5 metode eficiente de promovare a produselor cosmetice și de îngrijire personală

Pagina de Business » Vânzări Online » 5 metode eficiente de promovare a produselor cosmetice și de îngrijire personală
5 metode eficiente de promovare a produselor cosmetice și de îngrijire personală

Promovarea afacerii și a produselor este vitală pentru succesul oricărui tip de business. Dacă deții o companie sau dorești să începi o afacere în domeniul frumuseții, ți-am pregătit 5 recomandări pentru a construi o strategie puternică de promovare a produselor cosmetice și de îngrijire personală.

Calitatea produsului este esențială în acest tip de afacere, tocmai de aceea, ca un prim pas este important să te asiguri că efectele pe care le promiți că produsele tale le vor avea asupra pielii sau corpului utilizatorilor să fie reale. A crea așteptări nerealiste va duce, într-un final, la un eșec, cu atât mai mult acum, în era digitală, când consumatorii comunică deschis despre orice fel de subiect, în special despre nemulțumiri sau experiențe negative cu un produs sau un brand.

Cu soluțiile de beauty, cremele și make-up de calitate, poți însă intra într-o campanie intensă de promovare a produselor cosmetice care se va traduce în creșterea vânzărilor, deci în pași siguri spre a avea o afacere de succes. Iată ce acțiuni ai putea include în strategia ta de promovare a produselor cosmetice și de îngrijire corporală:

Încheierea de colaborări pentru promovarea unui produs cosmetic

Transferul de încredere de la un brand spre altul este o metodă des folosită și eficientă. Cum poți face acest lucru în cazul afacerii tale? Poți identifica un furnizor de produse complementare celor pe care le comercializezi tu și îi poți face o ofertă de colaborare. Mai exact, le poți oferi mostre gratuite cu produsele tale pe care să le includă în pachetele pe care le trimit clienților atunci când au comenzi online.

Cine nu iubește cadourile? Clienții lor se vor bucura de mica surpriză și, cel mai probabil, o vor folosi. Vor intra astfel în contact atât cu brandul tău, cât și produsele tale și vor fi șanse mari să înceapă să caute informații despre afacerea ta. Fii pregătit pentru o astfel de situație, mai exact, asigură-te că site-ul tău conține informații relevante despre modul în care sunt realizate produsele, fiecare dintre ele să aibă o descriere completă, dar și fotografii de calitate.

Aceeași strategie poate fi aplicată și în cazul magazinelor de prezentare, în care mostrele tale să fie oferite gratuit tipului de client pe care ți-l dorești. În acest sens, ar trebui să îți creionezi în detaliu buyer persona sau profilul cumpărătorului ideal. Vei crește șansele de a avea campanii de succes de promovare a produselor cosmetice și de îngrijire personală. Documentează-te despre cum poți promova mai bine afacerea ta atât în mediul online cât și offline!

Țintește și saloanele de înfrumusețare

Saloanele de înfrumusețare sunt locul perfect pentru a-ți promova produsele cosmetice și de îngrijire. Persoanele care le trec pragul, în primul rând, acordă atenție modului în care arată și își îngrijesc corpul, iar, în al doilea rând, de cele mai multe ori, așteaptă minute în șir înainte de a le începe programarea.

Așa că, dacă vei reuși să închei colaborări de acest tip, toți cei care vor ajunge în saloanele partenere îți vor putea vedea și chiar testa produsele. Majoritatea saloanelor de înfrumusețare au și o zonă dedicată comercializării de produse de îngrijire. Sunt vitrine în care sunt expuse diferite produse, iar acestea sunt, de cele mai multe ori, așezate foarte aproape de sala de așteptare sau de recepție acolo unde clientul achită costul serviciilor de care a beneficiat.

Include evenimentele de profil în strategia ta de promovare

Chiar dacă trăim într-o perioadă în care evenimentele de acest gen sunt organizate mai rar, profită de orice ocazie pe care o ai de a te întâlni față în față cu cumpărătorii. De ce?

Pentru că interacțiunea directă cu produsul tău reprezintă una dintre cele mai eficiente metode de promovare a produselor cosmetice și de îngrijire. Pentru că vei putea lua pulsul, vei vedea cât de mare este interesul pentru produsele pe care le realizezi,ce așteptări și ce întrebări mai au clienții despre modul în care sunt realizate și rolul lor. În plus, le pot vedea, le pot mirosi, le pot testa și, de ce nu, le pot duce acasă imediat!

Rolul prezenței online a afacerii tale cu produse cosmetice și de îngrijire

Online-ul este mediul din care din ce în ce mai mulți români decis să își achiziționeze produsele de care au nevoie. Iar studiile arată faptul că produsele cosmetice și de îngrijire personală sunt printre cele mai achiziționate. 52% dintre românii care folosesc internetul pentru cumpărături au declarat că au achiziționat și produse de acest tip. Dacă încă nu îți promovezi produsele cosmetice și de îngrijire online, este timpul să începi să o faci.

Există soluții rapide pentru creșterea vânzărilor online de produse și îți recomandăm să faci primul pas prin a le comercializa pe marketplace-uri, cum este OLX. Ce avantaje îți oferă? Ai în doar câteva minute propriul magazin online, pe o platformă pe care o folosesc deja milioane de români.

Oferă cât mai multe informații despre produsele tale, realizează-le o descriere cuprinzătoare, încarcă fotografii de calitate, oferă mai multe modalități prin care poți fi contactat, fii atent la solicitările clienților și răspunde prompt la tot ce ești întrebat. Vei reuși, astfel, nu doar să ai un nou canal de vânzare, ci și un mod eficient de a interacționa cu cei care sunt interesați de produse din gama celor pe care le comercializezi.

Află care sunt responsabilitățile și obligațiile tale față de consumatori pentru a veni întotdeauna în întâmpinarea nevoilor acestora. Listarea produselor tale pe un marketplace precum OLX te va ajuta să îți promovezi produsele cosmetice și de îngrijire eficient și la costuri reduse. Nu uita, de asemenea, de prezența în social media.

Creează o pagină business pe care să comunici constant cu publicul tău țintă. Oferă-le conținut interesant, de la sfaturi de îngrijire, la tipuri de piele, la recomandări despre cum să își aleagă produsele de îngrijire dar și promoții la produsele cosmetice etc. Cu cât ești mai creativ și cu cât reușești să răspunzi principalelor întrebări pe care le poate avea publicul tău țintă, cu atât cresc șansele de a vinde mai mult online.

De ce sunt importante promoțiile de produse cosmetice

Cui nu îi place să cumpere ceva la promoție? Fie că este vorba despre un preț de achiziție mai mic sau de transport gratuit, oricare dintre aceste variante accelerează semnificativ luarea deciziei de cumpărare al unui produs. Aproximativ 93% dintre cumpărători folosesc un cupon sau un cod de reducere pe parcursul unui an, conform unei analize de piață din SUA.

De asemenea, consumatorii sunt de patru până la cinci ori mai predispuși să facă o achiziție dacă transportul este gratuit. Poți realiza promoții la produsele cosmetice periodice în care să suporți tu taxele de transport. Contactează o firmă de curierat cu care să închei un parteneriat avantajos, pe termen lung și care să trimită coletele la timp.

Care sunt beneficiile promoțiilor produselor cosmetice?

  • Atrag clienți – După cum am menționat, reducerile sunt foarte atractive pentru clienți și pot aduce nu numai clienți noi, ci și clienți anteriori. Reducerile, în special, la produsele la cerere, sunt o modalitate bună de a atrage atenția.
  • Cresc vânzările – În timp ce produsele la reducere sunt, în general, cele care vor aduna cele mai mari vânzări, traficul crescut pe magazinul sau pe pagina afacerii tale de pe marketplace înseamnă că și alte produse intră în atenția clienților și devin potențiale achiziții.
  • Îmbunătățesc imaginea – Există o mulțime de circumstanțe în care o afacere poate oferi o reducere pentru a-și îmbunătăți imaginea, iar reducerile direcționate (cum ar fi reducerile de sezon sau de locație sau pentru anumite subgrupuri de persoane) pot consolida considerabil reputația unei companii.

Acestea au fost recomandările noastre pentru tine și afacerea ta, continuă să citești articole pe această temă pentru a lua cele mai bune decizii pentru promovarea produselor cosmetice și de îngrijire.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin