OLX Business » Academia de Business » Vânzări Online » Cum să faci fotografii de produs reușite

Cum să faci fotografii de produs reușite

Cum să faci fotografii de produs reușite
Cuprins

Știai că memoria vizuală este dezvoltată la 65% din populația globului și că 75% dintre persoanele care fac cumpărături online iau o decizie în funcție de pozele produselor pe care le văd pe webiste-uri? De altfel, 90% din informația care ajunge la creierul uman se înregistrează pe cale vizuală.

Pentru tine, ca antreprenor, aceste statistici sunt extrem de importante, pentru că te pot ajuta să iei decizii inspirate cu privire la prezentarea produselor tale. Fotografiile de produs au un uriaș impact vizual asupra potențialilor tăi clienți: o poză de calitate transmite încredere, nu doar în produs, ci și în brand.

Chiar dacă descrierea produsului este bine alcătuită, în lipsa fotografiilor, vizitatorii site-ului vor alege să caute și ofertele concurenței. Prin urmare, o fotografie de produs reușită îți poate aduce mai mulți clienți și, implicit, o creștere a volumului de vânzări. Ți-am pregătit în continuare o serie de tehnici pe care le poți aplica atunci când îți fotografiezi produsele, astfel încât să obții imagini clare, atractive și convingătoare.

Citește și: Cum te pregătești să-ți vinzi produsele online? 

Urmează pașii de mai jos pentru fotografii de produs bine realizate:

Folosește camera telefonului, dacă aceasta are rezoluție de înaltă calitate

Producătorii de smartphones au reușit în ultimii ani să dezvolte telefoane performante, ale căror camere foto înlocuiesc cu succes aparatele clasice de fotografiat. Chiar dacă nu deții arsenalul unui adevărat profesionist, un telefon cu cameră de calitate te poate ajuta să faci poze de produs excelente, pe care să le poți posta fără probleme online.

Pentru background, îți recomandăm să folosești în general un fundal alb – poți cumpăra de pe internet o pânză albă sau un carton, pe care să le folosești în momentul în care fotografiezi produsele. Site-urile cu accesorii pentru fotografii profesioniști îți oferă inclusiv aceste variante.

Utilizează un trepied pentru a obține o perspectivă cât mai bună

Trepiedul te poate ajuta să obții poze de produs clare și bine încadrate, mai ales atunci când ai o gamă largă de produse de prezentat și vrei să îți ușurezi misiunea. În plus, atunci când folosești un astfel de accesoriu, te asiguri că produsele tale sunt fotografiate din același unghi, ceea ce e un detaliu care asigură consecvența imaginilor de pe site.

Un sfat de care este bine să ții cont întotdeauna când e vorba despre cum să faci fotografii de produs: nu folosi zoom-ul. Mai degrabă adu trepiedul aproape de produs sau ține telefonul/aparatul foto în mână. Zoom-ul va afecta calitatea finală a pozei.

Citește și: Metode de creștere a vânzărilor în retail – afaceri online 

Experimentează tipurile de lumină – naturală și artificială

Unele produse vor arăta mai bine în lumina naturală, în timp ce pe altele le va avantaja cea artificială. Important e ca vizitatorul să aibă aceeași senzație pe care ar avea-o dacă ar observa produsul live, în magazinul fizic. Evită situațiile în care obiectele par să aibă altă culoare decât în realitate, pentru că îți vor genera reclamații și retururi.

Lumina naturală, precum și cadrele exterioare, înseamnă accent pus nu doar pe produs, ci și pe ceea ce se află în jurul său. Lumina artificală – pe care o poți obține cu lămpi sau lumânări – te poate ajuta să scoți mai bine în evidență anumite caracteristici ale produsului. Limitează-te la un singur tip de lumină pentru fiecare fotografie.

Elimină umbrele din fotografiile de produs

Umbrele obiectelor nu te ajută să obții fotografii de produs de calitate, așa că este bine să găsești soluții prin care să le elimini. Nu e necesar să apelezi la photoshop sau alte programe speciale de editare, ci doar să găsești unghiul potrivit și, eventual, să folosești niște mici trucuri – de exemplu, să adaugi încă o sursă de lumină opusă sursei principale sau să folosești o suprafață reflectorizantă.

Nu te limita la o singură fotografie pentru un produs

Chiar dacă ți se pare că poza de produs pe care ai făcut-o este perfectă, îți recomandăm să îți fotografiezi produsul în mai multe ipostaze și din diverse unghiuri. În acest fel, clienții tăi vor putea observa mai bine fiecare detaliu și vor avea o perspectivă de ansamblu asupra obiectului pe care îl comandă.

De asemenea, dacă este vorba despre un obiect de decor sau de îmbrăcăminte, sau de un accesoriu, nu uita că poți poza produsul folosind un context cât mai bine adaptat: de exemplu, cerceii pot fi fotografiați atât pe un suport, cât și în urechile unei persoane. O față de pernă ar trebui să fie pozată atât ca atare, cât și în decorul în care s-ar potrivi în mod normal.

Citește și: Soluții rapide pentru creșterea vânzărilor online de produse

Evită un fundal prea încărcat în fotografii, care să distragă atenția de la produs

Chiar dacă simți tentația de a experimenta cu decorul din jur și culorile de pe fundal, amintește-ți că vedeta fotografiei este produsul în sine. Dacă folosești un fundal care să conțină prea multe culori sau chiar desene, riști ca produsul din fotografie să fie pus în umbră. În plus, dacă în decor apar și multe alte obiecte, clientul se va întreba ce îi vinzi de fapt.

Bineînțeles, poți așeza o cană într-un decor de sărbători, cu fructe, mănuși, brad și șemineu alături, însă e indicat să prezinți produsul și separat, pe un fundal neutru. În final, nu uita că poți edita fotografia pentru a obține o calitate cât mai bună.

Totuși, editare nu înseamnă să înlături elemente ale produselor sau să le faci să pară altfel decât în realitate. Îți dorești clienți fideli, care să cumpere de la tine pe termen lung și să îți ofere recenzii pozitive, iar acest lucru nu poate fi realizat dacă prezinți altceva decât vinzi de fapt și dacă vei învăța cum sa faci fotografii de produs reușite.

Se spune că o fotografie valorează cât o mie de cuvinte. Aplică sfaturile de mai sus și vei vedea că zicala este adevărată, cea mai bună dovadă stând vânzările tale.

Abonează-te la BLOG: