Prezența pe social media este un aspect important în ceea ce privește promovarea afacerii tale în mediul online. Chiar dacă ai un website bine pus la punct, pagina de Facebook dedicată companiei cântărește mai mult decât ai crede și nu ar trebui să lipsească.
Află în continuare de ce este bine să faci o pagină pe Facebook pentru afacerea ta, cum o realizezi și ce fel de conținut e indicat să postezi.
De ce ai nevoie de o pagină de Facebook a afacerii online
Dacă îți comercializezi produsele sau serviciile pe internet, știi deja că potențialii tăi clienți sunt persoane care obișnuiesc să petreacă timp în mediul online. În condițiile în care aproximativ 12 milioane de români au cont de Facebook, îți poți da seama cât de important este ca afacerea ta să fie vizibilă pe cea mai populară rețea de socializare.
Cu ajutorul unei pagini de Facebook, ai posibilitatea de a comunica simplu și rapid cu persoanele interesate de produsele tale, de a răspunde prompt la întrebări și de a gestiona reclamațiile. În plus, postările tale pot atrage atenția potențialilor clienți și îți pot aduce fani ai brandului.
Pe lângă aceste avantaje, Facebook îți permite să realizezi campanii plătite, cu ajutorul cărora să îți promovezi afacerea către publicul țintă. Poți alege audiența în funcție de vârstă, sex, localizare, interese și mulți alți factori. Nu în ultimul rând, partea de raportare îți permite să observi detalii interesante legate de audiența reclamelor tale.
Citește și Canale de vânzări online – cum alegi canalul de promovare potrivit
Cum faci o pagină de Facebook pentru afacerea ta
Pentru a-ți înregistra afacerea pe Facebook, este necesar în primul rând să ai un cont personal, care va fi asociat paginii de business. Dacă îl ai, este de ajuns să accesezi secțiunea Creează o pagină, pe care o găsești pe homepage-ul Facebook, înainte de a te conecta.
În continuare, ți se vor cere anumite detalii importante legate de afacere. Completează-le cu atenție pe toate, fiindcă te vor ajuta să ai o pagină completă și atractivă și să îți faci cu succes o pagina pe Facebook:
- Numele paginii – poți pune exact numele companiei
- Categorie – domeniul afacerii
- Descriere – câteva cuvinte despre afacerea ta
- Informații de contact – număr de telefon, adresă, website și eventual orarul de funcționare
- Fotografia de profil – o poză cât mai reprezentativă
După ce ai făcut pagina Facebook, și ai adăugat aceste informații, poți începe să postezi pe pagină fotografii, statusuri cu privire la oferte, linkuri către site și orice mai consideri a fi relevant. Nu uita să îți inviți și prietenii din listă să îți aprecieze pagina.
Citește și: Soluții rapide pentru creșterea vânzărilor online de produse
Ce fel de conținut este indicat să postezi pe pagina de Facebook a afacerii
Odată ce ai o pagină de business în social media, este indicat să aloci timp săptămânal pentru realizarea unui plan de conținut – sau, mai simplu spus, un plan de postări. Acesta te va ajuta să te organizezi cât mai bine și să îți crești în timp popularitatea paginii. Postările ar trebui să fie de două tipuri: atât postări axate pe produse și oferte, cât și conținut care să le vorbească vizitatorilor despre brandul tău, valorile în care crezi și acel element unic care îți caracterizează afacerea, făcând-o să se diferențieze de competiție.
Folosește pentru postări numai fotografii și texte proprii – în niciun caz nu copia poze sau conținut de pe internet, pentru că riști să încalci drepturile de autor ale celor care au postat inițial. Utilizează un tone of voice potrivit cu imaginea afacerii și cu publicul pe care speri să îl atragi.
E foarte important ca postările tale să te caracterizeze din toate punctele de vedere, de la fotografiile folosite până la descrierile produselor. Textele ar trebui să fie ușor de parcurs, inclusiv de pe mobil, deci nu scrie postări extrem de lungi. De asemenea, nu uita că e important să folosești poze de calitate, care să îți pună produsele în cea mai bună lumină.
Dacă vrei un plus de vizibilitate, poți să postezi și linkuri externe, precum pagina de OLX a afacerii tale. Acordă mereu atenție interacțiunilor cu publicul: moderează comentariile la timp, păstrează un ton amabil și adaptat la personalitatea brandului și tratează fiecare interacțiune cu același respect, fie că este un compliment, o solicitare sau o sesizare. Solicită detalii în cazul reclamațiilor și discută cu utilizatorii în mesaj privat dacă dorești să le ceri anumite date confidențiale, care țin de procesul de vânzare.
Citeste si: Strategii de promovare online pentru vânzarea produselor tale
Dacă faci pagina pe Facebook a afacerii poate fi o bună ocazie de a câștiga noi fani ai brandului, de a fideliza clienții și de a rămâne întotdeauna aproape de persoanele interesate de produsele tale. Profită de avantajele oferite de social media și vei vedea cu siguranță rezultatele în vânzările afac