Cum să începi o afacere cu produse cosmetice și de îngrijire personală

Pagina de Business » Dezvoltarea afacerii » Cum să începi o afacere cu produse cosmetice și de îngrijire personală
Cum să începi o afacere cu produse cosmetice și de îngrijire personală

Există produse care sunt la mare căutare astăzi și produse care vor fi mereu căutate, indiferent de perioadă. Din ultima categorie fac parte cosmeticele – indispensabile pentru femei și bărbați deopotrivă și o idee inspirată de cadouri pentru cei dragi.

Industria frumuseții se află în creștere și orice produs minune care ne face să ne simțim sau să arătăm mai bine va fi căutat și cumpărat – un motiv întemeiat să pornești o afacere cu produse cosmetice și de îngrijire personală, asta dacă nu ai făcut-o deja.

Poate că fabrici propriile tale produse de îngrijire personală, cum ar fi săpunuri, și ai un mic business pe care vrei să-l crești, sau poate că ești un distribuitor care deține în gamă mai multe branduri și îți dorești să-ți rotunjești procentul de vânzări. Indiferent în ce parte te încadrezi, să vinzi cosmetice și produse de îngrijire personală poate fi o provocare, fiind o cerere atât de mare pe piață.

Cum începi, cum crești? Află de mai jos. Să spunem că vrei să începi o afacere start-up cu săpun artizanal și alte produse de îngrijire personală.  Înainte de toate, proiectează-ți o imagine cu săpunul ideal pe care vrei să-l scoți pe piață, pentru a ști în ce direcție să mergi: să fie cu ingrediente naturale, uleiuri esențiale cât mai pure, ambalaje atractive și să decizi cui te adresezi: femeilor, bărbaților sau copiilor.

După ce ai decis că vrei să mergi în direcția asta, gândește-te la un spațiu micuț care să fie pe post de laborator – poate fi chiar bucătăria ta, la un buget de aproximativ 3000 € pentru demararea afacerii cu produse de îngrijire personală și la obținerea de avize, notificări, certificate de calitate pentru fiecare ingredient din rețetă.

Citește și: Cum transformi o pasiune într-o afacere – 5 paşi către succes 

Practic, fiecare ingredient folosit trebuie să dețină un dosar cosmetic care să includă documentele de mai sus. După toți acești pași, te poți aproviziona cu ingredientele necesare, ustensile, forme de turnat și cu ambalaje. Alocă o parte din bugetul inițial și promovării produselor de îngrijire personală, pentru a genera vânzări dincolo de grupul de prieteni.

După ce ai pus la punct tot ce ține de implementare, urmează cea mai importantă parte: cum vinzi produsele cosmetice online?  Există o mulțime de variante prin care poți vinde online, cât timp ai un plan bine stabilit. Optează pentru mai multe platforme pe care să-ți expui produsele de îngrijire personală și nu te rezuma la una singură – mai multe locuri și mai multe tipuri de public înseamnă mai multe șanse de vânzare.

Fii prezent în social media cu afacerea ta cu produse cosmetice și de îngrijire

În primul rând, creează-ți cel puțin un cont pe o platformă de social media, unde îți poți promova produsele cosmetice și de îngrijire personală, identitatea de brand și echipa. Spune o poveste despre brandul tău, arată oamenilor cum se implică echipa în fabricarea cosmeticelor, dar și ce pasiuni și valori au, astfel încât să-i cucerești cu partea umană a brandului tău.

Clienții tăi vor să audă o poveste despre tine și să prindă încredere în ceea ce faci, înainte să îți cumpere creațiile. După ce ai acordat atenție fiecărui detaliu de mai sus, promovează ce ți se pare relevant cu ajutorul reclamelor plătite.

Cu un buget de 500 lei pe lună, pentru început, poți ajunge pe ecranele a cel puțin 5000 de potențiali clienți, din care cel puțin șapte vor cumpăra. Un număr mic, însă, dacă oferi calitate, promovarea din gură în gură funcționează cel mai bine și, prin urmare, crești brandul ușor, ușor.

În rețeaua socială Facebook îți poți crea un catalog online de produse cosmetice și de îngrijire personală, unde introduci o fotografie cu fiecare, prețul și un buton de acțiune – preferabil, un buton care să trimită clientul pe site-ul de unde îl poate cumpăra. De asemenea, cei interesați au opțiunea să dea like sau să salveze în cont ceea ce îl interesează pentru a face achiziția mai târziu.

Consultă Ghidul pentru promovarea în social media.

Nu uita de puterea de convingere a influencerilor

Pe social media funcționează la fel de bine și reclamele făcute prin intermediul micro și macro influencerilor, mai ales când vorbim despre produse de îngrijire personală și cosmetice. Sunt o mulțime de influenceri de beauty iar cu mulți din categoria micro poți colabora în sistem barter – oferi o cutie de produse de îngrijire personală și vei obține în schimb reclamă pe social media. Practic, costurile sunt destul de mici iar posibilitatea de a deveni mai vizibil este demnă de luat în calcul.

Deschide un magazin pe o platformă de marketplace

În paralel, deschide-ți un cont pe o platformă de marketplace de tipul OLX  și expune produsele unui public larg. Oferă cât mai multe informații despre ele, lasă mai multe variante prin care poți fi contactat, fii atent la solicitările clienților și răspunde prompt la tot ce ești întrebat.

Pentru a ajunge în prima pagină a căutărilor, îți poți promova fiecare anunț în parte, astfel, va obține mai multe vizualizări și, implicit, mai multe șanse de a genera vânzări. Pentru statistici despre cum poți vinde mai bine și alte opțiuni care te vor ajuta, poți achiziționa un abonament la un preț rezonabil pentru un antreprenor aflat la început de drum.

Fii prezent și offline, ca să vinzi online produse de îngrijire personală

Cu alte cuvinte, dacă vrei să vinzi online mai mult, un plus pentru tine este să fii prezent și offline – în magazine sau la târguri. Pentru comisioane mai mici, optează pentru început pentru magazinele mici de tip plafar și nu neapărat către lanțuri de farmacii – care percep taxe mai mari.

Însă, nu strică niciodată să ceri oferte și supermarketurilor, ca să afli care sunt șansele să ajungi pe rafturile magazinelor cu produsele tale de îngrijire personală – în funcție de nivelul la care ești cu afacerea, s-ar putea să-ți permiți să aloci o parte din buget în acest sens.

Uneori, să fii offline înseamnă să fii și mai accesibil pentru potențialii cumpărători – pot ajunge mai ușor la cosmetice, le pot studia mai pe îndelete. Odată ce le-au achiziționat și au fost mulțumiți, vor căpăta încredere să cumpere și online produsele cosmetice și de îngrijire, iar deseori e și mai comod așa pentru cei cu timp limitat. Nu uita de târgurile de profil, fii prezent la cât mai multe și interacționează cu vizitatorii.

Oferă-le un mic cadou, spre exemplu, un voucher cu o reducere pentru prima lor achiziție online sau dă-le posibilitatea să testeze înainte produsul cu ajutorul unei mostre. Dacă au fost încântați, te vor contacta sau vor spune unui prieten, cu siguranță.

Să îți înființezi o firmă cu produse cosmetice și de îngrijire personală este o alegere înțeleaptă, care va funcționa indiferent de timpuri, cât timp mizezi pe calitate și o strategie bună de vânzare. Acordă atenție și tipului de public pentru care te adresezi, ține cont de așteptările lor și află unde îi găsești cei mai ușor.

În timp, rezultatele se vor reflecta în cifra de vânzări, cu răbdare și perseverență. Succesul business-ului tău online începe cu OLX pentru afaceri. Ia legătura cu noi pentru a începe să vinzi online.

Abonează-te la BLOG: