De ce preferă clienții să cumpere de pe marketplace

Pagina de Business » Vânzări Online » De ce preferă clienții să cumpere de pe marketplace
De ce preferă clienții să cumpere de pe marketplace

E-commerce-ul a crescut enorm în ultimii ani, mai ales în contextul pandemiei, când majoritatea consumatorilor și-a îndreptat atenția către magazinele online. A fost mult mai simplu astfel, pentru că reușeai să respecți distanța socială și să te protejezi de posibilitatea de a te infecta cu Covid-19 – lucru care a fost în beneficiul tuturor antreprenorilor care activează online.

Cu timpul, consumatorii au început să vadă avantajele acestui obicei, să capete încredere iar creșterile s-au reflectat în cifre: numărul comenzilor în perioada ianuarie- septembrie 2021 a crescut cu 54% față de anul 2020.

Ce este o platformă de vânzări online?

Astăzi, ai posibilitatea să cumperi de pe site-urile marilor magazine, direct de la retailer, de pe site-uri unde se face comerț cu amănuntul sau să faci cumpărături de pe platforme marketplace. Ce înseamnă, mai exact, o platformă vânzări online de tip marketplace? Un marketplace este o platformă online de comerț, care îți facilitează realizarea unei vânzări și face mai ușoară conexiunea dintre vânzător de cumpărător.

Cu alte cuvinte, e ca și când te-ai duce la un târg de duminică unde găsești atât lucruri noi, cât și second-hand, poți vorbi direct cu vânzătorul iar, dacă acesta îți permite, poți negocia și prețul – doar că acest târg este transpus online și poartă denumirea de marketplace.

Conform unui studiu realizat de Adobe, 57% dintre cumpărători cumpără de pe piețe, comparativ cu 13% de pe site-urile retailerilor. Și totuși, de ce preferă consumatorii să cumpere de pe aceste site-uri și ce avantaje au dacă se îndreaptă către ele?

Ce beneficii prezintă platformele marketplace?

Ca antreprenor, este bine să ai în vedere avantajele pe care le are o platformă de marketplace  pentru afacerea ta, dar îți recomandăm să privești și diferit. De ce preferă consumatorii să cumpere de pe aceste site-uri și ce avantaje au dacă se îndreaptă către ele? Află de mai jos!

1. O gamă largă de produse în platforma de vânzări online

Site-urile de acest fel sunt atractive pentru consumatori datorită gamei de produse extrem de largi – practic, poți găsi cam orice îți trece prin minte, într-un singur loc. Ceea ce face și mai variată gama de produse disponibilă pe platformele de marketplace din România este faptul că poți găsi același produs, atât în varianta nouă, cât și în varianta second-hand, un avantaj de luat în calcul pentru cei cu posibilități financiare mai reduse.

Iar pentru cei care caută cel mai bun preț, un marketplace devine locul ideal de unde poți alege, pentru că îți permite să compari oferte de la mai mulți vânzători.

Cu alte cuvinte, este mult mai facil pentru potențialii clienți să rămână pe un singur site precum o platformă marketplace, de pe care să-și cumpere tot ce au nevoie, decât să navigheze pe zece alte site-uri, fiecare cu particularitățile lui.

2. Livrare mult mai rapidă pe platforme marketplace din România

Pe un site de tip marketplace precum este și OLX, livrarea prezintă anumite avantaje pe care anumite magazine online nu le oferă. Antreprenorii au posibilitatea să livreze direct prin serviciul de livrare oferit de către site, la prețuri avantajoase și cu aceeași calitate a serviciilor.

Privind din poziția clientului, avantajul este că atunci când el alege să facă o comandă de la un vânzător persoană fizică, nu este nevoit să facă plata în avans dacă se află în același oraș, ci are posibilitatea să se întâlnească cu acesta și să vadă sau să testeze produsul înainte să-l plătească.

Ceea ce înseamnă că dacă produsul nu îl mulțumește, îl poate refuza, fără să se complice cu pașii de retur sau așteptarea rambursării sumei achitate. Pentru cei aflați în orașe diferite, livrarea se poate face cu verificare în fața curierului, pentru a se asigura că pachetul livrat este conform cu ce au comandat online, după care pot achita suma care va ajunge la vânzător garantat – un beneficiu pentru ambele părți, care elimină posibilitatea de escrocare.

3. Posibilitatea de contactare ușoară a vânzătorului înregistrat în platforma marketplace

Atunci când alegi să cumperi de pe un online marketplace din România, poți lua legătura mult mai ușor cu vânzătorul, fie prin telefon, fie pe chat-ul oferit de către site. Aici, ai libertatea de a pune o mulțime de întrebări referitoare la produs vânzătorului iar gradul de familiaritate de care vei avea parte va fi mult mai mare decât atunci când achiziționezi de la un retailer.

Comercianții de pe marketplace-uri prezintă, de asemenea, mult mai multă disponibilitate și nu dețin un program fix, ceea ce înseamnă că îi poți contacta aproape oricând.

4. Prețuri bune pe platforme de vânzări online

Poate că unul dintre cele mai bune motive pentru care clienții preferă să cumpere de pe platforme de marketplace în România este pentru că prețurile sunt mult mai mici și competitive. Atunci când alegi să achiziționezi dintr-un magazin fizic sau magazinul online oficial al unui brand, vei plăti mai mult pentru același lucru pe care îl găsești în marketplace, deoarece în prețul final intră salariile angajaților, mentenanța site-ului și multe alte cheltuieli. În schimb, pe platformele de vânzări online lucrurile stau diferit, pentru ca vânzătorii nu au aceleași cheltuieli ca retailerii iar scopul lor este să vândă cât mai repede, chiar și cu posibilitatea negocierii.

Un alt aspect care influențează prețurile este competiția – sunt mulți comercianți care pun la vânzare aceleași produse sau unele similare și, pentru a atrage atenția clienților, sunt dispuși să scadă prețul până la pragul în care încă să aibă un profit. Nu ezita să profiți de toate metodele de promovare pe care le oferă o platformă de marketplace din România pentru a atrage cât mai mulți clienți.

Uneori, este indicat să privești din perspectiva clientului, pentru că așa îți concepi o strategie de vânzare bună și știi în ce direcție să o iei – dacă e nevoie să-ți deschizi propriul magazin online, fizic sau să alegi o platformă de vânzări online pe care să vinzi, dacă publicul tău țintă se regăsește pe aceste site-uri sau nu, dar și multe alte întrebări. Totodată, această perspectivă diferită te ajută să-ți dai seama dacă poți fi un astfel de vânzător, dispus să negocieze, mereu disponibil pentru clienți și dornic să îi ajute în găsirea celui mai bun produs.

Citește despre diferențele între website propriu și marketplace pentru a vedea ce anume ți se potrivește tiparului tău de business!

Spor! Dacă dorești să afli mai multe informații utile din domeniul antreprenoriatului, dar și despre beneficiile lansării afacerii pe un marketplace, contactează-ne.

Abonează-te la BLOG: