofertă:
Urmează “dovada socială”. Aici, poți citi recenziile și testimonialele unor afaceri de succes. De asemenea, faptul că mii de afaceri deja activează pe OLX este o dovadă în plus pentru serviciu.
Tot ce mai rămâne este oferirea unui formular de înregistrare, pentru eficientizarea procesului. Amintește-ți că va trebui să adaugi și CTA-uri de-a lungul LP-ului.
Alte secțiuni pe care le poți utiliza sunt cele de întrebări frecvente, resurse adiționale sau de redirecționare către pagini informaționale. Astfel, clientul poate naviga și descoperi oferta ta în mod natural și plăcut.
Canalele pentru reclame la produse și cum trebuie abordate
Există diverse canale de promovare pe care le poți utiliza pentru a plasa reclame la produse. Alegerea lor depinde de natura afacerii tale și de publicul țintă. Social media reprezintă un mediu eficient pentru a atinge audiențe diverse.
Pe platforme precum Facebook și Instagram, poți crea reclame vizuale atractive și engaging pentru a capta atenția utilizatorilor. Utilizează Google Ads pentru a apărea în căutările relevante, folosind atent cuvinte cheie și segmentând corect audiența.
Social media
Rețelele de social media sunt alte canale pentru lansarea de reclame la produse, unde nu ai numai metode clasice de postări sponsorizate, ci poți folosi și abordări organice, fără a insista într-o direcție strict publicitară. Posibilitatea de vizibilitate prin viralizare este o opoprtunitate, mai ales dacă ai o direcție originală și atrăgătoare.
Și chiar dacă te bazezi pe metodele plătite de a face reclamă la un produs, prezentarea integrată cu restul conținutului organic îți poate oferi o metodă mai ușoară de a prezenta aceeași reclamă unui public mai receptiv.
Studierea audienței tale este, de asemenea mai ușoară, rețelele putând să targeteze utilizatori pe baza preferințelor și aprecierilor organice ale acestora.
Google Ads
Google Ads reprezintă o platformă de publicitate online care funcționează pe bază de licitație pentru cuvinte cheie.
Prin Search Ads, poți crea reclame care apar în rezultatele căutărilor Google atunci când utilizatorii caută cuvintele cheie relevante. Plata se face pe baza clicurilor, oferindu-ți control asupra bugetului și orientare precisă către audiența interesată de produsul tău.
Search Ads
Search Ads sunt reclamele afișate în partea superioară a paginii de rezultate Google atunci când cineva caută cuvintele cheie prestabilite de tine. Această metodă eficientă permite licitarea doar pentru cuvintele cheie relevante, cu plata pe bază de click-uri.
De exemplu, pentru un magazin de pantofi, poți licita pentru cuvinte precum “sneakers” sau “pantofi bărbați”, oferind vizibilitate doar în zonele geografice și pentru grupurile demografice dorite.
Search Ads pot să apară și a listări cu suport vizual și detalii cheie pentru produsul căutat.
Display Ads
Display Ads vizează crearea cererii și brandingul prin afișarea reclamelor pe site-uri partenere Google. Această metodă extinde expunerea către aproape toți utilizatorii de internet. Este eficientă pentru retargetare, permițând afișarea anunțurilor către cei care au vizitat anterior site-ul tău. Display Ads oferă posibilitatea de a realiza campanii de shopping, prezentând produse și facilitând accesul la informații esențiale precum prețul și brandul.
Google Video Ads
Video Ads sunt reclamele video plasate pe platforme precum YouTube, cea de-a doua cea mai mare motor de căutare după Google. Statisticile arată creșterea importanței marketingului video, iar Google Video Ads oferă o modalitate eficientă de a atinge audiența pe dispozitive mobile. Structura eficientă a reclamelor video include o promisiune, beneficiu și/ofertă în titlu, cu detalii explicite în descriere și adăugarea cuvântului cheie în URL-ul afișat.
Platforme marketplace
Plasarea reclamelor pe platforme de marketplace, cum ar fi OLX, oferă oportunități de vizibilitate extinse, având acces la un public larg cu intenția clară de cumpărare. În plus, dacă devii un membru al comunității de business OLX prin activarea unui pachet de anunțuri, poți beneficia de promovare dedicată, livrare de la 9.98 de lei pentru clienți și 100% gratuită pentru vânzători și o pagină personalizată, totul cu același comision de 0% pentru vânzări.
Dacă vrei să afli cum poți plasa o reclamă la un produs acum pe OLX, activează un pachet de anunțuri și începe să vinzi mai bine!
Cum poți populariza reclame la produse cu OLX
Platformele marketplace, ca OLX, sunt cele mai utile servicii pentru a populariza reclame la produse. Acestea beneficiază de un ecosistem de utilizatori care vor căuta organic produsele dorite.
OLX spre exemplu strânge peste 14 milioane de utilizatori pe lună, sau aproximativ 90% din utilizatorii de internet din România. În plus, există și avantaje care se reflectă în oferta ta și care pot fi transformate în adevărate puncte cheie pentru reclame la produse. Comisionul de 0% pe vânzări și gratuitatea livrărilor pentru vânzător te vor ajuta să-ți reduci costurile, oferind cel mai bun preț. Iar pachetele de promovare dedicate îți vor oferi ajutorul extra pentru a obține maximul de vizibilitate.
Acestea sunt doar câteva din beneficiile comunității de business OLX. Dacă vrei să le descoperi pe toate, activează un pachet de anunțuri și începe să promovezi și să vinzi mai ușor și mai bine!