OLX Business » Academia de Business » Vânzări Online » Lista cu cele mai populare 13 platforme marketplace din România, și ce pot oferi afacerii tale

Lista cu cele mai populare 13 platforme marketplace din România, și ce pot oferi afacerii tale

Banner cele mai bune platforme marketplace online din România
Cuprins

Să fim sinceri, să găsești cea mai potrivită platformă marketplace pentru e-commerce-ul tău poate fi mai dificil decât rezolvarea unui puzzle de 1000 de piese – mai ales când succesul afacerii tale online depinde în mare măsură de această alegere.

Dacă te-ai aventurat în căutarea platformei perfecte, cu siguranță te-ai lovit de un adevărat labirint de opțiuni și ai rămas cu întrebări fără răspuns, precum “ce platformă îmi va aduce cele mai multe vânzări?” sau “care marketplace se potrivește cel mai bine cu produsele mele?”.  

De la giganți de care știi deja, precum eMag și Facebook Marketplace, până la platforme de marketplace specializate ca OLX Business, piața din România a cunoscut o expansiune rapidă, oferind o gamă largă de opțiuni care pot părea copleșitoare. Deci, cum știi care platformă va maximiza vânzările tale și se va potrivi cel mai bine cu produsele și serviciile tale?

Am făcut munca grea pentru tine, analizând în detaliu toate platformele de marketplace relevante din România. Vom dezvălui factori esențiali de care să ții cont în alegerea ta, de la numărul de clienți și costurile de livrare, până la specializarea pe anumite nișe și integrarea cu sistemele tale de afaceri existente.

Mai mult decât atât, îți vom oferi o analiză comparativă detaliată, abordând fiecare factor în parte, pentru a-ți oferi o imagine clară și a te ajuta să-ți configurezi o strategie de e-commerce cât mai eficientă.

Deci, dacă ești gata să descoperi cum să alegi platforma de marketplace cea mai potrivită pentru a-ți accelera succesul în piața de e-commerce din România, citește în continuare.

Lista de platforme marketplace din România

Iată lista completă a platformelor marketplace populare, care îți pot oferi o audiență nouă, oportunități de scalare și succes în afacerea ta de e-commerce:

1. OLX Business

Prezentare OLX Business MarketplaceOLX a lansat o platformă de marketplace dedicată atunci când și-a început activitatea în România în 2010. De atunci, a ajuns să aibă peste 2.2 miliarde de căutări de produse lunar, peste 6 milioane de anunțuri active, și 14 milioane de utilizatori pe lună, din care 2.6 milioane folosesc aplicația mobilă. 

Astfel, OLX a dezvoltat OLX Business și OLX Servicii, două servicii pentru businessurile care vor să profite de audiența de milioane de useri prezenți pe platformă, cu anunțuri de tip business.

Banner OLX Servicii

Ce oferă marketplace-ul:

  • Costuri sau comisioane: 0%
  • Specializare: eCommerce, Electronice și electrocasnice, articole de amenajare casă și grădină, bunuri de uz casnic, imobiliare
  • Servicii oferite: Construcții și amenajări interioare, reparații PC electronice și electrocasnice, organizări evenimente, cursuri și meditații, curățenie, înfrumusețare, recrutări și locuri de muncă, servicii specializate
  • Vizitatori: +14 milioane lunar
  • Căutări: 2.2 miliarde de produse căutate în platformă lunar
  • Anunțuri postate: 6 milioane pe lună
  • Proces de înscriere simplu: Crearea unui cont se face cu adresa de email sau logare prin Facebook, Apple, sau Google
  • Pachete de anunțuri business: Basic, Premium, Max

Ce oferă OLX ca platformă marketplace

Cea mai atractivă componentă a platformei marketplace oferite de OLX este lipsa comisionului perceput din tranzacții intermediare. 

Astfel vânzătorii au control total asupra costurilor. Comisionul de 0% prezintă o oportunitate dacă ai o afacere de e-commerce la început de drum. 

Poți accesa trei tipuri de pachete, în funcție de necesitățile firmei tale:

  • Pachetul Basic – Vei primi o pagină pentru afacerea ta, ca subdomeniu personalizat și statistici de performanță pe ultimele 60 de zile. 
  • Pachetul Premium – Ai o versiune nouă pentru pagina ta personalizată de anunțuri, statistici de performanță pe 90 de zile, filtre avansate în contul de vânzători și consultanță telefonică dedicată. Primești și credite bonus sau actualizări de anunțuri, în funcție de categoria acestora.
  •  Pachetul Max – Pe lângă beneficiile celorlalte pachete, anunțurile tale au o valabilitate de 90 de zile și sunt postabile pe întreaga categorie. Vei primi credite și actualizări automate în funcție de categoria anunțurilor.

Variante de pachete de anunțuri pentru platforma marketplace OLX

OLX nu va percepe nici taxe pentru majoritatea livrărilor, scăzând costul total pentru vânzător și cumpărător. În plus, comercianții pot accesa servicii de livrare gratuită prin OLX. 

Avantaje marketplace OLX Business

  • Livrare gratuită – Ca vânzător toate livrările produselor sunt 100% gratuite, inclusiv pentru returul în urma livrărilor eșuate.
  • 0% comision – Postarea unui anunț, cât și vânzările sunt lipsite de comisioane.
  • O lună de promovare gratuită – Dacă-ți promovezi două luni consecutiv anunțurile afacerii tale prin OLX, promovarea pentru a treia lună va fi gratuită.
  • Metode îmbunătățite de comunicare cu clienții – Poți fi contactat și comunica cu un client direct prin intermediul mesajelor de pe platformă. În plus, ai la dispoziție istoricul convorbirilor pentru a putea sesiza orice incident sau problemă. 
  • Vizibilitate mare – Aproximativ 90% din utilizatorii de internet, sau aproximativ 14 milioane de utilizatori lunari din România accesează OLX.
  • Acces la Statistici despre anunțurile tale –  Află câți oameni văd anunțul tău, rata de click și multe alte date esențiale, astfel încât să poți lua decizii informate și să-ți îmbunătățești strategia de vânzare.
  • Servicii și recrutări – OLX este printre puținele platforme marketplace din România unde apar și anunțuri prestări de servicii, prin OLX Servicii. Marketplace-ul poate fi folosit și pentru recrutări de personal.
  • API propriu – OLX permite listarea produselor prin propriul API, ceea ce va simplifica gestionarea inventarului. 
  • Opțiuni variate – Cele trei opțiuni pentru vânzători (Basic, Premium și Max) vor acomoda diferite tipuri de afaceri și modele de vânzare, oferind pentru fiecare resursele necesare și importante.
  • Asistență și consultanță dedicate – Ca vânzător, beneficiezi de sprijinul unei echipe cu experiență în e-commerce în promovarea afacerii și produselor tale. Dacă activezi unul pachetele Premium sau Max, consultanții OLX te pot ajuta în administrarea contului, gestionarea și promovarea anunțurilor. 
  • Varietate în oferte și categorii de vanzare – platforma marketplace este un adevărat loc de întâlnire unde poți găsi și vinde produse variate, de la electrocasnice, mobilier, la mașini și imobiliare. Indiferent de nișa ta, OLX Business are un loc pentru tine în care afacerea ta poate înflori.

Varietatea de produse pe platforma marketplace OLX

 Dezavantaje marketplace OLX Business

  • Platformă de plăți încă nu este lansată – OLX Business lucrează la o platformă dedicată de gestionare a plăților, care va deveni o resursă valoroasă pentru vânzători și o sursă de încredere pentru clienți.
  • Lipsă unei soluții integrate CRM și analiza datelor – Deși ai opțiuni de statistici de bază, OLX Business încă nu are sisteme dezvoltate pentru CRM și analiza datelor complexe ale afacerii tale. Va trebui să iei în considerare că niciun marketplace din România nu oferă momentan aceste date și vei avea nevoie de instrumente pentru CRM oricare ar fi alegerea ta.

Deși nu vei avea o soluție dedicată pentru CRM sau analiza datelor, pachetele OLX Business oferă statistici de interacțiune a cumpărătorilor cu anunțurile tale. 

În mod similar, chiar dacă nu ai un API de contabilitate, poți exporta datele de vânzări pentru sistemul propriu.

OLX este o platformă marketing de care poate profita orice afacere de e-commerce la început de drum, considerând că vei primi o pagină dedicată pentru magazinul online și instrumentele necesare pentru dezvoltare și vânzare. 

Varietatea anunțurilor garantează că poți găsi o nișă pentru orice vinzi. 

În schimb, nu vei dispune de API-uri sau sisteme de analiză nișate, fiind nevoit să ai mai multă grijă în materie de strategie și abordare. 

Ca deținător de magazin online, vei beneficia de pe baza numărului mare de peste 14 milioane de potențiali cumpărători cu dorința de achiziție confirmată de 2.2 miliarde de căutări lunare pe platformă, pachete dedicate, o pagină personalizată, cât și de servicii de onboarding și suport de utilizare a platformei. În plus, dacă-ți promovezi afacerea pentru două luni consecutive, OLX îți va oferi a treia lună de promovare gratuită, în limita a €500.

Dacă nu ești încă, citește testimonialele din partea altor afaceri de succes care activează pe platformă, care confirmă modelul de succes. Începe să vinzi pe OLX prin oricare din programele de business și valorizează beneficiile multiple ale ofertei.

Cum te înscrii pe OLX Business:

Procesul nostru de înregistrare este rapid și eficient – ai nevoie doar de o adresă de e-mail sau te poți conecta direct prin contul tău de Facebook sau Google.

În câteva minute, contul tău va fi activ și gata să primească anunțuri.

Dacă ai deja un cont de persoană fizică, poți achiziționa un pachet de anunțuri direct din pagina categoriei tale. Odată ce accesezi un pachet, contul tău va fi automat actualizat la unul de business. 

Iar, dacă ești deja un utilizator business, poți activa un pachet de anunțuri direct din cont. Iar, dacă ai nevoie ghidare în înregistrare și în lansarea paginii tale de vânzător, OLX oferă și suport pentru ușurarea procesului de lansare unei pagini de vânzător.

Cum livrezi produsele prin OLX:

  1. Când publici un anunț, activează simbolul asociat cu livrarea prin OLX. Astfel îi vei înștiința și pe clienți de faptul că oferi această variantă. 
  2. Odată ce un client plasează o comandă, confirm-o în cel mult 2 zile din contul tău, în secțiunea Livrare prin OLX.
  3. Vei primi un număr AWB de la OLX, prin care poți expedia și urmări comanda.
  4. Acum poți chema curierul pentru ridicarea coletului sau depune pachetul prin Poșta Română în cel mult 3 zile de la confirmarea comenzii.
  5. Odată ce clientul verifică și acceptă pachetul, vei primi banii de la OLX direct în contul tău bancar.

Livrarea prin OLX va fi un mare plus în procesul de decizie, oferindu-ți un avantaj în vânzări. În plus, aceasta va fi complet gratuită pentru tine.

Poți activa și serviciul de livrare cu verificare prin care clienții pot deschide pachetul la livrare. Astfel, le vei oferi mai multă încredere afacerea ta.  

Acesta va fi procesul de bază pentru toate achizițiile pe OLX, de la activare și confirmare, până la livrare și primirea valorii pentru tranzacție.

Iată detaliile complete despre livrarea prin OLX și avantajele sale:

Tot ce mai rămâne este să începi să vinzi cu OLX și să-ți îmbunătățești vânzările și calitatea serviciului prin beneficiile oferite pentru comunitatea de business.

Iar, dacă nu ai experimentat până acum marketplace-ul OLX și nu știi cum să începi, ia legătura cu un reprezentant OLX pentru consultanță și o ofertă personalizată. 

Ești gata să te alături celor peste 50.000 de antreprenori care vând deja prin OLX? Alătură-te comunității de business OLX și începe să vinzi mai mult și mai bine

2. eMAG Marketplace

Prezentare eMAG Marketplace

eMag este o platformă marketplace din România cu o gamă largă de produse în categorii diverse. În prezent, are peste 11 milioane de produse listate 400,000 de vânzători și 500,000 de cumpărători zilnici.  

    • Comision: 10% pentru hardlines (produse textile și asemănătoare) și 5% pentru softlines (orice alte produse materiale)
    • Specializare: Electronice, Diverse
    • Vizitatori: 500,000+ zilnic
  • Anunțuri postate: 20.5 milioane (total)
  • Proces de înscriere: Înregistrare cu adresa de email

 

eMAG Marketplace are un public larg, o platformă ușor de utilizat și un sistem de evaluare a vânzătorilor axat pe calitate și responsabilitate. Cu toate acestea, orice deținător de magazin online se poate înscrie, însemnând că nu toți vânzătorii oferă servicii de calitate.

Avantaje eMAG Marketplace

    • Audiență largă – eMAG este o platformă marketplace cu o audiență foarte largă pe piața românească.
    • Suport și resurse pentru vânzători – Vânzătorii noi primesc suport, asistență tehnică și resurse prin eMAG Academy.
  • Gamă variată de produse – Lipsa de specializare pe o nișă creează oportunități pentru orice afacere de e-commerce. 

 Dezavantaje eMAG Marketplace

  • Comisioane și taxe variate – Comisionul perceput de eMAG este de variază de la 5% la 10% în funcție de produsele vândute.
  • Competiție acerbă – Dacă începi să vinzi pe eMAG, vei intra în competiție cu cei peste 400,000 de cumpărători existenți.

 

Deși vine cu audiență și resurse, eMAG este o alegere pentru afacerile de e-commerce deja competitive, care pot tolera comisioanele mari comparativ cu industria.

 

Noii vânzători vor primi suport și consiliere pentru vânzătorii înregistrați, tutoriale și materiale de ajutor, plus o secțiune de blog, eMAG Academy, unde se găsesc articole, tutoriale și statistici utile. Cu toate astea, competiția mare înseamnă că va trebui să-ți scalezi afacerea constant. 

Ca platformă marketplace, eMAG oferă oportunități pentru un magazin online, dar numai dacă ai deja un plan de afaceri solid și deja profitabil.

3. CEL.ro Marketplace

Prezentare Cel.ro Marketplace

Un retailer online care a evoluat într-un marketplace, CEL.ro a raportat o investiție de peste €500,000 pentru tehnologie și dezvoltarea platformei în forma curentă.

Lansat în 2005, CEL.ro a văzut o creștere semnificativă în urma investițiilor majore în tehnologie și dezvoltare. În prezent, are peste 1 milion de produse listate pe marketplace și peste 100,000 de clienți zilnic.

    • Costuri sau comisioane: Comision pe livrare
    • Specializare: IT/Tech
    • Vizitatori: 100,000 pe zi
  • Anunțuri postate: 1 milion
  • Proces de înscriere: Înregistrare cu adresa de email și numărul de telefon

Avantaje CEL.ro Marketplace

  • Competiție redusă – Platforma are în prezent aproximativ 800 de comercianți parteneri care vor concura cu magazinul tău.
  • Control extins asupra comenzilor – Implementările de API-uri îți oferă un control considerabil asupra gestionării comenzilor tale.
  • Compatibilitate cu alte platforme – API-ul CEL.ro este compatibil în totalitate cu cele ale alpicațiilot marketplace competitoare.

 Dezavantaje CEL.ro Marketplace

  • Nișă redusă de produse – Dacă nu comercializezi electronice sau electrocasnice, CEL.ro s-ar putea să nu fie pentru tine.
  • Audiență redusă – Chiar dacă ai concurență mai mică, și numărul de cumpărători este redus.

 

Momentan, CEL.ro este competitiv doar cu platforme marketplace din România care se axează pe electronice și electrocasnice.

Cel mai important beneficiu oferit de platformă este gestionarea ușoară a comenzilor prin API-ul nativ și prietenos. Pe lângă integrarea prin API, ofertele sale pentru vânzători includ notificări prin SMS, sistem de generare a facturilor, și integrare automată cu firme de curierat.

4. Elefant Marketplace

Prezentare Elefant Marketplace

Acest marketplace se bazează pe campanii periodice dedicate partenerilor și se adresează unei baze de clienți de peste 1 milion de persoane.

    • Costuri sau comisioane: 6% – 18%
    • Specializare: Cărți, Papetărie
    • Vizitatori: 1 milion
  • Anunțuri postate: Peste 110,000 de produse
  • Proces de înscriere: Înregistrare cu adresa de email și numărul de telefon

Elefant.ro este în majoritate deținut de EvoMAG.ro, o platformă specializată în domeniile IT, telecomunicații și bunuri de consum cu mișcare rapidă. 

Avantaje Elefant Marketplace

  • Campanii dedicate partenerilor – Modelul de afaceri pentru Elefant Marketplace include campanii dedicate care te pot ajuta dacă devii partener.
  • Procesare automatizată a comenzilor – Poți folosi aplicația de gestiune Smart Bill pentru procesări automatizate. Aceasta e integrabilă cu aplicația de transport dorită.

 Dezavantaje Elefant Marketplace

  • Comisioane variate – Comisionul perceput de platforma Elefant marketplace variază în funcție de produsele vândute.
  • Sisteme de analiză reduse – Nu vei avea prea multe metode dedicate de analiză a afacerii tale de magazin online. 

Cu o gamă variată, un număr considerabil de clienți și mai ales cu ajutorul campaniilor dedicate, Elefant Marketplace reprezintă un spațiu dezirabil pentru multe afaceri de e-commerce. Aplicația dedicată de gestionare îți poate ajuta cu rularea comenzilor.

Totuși, ca partener, va trebui să gestionezi cu grijă comisioanele relativ crescute. De asemenea, lipsa unor sisteme de informare pentru strategie înseamnă că va trebui să investești timp și capital în această direcție.

5. Vivre Marketplace

Prezentare Vivre Marketplace

Lansată în 2012, Vivre este una din cele mai mari platforme marketplace specializate pe mobilier, textile și decorațiuni. 

    • Costuri sau comisioane: 13%, 15%, sau 17%
    • Specializare: Mobilier, textile și decorațiuni
    • Vizitatori: 6 milioane
  • Anunțuri postate: 150,000+
  • Proces de înscriere: Formular de înregistrare

Platforma marketplace Vivre are și un spațiu dedicat pentru vânzarea de imobiliare. Numărul curent de branduri partenere este de 1,000.

Avantaje Vivre Marketplace

  • Suport pentru parteneri – Echipa Vivre va oferi consultanță și pune la dispoziție atât platforma web cât și aplicația pentru mobil vânzătorilor.
  • Număr mare de vizitatori – Deși platforma marketplace este nișată, primește un număr considerabil de vizitatori.
  • Competiție redusă – Numărul redus de 1,000 de parteneri curenți îți oferă șansa de a fi competitiv pe platformă.
  • Compatibilitate cu alte platforme – Sistemul platformei se poate integra cu ușurință cu alte branduri competitoare.

 Dezavantaje Vivre Marketplace

  • Comision ridicat – Până și comisionul minim de 13% este mai mare decât alte platforme marketplace.â
  • Platformă specializată – Deși există produse de lifestyle, dacă nu vinzi mobilier, textile, decorațiuni, sau imobiliare, platforma nu este ideală.

Afacerea ta de e-commerce poate beneficia de o platformă marketplace care activează în România și în alte 8 țări din Europa de Est și Centrală, oferindu-ți opțiuni de scalare și expansiune.

Integrarea nativă prezentă și ca aplicație mobilă te va ajuta în gestionarea stocurilor și comenzilor. 

Totuși, trebuie să consideri cum îți impactează afacerea comisionul perceput pentru tipul de produs din magazinul tău online. În plus, dacă nu vinzi articole din nișa specifică a platformei marketplace Vivre, probabil că nu vei performa la fel de bine.

6. TeamDeals Marketplace

Prezentare TeamDeals Marketplace

Acest marketplace oferă o deschidere la peste 3.5 milioane de utilizatori și o varietate de canale de marketing, din care vei putea alege canalul ideal pentru promovarea afacerii tale.

  • Costuri sau comisioane: Comision agreat la înregistrare
  • Specializare: Lifestyle
  • Vizitatori: 3.5 milioane
  • Proces de înscriere: Înregistrare pe marketplace

Factorul cheie pentru TeamDeals marketplace este reprezentat de metodele de promovare oferite pentru partenerii înregistrați.

Avantaje TeamDeals Marketplace 

  • Promovări gratuite – TeamDeals marketplace oferă servicii de promovare gratuite pentru partenerii platformei.
  • Audiență mare – Posibilitatea de a te promova la peste 3.5 milioane de potențiali cumpărători este o oportunitate. 
  • Varietate în anunțuri –  Platforma TeamDeals marketplace nu se reduce la o categorie specifică de produse, oferindu-ți posibilitatea de a-ți vinde stocul, oricare ar fi acela

 Dezavantaje TeamDeals Marketplace

    • Lipsa unui comision standard – Fiecare partener cade de acord împreună cu echipa TeamDeals, legat de comision dedus per vânzare.
  • Opțiuni reduse pentru livrare – Platforma are mai puțini parteneri în livrare, comparativ cu alți competitori.

Sistemul de promovare gratuită oferit pentru toți partenerii TeamDeals Marketplace este atractiv. Împreună cu audiența considerabilă, are potențialul de a-ți ajuta afacerea de e-commerce. Însă, lipsa unui comision standard și a unei game mai largi de servicii de livrare pot să te expună la costuri neprevăzute și un ROI scăzut.

7. Okazii Marketplace

Prezentare Okazii Marketplace

De la lansarea sa în 2000, Okazii.ro a ajuns una dintre cele mai frecventate platforme marketplace în România, fiind accesată de milioane de utilizatori lunar.

    • Costuri sau comisioane: 2.5% – 9.5% (în funcție de produs)
    • Specializare: Diverse, Second-hand
    • Vizitatori: 3 milioane pe lună
  • Produse vândute: 3,000 pe zi 
  • Proces de înscriere: Înregistrare cu adresa de email sau contul de Facebook

Pe lângă o audiență largă, platforma promite prețuri avantajoase pentru tarifele de livrare și promovare, și opțiunea de a participa în campanii promoționale sezoniere.

Avantaje Okazii Marketplace România

  • Număr mare de vizitatori – Okazii.ro are printre cele mai mari audiențe dintre platformele marketplace populare din România.
  • Comision doar la vânzare – Plătești un comision doar la o vânzare realizată cu succes.
  • Prețuri de livrare preferențiale – Poți economisi până la 50% per livrare.

 Dezavantaje Okazii Marketplace România

  • Costuri de promovare – Platforma nu percepe pachete de promovare gratuite.
  • Variație mare între comisioane – Comisionul de pe site variază între 2.5% și 9.5%, cu media fiind la 6%. Comisionul maxim perceput este de €99.

Poți ajunge la un număr mare de utilizatori, iar gama variată de vânzare, de la produse, la servicii, îți deschide ocazia de a-ți integra afacerea.

În schimb, vei acumula cheltuieli pentru promovare și livrare. Totodată, va trebui să consideri și rata de comision aplicabilă pe ceea ce produce afacerea ta.  

8. Esteto Marketplace

Prezentare Esteto.ro Marketplace

Esteto.ro este o platformă marketplace axată pe vânzarea de produse cosmetice și pe promovarea magazinelor online din nișă.

  • Costuri sau comisioane: 0% pentru procesarea plăților, variază în funcție produsul vândut. 
  • Specializare: Produse cosmetice, consumabile saloane, medicale și fashion
  • Vizitatori: 100,000+
  • Proces de înscriere: Formular de înregistrare 

Avantaje Esteto Marketplace 

  • Plătești comision doar pe vânzare – Nu vei plăti taxe de înregistrare, mentenanță, sau procesare a plăților prin card.
  • Politică de livrare flexibilă – Fiecare partener își stabilește propria politică de livrare, inclusiv serviciul de coletărie.
  • Suport dedicat – Vânzătorii înregistrat pot primi asistență telefonic, prin email, sau prin chatul intern.

 Dezavantaje Esteto Marketplace 

    • Număr redus de vizitatori – Deși nu este specificat exact, numărul de clienți este mai mic decât în cazul altor platforme marketplace populare din România.
  • Opțiuni limitate de promovare – Nu vei avea pachete de promovare dedicate.
  • Lipsă de sisteme de analiză – Platforma marketplace nu îți oferă metode interne de analiză de performanță.

Dacă afacerea ta de e-commerce se axează pe produse cosmetice și de wellness, poți folosi Esteto Marketplace. Dar, vrei avea nevoie de sisteme secundare de măsurare a performanței afacerii și de promovare.

9. Autovit.ro

Prezentare Autovit.ro Marketplace

Autovit.ro funcționează de aproape 20 de ani ca un online marketplace pentru autoturisme de varii tipuri, de la camioane, la motociclete, sau mărci exclusive.

    • Costuri sau comisioane: Costuri pentru promovare, de la €35.99
    • Specializare: Autoturisme
    • Vizitatori: 1.7 milioane
  • Anunțuri postate: 33,000+ (autoturisme), +1.1 milioane  (piese)
  • Proces de înscriere: Înregistrare cu adresa de email sau conturi de social media

Indiferent de pachetul promoțional pe care îl vei alege, Autovit.ro permite exportul anunțurilor tale către OLX și alte integrări care te vor ajuta în afacerea ta.

Avantaje marketplace 

  • Opțiuni variate pentru pachete de promovare – Ai patru pachete dedicate pentru platforma marketplace Autovit.ro și multiple alte pachete de integrare completă cu OLX.ro.
  • Poți plăti pentru anunțuri separat – Dacă nu vrei să plătești pentru un pachet complet, poți plăti doar pentru promovarea per anunț postat.
  • O audiență imensă – Deși este o platformă marketplace axată pe autoturisme, Autovit.ro are o audiență largă și o activitate considerabilă.

 Dezavantaje marketplace 

  • Pachetele de promovare vin cu prețuri mari – Deși oferă un model comprehensiv de promovare, pachetele încep de la €99.99 și merg până la €899.99.
  • Potrivit pentru o afacere care deja performează – Atât prețurile, cât și modelul de business vor fi preferabile doar dacă ai deja o afacere bine stabilită și performantă.

Autovit.ro este una dintre cele mai populare platforme marketplace pentru autoturisme și piese de schimb. Pachetele de promovare pentru profesioniști sunt variate și complexe, dar paginile dedicate te vor ajuta să faci alegerea ideală.

Totuși, dacă nu ești deja bine stabilit în piața de vânzări de autoturisme, costurile de promovare ți se pot părea destul de ridicate.

10. Lajumate.ro

Prezentare Lajumate.ro Marketplace

Platforma a fost lansată în 2015 de Intact Media Group, pentru a facilita tranzacțiile dintre utilizatori în România. Site-ul a fost primul online marketplace din România care a permis crearea de anunțuri video.

    • Costuri sau comisioane: Depinde de industrie
    • Specializare: Diverse, verticale pentru Autoturisme, Imobiliare și Recrutări
    • Vizitatori: 704,000+
  • Anunțuri postate: 154,000+  
  • Proces de înscriere: Înregistrare cu adresa de email sau contul de Facebook

Adițional, platforma a introdus pe piață alte patru domenii pentru anunțuri specifice pe diferite nișe de cumpărare. HomeZZ.ro a fost lansat în 2016 și se axează pe vânzarea și cumpărarea de imobiliare. CarZZ.ro, lansat tot în 2016, este destinat pieței de autovehicule. JobZZ.ro este platforma asociată brandului Lajumate.ro, utilizat pentru recrutări în piața muncii. EatZZ.ro este cea mai nouă platformă, fiind lansată în 2021, pentru livrarea mâncării.

Avantaje marketplace 

    • Platforme multiple incorporate – Brandul Lajumate.ro a lansat multiple domenii pentru comercializarea în industrii specifice.
  • Pachete de promovare personalizate – Atât brandul principal cât și verticalele sale au pachete pentru vânzători profesioniști, agenți, recruiteri, sau comercianți.

 Dezavantaje marketplace 

    • Promovarea te va costa – În oricare dintre cazuri, va trebui să dedici un buget pentru a-ți promova anunțurile.
  • Pachetele variază în funcție de platformă – Fiecare dintre verticale are un alt model de pachete promoționale pentru vânzători profesioniști.

Seria de branduri asociate platformei marketplace Lajumate.ro oferă oportunități pentru industrii specifice, de la vânzarea de imobiliare și automobile, sau recrutarea angajaților. Site-ul principal funcționează mult mai mult ca un online marketplace universal. 

Opțiunile de parteneriat sunt reduse, având opțiunea de a plăti pentru pachete promoționale de trei tipuri, de la Basic, la Standard, sau Premium. Variantele diferă în funcție de verticala pe care o alegi. Dar, dacă vrei să activezi în e-commerce, Lajumate.ro îți oferă doar posibilitatea de a-ți populariza anunțurile, fără sisteme de analiză și raportare, sau înțelegeri de parteneriat.

11. Facebook Marketplace

Prezentare Facebook Marketplace

Platforma Facebook Marketplace dedicată permiteutilizatorilor să cumpere și să vândă produse local. Serviciul este accesibil utilizatorilor rețelei Facebook din zona din care vinzi.

    • Costuri sau comisioane: 2.9% (card și Shop Pay) sau 3.49% (PayPal) prin integrare cu Commerce Manager /  taxă debitată direct de Shopify
    • Specializare: Diverse
    • Vizitatori: Utilizatori Facebook din zonă
  • Anunțuri postate: Depinde de zona activității
  • Proces de înscriere: Prin contul de Facebook

Avantaje Facebook Marketplace

    • Integrare completă cu contul de Facebook – Postarea și gestionarea anunțurilor, cât și verificarea statisticilor se realizează cu ușurință din contul deja existent.
    • Audiență mare și locală – Anunțurile de pe Facebook Marketplace vor ajunge la utilizatorii Facebook din apropierea afacerii tale. 
  • Comision singular pentru procesarea plăților – Taxele de procesare de pe platforma Facebook Marketplace sunt competitive. 

 Dezavantaje Facebook Marketplace

    • Platforma nu este una dedicată pentru e-commerce – Integrarea unei platforme marketplace într-o platformă de social media nu duce la aceleași rezultate ca una dedicată.
  • Costuri de promovare – Opțiunile native de promovare a anunțurilor ți se vor adăuga la cheltuieli.
  • Opțiuni limitate de scalare – Facebook Marketplace îți limitează anunțurile la utilizatori locali.

Deși îți poate oferi un reach considerabil printr-o platformă utilizată intens, limitările unei platforme marketplace integrată într-una de social media țin de analiza potențialilor clienți. Lipsa unor sisteme de analiză și statistici mai ample nu ajută situația.

În plus, comisioanele competitive trebuie puse în balanță cu prețul promovării și gestionarea livrării coletelor.

Facebook Marketplace este funcțional pentru afaceri mici și locale. Vei avea nevoie de tool-uri adiționale dacă vrei să îți scalezi magazinul online.

12. Doraly Marketplace

Prezentare Doraly Marketplace

Inițial un dezvoltator de spații comerciale, Doraly intră pe piața online în 2018, permițând cumpărătorilor săi să cumpere produse atât la bucată, cât și en-gros.

    • Costuri sau comisioane: Stabilit la înregistrare
    • Specializare: Design interior, amenajarea casei
    • Vizitatori: 38,300 (total)
  • Anunțuri postate: 1 milion
  • Proces de înscriere: Formular de înregistrare
  • Opțiune pentru e-Commerce: Doraly Marketplace

Avantaje Doraly Marketplace 

  • Opțiunea de a vinde stoc en-gros – Aceasta este printre puținele platforme marketplace populare unde poți vinde și en-gros, având oportunitatea unei scalări rapide.
  • Gestionare ușoară prin easySales – Doraly.ro oferă partenerilor o platformă de gestionare ușoară a vânzărilor tale. Poți accesa și rapoarte pentru afacerea ta.
  • O bază de cumpărători stabilă – Magazinul are deja o bază de cumpărători, atât în mediul fizic cât și online.

 Dezavantaje Doraly Marketplace 

  • Audiență redusă – Comparativ cu alți competitori, platforma marketplace are o audiență mai restrânsă.
  • Necesită un stoc mare – Opțiunea de a vinde en gros va necesita să ai un stoc considerabil pentru a-ți susține parteneriatul.

 

Doraly Marketplace oferă o oportunitate mai rar explorată pentru o afacere de e-commerce. Platforma îți oferă suport dedicat, inclusiv un manager de cont și sisteme de analiză și raportare pentru performanța vânzărilor tale.

Totuși, un potențial partener va necesita un stoc considerabil pentru a performa. De asemenea, va trebui să îți atingi obiectivele cu o audiență comparativ mai mică.

13. Altex Marketplace

Prezentare Altex Marketplace

Una dintre cele mai durabile companii de retail din România, Altex a dezvoltat în 2022 o variantă de online marketplace în România, care este deschisă și pentru parteneri mici în e-commerce.

    • Costuri sau comisioane: 8%, pentru comenzi de peste 100 lei
    • Specializare: Electronice, electrocasnice, diverse
    • Vizitatori: 45 milioane (vizite unice totale)
  • Anunțuri postate: 180 milioane (afișări), 22 milioane (produse vândute pe an)
  • Proces de înscriere: Formular de înregistrare

Altex Marketplace a apărut ca rezultat al încheierii colaborării cu eMAG în urma creșterii comisioanelor, pe care firma a declarat că nu le putea onora. Considerând importanța oferirii celui mai mic preț de pe piață, promisiune transformată în element central de promovare de către Altex, decizia pare să fi fost justificată.

Avantaje Altex Marketplace 

  • O audiență mare – Altex Marketplace are deja o audiență formată și percepe un număr mare de produse vândute anual.
  • Gamă variată de produse – Deși se specializează pe electronice și electrocasnice, Altex acceptă comercianți care vând produse diverse.
  • Comision unic pentru comenzi de 100+ lei – Perceperea unui comision unic îți simplifică modelul de afacere de e-commerce. 
  • Livrare prin curierul Altex – Opțiunea de livrare prin curierul companiei nu are niciun cost de livrare atașat.

 Dezavantaje Altex Marketplace 

  • Comision unic ridicat – Un comision standard de 8% nu este atât de competitiv pentru piața curentă de online marketplace în România.
  • Lipsă detalii comision pentru comenzi mici – Nu există informații pentru taxele și comisioanele percepute pentru comenzi mai mici de 100 lei și dacă acestea variază în baza tipului de produs.
  • O platformă relativ nouă – Altex Marketplace a fost lansat în 2022 și rămâne de văzut dacă va rezista pe piața de platforme online marketplace din România.

Platforma lansată de Altex poate prezenta un spațiu bun pentru dezvoltarea afacerii tale de magazin online. Comisionul unic pentru comenzi medii și mari îți va simplifica modelul de business. Compania îți va oferi suport specializat din partea echipei sale de specialiști e-commerce, pe durata parteneriatului.

Totuși, trebuie să consideri și riscurile neprevăzute, presupuse de parteneriatul cu o platformă fără vechime, chiar dacă este susținută de o entitate cu vechime și vizibilitate. 

Beneficiile unei platforme de marketplace

Avantajele unui marketplace online

Mutarea afacerii tale pe o platformă de vânzări online va avea multe beneficii pentru eficientizarea activităților,  rezultate, cât și pentru oportunitățile de scalare pe viitor: 

Costuri mai mici decât în offline

Costul realizării unui site de tip e-commerce, pe o platforma de vanzari online este mai mic decât al unei companii care are sediul fizic. Întregul proces de vânzare pentru afacerea ta este automatizat online, Prin urmare vei economisi personal, salarii și alte costuri aferente precum chiria, energia electrică sau căldura.

Banii pe care îi economisești în acest fel îi poți folosi pentru a-ți dezvolta în continuare site-ul de comerț electronic și gamele de produse sau servicii oferite clienților. De asemenea, o platformă de e-commerce te va ajuta să-ți extinzi oferta de produse mult mai rapid decât ar fi posibil într-un magazin fizic.

Afacerea poate fi operată de oriunde

Avantajul site-urilor de comerț electronic este că reduce orice fel de restricție geografică cu care te-ai confrunta în mod normal în cazul unei afaceri cu magazin fizic. Poți fi oriunde, atât timp cât ai acces la internet, emailuri și telefoane. În cazul în care e nevoie să livrezi un produs și ești plecat din țară, poți apela la cineva din familie să se ocupe de distribuția unui pachet ca să ajungă în cele mai bune condiții la client.

Scalabilitatea

Platforma vanzari online, cum este OLX, este eficientă deoarece îți permite să determini ce produse se vând cu succes și astfel să te asiguri că poți mări stocul. Acest lucru îți permite să-ți dezvolți afacerea din punct de vedere al vânzărilor, a creșterii bazei de clienți și al profitului având avantajul să o monitorizezi constant.

Fără restricții de deschidere

În cazul magazinelor fizice, care sunt nevoite să respecte un interval orar de închidere și deschidere, în comerțul electronice nu există asemenea restricții, astfel că potențialii clienți pot să-ți vizualizeze produsele în orice moment al zilei. Strategiile cheie pe care le poți folosi pentru a crește vânzările online includ upselling și cross selling.

Up-selling-ul implică oferirea de produse care au legătură directă cu produsele pe care clientul alege să le cumpere. De obicei sunt produse cu costuri mai mici, de clientul nu ține cont, dar ție îți complementează achiziția prin creșterea coșului de cumpărături.

Economisești timp

Odată ce platforma vânzări online a fost configurată, nu mai investești timp în derularea ei. Acest lucru se datorează faptului că întreg procesul pentru clienții care comandă și efectuează plăti va fi activat prin intermediul sistemului online. Pe principiul ‘’time is money’’, cu platforma comerț online câștigi timp și astfel te poți focusa pe produsele pe care dorești să le vinzi sau pe ofertele speciale pe care vrei să le lansezi în anumite sezoane. Bineînteles, vizibilitatea produselor tale va fi mai mare dacă aloci bugetele de promovare, care îți vor crește semnificativ vânzările.

Suport pentru antreprenor și cumpărător

Cele mai multe platforme marketplace populare în România vin în ajutorul antreprenorilor și oferă informații și tutoriale pentru ca orice dorește să își deschidă o afacere online să aibă acces ușor la produsele și serviciile oferite, făcând relația dintre cumpărător și vânzător mult mai facilă.

În plus, există platforme marketplace care îți oferă o mulțime de opțiuni de raportare și analiză a activității tale în online și a vânzărilor. Avantajul că poți primi și feedback-uri directe de la clienți te ajută să optimizezi și să îmbunătățești din mers afacerea ta online.

Practic, când alegi să îți lansezi o afacere online și să vinzi produsele tale pe o platformă marketplace populară și apreciată, ai parte de tot sprijinul și suportul tehnic al echipei din spate. Astfel, ai oportunitatea de a-ți dezvolta afacerea și de a o face profitabilă, sub umbrela unui brand deja format, cu un site solid și cu experiență de vânzare în piață.

Compararea și cercetarea produselor și a prețurilor aferente acestora este mult mai ușoară online. Totodată, clientul are posibilitatea de a împărtășii informații și a vedea recenziile altor cumpători care au avut experiență directă cu produsul.

Tehnici de promovare testate

Platformele marketplace au deja pachete prestabilite de promovare foarte avantajoase, îți oferă acces la live chat, notificări personalizate și o mulțime de instrumente prin care poți să-ți faci produsele vizibile.

Spre exemplu, platforma OLX, cel mai popular marketplace din România, oferă retailerilor posibilitatea de a-și realiza propria pagină de prezentare a produselor, propriul magazin virtual încorporat în cel mai mare site de anunțuri din România.

Pe zi ce trece, pe această platformă marketplace intră milioane de vizitatori, existând peste 3.5 milioane de oferte publicate pe site. Iar odată ce ai plasat anunțul tău de vânzare, ai notificare instant pentru fiecare lead sau client nou.

Expertiza furnizorilor

Un alt avantaj al platformelor marketplace este asigurarea de suport și consultanță în creșterea și dezvoltarea afacerii. Practic, ai acces la tot know-how-ul furnizorilor și la o mulțime de servicii complementare.

Spre exemplu, beneficiezi deja de oferte negociate pentru serviciile de curierat, așa încât livrarea produselor tale să se realizeze la un preț preferențial. În același fel există deja contracte negociate de furnizor pentru tine, cu privire la serviciile de procesare plăți online, pentru ca tu să ai parte de condiții avantajoase, care să-ți maximizeze profitul afacerii tale online.

Prețurile sunt mai ușor de comparat

Compararea și cercetarea produselor și a prețurilor aferente acestora este mult mai ușoară online. Totodată, clientul are posibilitatea de a împărtășii informații și a vedea recenziile altor cumpători care au avut experiență directă cu produsul.

De ce preferă clienții să cumpere de pe o platformă marketplace

Platformele marketplace nu au avantaje doar pentru vânzători, ci și pentru clienți. Cunoașterea acestor beneficii îți poate sprijini și ție afacerea. Iată de ce preferă clienții să cumpere de pe platforme marketplace în  România:

1. O gamă largă de produse în platforma de vânzări online

Site-urile de acest fel sunt atractive pentru consumatori datorită gamei de produse extrem de largi – practic, poți găsi cam orice îți trece prin minte, într-un singur loc. Ceea ce face și mai variată gama de produse disponibilă pe platformele de marketplace din România este faptul că poți găsi același produs, atât în varianta nouă, cât și în varianta second-hand, un avantaj de luat în calcul pentru cei cu posibilități financiare mai reduse.

Iar pentru cei care caută cel mai bun preț, un marketplace devine locul ideal de unde poți alege, pentru că îți permite să compari oferte de la mai mulți vânzători.

Cu alte cuvinte, este mult mai facil pentru potențialii clienți să rămână pe un singur site precum o platformă marketplace, de pe care să-și cumpere tot ce au nevoie, decât să navigheze pe zece alte site-uri, fiecare cu particularitățile lui.

2. Livrare mult mai rapidă pe platforme marketplace din România

Pe un site de tip marketplace precum este și OLX, livrarea prezintă anumite avantaje pe care anumite magazine online nu le oferă. Antreprenorii au posibilitatea să livreze direct prin serviciul de livrare oferit de către site, la prețuri avantajoase și cu aceeași calitate a serviciilor.

Privind din poziția clientului, avantajul este că atunci când el alege să facă o comandă de la un vânzător persoană fizică, nu este nevoit să facă plata în avans dacă se află în același oraș, ci are posibilitatea să se întâlnească cu acesta și să vadă sau să testeze produsul înainte să-l plătească.

Ceea ce înseamnă că dacă produsul nu îl mulțumește, îl poate refuza, fără să se complice cu pașii de retur sau așteptarea rambursării sumei achitate. Pentru cei aflați în orașe diferite, livrarea se poate face cu verificare în fața curierului, pentru a se asigura că pachetul livrat este conform cu ce au comandat online, după care pot achita suma care va ajunge la vânzător garantat – un beneficiu pentru ambele părți, care elimină posibilitatea de escrocare.

3. Posibilitatea de contactare ușoară a vânzătorului înregistrat în platforma marketplace

Atunci când alegi să cumperi de pe un online marketplace din România, poți lua legătura mult mai ușor cu vânzătorul, fie prin telefon, fie pe chat-ul oferit de către site. Aici, ai libertatea de a pune o mulțime de întrebări referitoare la produs vânzătorului iar gradul de familiaritate de care vei avea parte va fi mult mai mare decât atunci când achiziționezi de la un retailer.

Comercianții de pe marketplace-uri prezintă, de asemenea, mult mai multă disponibilitate și nu dețin un program fix, ceea ce înseamnă că îi poți contacta aproape oricând.

4. Prețuri bune pe platforme de vânzări online

Poate că unul dintre cele mai bune motive pentru care clienții preferă să cumpere de pe platforme de marketplace în România este pentru că prețurile sunt mult mai mici și competitive. Atunci când alegi să achiziționezi dintr-un magazin fizic sau magazinul online oficial al unui brand, vei plăti mai mult pentru același lucru pe care îl găsești în marketplace, deoarece în prețul final intră salariile angajaților, mentenanța site-ului și multe alte cheltuieli. În schimb, pe platformele de vânzări online lucrurile stau diferit, pentru ca vânzătorii nu au aceleași cheltuieli ca retailerii iar scopul lor este să vândă cât mai repede, chiar și cu posibilitatea negocierii.

Deci află ce se vinde cel mai bine online și alege să vinzi printr-o platformă marketplace online populară. Amintește-ți că există diferențe între aceste platforme, și de asta trebuie să știi ce produse sunt populare pe fiecare. Pe OLX am studiat și listat produsele cu cel mai mare potențial, pentru a te ajuta să-ți începi afacerea de e-commerce.

Cum adaugi un anunț în marketplace și ce greșeli trebuie să eviți

Atunci când ești la început de drum, bugetul inițial pentru investiție nu este întotdeauna suficient de mare încât să pui la cale tot ce-ți dorești, dar de undeva trebuie să începi iar cea mai avantajoasă alegere este să te înscrii pe un marketplace. Pentru că acum știi cum să-ți pregătești produsele pentru a le vinde online, următorul pas este să le pui la vânzare, corect? Pentru a vedea cum se pune un anunț în marketplace și ce reguli nescrise trebuie să respecți pentru a atrage atenția potențialilor clienți, citește în continuare materialul.

1. Adaugă un nou anunț

Ai intrat pe site, ai în fața ta ecranul computerului și acum urmează să-ți vinzi produsele. Îndreaptă-ți privirea spre partea din dreapta sus și vei vedea butonul “Adaugă anunț nou”. Dacă, în schimb, alegi să publici anunțuri de pe telefon, în aplicația OLX vei regăsi în partea de jos a ecranului butonul Vinde.

Indiferent de pe ce gadget alegi să lucrezi, rezultatul va fi același: ți se va deschide pagina unde completezi anumite câmpuri. Anunțurile în marketplace sunt foarte ușor de adăugat și nu trebuie să te simți descurajat, mai ales că OLX este o platformă intuitivă.

2. Alege un titlu

Cu un titlu corespunzător și o imagine bună anunțurile în marketplace se vor bucura de succes. De ce este atât de important titlul? Pentru că reprezintă cuvintele cheie după care potențialii clienți îți găsesc anunțul pe platformă. Spre exemplu, dacă vinzi pantofi, adaugă în titlu tipul și brandul pantofilor, măsura și, eventual, o caracteristică relevantă, care ar atrage atenția, cum ar fi: noi, îmblănite, din piele, originale, rezistente la apă etc. Rezultatul ar suna cam așa: Ghete Geox din piele măsura 37.

Practic, alegi un titlu care ar cuprinde toate cuvintele cheie după care ar căuta un potențial client, pentru a te asigura că ai ajuns la el și ți-a deschis anunțul pentru mai multe detalii. În funcție de produsele pe care le vinzi, poți opta pentru un titlu mai amuzant, care ar stârni emoții consumatorilor – curiozitate, zâmbete sau, de ce nu, râsete.

În orice caz, indiferent de ce produse încarci pe site, este important să ții cont de regula relevanță și, bonus, regula creativității. O altă recomandare este să eviți majusculele, pentru că nu sunt considerate elegante și transmit inconștient mesajul de agresivitate, ceea ce nu îți dorești pentru clienții tăi dornici să cumpere. 2.

3. Alege o categorie

Categoria este un câmp pe care trebuie să îl completezi obligatoriu, pentru că fiecare marketplace are categoriile lui de produse. Totodată, această secțiune este relevantă și trebuie aleasă cu atenție, pentru că există anumite produse precum paturile, care se pot regăsi în secțiuni diferite: există paturi pentru bebeluși și copii, paturi pentru adulți și paturi de spital. Fiecare tip se află într-o categorie diferită și potențialilor clienți le poate fi dificil să găsească ce caută.

Așa că, dacă vinzi paturi din lemn pentru bebeluși și vrei să adaugi anunțuri în marketplace, optează mai degrabă pentru o categorie dedicată produselor pentru copii, înspre care s-ar îndrepta un client, mai degrabă. Cu cât încadrezi mai bine anunțul, cu atât cresc șansele ca acesta să fie văzut și deschis de cine trebuie.

Există și categoria de vizitatori care intră pe site și nu știu exact ce caută, poate doar vor să vadă ce mai e nou într-o anumită secțiune, așa că nu vor scrie cuvântul cheie în bara de căutare, ci se vor orienta după secțiunea de interes, care, la rândul ei, are alte subsecțiuni.

Este bine de știut că pentru a atrage cât mai mulți clienți există posibilitatea de a promova anunțurile în marketplace. Astfel, consumatorii vor ajunge mai repede la produsele tale.

4. Completează descrierea

Descrierea este locul unde ai posibilitatea să vorbești despre produsul tău și să îi pui în lumină beneficiile, așa că trebuie să faci acest lucru ca la carte. Dacă ai multe informații de scris, optează pentru un anunț tip listă, aerisit și ușor de citit, în care să enumeri proprietățile produsului, cum ar fi materialul, măsura, modul de utilizare sau orice altă categorie care și se pare importantă de menționat în descriere – de exemplu, dacă vinzi mașini, atunci este cazul să enumeri cât mai multe informații care ar putea interesa cumpărătorii.

În anunțurile în marketplace, textele de tip bloc pot fi folosite atunci când nu ai multe de spus despre produsul pe care îl vinzi, pentru că este mai greu de citit și poate plictisi cititorul. O recomandare este să fii cât mai transparent și sincer cu putință în ceea ce privește produsul, mai ales în situația în care acesta este second-hand, pentru a evita potențiale probleme sau discuții – nimeni nu și-ar dori să fie păcălit, nici măcar tu.

Dacă vinzi un produs deja utilizat, scrie în descriere motivul pentru care îl vinzi și ce urme de uzură are – chiar și într-o stare nu tocmai perfectă, ai șansa să îl vinzi dacă mizezi pe corectitudine. Este esențial ca anunțurile din marketplace trebuie să fie relevante. În ceea ce privește textul în sine, pune accentul pe importanța unui scris corect gramatical, care oferă cumpărătorului mai multă încredere în a face achiziția.

Opțional și recomandat totodată, este să scrii puțin, una două fraze, despre povestea brandului tău, pentru a construi ușor, ușor, o identitate de brand. De exemplu, dacă vinzi lumânări decorative, poți scrie din ce an te-ai apucat să faci asta, cu ce materiale le prelucrezi, dar și o informație cu încărcătură emoțională, care ar cuceri potențialul client.

În anunțurile din marketplace trebuie să se reflecte valorile brandului tău așa că atenția cu care sunt redactate acestea este foarte importantă.

5. Adaugă fotografii

Cum ziceam și mai sus, un titlu bun și o imagine bună atrag clienții. Despre titlu am vorbit, despre imagini putem spune că sunt esențiale și trebuie selectate cu atenție. Obiectivul tău este să vinzi produsul, așa că este necesar să îl pui în valoare cu cele mai bune imagini – clare, luminoase și autentice.

Dacă vinzi produse care nu sunt fabricate de către tine, opțiunea cea mai simplă este să iei imaginile de pe Google și să le încarci pe site – însă nu e cea mai indicată variantă. Pe un marketplace vei găsi produse noi, cât și la mâna a doua, iar indiferent de starea lor, clienții simt nevoia să le vadă în imagini cât mai aproape de realitate. Așa că, alege să faci tu fotografiile într-o lumină avantajoasă pentru anunțurile pe marketplace, decât să iei poza de pe internet cu produsul nou, când tu îl vinzi, de fapt, second hand.

Vei avea mult mai mult de câștigat pentru că vei miza pe transparență și autenticitate. În funcție de produsele pe care alegi să le vinzi, alege numărul de imagini pe care să le publici: dacă vinzi o mașină, este important să publici cât mai multe poze – de ansamblu, în detaliu, cu interiorul, bordul mașinii etc.

Dacă vinzi o pereche de pantofi sau un telefon, 4-5 imagini din unghiuri diferite sunt suficiente pentru a arăta vizitatorilor esențialul. În ceea ce privește calitatea fotorafiilor de produs, mizează pe o rezoluție bună și pe luminozitate iar, dacă vinzi produse fabricate de tine, poți adăuga un logo al brandului pe imagini sau ceva din identitatea ta de brand, dacă deja ți-ai construit-o.

6. Completează-ți datele personale

Un pas normal și obligatoriu pe care trebuie să-l faci atunci când te ocupi de editarea unui anunț în marketplace este să îți completezi datele personale pentru a putea fi contactat. Să le luăm pe rând. Locația este un câmp obligatoriu de bifat, pentru că ajută potențialii clienți să caute ceea ce îi ii interesează după locație.

Unii dintre aceștia preferă să cumpere din același oraș cu vânzătorul, pentru că preferă predarea personală – uneori, este mai simplă această variantă, mai ales când îți dorești să verifici produsul și, dacă nu ești mulțumit, să-l refuzi din start, fără să te complici cu eventuale retururi.

În câmpul “Persoana de contact” din anunțul din marketplace este suficient să adaugi prenumele celui care va fi contactat de către clienți, tu sau un colaborator pe care l-ai responsabilizat cu lucrul cu publicul. Acest câmp este urmat de adresa de e-mail și, opțional, un număr de telefon la care dorești să fii contactat. Lăsând la dispoziție și numărul de telefon în anunțul din marketplace, vei avea mai multe șanse să vinzi.

De ce? Cu cât un potențial client are mai multe variante prin care te poate contacta, cu atât îi va fi mai ușor să facă acest lucru – e simplu, unii preferă să sune direct, pe când alții preferă să dea mesaje. Fii atent la completarea datelor personale, pentru că o singură greșeală te poate face să pierzi mulți clienți.

7. Publică anunțul

Înainte de a publica anunțul, verifică încă o dată toate datele completate și asigură-te că nu ai făcut greșeli de scriere sau nu ai omis anumite informații importante. După ce ești sigur că totul e în ordine și ai varianta finală de anunț, îl poți publica și aștepta să fii contactat de către potențiali clienți.

Dacă ai greșit ceva și dorești să faci o editare a anunțului din marketplace poți face acest foarte ușor, apăsând pe butonul Editare. Acum, că ai învățat cum publici un anunț pe marketplace și știi cum îți pregătești cât mai eficient produsele pentru vânzare, îți poți lansa foarte ușor magazinul online.

Citește și despre motivele și avantajele înscrierii magazinului online într-un marketplace pentru a profita la maxim de toate beneficiile unei promovări eficiente. Dacă ești pregătit cu toate informațiile și le ai deja trecute pe hârtie, încărcarea produselor în marketplace se poate face rapid, în maxim 10 minute, în funcție de complexitatea descrierii produsului.

Cum să ai succes pe o platformă marketplace online în România

Cum să ai succes pe un marketplace online

Pentru a vinde pe platforme marketplace cu succes, trebuie să îți alegi opțiunile cu grijă și să respecți niște principii de e-commerce: 

1. Stocul

Trebuie să ai produse aproape permanent în stoc, pentru a nu avea pierderi de comenzi. E recomandat să ai stabilit un stoc tampon, care să te ajute în situația creșterii rapide a volumului de comenzi.

2. Diferențierea față de competiție

Trebuie să te diferențiezi de restul vânzătorilor. Poți face asta prin utilizarea unor fotografii de produs cât mai clare, mai atractive, de înaltă calitate, deoarece acestea sunt primul contact al utilizatorilor cu produsele tale. La fel de bine te poți diferenția și prin descrierile de produs.

Acestea trebuie să fie relevante pentru utilizatori pentru a crește șansa ca aceștia să găsească ceea ce caută în gama ta de produse. Spre exemplu, când scrii descrierea produselor folosește cuvintele cheie pe care le caută utilizatorii. Folosește fraze scurte și convingătoare. Prezintă beneficiile într-un mod atractiv și vizibil.

Citește și: Cum atragi clienții concurenței în mediul online

3. Strategiile de preț

Gândește-te și la prețul produselor ca la un factor de diferențieze. Acesta trebuie să fie atractiv comparativ cu cel al concurenței. Poți avea mai multe tipuri de produse, unele cu prețuri de intrare mai mici, altele premium, cu prețuri mai mari.

Te poți gândi și la promoții, în cazul în care clientul cumpără mai multe produse odată. Gândește-te la produse bundle – kituri complete de produse sau pachete promoționale pe care să le vinzi la ofertă

4. Fidelizarea clienților

Trebuie să comunici cu clienții tăi și să obții feedback-uri pozitive, păstrând o imagine bună în fața clienților, pentru a reuși să-i fidelizezi. Pe platformele marketplace e mult mai importantă comunicarea cu clienții, deoarece diversitatea de oferte poate cu ușurință să te facă să pierzi clienți în favoarea unui concurent.

De ce să achiziționezi un pachet Marketplace OLX premium?

De ce să achiziționezi un pachet OLX Business premium

Când alegi un pachet pentru utilizatori business, îți crești automat afacerea la un alt nivel. În cazul marketplace-ului OLX, un astfel de pachet este echivalent cu mai multe funcționalități care te ajută la creșterea vânzărilor. Și nu numai:

  • Plătești doar promovarea afacerii tale, pentru că OLX nu ia comision din vânzările tale, ceea ce înseamnă că rămâi cu mai mulți bani în buzunar la sfârșit de lună;
  • Ai parte de livrare prin rețeaua de curieri OLX, ceea ce îți simplifică procesul operațional și nu te mai complici la fiecare comandă primită, prin apelarea la servicii externe;
  • Ai control deplin asupra promovării și decizi ce se potrivește mai bine așteptărilor și bugetului tău, pentru că tu decizi ce produse să promovezi și cu ce frecvență vei face asta;
  • Ești mai în contact cu clienții tăi, poți vorbi direct cu ei prin intermediul chat-ului OLX și poți afla ce așteptări au de la tine, astfel încât tu să-ți optimizezi vânzările în timp;

Așa că, dacă ai ambiții mari și vrei să treci la următor cu afacerea ta, ia legătura cu un consultant OLX pentru a afla mai multe despre pachetele business!

Abonează-te la BLOG: