Odată cu pandemia, tot mai mulți antreprenori au încercat să se facă remarcați pe piață în încercarea de a-și vinde rapid și sigur produsele și serviciile oferite.
Dar înainte de a-ți transfera prezența de vânzări în online, îți sugerăm să ai în vedere necesitățile afacerii tale, unde îți plasezi produsele și mai ales cum să îți minimizezi costurile.
Ce este o platformă de vânzări online?
Un studiu realizat de GPeC, arată că piață de eCommerce din țară a cunoscut o creștere fulminantă, cu 30 de procente mai mare față de anii precedenți, ajungând la 5,6 miliarde de euro. Ca antreprenor, indiferent că ești la început de drum sau nu, e timpul să profiți de această oportunitate care îți va aduce doar beneficii în timp. Dar hai să o luăm treptat.
O platformă de comerț electronic este practic un sistem online prin construirea unui site de tip marketplace care încorporează elemente pentru vânzarea online. Este important ca înainte să iei o decizie, să ții cont de anumite caracteristici, pe baza cărora vei alege platforma de vânzări online pentru afacerea ta și care să faciliteze conexiunea dintre vânzător și cumpărător.
Există o serie de factori de luat în considerare atunci când alegi platforme de tip marketplace:
- Prețul – aici vorbim de costurile implicate, de la abonamentul lunar, până la găzduire și taxele de procesare.
- Canalele de vânzare – pe lângă rețelele de socializare deja cunoscute, trebuie să găsești o modalitate de a vinde totul într-un singur loc, pentru a simplifica procesul de vânzare.
- Monitorizarea vânzărilor în timp real și gestionarea stocurilor- aici apare necesitatea de a găsi o platformă convenabilă, intuitivă, care să îți permită să ai acces transparent la procesul de vânzare.
- Metoda de vânzare- alege o platformă care oferă și livrare, iar plata se face în momentul în care pachetul ajunge la client.
- Personalitatea platformei – așa cum produsele tale sunt unice și platforma în care îți vinzi produsele și serviciile trebuie să reprezinte imaginea magazinului tău online.
Ce platforme de vânzari online cunoști și cum te ajută ele în procesul de vânzare?
Întrebarea poate părea dificilă, dar trebuie să ai în vedere faptul că atunci când vrei să îți vinzi produsele, apare factorul decizional. Există sute, poate mii de astfel de platforme de vânzări online, fiecare cu caracterici și cerințe diferite. În beneficiul tău, te interesează aspectele ce țin de vânzare, de ușurința procesului, cum să ai o expunere cât mai mare și o audiență unică.
Problema intervine în momentul în care ești pus să alegi ce ți se potrivește mai mult, raportat la nevoi. Ca răspuns la întrebări, îți oferim o serie de soluții atunci cand alegi utilizarea unor platforme de vanzari online, în detrimentul unui site.
Cum te ajută o platformă de vânzari online să îți crești profitul
Fiecare afacere e diferită, pe ici pe colo există câteva asemănări, dar cel mai important lucru de luat în considerare sunt avantajale oferite de marketplace-urile pe care le alegi:
- Gestiunea rapidă a produselor și serviciilor tale – indiferent ce oferi, platforma trebuie să îți faciliteze demersul spre vânzare.
- Posibilitatea de a pune la dispoziție clienților o gamă largă de produse
- Siguranță și securitate – pe lângă metodele de plată oferite clienților, credibilitatea este punctul forte al oricărei platforme.
- Timpul de livrare și compania de curierat cu care colaborezi – odată livrat la timp și în siguranță un produs, credibilitatea și șansele ca un client să se întoarcă la tine sunt garantate.
- Procesul de comandă intuitiv – platforma să aibă un design prietenos, responsive, adaptat la dispozitivele utilizate (telefon, tabletă, PC)
- Scalarea business-ului – optimizarea constantă a proceselor, folosirea de tool-uri care să te ajute să fii mereu cu un pas în fața celorlalți.
- Facilitarea diferitelor tipuri de integrări cu furnizorii, precum serviciile de curierat, gestiune și facturare, procesarea plăților – ușurința, atât din partea vânzătorilor cât și a cumpărătorilor în procesul achiziționării.
- Prețuri practicate – față de alte țări, platformele de vânzări online de tip marketplace din România practică prețuri mult mai mici și competitive.
- Contactul facil dintre client și vânzător – majoritatea platformelor de vânzări online au integrate funcția de contactare a vânzătorului, numărul de telefon sau chat-ul pus la dispoziție, prin care poți oricând să iei legătura cu potențialul cumpărător, în momentul în care acesta e interesat de produsul tău.
- Rapoarte și statistici – performanța anunțurilor tale trebuie să fie relevante, transparente și mai ales să îți aducă rezultate.
- Controlul asupra a ceea ce vinzi.
Folosește beneficiile și instrumentele puse la dispoziție în avantajul tău și fă alegeri corecte și potrivite domeniului tău de activitate atunci când apelezi la platforme de vanzari online. Olx îți pune la dispoziție un marketplace, cu milioane de vizite lunar și o expunere la nivel național.
Pentru mai multe informații, discută cu un consultant din cadrul OLX Business cu expertiză, pentru a te asigura că afacerea ta merge ca pe roate și aduce rezultate mult așteptate. Ca și antreprenor platforma vine în sprijinul tău prin oferirea unui nou canal de vânzare cu investiții minime, posibilitatea de extindere pe piață și acces la cele mai noi tool-uri și modalități de promovare a produselor și serviciilor tale.
Totodată prin intermediul marketplace-ului nostru vei avea control total asupra activității tale și acces direct la cumpărători, printr-o comunicare transparentă și personalizată direct cu potențialii clienți.