Dacă ești în căutare de platformă pentru magazin online și nu știi de unde să începi, utilizează lista noastră cu 10 platforme eCommerce recomandate.
Atunci când iei decizia de a-ți lansa propriul magazin online, alegerea de platformă eCommerce va fi decisivă atât pentru rezultatul inițial, cât și pentru performanța în timp. De asta, vrem să-ți oferim un ajutor în dezvoltarea afacerii tale, prezentându-ți toate opțiunile posibilie pentru a realiza o platformă de magazin online, împreună cu detaliile importante pentru alegerea ta finală.
Și, oricare va fi platforma eCommerce pe care o utilizezi, nu uita că poți să-ți integrezi magazinul online cu OLX pentru a te asigura că vinzi cât mai bine și că ai acces la un public de peste 14 milioane de utilizatori lunari sau aproximativ 90% din utilizatorii de internet din România. În plus, utilizarea canalului de promovare și vânzare OLX, îți poate rezolva probleme precum livrarea (care este complet gratuită pentru parteneri), comunicare și colectarea recenziilor.
Deci, odată ce ai ales platforma eCommerce potrivită pentru business-ul tău, integrează-ți magazinul cu OLX pentru a-ți crește vizibilitatea și vânzările. Iată ce trebuie să știi pentru a alege platforma eCommerce pentru dezvoltarea unui magazin online.
Ce este o platformă eCommerce?
O platformă eCommerce reprezintă o soluție software prin care poți dezvolta o platformă de magazin online și să gestionezi bunurile virtuale, activitățile de promovare a afacerii și alte operațiuni digitale esențiale pentru o afacere de vânzare, punându-te în contact cu publicul țintă.
Altfel spus, platforma eCommerce este o metodă (ideal integrală și simplificată) de dezvoltare a unui magazin online pentru afacerea ta. Aceasta ar trebui să includă funcționalități pentru toate fațetele dezvoltării unui magazin online, precum:
- Capabilități de manageriere a conținutului.
- Instrumente pentru metode de promovare.
- Integrabilitatea cu canalele promovare și vânzare.
- Sisteme de check-out și de optimizare a călătoriei clientului.
- Cod și site layout optimizate pentru motoarele de căutare.
- Capabilități avansate de SEO pentru eCommerce.
- Funcționalități de centralizare a datelor colectate de la clienți.
- Instrumente de analiză și raport pentru vânzări și creșterea lor.
- Funcțiuni pentru dezvoltarea diferitelor secțiuni ale site-ului.
Acestea sunt doar câteva puncte cheie pentru dezvoltarea propriului tău magazin online cu ajutorul unei platforme eCommerce. Iată aspectele după care te poți ghida în alegerea ta finală pentru platforma eCommerce utilizată:
Cum alegi o platformă eCommerce pentru un magazin online?
Procesul de decizie asupra platformei alese va trebui să treacă atât prin considerentele economice, cât și prin funcțiunile și securitatea oferite pentru tine ca utilizator.
Prețul de utilizare a platformei
Prețul de utilizare pentru platforma eCommerce va varia și îți va afecta bugetul și profitabilitatea direct. Deși ai variante gratuite, variantele de platforme eCommerce plătite îți vor oferi funcționalități “la cheie”, mult mai prietenoase pentru dezvoltarea magazinului online.
De asta analiza ta ar trebui să meargă mult mai departe decât variantele grauite și plătite. Ar trebui să consideri ce oferă fiecare platformă eCommerce, dacă se potrivește cu nevoile tale particulare și să incluzi costurile rezultate în planul tău de afaceri.
În plus, șansele sunt că, dacă nu vei avea de plătit un preț direct, tot vor interveni costuri de implementare sau necesități de angajare a experților în dezvoltarea unei platforme de magazin online.
Opțiunile de plată oferite
Variantele de plată oferite clienților tăi sunt unul dintre cele mai sigure moduri de creștere a calității procesului de cumpărare pentru magazinele online. Acestea pot include plata prin card, transfer bancar, cât și metode prin portofele digitale, precum PayPal, Amazon Pay, Apple Pay sau Google Pay.
O platformă eCommerce favorabilă pentru afacerea ta va permite integrarea cu cât mai multe variante de acest fel, pentru a garanta o călătorie a clientului cât mai ușoară. Cea mai rea situație este să-ți convingi clienții să plaseze o comandă, ca apoi s-o părăsească pentru că nu găsește o metodă preferată de acesta.
Suport tehnic și asistență
Printre funcționalitățile incluse în serviciile unei platforme eCommerce se numără și suportul tehnic. Acesta este important pentru asigurarea că site-ul tău dezvoltat prin platforma eCommerce nu va întâlni nicio problemă sau dificultate nerezolvabilă. Totul, de la updatarea site-ului, la creșterea traficului pot să-ți afecteze performanța (până la oprirea și intrarea în mentenanță a platformei), scăzând experiența de cumpărare. Ideal, ar trebui să primești suport tehnic 24/7, mai ales dacă folosești opțiuni plătite “la cheie”. Mai mult, dacă folosești variante customizate, te poți întâlni cu probleme tehnice pentru care ai nevoie de informații din partea unui expert care înțelege paltforma.
Caracteristicile și opțiunile
Ofertele în materie de funcționalități variază cel mai mult de la o platformă eCommerce la alta. Acestea pot include implementări de interfață (pop-up-uri, încărcări de pagini sau media), instrumente de marketing incorporate (newslettere, afișări speciale, metode de targetare), automatizări și sisteme de CRM (customer relations management / managerierea relațiilor cu clienții).
Acestea, deși pot fi prezente și pentru opțiunile open source, vor necesita fie implementarea ta, fie cumpărarea de templare-uri speciale. Variantele plătite sau personalizabile vin în general cu acestea la pachet, oferind o variantă completă și ușor de implementat, dar cu prețul lipsei de customizare.
Măsurile de securitate
Considerând că vei colecta și prelucra un număr considerabil de date cu caracter sensibile, de la datele personale ale clienților, la detaliile de facturare și plată, garanția securității este un punct cheie, pe care trebuie să-l dovedești și față de publicul tău.
Platforma eCommerce pe care o alegi îți poate oferi o serie de elemente de securitate, pe care altfel, ar trebui să le rezolvi singur. Acestea includ obținerea unui certificat SSL, sisteme de stocare și copiere a datelor, alerte informaționale pentru prevenirea fraudei, și măsuri de conformitate PCI (payment card industry).
Integrarea cu alte canale de vânzare
Posibilitatea de a-ți integra platforma cu alte canale de vânzare și promovare va deveni incredibil de important, în special în mediul interconectat al industriei de eCommerce. Fie că vorbim despre social media sau platformele marketplace populare, dacă îți dorești un magazin online performant, va trebui să te extinzi pe toate aceste direcții.
Dacă începi să vinzi prin alte canale, vei avea nevoie de modalități de a-ți transfera rapid datele de pe o platformă la alta. De asta, OLX permite integrarea extinsă, indiferent de platforma eCommerce utilizată de tine. Dacă devii vânzător pe OLX, ai opțiuni extinse de integrare și transfer de date, de la plasarea întregii tale game de produse rapid pe marketplace, la colectarea și exportarea de date de performanță.
În plus, ca vânzător, primești și o pagină dedicată și personalizabilă pentru a-ți garanta unitatea de brand. Deci, indiferent de plataforma eCommerce utilizată, integreaz-o și începe să vinzi pe OLX, pentru maximul de performanță.
Tipuri de platforme eCommerce pentru care poți opta
Există trei tipuri principale de platforme eCommerce pentru care poți opta atunci când îți dezvolți afacerea online.
Fiecare dintre acestea răspund unui tip de afacere, unui nivel de competență în implementarea unei platforme de magazin online și funcționalităților necesare pentru performanța pe nișa aleasă.
Platforme eCommerce open source: Prietenoase la preț și ușor de adoptat
O platformă eCommerce de tip open source oferă o modalitate gratuită de a-ți dezvolta magazinul online sau site-ul de comerț electronic. Acestea îți vor oferi acces la codul sursă, astfel permițându-ți o flexibilitate crescută în customizare.
Prețul plătit pentru aceste beneficii este cel al efortului dedicate de către tine și echipa ta. Nu numai că vei avea nevoie de expertiză considerabilă pentru implementare și mentenanță, ci și de o activitate continuă și susținută în actualizările manuale, în menținerea calității serviciilor platformei tale, și în conformitatea cu obligațiile de securitate. Spre exemplu, standardele de gestionare a datelor și de în criptarea informațiilor pe site trebuie adresate separat de către tine.
Pe scurt, dacă prin platforme open source, ca Magento sau WooCommerce, ai variante gratuite de implementare, vei avea mai mult de muncă în ariile de hosting, securitate și implementare, lipsa de suport tehnic fiind o altă potențială problemă.
Platforme de eCommerce SaaS: Abonament lunar pentru customizări simple și extinse
Variantele SaaS (Software as a Service / software ca serviciu) de platforme eCommerce presupun în general o plată lunară sub formă de abonament pentru o soluție simplificată și cu opțiuni extinse de customizare și implementare.
Pentru a justifica costurile lunare pentru abonați, aceste opțiuni vor încerca să-ți ofere o suită completă de funcționalități și sisteme de eCommerce, deseori incluzând template-uri, actualizări și mentenanță, automatizări pentru funcțiuni și marketing, serviciul de hosting, o licență SSL pentru domeniul tău și suport tehnic complet.
Un serviciu SaaS de platformă eCommerce este ideal dacă nu ai expertiza, bugetul, sau echipa necesare pentru a implementa o platformă de magazin online de calitate prin servicii open source și gratuite. De asta, dacă firma ta este un IMM la început de drum, variantele sunt ideale, atât timp cât le poți acorda bugetul lunar. Amintește-ți în schimb că și customizările disponibile vor fi limitate.
Platforme eCommerce PaaS customizabile: O versiune hands-on cu toate beneficiile plătite
Versiunile PaaS (Platform as a Service / platformă ca serviciu) combină variantele cu plată recurentă și beneficii în multiple zone, de la securitate, la mentenanță și actualizări, cu flexibilitatea crescută oferită de accesibilitatea codului din cazul variantelor open source.
După cum o indică și numele, o platformă eCommerce PaaS îți oferă acces la o platformă, astfel facilitându-ți și capabilitățile de customizare, pe lângă beneficiile administrative venite din abonamentul la un serviciu.
Aceste opțiuni sunt ideale dacă ai echipa sau expertiza necesare pentru a profita de accesul la cod și dacă proiectul tău presupune dezvoltarea unei platforme de magazin online aparte. Înainte să alegi această variantă, pune în balans costurile pentru abonament cu ceea ce economisești de pe urma serviciilor incluse.
Top 19 platforme eCommerce pentru România în 2024
Am cercetat și compilat cele mai populare, utilizate și recomandate platforme eCommerce, pe care merită să le consideri și pe viitor pentru afacerea ta online.
Fie că vorbim despre platforme eCommerce pentru produse digitale sau materiale, plătite sau gratuite, vei găsi multiple variante pentru propriul tău caz și propriile nevoi.
Așa că folosește lista noastră pentru a găsi cea mai bună platformă pentru magazin online. Și nu uita că nu ești limitat doar la acest canal de dezvoltare și vânzare.
1. MerchantPro, cea mai populară platformă eCommerce românească
Tip de platformă eCommerce: SaaS
Preț: Gratuit (planul Basic), €29,74 / lună (Premium), €52,79 / lună (Vip), €118,79 / ună (Enterprise)
Avantaje:
- Planuri flexibile fără necesitatea unui contract pe termen lung
- Plăți securizate prin criptare SSL și tokenizare
- Dezvoltare constantă a platformei prin lansări lunare
- SEO personalizat de profesioniști
- Performanță și procese de check-out optimizate pentru conversie
Dezavantaje:
- Personalizarea prin această platformă eCommerce este limitată
- Tranziția la altă platformă se poate dovedi dificilă
- Are doar opțiunea de integrare cu eMAG în materie de marketplace-uri
Recomandată pentru: Orice afacere
MerchantPro este printre cele mai frecventate platforme eCommerce SaaS din România, cu o adopție a peste 5000 de clienți și o experiență de peste 20 de ani în industrie. Pe lângă multiplele beneficii, de la securitate, la optimizări pentru motoarele de căutare, compania promite inovație constantă și integrabilitate extinsă cu multiple servicii, de la metode de plată, până la livrare.
Cu toate acestea, MerchantPro nu oferă o gamă largă de integrări cu marketplace-uri, iar opțiunile de customizare sunt limitate.
2. Shopify, cea mai populară platformă eCommerce la nivel global
Tip de platformă eCommerce: SaaS
Preț: $32 / lună (planul Basic), $92 / lună (Shopify), $399 / lună (Advanced)
Avantaje:
- Multiple template-uri și teme cu design personalizat
- Opțiunea de probă pentru 3 zile și 1€ / lună pentru 3 luni
- Asistență dedicată 24/7
- Checkout-uri optimizate pentru conversii rapide
Dezavantaje:
- Costuri ridicate comparativ cu opțiunile de pe piață
- Oferta de optimizări SEO sunt limitate
- Nu este prietenoasă cu migrarea pe alte platforme
Recomandată pentru: Indivizi și afaceri mici (Basic și Shopify), afaceri mari (Advanced)
Shopify este probabil cea mai populară platformă eCommerce de tip SaaS, care, deși vine cu prețuri destul de mari (mai ales pentru planul pentru afaceri mari), îți pune la dispoziție multiple resurse, în special în materie de template-uri și customizarea platformei. Aceste aspecte te vor ajuta considerabil la branding. Pentru a-ți ușura adopția, Shopify îți oferă și entry plan-uri avantajoase.
În plus, vei beneficia și de deschiderea spre marketplace-uri de pe social media. De asemenea, dacă vrei să vinzi pe OLX, poți opta și pentru integrarea cu platforma, disponibilă în app store-ul Shopify.
3. WooCommerce, cea mai populară platformă de magazin online open source
Tip de platformă eCommerce: Open source
Preț: Gratuită
Avantaje:
- Ai control deplin asupra magazinului online dezvoltat
- Oferă flexibilitate crescută în customizarea platformei tale
- O gamă foarte largă de plugin-uri și teme
- Nu ai nevoie de cunoștințe tehnice avansate pentru a-l utiliza
- Integrare ușoară cu majoritatea instrumentelor auxiliare (CRM, marketing, etc.)
Dezavantaje:
- Platforma ta trebuie implementată prin WordPress (soluția este dependentă de WordPress)
- Majoritatea extensiilor presupun plata din partea ta
- Optimizarea pentru performanță poate scădea odată ce ai mai multe plugin-uri
Recomandată pentru: Indivizi, afaceri mici și medii
Dacă îți dezvolți un magazin online prin WordPress. WooCommerce este cea mai prietenoasă platformă eCommerce pe care o poți aborda (atât ca adopție și ca preț). Deși va trebui să plătești pentru anumite plugin-uri, costurile de utilizare sunt minime, iar procesul de utilizare este simplificat. În plus, ai o comunitate activă prin care poți găsi asistentă pentru problemele întâlnite.
Totuși, va trebui să ai grijă la ce pluginuri și extensii adopți. Performanța site-ului tău poate fi afectată considerabil. În plus, această opțiune nu este valabilă pentru platforme care nu sunt implementate în WordPress. Totuși, dacă ești un membru al comunității OLX business, îți poți integra magazinul cu marketplace-ul.
4. OpenCart, o alternativă open source pentru orice platformă de magazin online
Tip de platformă eCommerce: Open source
Preț: Gratuită
Avantaje:
- Resursele sunt utilizate eficient și inteligent
- Încărcarea site-ului tău va fi rapidă și benefică pentru experiența de cumpărare
- Adopția și implementarea sunt simple și accesibile
- Foarte personalizabilă ca soluție dacă ai expertiza necesară
- Compatibilă cu aproape orice metodă de plată
- Acces la o comunitate largă și dedicată pentru asistență
- Poți administra multiple magazine online dintr-un singur panou
- Rapoartele gratuite sunt vaste în materie de metrici informative
Dezavantaje:
- Există probleme de sincronizare pentru anumite extensii
- Vei avea nevoie de cunoștințe tehnice pentru o implementare avansată
- Experiența de check-out este mai lentă comparativ cu competitorii
Recomandată pentru: Indivizi și afaceri mici
Similar cu WooCommerce, poți accesa această platformă eCommerce gratuit pentru a-ți dezvolta platforma, având la dispoziție extensii (gratuite și plătite) și o comunitate pentru asistență și informații pentru dezvoltare. În plus, actualizările și descărcările sunt complet gratuite.
Mai mult, OpenCart se remarcă prin flexibilitatea oferită și prin complexitatea pe care o permite, dacă ai expertiză în dezvoltare. Platforma eCommerce admite funcționarea pe servere care utilizează PHP sau MySQL. Iar, materie de integrare, există opțiunea de a vinde concomitent și pe OLX.
5. BigCommerce
Tip de platformă eCommerce: SaaS
Preț: $39 / lună (Standard), $105 / lună (Plus), $399 / lună (Pro), preț evaluat particular pentru planul Enterprise
Avantaje:
- Ușurință în utilizare și gestionare
- Ai toate funcțiunile necesare (web hosting, personalizare, integrări, etc.)
- Platforma eCommerce promite un uptime de 99.99%
- Suport tehnic 24/7 prin chat, email sau telefon
Dezavantaje:
- Costul pentru planuri sunt destul de mari, mai ales dacă ai o gamă largă de produse
- Viteza de încărcare poate varia în moduri neașteptate
- Anumite funcțiuni nu vor funcționa decât prin Android
Recomandată pentru: Orice afacere
BigCommerce este prietenoasă ca platformă eCommerce în materie de performanță, personalizare, analiză și utilizare. Totuși, costul de intrare este comparativ ridicat, fiind probabil mai potrivită ca alegere pentru o afacere robustă, care poate suporta o lovitură în buget.
6. WIX
Tip de platformă eCommerce: SaaS
Preț: $10 / lună (Light), $20 / lună (Core), $29 / lună (Business), $149 / lună (Business Elite)
Avantaje:
- O schemă de planuri flexibilă și prietenoasă cu creșterea unei afaceri
- Ofertele și beneficiile sunt oferite în funcție de stadiul firmei tale
- Primești un domeniu gratuit indiferent de planul ales
- Printre cele mai bune prețuri pentru SaaS-uri
Dezavantaje:
- Puține optimizări pentru motoarele de căutare
- Mai puține integrări decât alte variante
- Funcționalitățile variază în funcție de planul ales
- Domeniul gratuit este valabil doar pentru un an indiferent de plan
Recomandată pentru: Afaceri mici și medii
WIX este o variantă foarte flexibilă și prietenoasă pentru afacerile mici și la început de drum. Modul în care sunt organizate planurile îți pot ghida procesul de dezvoltare, astfel încât să crești prețul pentru platforma eCommerce odată cu creșterea vânzărilor tale. Mai mult, fiecare plan descrie scopul general din spatele beneficiilor acestuia pentru a putea să te ghidezi cu ușurință.
7. Adobe Commerce Cloud (fosta platformă Magento)
Tip de platformă eCommerce: SaaS
Preț: personalizat în funcție de plan
Avantaje:
- Flexibilitatea în customizare este incredibil de vastă și extinsă
- Multiple plugin-uri și funcționalități “la cheie”
- Numărul de produse pe care le poți încărca este comparativ crescut
- Opțiuni de optimizare pentru motoarele de căutare
- Performanță crescută, indiferent de numărul de produse
- Ai opțiuni de servicii cloud sau implementate la locul faptei
Dezavantaje:
- Nu există informații transparente legat de prețul planurilor
- Soluția va necesita expertiză din partea ta
- Majoritatea plugin-urilor și extensiilor sunt scumpe
- Nu mai există o variantă open source, cum exista pentru Magento
Recomandată pentru: Afaceri mari
Adobe Commerce Cloud este o soluție dezvoltată pe baza fostei soluții open source Magento. Varianta nouă, din păcate nu mai oferă variante gratuite, iar totul de la calculul prețului de început, la costurile pentru extensii indică o limită de adopție pentru majoritatea afacerilor mici și medii.
8. Squarespace
Tip de platformă eCommerce: SaaS
Preț: €11 / lună (Personal), €17 / lună (Business), €24 / lună (Commerce), €36 / lună (Commerce Advanced)
Avantaje:
- O platformă eCommerce foarte intuitivă și prietenoasă în adopție și utilizare
- Opțiunile de template-uri și variantele de personalizare sunt vaste și remarcabile
- Prețurile sunt foarte competitive considerând celelalte variante SaaS
- Opțiuni de optimizarea pentru motoare de căutare
- Serviciu optimizat pentru smartphone-uri și tablete
Dezavantaje:
- Editorul de website poate provoca probleme în utilizare
- Viteza de încărcare pentru pagini poate fi afectată
- Nu e prietenoasă ca soluție pentru site-uri cu o ierarhie de pagini complexă (un singur nivel de sub-navigare)
- Ai un număr foarte mic de extensii și aplicații pe care le poți integra
Recomandată pentru: Indivizi și afaceri mici
Punctul principal de vânzare pentru Squarespace este ușurința de adopție și implementare, chiar și pentru persoane individuale și firme mici. Deși, în materie de design este o variantă foarte bună, platforma eCommerce nu va fi foarte utilă pentru un magazin online sau un site complex în ierarhia de pagini, sau care necesită plugin-uri multiple.
9. Square Online
Tip de platformă eCommerce: SaaS
Preț: planul Basic este gratuit, între $29 și $79 / lună pentru planuri plătite
Avantaje:
- Este una dintre puținele variante SaaS cu un plan gratuit
- Planurile plătite au o barieră de intrare destul de mică
- Sisteme integrate pentru managerierea stocului
- Planurile vanasate oferă sisteme de retargetare și rapoarte complexe
- Poți adăuga produse nelimitate și poți vinde și prin social media
Dezavantaje:
- Suportul tehnic nu este 24/7
- Taxe pe tranzacții pentru toate planurile oferite
- Variante de personalizare limitate
Recomandată pentru: Afaceri mici și medii
Deși sună ca Squarespace, Square Online are o ofertă considerabil diferită. Oferind o variantă gratuită (cu taxe pe tranzacții), ajută la o adopție rapidă din partea firmelor de diferite dimensiuni. Cu toate acestea, funcționalitățile de dezvoltare a magazinului sunt reduse, mai ales pentru prețul planurilor plătite.
10. Gomag
Tip de platformă eCommerce: SaaS
Preț: €7 / lună (Basic), €27 / lună (Start), €47 / lună (Plus), €97 / lună (Pro), ofertă personalizată pentru Enterprise
Avantaje:
- Plată sub forma unui abonament lunar sau anual
- Prețuri foarte competitive pentru piața din România
- Suport tehnic inclus, disponibil prin diverse canale
- Instrumente pentru SEO și e-mail marketing integrate
- Funcționalități de recuperare a coșului de cumpărături abandonat și fidelizare a clienților
Dezavantaje:
- Variație redusă de teme și template-uri
- Număr limitat de produse adăugabile, mai ales la planurile ieftine
- Posibilități limitate de personalizare specifică pentru afacerea ta
Recomandată pentru: orice tip de afacere (dar fără multe produse)
Gomag este o platformă eCommerce românească, care furnizează o gamă largă de opțiuni și servicii la un preț avantajos. De la suport tehnic la design, servicii de marketing, și instrumente utile precum boții, Gomag oferă o soluție cuprinzătoare.
Platforma este optimizată pentru mobil și integrează funcții esențiale precum certificate SSL gratuite și instrumente de e-mail marketing.
Probabil că problemele centrale pentru Gomag sunt lipsa opțiunilor de personalizare și numărul scăzut de produse adăugabile.
11. PrestaShop
Tip de platformă eCommerce: Open source / SaaS
Preț: Gratuită
Avantaje:
- Integrabilitate cu diferite canale de vânzare precum Facebook marketplace, Ebay sau Amazon
- Funcționalități robuste pentru gestionarea inventarului
- Statistici utile și optimizare SEO
- Variație largă de teme disponibile
- Posibilitatea de a crea site-uri multilingve pentru vânzarea internațională
- Opțiuni extinse de integrare a plăților și metode de livrare
Dezavantaje:
- Necesită cunoștințe tehnice sau servicii de programare pentru personalizări avansate
- Potențial de performanță mai lent decât alte soluții
Recomandată pentru: Afaceri medii și mari
PrestaShop este o platformă eCommerce open source pentru afacerile medii și mari care au nevoie de personalizare detaliată a magazinului online. Cu o comunitate activă, PrestaShop integrează cu ușurință funcționalități precum Facebook și Amazon, oferind, totodată, opțiuni de gestionare a inventarului și rapoarte utile pentru analiza performanței magazinului.
12. Weebly
Tip de platformă eCommerce: SaaS
Preț: Între €12 și €38 / lună
Avantaje:
- Variație mare de teme și opțiuni de design
- Instrumente de marketing utile și optimizare pentru mobil
- Statistici detaliate și posibilitatea de a crea un blog
- Integrări cu diverse soluții de plată
Dezavantaje:
- Lipsa optimizării pentru SEO
- Absența integrării cu platforme marketplace
- Gestionarea inventarului poate fi dificilă
- Taxe pentru tranzacții care-ți pot provoca pierderi
Recomandată pentru: Afaceri mici
Weebly este o platformă eCommerce populară, dezvoltată încă din 2006, care oferă o soluție intuitivă bazată pe editare de tip drag and drop. Weebly se adresează afacerilor mici care au nevoie de o soluție simplă și eficientă pentru magazinul online.
13. Blugento
Tip de platformă eCommerce: SaaS
Preț: €2,490 pentru setup și de la €199 / lună
Avantaje:
- Implementare rapidă și suport clienți incluse
- Optimizare pentru toate dispozitivele și integrări cu multiple soluții de plată
- Posibilitatea de a lista produse pe marketplace-uri
- Opțiuni extinse de personalizare și optimizare SEO
- Hosting și certificate SSL incluse
Dezavantaje:
- Costurile foarte ridicate
- Recomandată pentru: Afaceri mici și mari
Recomandată pentru: Afaceri mici și mari.
Blugento furnizează o soluție amplă pentru antreprenorii care doresc să își deschidă un magazin online. Blugento oferă integrări extinse și opțiuni de personalizare, precum și facilități precum hosting inclus și certificate SSL.
Cu toate astea, prețurile ridicate care încep de la €199 / lună pentru maxim 50 de comenzi pe lună și care merg până la €999 / lună pentru mai mult de 1000 de comenzi, nu sunt deloc competitive.
14. Joomla
Tip de platformă eCommerce: Open source
Preț: Gratuită
Avantaje:
- Dezvoltare și întreținere rentabilă
- Suport pentru SEO și opțiuni excelente de proiectare
- Interfață de administrare ușor de utilizat și securizată
- Suport pentru template-uri mobile-friendly
Dezavantaje:
- Optimizarea SEO necesită configurare intensă
- Necesită cunoștințe tehnice pentru personalizare
- Adăugarea de categorii poate fi dificilă
- Necesită module suplimentare pentru a fi o soluție completă de comerț electronic
Recomandată pentru: Afaceri mici și medii
Joomla este o platformă eCommerce open source cu o comunitate puternică. Joomla oferă opțiuni excelente de proiectare și o interfață de administrare securizată, însă îi lipsesc multiple funcționalități frecvent întâlnite și oferite de competitori (SEO, CRM, etc.)
15. Ecwid
Tip de platformă eCommerce: Open source
Preț: Gratuită (Free plan), €19 / lună (Venture), €39 / lună (Business), €99 (Unlimited)
Avantaje:
- Foarte ușor de adoptat și utilizat – se integrează ușot cu orice platformă eCommerce
- Personalizarea prezentă în Ecwid store și pentru Site Builder este avansată
- Prețurile de planuri plătite sunt accesibile și competitive
Dezavantaje:
- Nivelele de customizare și funcționalități devin confuzive
- Poți să adaugi un maxim de 10 produse cu planul plătit
Recomandată pentru: Afaceri mici și medii
Ecwid (eCommerce Widget) este un plugin open source care îți oferă capabilități de platformă eCommerce pentru un site existent. Cu toate astea, serviciul a lansat și un website builder, Instant Site, prin care poți dezvolta platforme de la zero. Chiar dacă funcționalitățile sunt extinse, pot deveni confuzive pentru utilizatori non-tehnici, iar limitele pentru planul gratuit sunt foarte restrictive.
Ce urmează după ce ți-ai ales platforma eCommerce?
Ce mai rămâne acum? Să alegi planul cel mai potrivit pentru stadiul afacerii tale și să-ți creezi un magazin online ca la carte (ghidul nostru te va ajuta).
Nu uita – chiar dacă ai metode integrate de promovare, va trebui să implementezi propriile metode de creștere a vizibilității: De la strategiile de marketing utilizate la metodele de promovare pentru afacerea ta, va trebui să implementezi diferite abordări pentru creșterea vizibilității.
În cele din urmă, nu uita că, pe lângă a ajunge la un public, trebuie să-ți loializezi cumpărătorii, pentru a-ți forma o comunitate în jurul magazinului tău. Pentru asta, trebuie să abordezi diferitele metode de fidelizare a clienților pe care le ai la dispoziție.
Platformă magazin online sau marketplace?
Deschiderea unui magazin online este un pas important în dezvoltarea unei afaceri, dar presupune și eforturi și costuri crescute și neașteptate. Pe lângă asta, procesul de a ajunge la clienți se poate dovedi mult mai dificil, mai ales pe piețe foarte competitive. În schimb, platformele marketplace îți pot oferi o șansă mai bună pentru vizibilitate. Pe OLX, spre exemplu, poți ajunge la peste 14 milioane de utilizatori pe lună. Iar, dacă ești parte din comunitatea de business OLX, poți rezolva rapid și promovarea (prin pachetele de anunțuri targetate pe categorii), analiza de date (cu rapoartele oferite de OLX), actualizările (automate pentru multiple planuri) și livrarea (complet gratuită pentru vânzători).
Dar, alegerea dintre o platformă de magazin online sau marketplace nu trebuie să fie exclusivă.
Nu uita că nu trebuie să faci o alegere drastică. Chiar dacă îți vei dezvolta propria platformă de magazin online, tot poți începe să vinzi pe OLX și să profiți de beneficiile sale, prin integrarea magazinului cu pagina dedicată de vânzător.
Deci, alătură-te comunității de business OLX pentru a-ți crește vizibilitatea și a-ți populariza noul magazin online.