Planul de afacere pentru un salon de înfrumusețare

Pagina de Business » Dezvoltarea afacerii » Planul de afacere pentru un salon de înfrumusețare
Planul de afacere pentru un salon de înfrumusețare

Faci primii pași în lumea antreprenoriatului și vrei să deschizi un salon de înfrumusețare? Sau poate deții deja un salon și nu știi cum să aduci mai mulți clienți?

Planul de afacere pentru un salon de înfrumusețare este soluția salvatoare, atât timp cât acesta este adaptat la diferite situații. Întocmirea unui astfel de plan are avantaje precum gestionarea eficientă a afacerii, promovarea eficientă, pe baza unor obiective bine stabilite, contorizarea investițiilor și a profitului, comparații concrete între estimări și rezultate și nu în ultimul rând, organizarea clară a informațiilor, în caz că dorești să aplici pentru o finanțare.

Înainte de a începe, asigură-te că ai găsit un model de plan de afacere pentru salon de înfrumusețare complet, care să te ajute să îți urmărești foarte bine obiectivele și care să îți ofere o imagine de ansamblu asupra întregii afaceri. Citește și despre metode eficiente de promovare a produselor cosmetice și de îngrijire personală!

Planul de afacere este structurarea pe hârtie a ideilor de la care pleci pentru a-ți crea propriul salon de frumusețe, precum și evoluția lui ca business. Pentru ca lucrurile să fie cât mai clare, este recomandată notarea informațiilor pe baza următorilor pași:

  • 1. Introducerea: Include cuprinsul și rezumatul planului și ar fi indicat să fie completată la final, în momentul în care imaginea de ansamblu e clară.
  • 2. Stabilirea obiectivelor: Cea mai utilizată metodă în stabilirea obiectivelor e S.M.A.R.T. (Specifice, Măsurabile, Abordabile-ușor de atins, Relevante, T- încadrate în timp).
  • 3. Studierea pieței: În acest punct al planului de afacere pentru salonul de frumusețe se realizează o analiză a contextului socio-economic în care intenționezi să deschizi salonul. Cele mai importante aspecte sunt:
    a. Nevoia la care răspunde afacerea; în cazul acesta am putea vorbi despre nevoia oamenilor de a se îngriji, de a se răsfăța sau de a arăta bine la anumite evenimente. Însă, pot fi și nevoi specifice, în cazul în care dorești să te nișezi pe un anumită latură a frumuseții.
    b. Clientul țintă și puterea lui de cumpărare; pentru stabilirea unei game de servicii care să aducă profit, se creează profilul celui sau celei care urmează să plătească. Nu uita să detaliezi în planul de afacere al salonului de înfrumusețare considerente precum mediul în care trăiește, salariul mediu din localitate, obiceiurile persoanei.
    c. Potențialul afacerii pe piață poate fi stabilit în funcție de câte saloane de înfrumusețare mai sunt în zonă, limitele de prețuri ale competiției, ce are specific fiecare și nu numai.
    d. Plus valoarea este diferența dintre restul saloanelor de înfrumusețare și afacerea ta. Poate fi satisfacerea unei nevoi de nișă, o gamă deosebită de produse cosmetice folosită, felul în care sunt tratați clienții sau orice altceva poți introduce ca fiind o noutate și-i aduce satisfacție clientului dar și profit afacerii.
    e. Promovarea este unul dintre aspectele importante care nu trebuie să lipsească din planul de afacere al salonului de frumusețe deoarece acesta necesită, de obicei, o sumă importantă de bani. Astfel, pe baza aspectelor identificate anterior se stabilește o strategie și o campanie de publicitate, mai restrânsă sau mai complexă, după caz, realizabilă în procesul de implementare.

  • 4. Implementarea: presupune întocmirea unei liste de servicii pe care afacerea le poate oferi, precum și estimările de logistică. Stabilirea tiparului unui spațiu, ce e necesar pentru transformarea lui, program și norme de lucru.
  • 5. Profilul companiei: se stabilesc forma de organizare, profilul angajaților, valorile întreprinderii, necesarul de personal, organigrama. Se trec în planul de afacere și colaborările cu specialiști precum contabil, consultant marketing, ilustratori, modele, etc. De asemenea, aici se iau în considerare și aspectele legate de imaginea afacerii în mediul online. O sugestie pentru a ajunge ușor și rapid la comunitate e utilizarea unei platforme marketplace precum OLX, marketplace-ul fiind o variantă cu multiple avantaje, mai ales dacă deții o afacere mică sau mijlocie.
  • 6. Planul financiar: se elaborează în cele mai mici detalii atunci când se realizează planul de afacere al salonului de înfrumusețare. Cheltuielile se trec în prețuri fixe și se notează fiecare achiziție. Se iau în calcul sursele de investiție, care pot fi personale, de la sponsori, din donații, precum și sursele de finanțare, și se realizează planul de investiție. De asemenea, se estimează o perioadă în care sunt necesare finanțările, momentul în care afacerea se va autofinanța.

Pentru promovare cu investiții minime, poți discuta cu un consultant OLX despre tipurile de anunțuri sponsorizate secțiunea destinată Serviciilor de înfrumusețare.

plan afaceri

 

Abonează-te la BLOG: