Ai o idee genială de produs, sau poate deja un produs genial, dar nu știi cum să transformi asta într-un succes în lumea reală? Fie că lansezi un produs mare și complex, ceva mic și simplu sau doar actualizezi o ofertă curentă, este recomandat să începi pregătirile cu mult înainte de data lansării.
Acestea includ definirea poziționării și a mesajelor, stabilirea echipelor cheie, enumerarea tuturor activităților de lansare, crearea de conținut, pregătirea tuturor celor implicați în lansare și așa mai departe. Deoarece există atât de multe variabile în acest proces, lansarea unui produs pe piață poate fi intimidantă și dificilă.
Dar ce este o lansare de produs?
Lansarea unui produs este mult mai mult decât data la care un produs nou este introdus pe piață.
O lansare de succes include un plan care a fost conceput pentru a atrage publicul țintă și câțiva pași clari care să te conducă de la dezvoltarea produsului la succesul generator de venituri. Strategia ta ar trebui să se bazeze pe condițiile pieței, pe nevoile publicului și pe modul în care produsul tău poate satisface aceste nevoi. Înainte de a crea strategia de lansare, hotărăște-te când va avea loc lansarea în sine (data lansării), pentru ca toate echipele implicate să aibă un termen clar de livrare.
Lansarea unui produs servește mai multe scopuri pentru o companie – a oferi clienților șansa de a cumpăra noul produs este doar unul dintre ele. De asemenea, ajută compania să creeze anticipare pentru produs, să facă parte din conversațiile publicului țintă, să adune feedback valoros de la primii utilizatori și să se repoziționeze în fața competitorilor. Pentru a te ajuta, am creat o listă cu 15 pași pentru o lansare de succes a unui produs.
Deși nu există nicio o formulă secretă care să garanteze profit instant, sunt totuși câteva reguli destul de simple și testate pe care le poți aplica. Nu uita, un antreprenor informat este un antreprenor puternic.