Dacă vrei să dai startul unei afaceri pe internet, este necesar să te gândești la metoda prin care îți vei promova produsele sau serviciile. Poți să folosești propriul site, să îți prezinți afacerea pe platformele de social media sau să vinzi prin intermediul unui site de tip marketplace.
Când alegi varianta potrivită, va trebui să iei în calcul câteva aspecte despre care îți vom povesti mai multe în continuare.
Vizibilitatea e esențială unei afaceri online la început de drum
Când încerci să îți faci un nume în afaceri și vrei să ajungi la cât mai mulți clienți, ai nevoie de o variantă care să îți ofere vizibilitate în întreaga țară sau cel puțin în localitatea unde îți desfășori activitatea. Pentru asta, site-ul propriu va trebui promovat în mod profesionist, ceea ce presupune nu doar un buget generos, ci și foarte bune cunoștințe de SEO și PPC.
Dar cum ar fi să existe o variantă convenabilă și totodată eficientă pentru promovarea afacerii pe internet? Ușurința cu care îți prezinți produsele online e un mare plus Atenția ta trebuie să fie centrată pe afacere, așa că ideal e să găsești o variantă prin care să nu pierzi zilnic ore întregi încărcând poze online, actualizând coduri HTML sau încercând să schimbi aspectul site-ului.
Nu ar fi perfect dacă ai lăsa toate detaliile tehnice în seama unor specialiști, în timp ce tu te concentrezi pe vânzări, acorduri cu furnizorii sau producerea propriu zisă a obiectelor pe care le vinzi?
Citește și: Site de vânzări online: 3 diferențe între website propriu și marketplace
Ținând cont de aspectele de mai sus, iată care sunt cele 6 motive care fac ca marketplace-ul să fie metoda perfectă pentru a-ți vinde produsele online și pentru a-ți promova afacerea pe internet:
- 1. Reducerea costurilor
Platforma îți oferă găzduire și promovare online pentru produsele tale, iar costurile sunt mult mai mici decât în cazul unui site propriu. Nu mai este necesar să lucrezi cu un web designer sau un specialist PPC, nu cheltuiești mult pe promovare. - 2. Vizibilitate și încredere
Dacă alegi o platformă marketplace foarte cunoscută, precum OLX, anunțurile tale vor ajunge la clienții din întreaga țară. Potențialii cumpărători preferă să acceseze site-uri de încredere, unde găsesc o mare varietate de produse. - 3. Ușurință în utilizare
Tot ce trebuie să faci este să urmezi pașii indicați pentru a-ți plasa anunțul pentru produsul vândut. Nu ai nevoie de cunoștințe tehnice deosebite, nu pierzi timp pentru a crea paginile, ca în cazul unui site. - 4. Accesibilitate pentru clienți
Produsele tale sunt prezentate pe platforma online, în cadrul categoriei potrivite. Când vine vorba de produse căutate online, clienții unui marketplace știu că trebuie doar să aleagă categoria din care fac parte obiectele dorite, pentru a găsi rapid lucrurile de care au nevoie. - 5. Statistici utile
În funcție de platformă, ai acces la statistici care te ajută să îți adaptezi strategia de vânzare. Dacă deții un pachet de anunțuri business pe OLX, poți vedea performanța anunțurilor tale, pentru a te organiza cât mai bine. - 6. Livrare sigură și convenabilă
Poți livra produsele pe care le vinzi online cu mai puține costuri, prin serviciile poștale sau de curierat cu care platforma are acord.
Prin OLX ai posibilitatea de a livra inclusiv cu varianta de deschidere a coletului în momentul predării, pentru ca fiecare client să poată verifica produsele trimise.