Planul de afacere pentru o florărie

Pagina de Business » Dezvoltarea afacerii » Planul de afacere pentru o florărie
Planul de afacere pentru o florărie

Florăriile vor fi mereu la căutare, pentru că, nu-i așa? Mereu avem motive și ocazii să oferim un buchet de flori drept atenție sau mulțumire celor dragi și nu numai. Dacă ești florar și ai deja câteva cursuri la activ, deea de a-ți deschide o afacere cu o florărie, poate fi una prin care treci la următorul nivel în carieră și ajungi să faci ce-ți place.

Însă, înainte de a lansa florăria și a deschide porțile online sau offline clienților, ai nevoie de un plan de afaceri bine pus la punct și un buget pentru investiția inițială. Fără unul dintre acești doi stâlpi, ar fi imposibil să-ți începi drumul în antreprenoriat. Cum întocmești un plan de afacere pentru viitoarea ta florărie și de ce trebuie să ții cont înainte de a începe? Află în cele ce urmează.

În primul rând, este necesar să decizi dacă vrei o florărie cu activitate strict online sau îți dorești un spațiu comercial în care să vinzi. În funcție de răspunsul tău, vei ști care este bugetul inițial de care ai nevoie. Un lucru e clar, un magazin offline va presupune cheltuieli mai mari pe termen lung, în care va intra o chirie de minim 1000 euro și alte costuri pe care le impune spațiul respectiv.

Din start, pentru a face lucrurile la standarde ridicate, ai nevoie de o investiție de minimum 10 000 euro, deși există persoane din categoria excepții, care au reușit să pornească cu o sumă de 3000 euro. Dacă nu ești pregătit din punct de vedere financiar, există mai multe metode prin care poți obține finanțare,  însă trebuie să faci o scurtă cercetare de piață să vezi ce tip de finanțare se pretează cel mai bine la ideea ta de afacere.

Chiar dacă aplici pentru finanțare sau nu, vei avea nevoie neapărat și de un plan de afaceri care te va ghida pe parcurs, astfel încât să fii sigur că ți-ai îndeplinit fiecare obiectiv. Cauți un model de plan de afacere pentru o florărie online? Vezi mai jos ce ar trebui să cuprindă.

Nu există un model de plan de afacere standard pentru o florărie, pe care ar trebui să-l respecți cu strictețe, pentru că el diferă în funcție de domeniul de activitate și de specificul companiei. Însă, chiar și așa, un plan de afacere de florărie ar trebui să cuprindă următoarele:

  • 1. Începe planul de afacere pentru o florărie cu un rezumat, prin care să prezinți afacerea ta și obiectivele pe care le ai cu aceasta. În cazul tău, poți spune când a fost fondată florăria, cine este administratorul și ce background profesional are, ce capital social, de unde a pornit ideea de afacere și ce obiective micro și macro ai cu florăria.

    Tot în această secțiune, convinge cititorul de ce ideea ta este bună și are potențial să se transforme într-o companie de succes. Ține minte, este doar un rezumat, deci nu este necesar să oferi prea multe detalii, deoarece le vei menționa la următoarele puncte.

  • 2. Continuă cu o prezentare generală, subcapitol în care vei avea avea ocazia să oferi cât mai multe idei despre afacerea ta și despre cum s-ar transforma într-o soluție pentru o problemă reală de pe piață. Un alt detaliu necesar de menționat este să spui cu ce avantaje competitive vei veni pe piață și cum te vei diferenția de ceilalți.
  • 3. Nu uita să incluzi în planul de afacere pentru o florărie și de analiza pieței și a industriei, un subcapitol extrem de important, care te va ajuta în special pe tine în identificarea publicului tău țintă și construirea unui profil de buyer-persona. Inițiază o cercetare online amănunțită și află care sunt statisticile în acest domeniu de activitate, ce tendințe și nevoi există și care ar fi principalii tăi competitori.

    Apoi, definește publicul tău țintă după mai multe criterii, precum mediul în care trăiesc, în ce clasă se încadrează, cum preferă să cumpere și alte detalii, astfel încât să poți schița și profilul de buyer-persona, adică cumpărătorul tău ideal.

  • 4. Mereu ai nevoie de o strategie de marketing și vânzări pentru a-ți crește afacerea iar aceasta e cu atât mai necesară când te lansezi și ai nevoie de vizibilitate. Așa că, nu uita să prezinți în planul de afacere pentru o florărie direcțiile în care îți vei promova afacerea, ghidându-te și după cele mai eficiente metode de promovare a produselor online. Totodată, dacă bugetul de investiții inițial nu îți permite să aloci prea mulți bani pentru publicitate, te poți gândi la opțiunea de a-ți face reclamă gratuită pe internet.

    Ai nevoie de un profil de Google Business neapărat, mai ales dacă ai un spațiu comercial al florăriei iar, pentru mai multă vizibilitate, postează despre tine pe grupuri sau apelează la ajutorul micro-influencerilor. Așadar, în această subcategorie din planul de afacere pentru o florărie vei vorbi despre strategia de marketing cât mai în detaliu, expunând felul în care te vei poziționa, ce fel de strategie de produs, preț, distribuție vei avea, felul în care te vei promova. Nu uita și de strategia de vânzări, unde vei vorbi despre previziunile și programele de vânzări, parteneriatele strategice, sistemul lor de monitorizare și evaluare.

  • 5. Un alt subcapitol pe care este necesar să îl detaliezi în planul de afacere pentru o florărie este cel despre echipa de management și operațiuni, cu alte cuvinte, vei trece aici organigrama companiei tale, stilul de management pe care vrei să-l adopți. Poți vorbi despre responsabilitățile care vor fi alocate fiecărui angajat și cum va funcționa sistemul implementat de către tine.
  • 6. Fără analiza financiară, un alt subcapitol absolut necesar în planul de afacere pentru o florărie, nu ai putea să-ți gestionezi eficient bugetul de investiție, astfel încât să treci de primele luni critice. Estimează-ți cheltuielile pe care le vei avea, cât și veniturile angajaților, necesarul de flux de numerar, precum și alte aspecte financiare. Ai nevoie să știi cum îți vei împărți bugetul astfel încât să-ți procuri marfa, să-ți acoperi cheltuielile ce țin de mentenanța site-ului sau de spațiul fizic al florăriei, precum și salariile angajaților tăi.
  • 7.  În final, adaugă la planul de afacere pentru o florărie diverse anexe pe care le consideri importante, cum ar fi CV-uri, licențe, diplomele care arată că ai urmat cursuri de florar, scrisori de referință sau brevete. Cu cât ai mai multe dovezi în secțiunea de anexe, cu atât te vor ajuta să obții finanțare nerambursabilă, dacă e cazul.

Află și alte detalii despre un plan de afacere, dar și despre modele de plan de afaceri din alte domenii, precum salon de înfrumusețare sau decorațiuni

Odată ce ți-ai elaborat planul de afaceri, vei știi mult mai clar traseul pe care va trebui să-l urmezi cu florăria ta în primii ani, astfel încât să ajungi într-un punct stabil, urmat de creșterea treptată a cifrei de vânzări. Ideea de a deschide o florărie, cât timp ai profesat în domeniu, este una cu potențial de succes, deoarece business-urile cu flori din România și-au dublat cifra de afaceri în ultimii 5 ani și vor crește în următorii ani, conform estimărilor analiștilor KeysFin. Așa că, dacă gândul ți se duce din ce în ce mai mult în această direcție, prinde curaj și urmează-ți visul, succesul va veni implicit.

 

6 motive

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin