OLX Business » Academia de Business » Vânzări Online » Cum îți stabilești publicul țintă pentru magazinul tău online

Cum îți stabilești publicul țintă pentru magazinul tău online

Cum îți stabilești publicul țintă pentru magazinul tău online
Cuprins

Identificarea publicului țintă reprezintă unul dintre cele mai importante aspecte atunci când vrei să îți crești și să îți menții vânzările. Cu atât mai mult când vine vorba de mediul online, e esențial să știi cui i te adresezi și cui vrei să îi vinzi produsele tale. Aici nu interacționezi direct cu cumpărătorul, așa că ai nevoie să îl identifici, pentru a ști cum i te adresezi, ce oferte îi propui și pe ce site-uri îl găsești.

Un lucru important pe care trebuie să îl cunoști din start este faptul că nu există produse sau servicii pentru toată lumea. Cel puțin nu într-o piașă extrem de competitivă, în care afacerile concurează constant pentru atenția clienților, atât în online, cât și în offline. De aceea, trebuie să definești profilul clientului tău ideal dintr-o perspectivă cât mai detaliată.

În acest articol, vei afla care sunt cei mai importanți pași pe care trebuie să îi parcurgi pentru a identifica publicul țintă pentru afacerea ta:

  1. Cunoaște-ți publicul
  2. Identifică clientul ideal
  3. Construiește profilul cumpărătorului

 

Cunoaște-ți publicul și formează o legătură cu acesta

Întreabă-te cui i se adresează produsele pe care le vinzi, care e nișa pe care o țintești. Produsele pentru persoanele pasionate de bricolaj nu au de obicei același public țintă cu bijuteriile exclusiviste. Prin urmare, clienții vor frecventa site-uri diferite, vor fi sensibili la abordări diferite și nu vor reacționa la aceleași tipuri de promoții.

Spre exemplu, dacă ai un magazin online de articole sportive, încearcă să te întrebi ce stil de viață au oamenii activi, care sunt interesați de sport. Dacă ai o astfel de afacere, cel mai probabil ești și tu un entuziasmat al acestui stil de viață. E necesar să înțelegi foarte bine motivațiile clienților atunci când aceștia îți accesează afacerea online.

Descoperă care sunt problemele și nevoile potențialilor clienți și încearcă să le înțelegi din punctul lor de vedere. Înainte de orice metodă modernă de segmentare a publicului țintă, trebuie să empatizezi cu acesta. Ține minte că profilul clientului tău se poate schimba în timp, la fel ca afacerea ta.

Folosește toate mijloacele disponibile pentru a identifica clientul ideal

Există multe modalități pentru a contura profilul publicului țintă. În funcție de timpul și bugetul alocat, te poți concentra pe metodele care se potrivesc cel mai bine cu afacerea ta. Știai că, pe lângă rolul lor de comunicare, rețelele sociale sunt eficiente și în alte scopuri? Cu ajutorul acestora, poți strânge statistici despre clienți și poți monitoriza interacțiunea acestora cu conținutul relevant pentru afacerea ta. Totuși, nu trebuie să te limitezi la platformele sociale. Poți cere feedback printr-o campanie pe e-mail, de la persoanele care au cumpărat deja de la tine, sau îți poți ruga colegii care relaționează direct cu clienții să îți povestească mai multe despre caracteristicike acestora.

Sondajele de opinie reprezintă și ele un bun mijloc de a culege infornații despre clienții tăi. Poți crea sondaje în care să rogi clienții să îți spună de ce au ales să îți cumpere produsele, cum le completează acestea stilul de viață și ce alte variante de produse i-ar ajuta. Poți acorda oferte sau discounturi acelor persoane care sunt de acord să completeze sondajul. În ziua de azi, există multe soluții eficiente pentru realizarea unui chestionar. Sfatul nostru este ca la început să testezi cele mai comune aplicații, ca SurveyMonkey.

Dacă dispui de un buget mai consistent, poți apela și la un focus grup, pe care îl poți realiza inclusiv online. Pe piață pot fi găsite și companii care se ocupă cu astfel de sondaje, selectând oameni care au diverse interese, pasiuni sau nevoi, iar apoi punându-le o serie de întrebări pentru a vedea reacția față de produsele tale sau valorile brandului tău.

Creează profilul detaliat al consumatorului

Această etapă este fundamentală pentru a cunoaște consumatorul, deoarece cu cât ai mai multe amănunte la dispoziție, cu atât vei putea realiza mai simplu campanii care să-i trezească inreresul, convingându-l că produsele/serviciile tale sunt cele mai potrivite pentru nevoile sale. În primă fază, folosește-te dei informațiile colectate în pasul precedent pentru a construi imaginea clientului tău.

Un profil de bază trebuie să conțină sexul, profesia, locația, starea civilă, site-urile și paginile de social media pe care le frecventează sau informațiile pe care le caută de obicei pe internet. Odată identificate aceste informații, trebuie să te gândești la aspecte mai complexe, cum ar fi valorile personale ale potențialului client, hobby-urile și problemele cu care se confruntă consumatorul. Vei înțelege astfel mai ușor cum îl ajută produsele tale și în funcție de ce le alege.

După cunoașterea acestor detalii, este mai ușor să observi tipare, să identifici motivul din spatele alegerilor făcute de clienți, iar în final să oferi produse sau servicii care să-i transforme în fani ai afacerii tale.

Odată ce ai parcurs pașii de mai sus și ai identificat profilul clientului tău, poți să îți adaptezi prpdusele și promoțiile, dar și să stabilești campanii de marketing prin care să ajungi mai ușor la publicul țintă. Totuși, nu uita că trebuie să rămâi flexibil și să comunici constant cu clienții tăi, deoarece nevoile și dorințele acestora sunt schimbătoare. Iar dacă ești în căutarea unei platforme de vânzare care să îți ofere acces la cea mai mare varietate de clienți din țară, nu uita că OLX îți stă la dispoziție. Alege să vinzi prin OLX și îți va fi mai simplu să ajungi la clienții pe care ți-i dorești.

Abonează-te la BLOG: