Impactul ambalajului asupra experienței de cumpărare online

Pagina de Business » Vânzări Online » Impactul ambalajului asupra experienței de cumpărare online
Impactul ambalajului asupra experienței de cumpărare online

Se spune, pe bună dreptate, că haina nu-l face pe om și cărțile nu ar trebui judecate după copertă. Totuși, atunci când vine vorba despre ambalajele produselor cumpărate online, lucrurile stau diferit: prima impresie poate avea un impact puternic asupra experienței clientului, determinându-l să repete și pe viitor achiziția sau, din contră, să se îndrepte către un alt comerciant.

Descoperă în continuare câteva detalii importante pentru experiența de cumparare online și pe care ar trebui să le ai în vedere atunci când pregătești coletele care urmează să plece către clienți.

Ambalajul creează prima impresie a cumpărătorului în experiența sa de cumpărare

Care este primul lucru pe care îl observă clientul atunci când primește pachetul cu produsele comandate? Evident, ambalajul. Acesta ar trebui să caracterizeze brandul tău, chiar dacă nu vinzi la scară mare și nu ai încă o afacere uriașă.

Gândește-te la culorile de pe site, la sigla afacerii și la sentimentul pe care ai vrea să îl transmită produsele tale. E bine ca toate aceste elemente să se regăsească inclusiv în ambalaj, făcând pachetul ușor de recunoscut pentru client.

Metoda de ambalare trebuie să fie sigură

Indiferent de produsele pe care le vinzi, obiectivul final este ca fiecare obiect să ajungă în siguranță la client. De aceea, este necesar să cauți metode de ambalare care să prevină deteriorarea conținutului, chiar și în condițiile în care pachetul e manevrat cu mai puțină atenție.

Se poate întâmpla ca un alt colet să alunece peste pachetul tău în timpul transportului, însă dacă împachetezi produsul cu grijă, folosind folii cu bule de aer, fulgi pentru ambalat sau material plastic spongios, pachetul poate ajunge la client fără probleme.

Pachetul ușor de desfăcut contribuie la o experiență plăcută de cumpărare

Mare atenție, nu te îndemnăm să folosești un ambalaj prea fragil, mai ales dacă produsul pe care îl trimiți este valoros sau sensibil. Detaliul de care ar trebui să ții cont se referă mai degrabă la ușurința cu care clientul își poate deschide pachetul. Din exces de zel, unii comercianți folosesc câteva straturi de bandă adezivă sau ambalează produsul în pachete sofisticate, dar greu de deschis.

Imaginează-ți momentul în care coletul ajunge la client, iar acesta, nerăbdător, dorește să vadă ce a comandat. Cum se va simți dacă va trebui să tragă minute în șir de banda adezivă și să folosească pe rând foarfeca și cuțitul, străduindu-se să desfacă pachetul fără să deterioreze conținutul?

Încearcă să te pui în pielea cumpărătorului și să înțelegi impactul pe care ambalajul îl are asupra sa. Este recomandat să ambalezi produsul astfel încât acesta să rămână în siguranță, dar să nu fie greu accesibil.

Prezentarea produselor – produsele pe care vrei să le vinzi online trebuie să fie prezentate mai atractiv decât cele fizice, deoarece aici lipsește interacțiunea directă a potențialului client cu produsul pentru a se convinge de calitatea acestuia.

Sustenabilitatea este un element apreciat de cumpărători, inclusiv în cazul ambalajelor

În ziua de astăzi se vorbește tot mai des despre sustenabilitate – de la marii producători până la micii comercianți, antreprenorii încearcă să reducă impactul propriilor afaceri asupra mediului. De exemplu, știai că deșeurile produse de ambalaje reprezintă o problemă reală în întreaga lume?

Asigură-te că ești parte a soluției, folosind ambalaje reciclabile, și menționează acest lucru inclusiv pe site. Cumpărătorii tăi vor aprecia cu siguranță faptul că ești un comerciant responsabil, care pune pe primul loc protejarea mediului înconjurător.

Simplitatea este de preferat inclusiv în cazul ambalajelor

Produsele de calitate nu au nevoie de ambalaje extrem de încărcate și stridente, care să atragă atenția clienților. Dacă îți propui să rămâi în mintea publicului și să-ți determini clienții să te aleagă de fiecare dată, nu te concentra pe ambalaj mai mult decât pe produs.

Ține minte că simplitatea și calitatea ambalajului sunt importante în impactul ambalajului asupra deciziei de cumpărare, dar acesta ar trebui să reprezinte un element care completează produsele, în loc de a le eclipsa.

Un detaliu special poate face diferența în experiența de cumpărare online

Gândește-te la două firme de produse beauty care vând produse similare, la prețuri asemănătoare. Prima firmă alege să trimită comenzile clienților în cutii personalizate cu culorile brandului și include în pachete câte o scrisoare de mulțumire, care conține numele fiecărei persoane care comandă. A doua firmă alege pur și simplu să pună produsele în cutii simple de carton, fără niciun alt detaliu suplimentar.

Care crezi că este compania care va rămâne în mintea clienților, oferindu-le o experiență wow și făcându-i să comande și pe viitor? Cu siguranță ai intuit corect – a doua firmă va obține un avantaj comercial. Ține cont de aspectele de mai sus atunci când îți ambalezi produsele, pentru a le trimite către clienți.

Vei observa că aceste detalii influențează cu adevărat experiența de cumpărare a clienților tăi, determinându-i să revină pe site pentru noi comenzi și să te recomande și prietenilor.

Ți-am pregătit o serie de articole utile, care te vor ajuta să găsești cele mai bune soluții pentru prezentarea produselor tale pe internet. Aplică sfaturile din acestea și vei observa cu siguranță rezultatele.

Abonează-te la BLOG: