Când vinzi pe o platformă de tip marketplace, procesul de vânzare este unul foarte simplu: tu îți plasezi anunțurile, clienții le văd și fac comanda. Totuși, în condițiile în care și alți comercianți au produse similare, cum faci să ieși în evidență și să îți depășești concurența?
Dincolo de faptul că poți alege ca anunțul tău să fie promovat pe platforma de vânzări online la început de listă și pe prima pagină, sau reactualizat la nevoie, mai există un element extrem de important – calitatea anunțului. Un anunț bine structurat și clar va atrage clienții, ceea ce cu siguranță îți dorești.
Îți recomandăm să citești și cum te pregătești să vinzi online produsele tale pentru a te bucura cât mai mult de ce are de oferit de online marketplace în România. Iată care sunt factorii de care este bine să ții cont în realizarea anunțurilor tale ce vor fi listate pe platforma de vânzări online:
1. Pune un titlu clar, succint, dar atractiv
Alege un titlu care să îți prezinte produsul într-o lumină cât mai bună. De exemplu, poți sesiza diferența între “Vând iPhone” și “Vând iPhone stare impecabilă”. Evident, titlul trebuie să prezinte realitatea.
2. Încarcă poze de calitate pe platforma de vânzări online
Ai grijă la calitatea pozelor. Stimulul vizual este întotdeauna important, iar un client îți poate alege sau, din contră, evita produsul chiar din momentul în care vede poza. Prima impresie e foarte importantă, iar o poză prost realizată poate să nu pună în evidență obiectul vândut.
Este bine de știut faptul că pe o platformă de vânzări online poți încărca mai multe fotografii. Astfel poți pune la dispoziția potențialilor clienți poze cu portofoliul tău sau poze cu produsul din mai multe unghiuri, pentru ca aceștia să-și facă o idee cât mai corectă despre ceea ce le oferi.
3. Descrie produsul cât mai complet
Descrierea este esențială atunci când vinzi online. Spre deosebire de un magazin fizic, cumpărătorii nu pot interacționa direct cu vânzătorii și nici nu pot atinge sau vedea de aproape produsele listate pe o platfomră de vânzări online. Prin urmare, descrierile trebuie să cuprindă toate detaliile necesare.
4. Adaptează-te la publicul țintă
Încearcă să adaptezi descrierea la specificul clientului. Dacă, de exemplu, vinzi adidași pentru tineri, poți încerca să surprinzi cu un anunț dinamic și nonconformist. Însă dacă oferi servicii diverse încearcă să adopți un limbaj mai formal, pentru a fi înțeles de cât mai multe categorii de oameni. Avantajele unei platforme de vânzări online este că aceasta oferă acces la un public variat.
5. Informează-te cât mai mult
Nu uita să te uiți la competitori și le urmărești produsele, pozele și prețurile, să faci o analiză a publicului tău și a preferințelor acestora, pentru a te bucura de vânzări rapide. Află care sunt cele mai vândute produse online și ce se caută în marketplace și vezi dacă ceea ce vinzi tu are căutare sau nu.