Unul dintre cele mai importante aspecte legate de lansarea unei afaceri online ține de colaborarea cu o firmă de curierat care să livreze produsele. Pentru ca experiența oferită clienților tăi să fie una reușită și să îi transforme în fani ai brandului, este necesar ca livrarea să se desfășoare fără probleme.
Descoperă în acest articol ce factori ar trebui să iei în calcul atunci când cauți și alegi fima de curierat cu care vei colabora.
Costurile presupuse de colaborarea cu firma de curierat
Fiecare companie de curierat practică anumite tarife, pe care le adaptează în funcție de cantitatea transportată, greutatea pachetelor sau distanță. În plus, atunci când se discută despre o colaborare pe termen lung, în care livrarea se face frecvent, poți primi altă ofertă decât cea destinată persoanelor fizice.
De cele mai multe ori poți fi tentat să iei decizia de colaborare cu o firmă de curierat în funcție de costuri, însă înainte de a te decide să mergi pe cea mai ieftină variantă, amintește-ți că prețul ușor mai ridicat poate vorbi despre calitatea serviciului.
Ai nevoie de o companie de curierat promptă și serioasă, care să livreze rapid pachetele și să le ducă în stare bună la destinație. Întreabă-te ce preferi: să plătești mai mult la curierat sau să ai de-a face cu clienți nemulțumiți, care nu-și vor repeta comenzile și-ți vor lăsa recenzii negative? Uneori, cheltuind puțin mai mult, poți avea un câștig final mai mare.
Timpul de livrare a comenzilor
Termenul de livrare este un criteriu esențial când vine vorba de alegerea unei firme de curierat cu care să colaborezi pe termen lung.
În funcție de produsele pe care le comercializezi, este posibil să ai nevoie de un curier care poate duce comenzile urgente în aceeași zi sau maxim în ziua următoare. Dacă observi că se întâmplă des ca termenele oferite să nu fie respectate, încearcă să găsești rapid alternative și să te îndrepți către altă firmă de livrare.
Posibilitatea de a urmări pachetele
În ziua de astăzi, este firesc să poți monitoriza statusul pachetelor trimise printr-o firmă de curierat, vizualizând pe site-ul companiei de livrări sau în aplicație când au fost preluate și unde se află.
De aceea, atunci când alegi o firmă de curierat pentru afacerea ta, este cel mai bine să te interesezi dacă respectiva companie oferă posibilitatea de a genera AWB și, ulterior, opțiunea de AWB tracking. Vei reuși astfel să verifici oricând statusul produselor trimise, iar clienții tăi vor avea și ei acces facil la aceste informații.
Reputația firmei de curierat cu care alegi să colaborezi
Chiar dacă nu cunoști alți antreprenori care să te ajute cu un sfat legat de livrare, internetul îți stă la dispoziție pentru detalii suplimentare despre firma de curierat cu care dorești să colaborezi. Printr-o simplă căutare, poți descoperi ce experiențe au avut alte persoane și cât de des se întâmplă ca livratorii să aibă reclamații.
Evident, nu există afacere perfectă, care să se bucure numai de clienți mulțumiți, însă un curier cu recenzii predominant proaste ar trebui să îți ridice semne de întrebare. Poate nemulțumirile vin din partea de comunicare, poate din promptitudine – orice ar fi, nu vrei ca și clienții tăi să ajungă la sesizări pe parte de livrare.
Asistența oferită de echipa firmei de curierat cu care colaborezi
O firmă de curierat de încredere îți oferă în general și asistență, ceea ce e un detaliu important, mai ales când ești antreprenor, iar afacerea ta depinde de livrarea produselor.
Clienții tăi ar trebui să poată și ei intra în legătură cu compania de livrare, inclusiv în perioadele aglomerate, precum Black Friday sau sărbătorile. Există companii de livrare cu un customer service excelent, unde clientul poate suna sau adresa online solicitarea, primind rapid un răspuns.
De ce să nu colaborezi și tu cu o astfel de firmă de curierat, care îți ajută cu adevărat clienții? Din nou, recenziile de pe internet, dar și propriile tale experiențe îți pot sugera către ce companii de livrare să te îndrepți și ce firme să ocolești.
Asigurarea coletului
Se poate întâmpla ca pachetul, oricât de bine ar fi ambalat, să se deterioreze pe drum. Situațiile în care un colet dispare sunt mai rare, dar nu imposibile. Dacă vrei să nu stai de fiecare dată cu grija livrării, asigurările plătite pentru pachete sunt o variantă demnă de luat în calcul. Fie că asigurarea este suportată de tine sau de client, vei fi mai liniștit știind că întotdeauna există o variantă de rezervă.
Nu uita un aspect important: clientul nu vede întotdeauna businessul tău și firma de curierat ca pe două lucruri distincte. De cele mai multe ori, un serviciu prost de livrare este asociat cu însuși brandul de la care s-a comandat, ceea ce face ca experiența finală a clientului să fie una negativă. Alege o firmă de curierat în care să ai încredere, iar comenzile clienților tăi vor ajunge la destinație fără probleme.
Pentru că livrarea produselor este unul dintre lucrurile la care trebuie să fii atent când începi să-ți vinzi produsele online, citește și acest articol: “Cum te pregătești să-ți vinzi produsele online?”
Livrează mai ușor când vinzi prin OLX
Dacă începi să vinzi prin OLX, vei avea multiple beneficii (de la accesul la un public de peste 14 milioane de utilizatori lunari la pachetele de promovare variate), dar unul dintre cele mai mari avantaje îl reprezintă oferta de livrare gratuită pentru vânzători.
Alătură-te comunității de business OLX și descoperă toate modurile în care-ți putem ajuta oferta și afacerea.