Dacă ești unul dintre antreprenorii care vor să își extindă afacerea în mediul online dar care au probleme cu ideea gestionării și optimizării unui magazin online, află că nu ești singurul.
Dacă ai încercat până acum să îți promovezi afacerea și să îți optimizezi magazinul online, dar nu ai reușit să obții încă rezultatele dorite, este posibil să faci una dintre cele 3 greșeli comune în acest domeniu. Descoperă în continuare ce factori îți afectează traficul pe site și ce soluții poți adopta în fiecare caz.
1. Lipsa unei strategii de promovare a afacerii online
Atunci când te afli în primii ani de antreprenoriat, eforturile afacerii tale trebuie să se concentreze pe creșterea notorietății. Cu atât mai mult dacă ți-ai lansat afacerea în mediul online, este vital să direcționezi resursele către promovarea online a afacerii și creșterea traficului pe platforma unde îți listezi produsele și serviciile.
Una dintre cele mai întâlnite greșeli promovarea unei afaceri online este insuficiența resurselor alocate pentru implementarea unei strategii de optimizare a website-ului pentru motoarele de căutare.
O astfel de strategie te va ajuta să monitorizezi progresul pe care l-ai făcut din punct de vedere al activităților de marketing, astfel vei reuși să obții rezultate mult mai vizibile sau să tragi anumite concluzii referitoare la ce anume nu a funcționat.
Cum implementezi o strategie de marketing eficientă pentru afacerea ta online?
Recomandat este să ai cel puțin o persoană dedicată, care se poate ocupa de activitățile specifice implementării strategiei de marketing online pentru afacerea ta.
În cazul în care ești la început și îți dorești să dobândești noi abilități pentru a te ocupa personal de promovarea online a afacerii, cele mai utile materiale pe care le poți parcurge sunt cursurile online, video-urile pe care le poți urmări în propriul tău ritm, sau chiar materiale de blog oferite de entități cu notorietate în domeniul gestionării eficiente a magazinelor online.
Citește și: 5 pași prin care crești vânzările online
2. Lansarea afacerii fără a cunoaște strategiile de marketing online ale competitorilor
O cercetare aprofundată despre competitorii tăi este o activitate bine-venită în orice ipostază te-ai afla cu afacerea ta. Fie că ești la început și trebuie să descoperi cine este concurența, sau ai trecut de această etapă și trebuie să îți crești vânzările în fața unor competitori care vând aceleași produse, informarea cu privire la ultimele tactici de marketing online pentru promovarea afacerii, utilizate de către competiție, te poate ajuta mai mult decât ai crede.
Chiar dacă afacerea ta merge bine, e recomandat să fii atent la concurență. Dacă înțelegi modul în care concurența se poziționează în online, vei putea acționa eficient din punct de vedere al promovării afacerii tale în mediul online.
Pentru o strategie de marketing online eficientă, informează-te cu privire la aspecte precum:
- Ce cuvinte cheie folosesc – astfel vei putea să observi dacă este eficient să le folosești și tu pe acelea sau dacă este nevoie să vii cu altele mai specifice;
- Cum vorbesc despre ei în mediul online – este asemănător cu punctul anterior, doar că acesta pune accentul pe acele cuvinte importante sau diferențiatori pe care îi folosește fiecare competitor, pentru a fi sigur că ceea ce oferi și tu ca diferențiere poate ajunge în primele pagini de căutare;
- Ce campanii noi desfășoară – acest punct te poate ajuta să înveți, de exemplu, cum poți oferi campanii de reduceri mai bune decât cele pe care le susții în momentul de față; văzând ceea ce face competiția te va ajuta să te inspiri cu o idee care se poate transforma în ceva original și din nou te va propulsa în primele căutări;
- Dacă trimit newslettere periodice și care este scopul lor – o metodă prin care poți urmări ce fac competitorii tăi în campaniile de emailing este să te abonezi la newsletter-ul lor sau să ai o achiziție unică pe website-ul lor, astfel încât să primești și tu mesajele clienților lor.
La fel ca și în cazul de mai sus, această activitate presupune să aloci cel puțin resurse de timp, dacă momentan nu dispui de alocarea resurselor umane.
Citește și: Aceleași produse, vânzări mai mari: cum depășești concurența
3. Lipsa de transparență și de informații complete
Se poate ca aceasta să fie cea mai mare greșeală pe care o poți face în promovarea online a afacerii tale. Oamenii își doresc să știe cu cine intră în afaceri, pentru a se decide dacă au încredere în tine și în produsele sau serviciile tale.
Cele mai vizualizate pagini ale unui website s-au dovedit a fi paginile “Despre noi”, “Politicile de confidențialitate”, “Termeni și condiții de livrare”. Acestea trebuie să conțină informații concise, cât mai bine structurate și strategic gândite.
În primul rând, secțiunea de contact și locația te pot ajuta foarte mult din punct de vedere al promovării, în special atunci când foarte mulți dintre clienții tăi sunt în apropierea locației tale.
Împreună cu aceste informații, ia în considerare adresa de e-mail – cel mai potrivit este să ai o adresă dedicată, care să conțină domeniul magazinului online, sau denumirea oficială a afacerii tale.
Nu în cele din urmă, pagina “Despre noi” este un loc potrivit unde îți poți spune povestea, în care poți folosi acele cuvinte cheie despre care vorbeam anterior, și unde poți vorbi despre valorile brandului tău și ce impact au aceste valori asupra clienților tăi.
Concluzie
Promovarea afacerii online și optimizarea site-ului sunt activități esențiale, iar greșelile de mai sus sunt doar câteva dintre cele mai des întâlnite.
Pentru a garanta succesul afacerii tale online, asigură-te că nu faci astfel de erori și concentrează-te pe a-ți consolida afacerea prin colaborări precum parteneriate cu marketplace-uri, care îți pot aduce și mai mult trafic pe magazinul tău online, implicit crește afacerii.