Știi care este acel cuvânt magic care îi face pe clienți să viziteze magazinele preferate și să cumpere mai mult decât de obicei? Cum probabil ți-ai dat seama deja, cuvântul la care ne referim este “promoție”. Nici măcar cel mai calculat client nu-i poate rezista, mai ales atunci când oferta este tentantă și frumos prezentată. Descoperă în articolul de mai jos cum găsești cele mai bune idei de promoții pentru afacera ta online.Cum organizezi o campanie promoțională
Înainte de a da startul promoției, este necesar să te organizezi foarte bine, pentru a nu-ți dezamăgi clienții și a nu crea confuzii. Iată de ce ar trebui să ții cont:
- Stabilește tema și perioada campaniei – clarifică-ți contextul în care va avea loc promoția. Este vorba despre o ofertă de Black Friday, una de Crăciun, o lichidare de stoc? Dacă urmărești perioadele cu promoții online sau offline, vei observa că există anumite momente în care companiile vin cu oferte mai agresive: de sărbători, la finalul sezonului, la împlinirea a X ani de la deschiderea afacerii.
- Creează mesajul campaniei – dacă toate magazinele online au promoții de sărbători, cum va ieși afacerea ta în evidență? Gândește-te la un nume interesant pentru campanie și la un mesaj care să se potrivească perfect cu brandul tău și cu publicul tău țintă. De exemplu, în cazul în care ai un magazin online cu articole pentru tineri, mesajul ar trebui să fie nonconformist, amuzant și cool. Sloganuri de genul: ,,Avem promoții pentru toți” nu vor atrage atenția pe care ți-o dorești.
- Alege obiectele care sunt parte din ofertă – decide dacă vei vinde la preț redus toate produsele din stoc sau doar anumite obiecte pe care vrei să le scoți în evidență. Unele magazine aleg să vândă la preț redus o anumită gamă de produse, în timp ce altele anunță reduceri pentru absolut tot ce există pe stoc.
- Calculează cu atenție reducerile oferite – cu siguranță vrei să vinzi mult, dar nu și să rămâi în pierdere. Nu reduce prețurile dincolo de o anumită limită, pentru că ar trebui ca la finalul lunii să ai și un oarecare profit. Dacă vinzi mai ieftin decât produci, nu poți avea o afacere de succes.
- Verifică stocurile – dacă plănuiești să ai vânzări consistente, trebuie să ai și produse pe stoc. Asigură-te că nu îți lipsește nimic, mai ales înainte de sărbători, când lumea caută cele mai interesante promoții.
Cum te ajută campaniile promoționale
Primul răspuns care îți vine în minte este probabil cel legat de vânzări. Într-adevăr, promoțiile îi determină pe oameni să cumpere mai mult, ceea ce îți poate aduce un profit atractiv. Totuși, în afară de asta, ofertele mai au și alte consecințe pozitive pentru afacerea ta:
- Te ajută să câștigi loialitatea clienților – există branduri care au promoții speciale pentru clienții înscriși în baza lor de date. Astfel, cumpărătorii fideli primesc mesaje atunci când magazinul are reduceri, iar acest lucru le stimulează loialitatea față de brand.
- Îți permit să promovezi mai eficient afacerea – o campanie bine gândită te aduce mai aproape de clienții pe care ți-i dorești și te poate ajuta să atragi atenția asupra companiei tale.
- Te ajută să te diferențiezi de competiție – dacă promoția ta nu vine doar cu reduceri, ci și cu mesaje creative și avantaje suplimentare, cum ar fi pachetele de produse, ai posibilitatea de a ieși în evidență pe piață.
Ce fel de promoții le poți oferi clienților tăi
Cea mai simplă promoție este aceea în care pur și simplu oferi o anumită reducere din prețul produselor. Deși această tactică îți este oricând la îndemână, e bine să te orientezi către oferte variate, care să trezească interesul clienților. Poți alege una dintre următoarele variante de promoții:
- Un obiect gratuit pentru altul cumpărat – o poți observa la magazinele online de cărți, dar și la cele cu cosmetice. Practic, clientul tău primește două produse la prețul unuia singur.
- Reducerea progresivă, în funcție de suma cheltuită – cu cât valoarea coșului e mai mare, cu atât oferi o reducere mai consistentă.
- Transportul gratuit – e un tip de ofertă des întâlnită și îi atrage pe clienții care nu comandă cantități atât de mari încât să considere că merită să achite curierul.
- Seturi de produse – un tip de promoție perfect mai ales în perioada sărbătorilor, când clienții caută pachete cu produsele preferate.
- Reduceri sau vouchere pentru comenzile următoare – pentru o anumită sumă cheltuită, clientul primește o facilitate pentru viitoarea comandă din magazinul tău online.
- Produsul cel mai ieftin gratuit – dacă alege să cumpere de la 3 produse în sus, clientul tău primește automat gratuitate pentru cel mai ieftin produs din coș.
- Un cadou din partea casei – pentru cumpărături în valoare de o anumită sumă, oferi clientului un produs surpriză gratuit.
Când poți organiza campanii pentru magazinul tău online
Pentru a nu pierde șansa de a vinde cât mai mult în perioadele propice din an, e bine să te gândești întotdeauna la promoții de Crăciun, de Black Friday, de Paște, Ziua Femeii și toate celelalte ocazii de care profită și competitorii tăi. Aceste campanii ar trebui organizate cu destul timp înainte, pentru că perioada sărbătorilor e mereu aglomerată și e necesar să te asiguri că furnizorii îți livrează produsele la timp, iar curierii ți le pot prelua ulterior. De asemenea, mesajele și reducerile ar trebui pregătite măcar cu o lună înainte.
Pentru a avea un avantaj competitiv și a nu te pierde în marea masă a magazinelor online, oferă promoții și cu alte ocazii – de exemplu când magazinul tău împlinește un an sau la începutul fiecărui sezon. Vei găsi pe internet grafice și sondaje cu perioadele în care clienții tind să facă mai des cumpărături. Documentează-te și nu rata perioadele respective. Ia în calcul și tipul de produse pe care le vinzi: dacă vinzi obiecte sportive, merită să te gândești la promoții vara și iarna, când clienții au nevoie de accesorii pentru diverse activități.
Cum îți promovezi campania către clienți
Nu uita și de ultimul pas, foarte important de altfel: promovarea ofertelor speciale, astfel încât clienții să știe că beneficiază de reduceri sau alte facilități. O poți face prin diferite canale, în funcție de bugetul de care dispui:
- Prin reclame plătite pe Facebook, Google sau diverse site-uri care corespund ca profil cu specificul magazinului și profilul publicului țintă
- Prin articole și postări organice, pentru care te poți folosi de blogul/site-ul afacerii și de paginile de Facebook sau Instagram
- Prin e-mail marketing către baza deja existentă de clienți
Dacă vrei să te asiguri că ajungi nu doar la persoanele care îți vizitează site-ul, ci și la un număr uriaș de potențiali clienți din toată țara, ai o variantă eficientă și foarte convenabilă: alege să-ți postezi anunțurile pe OLX. Vei avea șansa de a te promova cu cheltuieli minime, pe o platfornă vizitată lunar de milioane de români.