Ultimii ani și-au lăsat amprenta asupra obiceiurilor de cumpărare ale consumatorilor – tehnologia aflată într-o continuă evoluție, digitalizarea, stilul de viață urban – sunt doar câteva dintre motivele care au dus la orientarea românilor către cumpărăturile online.
Astăzi, a devenit mult mai comod și mai sigur să stai în fața unui ecran și să introduci în coș produsele pe care ți le dorești, după ce ai citit recenzii, ai comparat prețuri și te-ai documentat, iar studiile confirmă acest lucru. Conform unui studiu realizat de Google în 2021, 41% dintre români au declarat că ultima achiziție pe care au făcut-o a fost online iar, în 2019, înainte de pandemie, doar 31% au avut același răspuns.
Cel mai surprinzător este că peste 40% dintre persoanele de peste 55 ani – categoria de vârstă care avea obiceiul să cumpere din magazinele fizice – au menționat că cea mai recentă achiziție a lor a fost online, în mare creștere față de 24%, în anul 2019.
Pentru micii antreprenori care doresc să-și crească vânzările, mai ales pentru cei care au o afacere de vânzări online de electronice și electrocasnice, acest trend în ascensiune este demn de luat în calcul. Având în vedere că românii au mai multă încredere să facă achiziții de valoare online, un magazin online care comercializează produse din această categorie are toate șansele să-și crească cifra de vânzări.
De ce electrocasnicele și electronicele sunt o afacere de succes spre care te poți orienta, ca antreprenor?
Așa cum spuneam mai sus, să plătești online, cu cardul, nu mai e un act atât de curajos cum era perceput în trecut. Măsurile de siguranță, firmele care oferă servicii de procesare a plăților și îmbunătățirile tehnologice pe care le-au adus băncile pentru plata online, le asigură consumatorilor condițiile necesare pentru a face achiziții de valoare online. Iar o nișă care se află în continuă dezvoltare și se încadrează în această categorie este piața electronicelor și electrocasnicelor.
Oamenii sunt interesați din ce în ce mai mult de tehnologia smart și orice obiect care le-ar putea face viața mai ușoară și mai frumoasă – telefoane mobile, tablete, smartwatch-uri și laptopuri performante, espressoare, aspiratoare smart, roboți de bucătărie și lista poate continua.
În același timp, cei interesați de magazinele online care vând aparate electronice și electrocasnice, vor face un research amănunțit, vor ține cont de recenzii iar, în final, se vor îndrepta către produsul cu cel mai competitiv preț de pe piață. Spre exemplu, un client vrea să-și cumpere un smartwatch. Pentru achiziția lui, va studia mai multe produse de pe piață prin compararea funcțiilor și recenziilor oferite de clienți, iar după alegerea unui anumit model, va căuta cel mai bun preț oferit de către un magazin online de electronice și electrocasnice care îi inspiră încredere.
După găsirea lui, beneficii extra precum garanție, service sau posibilitatea de returnare a produsului îl vor determina să facă achiziția finală. Un antreprenor în devenire, care își dorește să-și deschidă propria afacere cu un magazin online de electronice și electrocasnice, are numeroase șanse să crească rapid, dacă vine cu prețuri competitive și oferă extra beneficii clienților, pe lângă produsul în sine.
Cum să-ți deschizi un magazin online de electronice și electrocasnice, care să vândă?
Din start, ai un avantaj major: pe piața de electronice și electrocasnice există cerere mare. Dacă vrei să-ți deschizi propriul tău magazin online fără multe costuri suplimentare, îți poți orienta mica afacere către o platformă de marketplace cunoscută și de încredere, precum OLX – un loc ideal în care poți crește.
Clientul care vrea să cumpere un telefon mobil, spre exemplu, va avea mai multă încredere să facă achiziția de pe un magazin online înscris într-o platformă de marketplace. Iar pentru tine, ca antreprenor, ai avantajul că ai acces la o mulțime de potențiali clienți și vei achita o sumă modică pentru a te înscrie cu produsele tale acolo. Ceea ce înseamnă că poți avea adaosuri comerciale mai mici și poți vinde la prețuri competitive față de marile magazine online de electronice și electrocasnice.
Oferă servicii extra gratuite clienților tăi
Odată ce ți-ai deschis un magazin online de electronice și electrocasnice pe o platformă de marketplace, este necesar să atragi potențialii clienți cu servicii extra, pentru ca ei să aibă deplină încredere în a cumpăra de la tine. Dacă vinzi telefoane mobile, oferă garanție de minim un an și posibilitatea de returnare a produsului în 30 zile, așa cum fac și magazinele mari.
De asemenea, partenerierea cu un service poate fi un beneficiu major pentru tine, ca magazin online de electronice. Clienții știu că dacă vor întâmpina probleme cu produsul cumpărat, au posibilitatea să-l ducă în service cât timp se află în garanție, fără să achite bani extra. Un alt beneficiu apreciat de clienți este livrarea gratuită, posibilitatea de a plăti numerar sau cu cardul la livrare, sau oferirea serviciului de suport clienți 24/24h. Cu alte cuvinte, cu cât oferi mai multe beneficii, cu atât ai mai multe șanse să vinzi mai mult.
Fii la curent cu ultimele trenduri pe nișa de magazine online de electronice și electrocasnice
Cei mai mulți adepți ai gadgeturilor sunt interesați de ultimele modele apărute la nivel mondial și, de cele mai multe ori, vor să le cumpere. Pentru a ține pasul cu ultimele trenduri, urmărește site-uri de profil și ultimele lansări de produse ale celor mai căutate branduri și verifică în mod constant care sunt cele mai populare produse de pe site-urile de tip marketplace din lume – Amazon, Ebay etc.
De obicei, cele mai populare produse sunt și cele mai cumpărate. Dacă vrei să atragi atenția și să te diferențiezi de celelalte magazine online de electronice și electrocasnice, actualizează-ți constant oferta de produse și pune la dispoziție clienților cele mai căutate modele de pe piață, la prețuri competitive – uneori, chiar și o diferență de preț de 10% față de magazinele mari, pot atrage clientul către tine și îți poate aduce vânzări mai mari.
De ce este necesar să fii online pentru succesul afacerii de vânzări de electronice și electrocasnice ?
Indiferent că ai sau nu un magazin fizic, astăzi, prezența în mediul online, este indispensabilă pentru succesul afacerii tale. Pe internet, granițele nu există și poți vinde oriunde în lume, pe când un magazin fizic amplasat într-un punct bun îți poate aduce clienți, însă nu la fel de mulți.
Tot online, dispui de spațiu nelimitat pentru expunerea produselor tale, deci poți avea o gamă de peste 1000 produse, ceea ce înseamnă automat mai multă diversitate și, implicit, vânzări mai mari. Și, nu în ultimul rând, trendul de a achiziționa produse online, se află în plină ascensiune, mai ales pe fondul pandemiei – oamenii stau mai mult în case și petrec mai mult timp online.
Astfel, deschiderea unui magazin online, chiar și doar pe o platformă de marketplace, îți poate crește considerabil vânzările și îți va scădea cheltuielile pe care le implică prezența unui magazin fizic.
Dacă vrei să fii la curent cu ultimele informații din antreprenoriat care te vor ajuta să crești online, poți consulta hub-ul educativ OLX.