Articol Provocări din eCommerce: cum să crești numărul de clienți

Pagina de Business » NOU » Articol Provocări din eCommerce: cum să crești numărul de clienți

Dacă întrebăm toți administratorii de afaceri din eCommerce despre principalele lor provocări din business-ul de zi cu zi, cu siguranță “cum îmi cresc numărul de clienți” ar prinde topul răspunsurilor.

Mai ales dacă ești la început, în etapa de „tinerețe” a business-ului tău și ai lansat relativ recent o afacere de eCommerce, când e imperios necesar să găsești primii clienți pentru a pune lucrurile în mișcare, poate fi dificil să-ți dai seama de unde să începi. Primii tăi clienți sunt cei mai importanți — ei îți ajută afacerea să fie văzută și auzită și te ajută să identifici eventualele erori în procesele tale.

Partenerii noștri de laeasySales– echipa care dezvoltă o platformă accesibilă ce te ajută să vinzi simplificat pe multiple canale de vânzare, vă oferă un articol cu 6 sfaturi cheie pentru a crește numărul de clienți.

1/Fă-te observat acolo unde sunt prezenți clienții tăi!

Este necesar să fii un expert vizavi de cum se folosește produsul tău. Știi deja cum se potrivește pe piață și de ce oamenii ar avea nevoie de el sau l-ar dori. Așadar, folosește diferențiatorii pe care îi oferi și creează descrieri de produse cu bullets point-uri, unde evidențiezi beneficiile și caracteristicile produsului, pe toate canalele de vânzare unde alegi să fii prezent. Acest lucru nu numai că te va poziționa drept un expert în domeniu, dar îți va crește și șansele ca oamenii să te găsească, prin motoarele de căutare. 

Odată ce ai creat conținutul, nu este suficient să-l lași undeva pe site și să speri că mii de oameni te vor găsi. 

Astăzi, consumatorii sunt dispersați pe multiple canale de vânzare și poți prin intermediul platformei easySales să ajungi la cât mai mulți consumatori, fidelizați în diferite platforme numite și mall-uri virtuale: marketplace-uri, canale de social Media.

Promovează-te, construiește relații cu oamenii din industrie, cu potențiali parteneri complementari și caută moduri prin care poți ajunge și la publicul altor entități, deja prezente pe piață, cu care ai putea gândi lucruri în comun.

2/ Fii social

E o modalitate simplă și eficientă de a-ți prezenta produsele și promoțiile și de a încuraja oamenii să facă o achiziție. Fii perseverent și creează content pe Facebook: poze, clipuri, live-uri și campanii. Instagram: produsul tău pus la treabă, poze attractive, dar reale, în care produsul tău își intră în rol. LinkedIn, pentru tot ce ține de networking și seriozitatea business-ului. Tik Tok, pentru că merită să testezi ce funcționează la adolescenți. Influenceri eficienți, care și livrează, pentru acces la un public nou.

O persoană obișnuită petrece zilnic aproape două ore pe rețelele sociale, timp în care vrei ca și afacerea ta să fie văzută.

3/Bazează-te pe e-mail

Poți începe chiar prin a utiliza un instrument simplu precum MailChimp, care îți permite să stochezi adrese de e-mail și să generezi campanii personalizate. Ai o lansare nouă sau un portofoliu schimbat? Trimite un newsletter și deja vei începe să generezi o așteptare, un entuziasm și o anticipare, în rândul publicului. Permite-le mereu oamenilor să se înscrie la e-mailuri prin intermediul site-ului.

În timp ce marketingul prin e-mail poate fi interpretat ca spam, dacă este executat corect, poate fi o modalitate eficientă de a intra în legătură cu potențialii clienți. Nu te pricepi cum să-l folosești? Caută tutoriale video care să te ajute pas cu pas. Caută sfaturi detalii, profilează persoanele la care dorești să ajungă mesajele și află care le sunt interesele. Pune informații utile, mereu valoroase, nu doar promoții comerciale, în mesaje, și asigură-te că oamenii vin pe site, atunci când le trimiți un e-mail. Nu are rost să vorbești despre produsele tale și apoi să-ți lași cititorii fără un link către cele despre care ai vorbit. Pune link la produsele pe care le menționezi, la pagina ta de pornire și la blogul tău, și vei începe să atragi trafic către site, încurajând abonații să devină clienți.

4/ Folosește-te de mail-urile tranzacționale

Ce este un e-mail tranzacțional? Un mesaj transmis imediat după ce are loc o anumită interacțiune cu un client. De exemplu, un e-mail care este trimis imediat după ce un potențial client deschide un cont sau se abonează la newsletter. Acesta vine într-un moment în care destinatarul este foarte receptiv și atent. Prin urmare, aceste e-mailuri oferă o oportunitate perfectă de a fructifica ofertele și potențialul interes.

Este esențial să comunici în momente care contează, pentru a-ți converti vizitatorii în clienți, mai ales când știi că aceste mesaje tranzacționale au o rată medie de deschidere de aproape 50%.

5/ Colaborează cu alte afaceri

Ia legătura cu alte afaceri online în care clienții au încredere și cu care ai vrea să lucrezi.  Odată ce ai găsit conexiunile necesare, intră în legătura și caută un obiectiv comun și avantajele lucrului împreună. Acest lucru îți va lărgi baza de contacte și de potențiali clienți.

Încă un lucru, pentru plățile online pe care cel mai probabil deja le acoperi, colaborează cu un furnizor de plăți ce asigură un proces de plată securizat. Dacă potențialii tăi clienți sunt conștienți că pot face o tranzacție online rapid și că informațiile lor personale vor fi păstrate în siguranță, este tot mai probabil să devină clienți activi.

6/ Nu uita de esențiale: preț și recenzii

Deși nu se află mereu în fruntea listei, cel mai bun preț este, în continuare, unul dintre motivele pentru care vizitatorii devin clienți. Trebuie să te asiguri că prețurile sunt competitive – iar aici funcția Auto Preț de la easySales este o adevărată comoară.

Și, evident, prețul nu este singurul factor important. Fiecare posibil cumpărător care îți vizitează magazinul își pune câteva întrebări simple: Este acest produs de încredere? Este acesta cel mai bun preț pe care îl pot obține? Ce spun alții despre produs? Cât de repede se livrează? Iar aici, componenta de recenzii autentice, credibile, este de neegalat.

Concluzia? Zi de zi, accesul la internet crește, iar asta înseamnă mereu mai mulți utilizatori. În același timp, timpul petrecut online, în medie, este și el pe val. Premisele sunt acolo, totul este să atragi eficient clienții. 

Vrei să vinzi către baze uriașe de consumatori dispersați pe multiple marketplace-uri și să procesezi comenzile, centralizat, de 10 ori mai repede?

Testează platforma easySales pentru 14 zile gratuit, automatizează și eficientizează activitatea de eCommerce. 

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin